Gå til innhold

Gå ikke imot folk på "Rampelys"


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Gjest no. 72
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:


"Skråblikk og generaliseringer" ?

Saklighet ikke påkrevd. Litt sånn som trådstarten. 

Anonymkode: 9202a...e41

Som var så snill å opprette denne flotte tråden, uten å selv delta noe videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Peaky Blinders skrev:

Tråden er opprettet for å slenge dritt om brukerne av ett underforum. Slike tråder fortjener ikke saklighet. De fortjener å bli slettet. 

Ellers er vi ikke på rampelys-delen lenger, og på denne delen av forumet kan man vel spre ganske mye gørr helt uten noe reaksjoner. 

Akkurat det jeg tenker om trådene på rampelyset, at de er opprettet for å slenge dritt. Det er underholdende nok, men å gjemme seg bak noble saker-fanen blir feil.

Anonymkode: 545d7...2d1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Akkurat det jeg tenker om trådene på rampelyset, at de er opprettet for å slenge dritt. Det er underholdende nok, men å gjemme seg bak noble saker-fanen blir feil.

Anonymkode: 545d7...2d1

hvilke tråder er det som er opprettet for å spre dritt? vær litt spesifikk da.

Anonymkode: ed1dd...3f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Jeg synes også det slenges en del dritt på rampelysforumet. Jeg prøver alt jeg kan å ikke delta i å skrive stygge ting, men likevel følge litt med på hva som skrives i enkelte av trådene (særlig SE, Annijor og MTM).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72

Nå sporer dere av. Trådens tema var hvor fæle brukerne av rampelys-delen er, ikke om trådene der er rakettforskning eller bidrar til fred i verden. 

Vær litt saklige da, selv om vi har beveget oss over til en avkrok av KG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte inn og lese kjapt på tråden i Rampelyset. Det lille jeg orket å lese fikk meg til å tenke at der har jeg ingenting å gjøre. Jeg klarer ikke å la være å forsvare noen når jeg ser så massiv og ensidig fokus, de som prøve å si noe positivt om Sofie elise blir nesten sablet ned, fikk inntrykk av at det ikke var lov å ikke være ensidig negativ til henne. Ts her har min sympati, det så ut som om hun prøvde å få litt balanse i saken, det ble ikke tatt godt imot. Å kalle noen for idiot for å mene noe annet enn en selv slik hun ble er dårlig argumentering. Egentlig er det ikke argumentering i det hele tatt. 

Å klage over at denne tråden er opprettet for å kritisere noen blir litt rart med tanke på hvordan de samme skriver om andre der inne.

Anonymkode: 9f248...847

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvilke tråder er det som er opprettet for å spre dritt? vær litt spesifikk da.

Anonymkode: ed1dd...3f5

I tråden om CBE ser man at tråden er opprettet hovedsaklig for "saklig kritikk" av de nevnte temaene, og folk kaster seg med i dansen med all sin saklige kritikk. Hva som er saklig kritikk er selvfølgelig veldig subjektivt og tråden flyter over av negative innlegg. Jeg er sikker på at alt som kan pirkes på er pirket på der altså, for å spre dritt og ikke for å gjøre verden til et bedre sted.

Anonymkode: 545d7...2d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden? Dette forstod jeg lite av.

Anonymkode: 3383d...59c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Måtte inn og lese kjapt på tråden i Rampelyset. Det lille jeg orket å lese fikk meg til å tenke at der har jeg ingenting å gjøre. Jeg klarer ikke å la være å forsvare noen når jeg ser så massiv og ensidig fokus, de som prøve å si noe positivt om Sofie elise blir nesten sablet ned, fikk inntrykk av at det ikke var lov å ikke være ensidig negativ til henne. Ts her har min sympati, det så ut som om hun prøvde å få litt balanse i saken, det ble ikke tatt godt imot. Å kalle noen for idiot for å mene noe annet enn en selv slik hun ble er dårlig argumentering. Egentlig er det ikke argumentering i det hele tatt. 

Å klage over at denne tråden er opprettet for å kritisere noen blir litt rart med tanke på hvordan de samme skriver om andre der inne.

Anonymkode: 9f248...847

Forstår godt at brukere kan bli litt sjalu når de ser hvor spennende det er på rampelys delen, og at enkelte derfor velger å kritisere både trådene og brukerne der inne. Jeg har derfor laget noen punkter som kan være til hjelp hvis du vil ta del i den særdeles eksklusive klubben.

  • Må du kunne argumentere hvis du skal skrive der inne? Ja. 
  • Må du ha dokumentasjon for påstandene dine? Ja. 
  • Bør du sette deg inn i regelverket for forumet? Ja. 
  • Bør du sette deg inn i temaene som diskuteres før du starter? Ja, men her er de andre brukerene veldig snille, og ber du om hjelp får du nok lesestoff for et par kvelder. 

Bare si i fra når du føler deg klar, så skal jeg hjelpe deg inn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Jeg leser ofte på rampelyset og rister på hodet av måten de holder på der. Har vurdert å kommentere men orker ikke få hele gjengen mot meg. Har sett deg ts og noen andre stakkarer som har forsøkt å si sin mening der inne, så det frister lite å si hva jeg tenker om måten de kritiserer bloggere på. De fleste der har ingenting positivt å si, de er ordentlig ute etter å ta bloggere på alt mulig og helst på en "stueren" måte med noble saker som bruk av barn i sosiale medier og overforbruk. Det er ikke sakene som er problemet, det er den fiendtlige og agressive måten de kritiserer og argumenterer på som gir meg ordentlig avsmak.

Anonymkode: 545d7...2d1

 

Det kommer noe positivt innimellom, men samtidig er rampelys en motvekt mot all hyllest, hjerter og smilefjes bloggerne selv får i sine kanaler, uansett hva de finner på. Det er en plass hvor man kan diskutere det uetiske bloggere gjør, for det kan iallfall ikke diskuteres på bloggerens plattformer. Da blir det som regel slettet med en gang og kalt for hets og hat. Så det er ikke rart folk blir frustrerte.

Det er behov for en plass hvor bloggernes påfunn kan diskuteres, bare tenk hvor mye bloggere ville herjet rundt om ingen hadde snakket om det, og skapt diskusjoner rundt hva som er greit å gjøre eller ikke. Det er jo ikke slik at det er uvanlig at arbeidestakere i andre yrkesgrupper får kritikk heller, og vi har noen regler og normer å forholde oss til.  Bloggere er en relativt ny yrkesgruppe, og de har stort sett fått holde på som de vil i mange år. Samtidig påvirker de mange, særlig unge mennesker, og derfor er det særlig viktig å ha diskusjoner rundt måten de driver bedriften sin, for å skape bevissthet, normer og regler bloggere må forholde seg til. Som for eksempel regler rundt merking av reklame, og hva som er ikke er greit å reklamere for. Det er heldigvis har blitt mer bevisstgjøring rundt sånt etter at det har blitt snakket om, og tatt tak i av forbrukertilsynet, media og politikere. Hadde det aldri blitt snakket om, aldri diskutert hva som er greit å ikke, er det ikke sikkert ar bevisstgjøring rundt reklame hadde vært så stor i bloggverden enda.

Det handler overhodet ikke om hat, men om viktig diskusjon og bevisstgjøring. 

Og er man uenig med det som skrives, så skriv gjerne det. Argumenter for dine meninger. Det er viktig med ulike syn, skal vi utvikle vårt eget synspunkt. Men av erfaring ser jeg at mange som skal komme inn som en motvekt mot det kritiske, gjerne starter med personhets og usakligheter, og ofte ender det de skriver med å bli slettet av moderatorteamet fordi det bryter mot forumreglene.

Og ja, selvsagt kommer det noen usakelige kritiske kommentarer også. Bare tenk på hvor stort forum dette er, og hvor mange ulike mennesker som er her. Men hovedvekten av kritiske kommentarer opplever jeg som konstruktive i de trådene jeg har deltatt i. Og er det noe jeg tenker er over streken rapporterer jeg, og de blir raskt slettet av moderatorteamet. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat det jeg tenker om trådene på rampelyset, at de er opprettet for å slenge dritt. Det er underholdende nok, men å gjemme seg bak noble saker-fanen blir feil.

Anonymkode: 545d7...2d1

Så bloggere som lever av å påvirke skal være unntatt kritikk? 

Anonymkode: d9c36...049

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Måtte inn og lese kjapt på tråden i Rampelyset. Det lille jeg orket å lese fikk meg til å tenke at der har jeg ingenting å gjøre. Jeg klarer ikke å la være å forsvare noen når jeg ser så massiv og ensidig fokus, de som prøve å si noe positivt om Sofie elise blir nesten sablet ned, fikk inntrykk av at det ikke var lov å ikke være ensidig negativ til henne. Ts her har min sympati, det så ut som om hun prøvde å få litt balanse i saken, det ble ikke tatt godt imot. Å kalle noen for idiot for å mene noe annet enn en selv slik hun ble er dårlig argumentering. Egentlig er det ikke argumentering i det hele tatt. 

Å klage over at denne tråden er opprettet for å kritisere noen blir litt rart med tanke på hvordan de samme skriver om andre der inne.

Anonymkode: 9f248...847


Når du nevner Sophie Elise, så titta jeg også innom der nå, (dvs gadd bare å se på siste siden :P )

nyeste siden i tråden er det da et innlegg som tar henne sterkt i forsvar, og det har mest likerklikk. Ikke ser det ut til å ha blitt hverken sabla ned eller skjedd noe annet vondt med posteren heller.

Men klart - generaliseringen din skal du få ha i fred, her i dette underforumet ;)

 

Anonymkode: 9202a...e41

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I tråden om CBE ser man at tråden er opprettet hovedsaklig for "saklig kritikk" av de nevnte temaene, og folk kaster seg med i dansen med all sin saklige kritikk. Hva som er saklig kritikk er selvfølgelig veldig subjektivt og tråden flyter over av negative innlegg. Jeg er sikker på at alt som kan pirkes på er pirket på der altså, for å spre dritt og ikke for å gjøre verden til et bedre sted.

Anonymkode: 545d7...2d1

Verden er et fælt sted. Forstår ikke hvorfor du forventer at det er solskinn og røderoser på rampelysdelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I tråden om CBE ser man at tråden er opprettet hovedsaklig for "saklig kritikk" av de nevnte temaene, og folk kaster seg med i dansen med all sin saklige kritikk. Hva som er saklig kritikk er selvfølgelig veldig subjektivt og tråden flyter over av negative innlegg. Jeg er sikker på at alt som kan pirkes på er pirket på der altså, for å spre dritt og ikke for å gjøre verden til et bedre sted.

Anonymkode: 545d7...2d1

Ja, CBE-tråden er opprettet for saklig kritikk av influencervirksomhet. Så det var jo et helt utrolig dårlig eksempel på en tråd som er opprettet for drittslenging. Du vet at saklig kritikk og drittslenging ikke er det samme?

Anonymkode: ed1dd...3f5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blogglesere- og kritikere er jævla hårsåre. Mennesker som lever og ånder av å kritisere andre bør vittelig tåle litt kritikk. 

Bloggskrivere og blogglesere/kritikere er ironisk like😅 

Anonymkode: 18e3e...6fd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Blogglesere- og kritikere er jævla hårsåre. Mennesker som lever og ånder av å kritisere andre bør vittelig tåle litt kritikk. 

Bloggskrivere og blogglesere/kritikere er ironisk like😅 

Anonymkode: 18e3e...6fd

Gi meg fem mill i årlig inntekt for å vise frem barna mine her på KG, så skal vi snakkes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg tenker at alle som er kritiske til rampelys er misunnelige.

Anonymkode: ed1dd...3f5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Peaky Blinders skrev:

Gi meg fem mill i årlig inntekt for å vise frem barna mine her på KG, så skal vi snakkes. 

Trenger du 5 mill og barn for å kunne tåle og takle litt kritikk? 

Anonymkode: 18e3e...6fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Peaky Blinders skrev:

Verden er et fælt sted. Forstår ikke hvorfor du forventer at det er solskinn og røderoser på rampelysdelen. 

Sant nok.

6 minutter siden, Kinder skrev:

 

Det kommer noe positivt innimellom, men samtidig er rampelys en motvekt mot all hyllest, hjerter og smilefjes bloggerne selv får i sine kanaler, uansett hva de finner på. Det er en plass hvor man kan diskutere det uetiske bloggere gjør, for det kan iallfall ikke diskuteres på bloggerens plattformer. Da blir det som regel slettet med en gang og kalt for hets og hat. Så det er ikke rart folk blir frustrerte.

Det er behov for en plass hvor bloggernes påfunn kan diskuteres, bare tenk hvor mye bloggere ville herjet rundt om ingen hadde snakket om det, og skapt diskusjoner rundt hva som er greit å gjøre eller ikke. Det er jo ikke slik at det er uvanlig at arbeidestakere i andre yrkesgrupper får kritikk heller, og vi har noen regler og normer å forholde oss til.  Bloggere er en relativt ny yrkesgruppe, og de har stort sett fått holde på som de vil i mange år. Samtidig påvirker de mange, særlig unge mennesker, og derfor er det særlig viktig å ha diskusjoner rundt måten de driver bedriften sin, for å skape bevissthet, normer og regler bloggere må forholde seg til. Som for eksempel regler rundt merking av reklame, og hva som er ikke er greit å reklamere for. Det er heldigvis har blitt mer bevisstgjøring rundt sånt etter at det har blitt snakket om, og tatt tak i av forbrukertilsynet, media og politikere. Hadde det aldri blitt snakket om, aldri diskutert hva som er greit å ikke, er det ikke sikkert ar bevisstgjøring rundt reklame hadde vært så stor i bloggverden enda.

Det handler overhodet ikke om hat, men om viktig diskusjon og bevisstgjøring. 

Og er man uenig med det som skrives, så skriv gjerne det. Argumenter for dine meninger. Det er viktig med ulike syn, skal vi utvikle vårt eget synspunkt. Men av erfaring ser jeg at mange som skal komme inn som en motvekt mot det kritiske, gjerne starter med personhets og usakligheter, og ofte ender det de skriver med å bli slettet av moderatorteamet fordi det bryter mot forumreglene.

Og ja, selvsagt kommer det noen usakelige kritiske kommentarer også. Bare tenk på hvor stort forum dette er, og hvor mange ulike mennesker som er her. Men hovedvekten av kritiske kommentarer opplever jeg som konstruktive i de trådene jeg har deltatt i. Og er det noe jeg tenker er over streken rapporterer jeg, og de blir raskt slettet av moderatorteamet. 

Det er klart det er viktig tema, heia ytringsfrihet og forbrukermakt. Man kan likevel ikke stikke under en stol at positive kommentarer blir sablet ned og at iblandet (gode) kritiske kommentarer finner man mye grums som gjør at den mulige meningen med kommentaren forsvinner i unødvendig hets og spekulasjoner. 

Anonymkode: 545d7...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

jeg tenker at alle som er kritiske til rampelys er misunnelige.

Anonymkode: ed1dd...3f5

Misunnelig på alle likes, ja. 😍 neida. 😁

Anonymkode: 545d7...2d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...