Gå til innhold

Linnea Myhre


PippiLa

Anbefalte innlegg

CecilieX skrev (24 minutter siden):

Hva legger du i «selger jo ikke seg selv like billig som andre»? 

Min hypotese er at influencere som evner å skape sympati lettere vil kunne slippe unna kritikk. Sympati med dem kan utvikles ved at de viser sårbarhet eller sammenfallende opplevelser som skaper identifikasjon, for å nevne noe. Jo mer følelsesmessig engasjert følgerne blir jo mer intenst blir behovet for å imøtegå kritikk. 

Jeg legger i det at annonsene og reklamene Linnea har er mer åpenlyst og direkte reklame. Det er lett å se at dette er salg, ikke bare en venninneanbefaling. Andre influencere bruker mye skjult reklame, produktplassering og «anbefaling» hvor det er usikkert om de faktisk har prøvd produktet. Hun har enkelt og greit større troverdighet ved å ikke ha like mye reklame, trendy reklame og at hun selv må stå bak egen merch. 

Sympati er jo brukt av de fleste. Linnea og Ingeborg bruker spiseforstyrrelsen, Sophie Elise har brukt det meste (hovedsakelig angst), Anniken har også brukt angst, Isabel raad har brukt barnevernshistorien, Joakim kleven har brukt sin legning, Anna Rasmussen depresjon osv. Man må ha mer enn sympati for å holde et godt rykte. Jeg tror Linnea har tjent godt på å være folkelig. 

Jeg personlig liker Linnea når hun tuller litt, og i reality programmer som krever noe (ikke bloggerne). Jeg spoler over henne i bloggerne, når det blir mye klaging og det jeg synes er barnslig sutring. Det er grunnen til at jeg ikke er så stor fan av henne sånn generelt, men det er ikke noe jeg kan kritisere henne for. 

Vi må også huske på at mange influencere får en opptur etter deltakelse i realityprogram som gjør dem mer jordnære og folkelige. Sophie Elise på Skal vi Danse, Anniken på Farmen kjendis, Anna Rasmussen på Camp culinaris, Linnea Myhre i Kompani Lauritzen for eksempel. Linnea har hatt jevnlig deltakelse i folkelige reality programmer og det hjelper ekstra. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX
*blueberry* skrev (51 minutter siden):

Jeg legger i det at annonsene og reklamene Linnea har er mer åpenlyst og direkte reklame. Det er lett å se at dette er salg, ikke bare en venninneanbefaling. Andre influencere bruker mye skjult reklame, produktplassering og «anbefaling» hvor det er usikkert om de faktisk har prøvd produktet. Hun har enkelt og greit større troverdighet ved å ikke ha like mye reklame, trendy reklame og at hun selv må stå bak egen merch. 

Sympati er jo brukt av de fleste. Linnea og Ingeborg bruker spiseforstyrrelsen, Sophie Elise har brukt det meste (hovedsakelig angst), Anniken har også brukt angst, Isabel raad har brukt barnevernshistorien, Joakim kleven har brukt sin legning, Anna Rasmussen depresjon osv. Man må ha mer enn sympati for å holde et godt rykte. Jeg tror Linnea har tjent godt på å være folkelig. 

Jeg personlig liker Linnea når hun tuller litt, og i reality programmer som krever noe (ikke bloggerne). Jeg spoler over henne i bloggerne, når det blir mye klaging og det jeg synes er barnslig sutring. Det er grunnen til at jeg ikke er så stor fan av henne sånn generelt, men det er ikke noe jeg kan kritisere henne for. 

Vi må også huske på at mange influencere får en opptur etter deltakelse i realityprogram som gjør dem mer jordnære og folkelige. Sophie Elise på Skal vi Danse, Anniken på Farmen kjendis, Anna Rasmussen på Camp culinaris, Linnea Myhre i Kompani Lauritzen for eksempel. Linnea har hatt jevnlig deltakelse i folkelige reality programmer og det hjelper ekstra. 

Jeg ser vi har mange sammenfallende refleksjoner rundt hva som skaper sympati.

Min sympati ble vekket gjennom første boka hennes. Da fant jeg den «gamle» bloggen som jeg også fant interessant. 

Jeg tror evnen til å vise seg sårbar har mye å si for sympativekkelsen. Det er dog viktig, som jeg har skrevet tidligere, å være bevisst slike sympatier og antipatier når man forholder seg til dem. Som du skriver, venninnefølelsen er ofte brukt for å blende følgere slik at de mister av syne hva relasjonen og kommunikasjonen også handler om. Og motsatt, at antipatien ikke påvirker en til å havne i grøfta der alt blir kritisert. Jeg skriver generelt og ikke til deg eller om Linnea spesielt. 

Jeje, jeg gnager på det samme igjen og igjen. Liker at det går an å debattere dette uten de sedvanlige brukerstikkene. 

 

 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (Akkurat nå):

Jeg ser vi har mange sammenfallende refleksjoner rundt hva som skaper sympati.

Min sympati ble vekket gjennom første boka hennes. Da fant jeg den «gamle» bloggen som jeg også fant interessant. 

Jeg tror evnen til å vise seg sårbar har mye å si for sympativekkelsen. Det er dog viktig, som jeg har skrevet tidligere, å være bevisst slike sympatier og antipatier når man forholder seg til dem. Som du skriver, venninnefølelsen er ofte brukt for å blende følgere slik at de mister av syne hva relasjonen og kommunikasjonen også handler om. Jeg skriver generelt og ikke til deg eller om Linnea spesielt. 

Jeje, jeg gnager på det samme igjen og igjen. Liker at det går an å debattere dette uten de sedvanlige brukerstikkene. 

 

 

Men vi ser jo at de aller fleste influencere har vist seg sårbare på et og annet tidspunkt. Hva skiller da Sophie Elise og Linnea? De har jo vært veldig sårbare og sympatiske på hver sin måte. Jeg finner Linnea mer folkelig og ekte enn Sophie, så kanskje hvordan man kommer seg ut av sårbarhet har noe å si også?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi burde stole på at Linnea ikke sier noe som gjør andre lei seg med vilje. Og at hvis noen i hennes omgangskrets faktisk blir lei seg og sier ifra, så gir hun seg med akkurat den spøken.

Men jeg synes hun har god humor og kunne tullet med det samme selv, så jeg ser ikke problemet. Veldig uskyldig i min verden. :) 

Og hvem vil vel ikke på nach med Carlsen? Å se en fyr med en så heftig smal interesse, dritings? Har hørt han er glad i en fest, men jeg klarer ikke se det for meg. Har derfor lyst til å oppleve det. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
*blueberry* skrev (1 minutt siden):

Men vi ser jo at de aller fleste influencere har vist seg sårbare på et og annet tidspunkt. Hva skiller da Sophie Elise og Linnea? De har jo vært veldig sårbare og sympatiske på hver sin måte. Jeg finner Linnea mer folkelig og ekte enn Sophie, så kanskje hvordan man kommer seg ut av sårbarhet har noe å si også?

Oooh. Interessant sammenlikning. Det slo meg da jeg akkurat hadde postet at kanskje menneskelighet er et bedre begrep enn sårbarhet. Jeg tenker at SE står i en særstilling. Problemet mitt er at SE ikke oppleves som genuin. Det er for store sprik mellom den sårbarheten hun snakker om og hva hun viser. Alle disse diagnosene som hun påberoper seg, som skurrer når man ser på livsførsel, er et eksempel. Hun har jo også beskrevet hvordan hun først provoserte for å få klikk, for deretter å «hanke inn» følgerne med sympatiskapende innlegg. Og så er jeg ikke så tilgivende når det det kommer til den enormt dårlige påvirkningen hun bidrar til og det er jo ikke et avsluttet kapittel for å si det forsiktig. Jeg sliter med å forstå hvorfor en del følgere fortsatt holder fanen høyt. Jeg tviler ikke på at hun har hatt problemer i ungdomstiden, men det er vanskelig å forholde seg til at hun på den ene siden vil ha kred for å være forretningskvinne men når hun får kritikk for businessen sin er hun «bare en ung jente som prøver å finne sin vei». Manipulativ tror jeg er ordet jeg leter etter, og da blir jeg i tvil om hva annet hun manipulerer. 

Linnea fremstår genuin på en helt annen måte. Det er ikke ofte divergens mellom det hun sier og det hun viser.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (29 minutter siden):

Oooh. Interessant sammenlikning. Det slo meg da jeg akkurat hadde postet at kanskje menneskelighet er et bedre begrep enn sårbarhet. Jeg tenker at SE står i en særstilling. Problemet mitt er at SE ikke oppleves som genuin. Det er for store sprik mellom den sårbarheten hun snakker om og hva hun viser. Alle disse diagnosene som hun påberoper seg, som skurrer når man ser på livsførsel, er et eksempel. Hun har jo også beskrevet hvordan hun først provoserte for å få klikk, for deretter å «hanke inn» følgerne med sympatiskapende innlegg. Og så er jeg ikke så tilgivende når det det kommer til den enormt dårlige påvirkningen hun bidrar til og det er jo ikke et avsluttet kapittel for å si det forsiktig. Jeg sliter med å forstå hvorfor en del følgere fortsatt holder fanen høyt. Jeg tviler ikke på at hun har hatt problemer i ungdomstiden, men det er vanskelig å forholde seg til at hun på den ene siden vil ha kred for å være forretningskvinne men når hun får kritikk for businessen sin er hun «bare en ung jente som prøver å finne sin vei». Manipulativ tror jeg er ordet jeg leter etter, og da blir jeg i tvil om hva annet hun manipulerer. 

Linnea fremstår genuin på en helt annen måte. Det er ikke ofte divergens mellom det hun sier og det hun viser.  

 

Og dette er det jeg mener med at Linnea ikke selger seg selv så billig som andre influencere. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes det ikke en egen tråd om «venner av internett?» 

Jeg er for alltid starstruck av at Stine siterte en post av meg i pilotfrue-tråden, så de har mye goodwill å gå på fra meg. Men det irriterer meg grønn at Linnea ikke tør å kritisere fotballfrue og mannen, men alltid trekker seg litt.

Det går liksom over i hån over alt man kan lire av seg på kvinneguiden. Sist episode hadde en særs unøyaktig gjengivelse av  historien om hestekjøtt og «lada familien»(sic!) til LKE. Det er skuffende at Linnea misser poenget for kritikken så grundig!

Enten må de  fortelle riktig, eller så må de hoppe over å snakke om det. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Hanne357 said:

Enten må de  fortelle riktig, eller så må de hoppe over å snakke om det. 

Enig. Det jeg bet meg merke i var at feil lånebil ble nevnt? Var vel en Skoda, ikke en Fiat? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mperle skrev (24 minutter siden):

Enig. Det jeg bet meg merke i var at feil lånebil ble nevnt? Var vel en Skoda, ikke en Fiat? 

Ja, men én ting er å si: kjipt å kjøre Fiat, lissom. En annen ting er å betegne folk som «husøkonomer og ladafamilier» for å reagere på at han klaget over å bli «nedgradert» til å kjøre Skoda i to uker. Det første handler om syn på biltyper, det andre handler om syn på mennesker. 

Å kjøre Skoda, Norges mest solgte bil, i to uker er med andre ord nedgradering til å være som alle andre - og det skal han tydeligvis ha seg frabedt. At Linnea misser essensen i kritikken mot ekteparet i Særp, er ikke første gang. Skjerpings!

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wednesday Addams skrev (1 time siden):

Synes det er trist hun har sletta bloggen sin, om det er det hun har gjort. Finner den iallfall ikke lenger.

.

Endret av Finlay
Feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Hanne357 skrev (På 5.9.2021 den 18.43):

Men det irriterer meg grønn at Linnea ikke tør å kritisere fotballfrue og mannen, men alltid trekker seg litt.

Det går liksom over i hån over alt man kan lire av seg på kvinneguiden. Sist episode hadde en særs unøyaktig gjengivelse av  historien om hestekjøtt og «lada familien»(sic!) til LKE. Det er skuffende at Linnea misser poenget for kritikken så grundig!

Enten må de  fortelle riktig, eller så må de hoppe over å snakke om det. 

Helt enig. Kan hende Linnea ikke satt seg inn i det fordi hun ikke har barn og ikke er kjent med stigmatiserende begrep som "Cubus-barn", som er i nøyaktig samme gata som LKEs uttrykk "Lada familie".

Jeg syns de kan hoppe over å snakke om CBE-diskusjoner på KG, for det er langt i fra første gangen de misser poenget totalt og heller latterliggjør KG. De får heller snakke om noe de syns er interessant, i stedet for å gjengi ting feil. Det er da helt greit 🤷‍♀️

Endret av Solaire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solaire skrev (10 timer siden):

Helt enig. Kan hende Linnea ikke satt seg inn i det fordi hun ikke har barn og ikke er kjent med stigmatiserende begrep som "Cubus-barn", som er i nøyaktig samme gata som LKEs uttrykk "Lada familie".

Jeg syns de kan hoppe over å snakke om CBE-diskusjoner på KG, for det er langt i fra første gangen de misser poenget totalt og heller latterliggjør KG. De får heller snakke om noe de syns er interessant, i stedet for å gjengi ting feil. Det er da helt greit 🤷‍♀️

De velger jo selv å ikke gå i dybden, men bare legge seg flat etter mitt forrige innlegg. Det er en forholdsvis uelegant manøver, tatt i betraktning av at de da kun understreker poenget mitt; de gidder ikke eller tør ikke å ta kritikken mot CBE alvorlig. Det er synd, for Linnea har evne til å være detaljert, sarkastisk og syrlig, så det kunne blitt riktig morsomt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hanne357 skrev (2 timer siden):

De velger jo selv å ikke gå i dybden, men bare legge seg flat etter mitt forrige innlegg. Det er en forholdsvis uelegant manøver, tatt i betraktning av at de da kun understreker poenget mitt; de gidder ikke eller tør ikke å ta kritikken mot CBE alvorlig. Det er synd, for Linnea har evne til å være detaljert, sarkastisk og syrlig, så det kunne blitt riktig morsomt. 

Ja de kan jo heller mene noe om ting som de faktisk interesserer seg for og våger å mene noe om 👍Jeg syns det er synd hvis Linnea og Stine bagatelliserer uttrykk som brukes for å trykke andre ned (som ladafamilier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solaire skrev (12 timer siden):

Helt enig. Kan hende Linnea ikke satt seg inn i det fordi hun ikke har barn og ikke er kjent med stigmatiserende begrep som "Cubus-barn", som er i nøyaktig samme gata som LKEs uttrykk "Lada familie".

Jeg syns de kan hoppe over å snakke om CBE-diskusjoner på KG, for det er langt i fra første gangen de misser poenget totalt og heller latterliggjør KG. De får heller snakke om noe de syns er interessant, i stedet for å gjengi ting feil. Det er da helt greit 🤷‍♀️

Cbe tråden er latterlig. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hørt om venner av Internett skal over på podme(eller hva det er det heter) sånn som  resten av vg poddene? (Jeg er all for at poddere skal få betalt altså, er bare synd å miste tilgangen til en av favoritt poddene mine)

Hilsen hva enn som er under cubusenslig i det sosiale hierarkiet

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SoftKitty skrev (3 timer siden):

Hva betyr det, at man må betale for å høre på alle podcaster som ligger under VG?

Ja.

Er en strømmetjeneste som feks Spotify eller Netflix.

Men å betale 79kr per mnd for noen få podcaster er vel noe de færreste gidder,i tillegg til alt annet man betaler for..

Endret av J..
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...