Irisiri Skrevet 2. november 2019 Forfatter #241 Del Skrevet 2. november 2019 (endret) 6 timer siden, Bokdamen skrev: Hadde ikke bæresjal på barsel sist, men brukte det fra dag 2 hjemme. Han var veldig urolig den 2. natten, og har i ettertid tenkt at kanskje han ville roet seg om jeg hadde hatt sjal med. Så da slenger jeg det i bagen, tar ikke mer plass enn en t-skjorte. Elastisk sjal var en livredder for oss den første tiden, vi hadde sele også, men jeg synes den føltes litt klumpete inne så jeg foretrakk sjalet da. Selen var mer i bruk ute når han skulle opp av vognen NÅ, men vi var langt hjemmefra... Bor 10 min med buss fra KK. Så for oss er det veldig enkelt hvis vi har glemt noe 😅 Ha en strålende lørdag! Kan skjønne at sjal er bedre enn sele inne. Jeg tenker at jeg ser an behovet, og så er det jo ikke noe i veien for å sende noen ut for å kjøpe sjal/bestille på nett hvis jeg vil prøve😊 Så deilig å bo så nærme da! Får du beskjed om å vente lenger med å komme inn pga den korte avstanden? Vi har fått beskjed om å ringe når det er to rier på 10 min, og det virker som det er tidligere enn jeg leser andre får beskjed om🤔 God lørdag til deg og! Endret 2. november 2019 av Irisiri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 3. november 2019 #242 Del Skrevet 3. november 2019 På 2.11.2019 den 14.02, Irisiri skrev: Kan skjønne at sjal er bedre enn sele inne. Jeg tenker at jeg ser an behovet, og så er det jo ikke noe i veien for å sende noen ut for å kjøpe sjal/bestille på nett hvis jeg vil prøve😊 Så deilig å bo så nærme da! Får du beskjed om å vente lenger med å komme inn pga den korte avstanden? Vi har fått beskjed om å ringe når det er to rier på 10 min, og det virker som det er tidligere enn jeg leser andre får beskjed om🤔 God lørdag til deg og! Folk og babyer har så ulike preferanser på det med bæring, så der må du bare prøve deg litt frem. Jeg har vært innom det mest av ulikt bæreutstyr, men det var en naturlig reaksjon på at mini ville bæres mye og ikke trivdes våken i vogn. Mtp rier mener jeg hørte 3-4 på 10 minutter på en podcast jeg hørte, men jeg aner faktisk ikke hva dom gjelder 😅 Fødselen sist startet med vannavgang før jeg fikk rier ganske umiddelbart. Snakket med dem om morgenen og de sa jeg skulle ringe igjen når det hadde tatt seg opp. Til sist synes jeg det var såpass vondt og at jeg ikke hadde helt kontroll, så jeg ikke ville være hjemme. Ringte og fikk beskjed om å komme for en sjekk. Var bare 3 cm da jeg kom inn, og fikk velge mellom å reise hjem igjen og bli og se hva som skjedde (det var rolig). Ville bli, og det tok seg ganske fort opp. 6 timer fra vi kom for til han var ute. Spent på hvordan det blir denne gangen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irisiri Skrevet 3. november 2019 Forfatter #243 Del Skrevet 3. november 2019 3 timer siden, Bokdamen skrev: Folk og babyer har så ulike preferanser på det med bæring, så der må du bare prøve deg litt frem. Jeg har vært innom det mest av ulikt bæreutstyr, men det var en naturlig reaksjon på at mini ville bæres mye og ikke trivdes våken i vogn. Mtp rier mener jeg hørte 3-4 på 10 minutter på en podcast jeg hørte, men jeg aner faktisk ikke hva dom gjelder 😅 Fødselen sist startet med vannavgang før jeg fikk rier ganske umiddelbart. Snakket med dem om morgenen og de sa jeg skulle ringe igjen når det hadde tatt seg opp. Til sist synes jeg det var såpass vondt og at jeg ikke hadde helt kontroll, så jeg ikke ville være hjemme. Ringte og fikk beskjed om å komme for en sjekk. Var bare 3 cm da jeg kom inn, og fikk velge mellom å reise hjem igjen og bli og se hva som skjedde (det var rolig). Ville bli, og det tok seg ganske fort opp. 6 timer fra vi kom for til han var ute. Spent på hvordan det blir denne gangen! Det blir veldig spennende å høre hvordan det blir denne gangen👏 Er så spent på alle sine vegne nå! Jeg går hvertfall stadig og kjenner etter om kroppen gir noen tegn🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irisiri Skrevet 7. november 2019 Forfatter #244 Del Skrevet 7. november 2019 39+3 og én uke til termin! Her er det ingen tegn til baby på vei enda. Kontroll hos lege i dag, og alt er som normalt. Hun ville at jeg skulle kjenne hodet til baby, så hun klemte hendene mine ned slik som de gjør for å kjenne leie/om hodet er festet. Sykt fascinerende og koselig (?) å kjenne på begge sider av hodet på den måten😍 Jeg hadde ALDRI gjort det ved å presse med egen kraft, men de tåler jo mye de små i magen. Hodet er altså fortsatt ikke festet, så det kommer sikkert ikke helt ned før riene starter. Ellers er jeg gelé og vondt i hele kroppen, for vi er nemlig i gang med flyttingen. Det må bare bli sånn nå for å få ting gjort forhåpentligvis før hun kommer. Jeg håper i grunn hun kommer på termindatoen. Med stor flyttesjau i helga, så har jeg da noen dager å ta det mer med ro på og komme mer i orden, og jeg får samtidig maks. permisjon sammen med frøkna. Så det er bare å krysse fingrene, men ta det som det blir. Velkommen er hun uansett, så fort hun er klar❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 7. november 2019 #245 Del Skrevet 7. november 2019 Åh ja, jeg husker som student da jeg skulle kjenne etter om hodet var festet på en høygravid under praksis - jeg var såå forsiktig med det lille nurket inni der og jordmora bare «neinei, du må ta i» 😂 Var sikker på at jeg knuste den lille når jm skulle demonstrere 😯 Så de tåler nok mye ja! Vær for guds skyld forsiktig under flyttingen nå... Jeg slet meg helt ut på vår flytting, men den var heldigvis så tidlig at jeg fikk tid til å hente meg inn! Veldig dumt om du er helt utslitt hvis fødselen starter et par dager før liksom. Så ta hensyn til kroppen, spis, drikk og ta gode pauser 💕💕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irisiri Skrevet 8. november 2019 Forfatter #246 Del Skrevet 8. november 2019 13 timer siden, boblevann skrev: Åh ja, jeg husker som student da jeg skulle kjenne etter om hodet var festet på en høygravid under praksis - jeg var såå forsiktig med det lille nurket inni der og jordmora bare «neinei, du må ta i» 😂 Var sikker på at jeg knuste den lille når jm skulle demonstrere 😯 Så de tåler nok mye ja! Vær for guds skyld forsiktig under flyttingen nå... Jeg slet meg helt ut på vår flytting, men den var heldigvis så tidlig at jeg fikk tid til å hente meg inn! Veldig dumt om du er helt utslitt hvis fødselen starter et par dager før liksom. Så ta hensyn til kroppen, spis, drikk og ta gode pauser 💕💕 Prøver å lytte til rådet og ta litt pauser i dag, det «glemte» jeg (ble litt ivrig) i går 😅 Var så vond i ryggen at jeg ikke fikk sove i natt, måtte stå opp og ta en runde på massasjeputa kl. 3. Men søvnen er jo elendig uansett, får jeg over 4 timer på øyet må jeg være fornøyd🙈 Nå er jeg jammen spent på å høre fra deg i dagboken din 😁👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irisiri Skrevet 11. november 2019 Forfatter #247 Del Skrevet 11. november 2019 40+0! Vi har kommet oss inn i ny bolig i helgen👏. Hadde det vært mulig for meg å vaske/bære meg i fødsel, så hadde det skjedd innen nå😂 Fire tunge lange dager, men nå kan heldigvis tempoet roes litt. Mye gjenstår, men det er ikke fullstendig kaos lenger. Søvnen blir bare dårligere. Da klokka ble 6 hadde jeg sovet rett over 1 time og ga opp, og det selv om jeg har vært på ganske heavy søvnunderskudd i to uker nå. Jeg er bare ikke trøtt! Så jeg sto opp og vasket litt, og fikk heldigvis en liten time til på øyet på formiddagen. Jeg kan ikke skjønne annet enn at søvnen faktisk vil bli bedre så fort hun kommer?!🙈 Flere har sagt at de tror hun kommer i morgen, det har visstnok noe med fullmåne å gjøre. Jeg har lite tro på sånt, men det er jo veldig spennende dager nå! Vi gleder oss sånn til du kommer❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 12. november 2019 #248 Del Skrevet 12. november 2019 Guri så deilig at dere er kommet i hus! Så godt det må være å slippe og tenke på det midt i barseltiden 😃 Er det ikke rart å tenke at innen to ukers tid er dere foreldre? 42+0 er jo maks overtid 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 12. november 2019 #249 Del Skrevet 12. november 2019 Godt å høre dere har kommet i hus 👏🥳 Med mindre fullmånen slår til hadde det vært kjekt om dere fikk et par dager å falle på plass før mini kommer, men dere er i alle fall i hus! For en tid dere får fremover 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irisiri Skrevet 13. november 2019 Forfatter #250 Del Skrevet 13. november 2019 14 timer siden, boblevann skrev: Guri så deilig at dere er kommet i hus! Så godt det må være å slippe og tenke på det midt i barseltiden 😃 Er det ikke rart å tenke at innen to ukers tid er dere foreldre? 42+0 er jo maks overtid 🥰 Ja vet du, det er helt ekstremt deilig å være på plass. Det har vært stressende, så anbefaler ingen å flytte så nært termin🙈 Men alternativet var jo å flytte i tidlig barseltid, så det er jammen godt å slippe det og! Maks to uker🥰🥰 Helt sprøtt og veldig godt å tenke på❤️ 9 timer siden, Bokdamen skrev: Godt å høre dere har kommet i hus 👏🥳 Med mindre fullmånen slår til hadde det vært kjekt om dere fikk et par dager å falle på plass før mini kommer, men dere er i alle fall i hus! For en tid dere får fremover 🥰 Fullmånen sviktet og baby er fortsatt i magen😜 Jeg har ikke noe imot et par dager til før hun kommer, men innen en uke hadde vært topp🤞 Blir så godt å få henne i armene😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 13. november 2019 #251 Del Skrevet 13. november 2019 Spennende dager i vente! Masse lykke til hvis det plutselig skjer🤞🏼 Men håper du får noen rolige dager hjemme før verden snus på hodet på verdens beste måte❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 14. november 2019 #252 Del Skrevet 14. november 2019 Ja det glemte jeg å skrive sist - masse masse lykke til når det plutselig skjer 😍😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irisiri Skrevet 15. november 2019 Forfatter #253 Del Skrevet 15. november 2019 Tusen takk, @FruFiolett og @boblevann 🥰 Termindatoen kom og gikk, og nå er jeg 40+4. Var hos jordmor i går, og alt så bra ut med den lille. Hun gjettet at baby er 3-3,5 kg basert på «klemming» på magen og baby. Jeg har hatt masse kynnere som er vondere enn vanlig siden i går. Det stråler også noe veldig nedover innsiden av låret, også denne lyskesmerten sterkere og annerledes enn før. Jeg tror ikke det skjer noe mer på en stund enda, men kroppen driver tydeligvis med noe forberedelser. Jeg er innmari spent på når og hvordan fødselen starter😍 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irisiri Skrevet 19. november 2019 Forfatter #254 Del Skrevet 19. november 2019 41+1 og ingen action 😩 Ganske lei nå, vil bare at det skal starte. Kynnerne er blitt hyppigere og søvnen bedre, ellers er alt som før. Det blir trivselskontroll på sykehuset på torsdag. På en måte ønsker jeg å bli satt i gang da, men samtidig vil jeg jo helst få oppleve at det starter av seg selv. Hadde likt å vite hvor mange fødsler som starter av seg selv mellom 7 og 11 dager over. Aller mest håper jeg det starter før trivselskontrollen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 19. november 2019 #255 Del Skrevet 19. november 2019 Jeg har også sovet bedre de siste nettene, kan det være et tegn? 😇 Krysser fingrene for at ting starter av seg selv 🤞😘 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irisiri Skrevet 19. november 2019 Forfatter #256 Del Skrevet 19. november 2019 1 time siden, Bokdamen skrev: Jeg har også sovet bedre de siste nettene, kan det være et tegn? 😇 Krysser fingrene for at ting starter av seg selv 🤞😘 Det må jo være lov å håpe på det🤞 Gir jo mening å få sove bedre før den store jobben skal gjøres😉🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 20. november 2019 #257 Del Skrevet 20. november 2019 Vet akkurat hvordan du har det! Men med tanke på hvor mange førstegangsfødende som går over termin kontra hvor få som må settes i gang pga overtid så er jo sannsynligheten for at det skjer snart av seg selv ganske stor 😃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irisiri Skrevet 20. november 2019 Forfatter #258 Del Skrevet 20. november 2019 4 timer siden, boblevann skrev: Vet akkurat hvordan du har det! Men med tanke på hvor mange førstegangsfødende som går over termin kontra hvor få som må settes i gang pga overtid så er jo sannsynligheten for at det skjer snart av seg selv ganske stor 😃 Ja, du vet virkelig hvordan dette er🙈 Alle vondter føles liksom så meningsløse nå, for det er ingen grunn til å fortsatt være gravid. Det verste er å skulle gå en helg til uten at det skjer noe, for da får jeg ikke vært så mye i fred som jeg har behov for akkurat nå. Det er jo gode sjanser for å slippe ei helg til uten baby, men samtidig ser jeg dagene bare gli forbi uten at noe skjer😒 I tillegg blir jeg bekymret for om baby har det greit med å gå over, men det er jo det vi har kontrollen i morgen for. Håper alt er bra med dere i barseltiden❤️ Gleder meg sånn til det er vår tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 22. november 2019 #259 Del Skrevet 22. november 2019 Hvordan går det med deg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irisiri Skrevet 22. november 2019 Forfatter #260 Del Skrevet 22. november 2019 Lillemor var for rolig på kontrollen i går, og etter mange timer med flere ctg’er ble jeg innlagt. Hun følges godt med på nå, men jeg får ikke reise hjem før hun er født. De sier hun har det bedre på utsiden enn i magen nå. Det er ekstremt stor pågang på føden. Hadde det ikke vært for det, så hadde jeg nok blitt igangsatt i går. Men vi venter og venter, og igangsettingen blir stadig utsatt. Var inne hos legen for å sette inn ballong tidligere i dag, men var så moden at de heller vil sette pille så fort en fødestue blir ledig. Men det er så mange i spontan fødsel at jeg stadig rykker bak i køen og heller bare blir overvåket. Skjønner jo at det må være sånn, men er ganske lei av sykehus og venting etter 28 timer her uten at noe egentlig skjer. Som jeg skulle ønske at fødselen kunne startet av seg selv! Og jeg skjønner virkelig at man anbefales å vente så lenge man kan hjemme, for det er lite mulighet for avslapning på flermannsrom. Håper det snart blir vår tur, vil helst ikke vente en dag til🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå