Gå til innhold

Jovialemammaer


Gjest BethD

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Litenoggod skrev:

De fikk jo en bra fortjeneste på huset de solgte. Men det koster jo å ha barn også. Og alt som de skal følges opp til. Men hu skrev at babyen kommer til høsten og at hu skulle på ultralyd til uken, da har hun jo termin november/desember og det er jo ikke høstbaby det, men vinterbaby. 

Hun har vel termin i november. Altså teknisk sett en høstbaby. Desember, januar, februar er vintermånedene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så morro for dem😊...å jeg syns det er gøy at jeg fikk rett i mine antagelser!Det har jo lyst gravid kvinne av henne hver gang hun har vært innom snappen🤭🤰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Støvel&sko skrev:

Så morro for dem😊...å jeg syns det er gøy at jeg fikk rett i mine antagelser!Det har jo lyst gravid kvinne av henne hver gang hun har vært innom snappen🤭🤰

Enig😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Hesya skrev:

Minner litt om Smiths venner.. veldig glad i å flette håret på jentene også... 😂

Tillater de barn utenfor ekteskap?😳

bare tenkte siden de ikke giftet seg før nå i vinter?

Har null og niks kjennskap til Smiths venner jeg altså

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snusmumriken87
13 timer siden, Tulltulla skrev:

Tillater de barn utenfor ekteskap?😳

bare tenkte siden de ikke giftet seg før nå i vinter?

Har null og niks kjennskap til Smiths venner jeg altså

 

Hvem har sagt de er Smiths venner? Det handler vel mer om at de ønsker seg en stor familie noe som var helt vanlig før i tiden. Bare fordi de skiller seg ut betyr ikke det at de er med i en sekt. Synes det er fantastisk at de får til alt med så mange barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Tulltulla skrev:

Tillater de barn utenfor ekteskap?😳

bare tenkte siden de ikke giftet seg før nå i vinter?

Har null og niks kjennskap til Smiths venner jeg altså

 

De er ikke i noen sekt eller noe lignende, dette har Heidi tatt opp for en tid tilbake. De er bare veldig glad i barn og ønsker en stor familie😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mango1234
32 minutter siden, Korsihalsen skrev:

Ja, er jo noen som tror de må befolke verden.

Bitter much?

Hvorfor kommentere det i en så negativ tone? Fint for de at de velger det som er riktig for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mango1234 skrev:

Bitter much?

Hvorfor kommentere det i en så negativ tone? Fint for de at de velger det som er riktig for dem.

Ja, jeg er bitter 🤣 Tviler sterkt på at man kan følge opp så mange barn tett. Så egoistisk vil jeg ikke være at jeg bare setter mange barn til verden bare fordi jeg selv har lyst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mango1234
1 minutt siden, Korsihalsen skrev:

Ja, jeg er bitter 🤣 Tviler sterkt på at man kan følge opp så mange barn tett. Så egoistisk vil jeg ikke være at jeg bare setter mange barn til verden bare fordi jeg selv har lyst.

Tipper Heidi kommer til å fortsette å være hjemmeværende en god stund til, de er også nærmeste nabo til foreldrene hennes som stiller opp mye. Å få vokse opp i en så stor søskenflokk må være en gave som veier opp mot evt litt mindre alenetid med hvert enkelt barn. Kjenner også ett par andre storfamilier som greier dette utmerket! Men det er nok ikke for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mango1234 skrev:

Tipper Heidi kommer til å fortsette å være hjemmeværende en god stund til, de er også nærmeste nabo til foreldrene hennes som stiller opp mye. Å få vokse opp i en så stor søskenflokk må være en gave som veier opp mot evt litt mindre alenetid med hvert enkelt barn. Kjenner også ett par andre storfamilier som greier dette utmerket! Men det er nok ikke for alle.

Nei, det kaller jeg ikke en gave. Holder lenge med 3, hvis alle skal bli sett. Det er ikke snakk om at man rekker over så mange.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja hver sin lyst. Men ingen kan komme å si at man klarer å følge opp hvert eneste barn når de har så mange. Joda de følges nok opp slik de skal innenfor det meste. MEN de er bare to voksne, og snart 7 barn. De klarer da ikke å følge opp hvert barn når det feks kommer til avslutninger, alenetid, idrett/sport osv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Serra
2 timer siden, Korsihalsen skrev:

Ja, er jo noen som tror de må befolke verden.

Fysj så ekkelt å sitte og kritisere hvorvidt de klarer og følge opp barna sine. De hadde nok ikke kjørt på med en nr 7 om de ikke klarte og følge opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Serra skrev:

Fysj så ekkelt å sitte og kritisere hvorvidt de klarer og følge opp barna sine. De hadde nok ikke kjørt på med en nr 7 om de ikke klarte og følge opp. 

Det er helt umulig at de selv klarer det, ingen er supermennesker.  Selvfølgelig finnes det mennesker som får mange barn uten å  kunne følge de opp. De vil bare ha mange barn.

Endret av Korsihalsen
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp med mange søsken, å har derfor selv valgt å ikke få mange barn. 

Jeg vil gi barna mine mye mer enn det foreldrene mine klarte/kunne gi meg og mine søsken. Både i form av kjærlighet,tid og klær/leker/ting osv.

Gjennom hele oppveksten merket vi godt forskjellen mellom vår familie og nabofamiliene/slektsfamilier. Der jeg vokste opp var vi 2 slike store barnefamilier, å når jeg ser tilbake på det nå ser jeg godt klasseskille mellom oss og de familiene med få barn. 

Fordi om faren min tjente godt var vi faktisk fattige, ble noe bedre når mamma begynte å jobbe litt når minstemann begynte på skolen. Men ikke slik de fleste familiene rundt oss hadde det. 

Ingen av mine søskem har valgt å få mange barn, noen av de har valgt å inne få barn å begrunner det med barndomme  vår.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Serra

Jeg har fem søsken selv og har aldri kjent på å ikke få tilstrekkelig med kjærlighet eller at foreldre ikke hadde mulighet til og følge oss opp. Vi var vel heller ikke den familien med best råd, men hva har vel det å si så lenge vi fikk det vi trengte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, denne kanalen må jeg sjekke 👌🏻 7 barn er jo amazing OG helt opp til hver og en. Når skal denne damen snappe igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker dere når Ørjan Burøe skulle gjestesnappe? Når det ble annonsert sendte jeg link til nattogdag-artikkelen til flere i jovialemammer. Dette var svaret jeg fikk av en av snap-erne, men tonen var lik hos dem alle. 

20190625_220228.thumb.jpg.3b53a77d89a29f9c75df355e31f24341.jpg

  🙄🙄

Noen dager senere snakket Iselin om sin avsky mot Ørjan Burøe, så jeg spurte hvorfor dem hadde valg å la han ha en snapdag. Hun fortalte at hun ikke ville, men dem andre hadde så lyst.

Et par dager etterpå ble jeg blokkert på både Snap og Instagram (har samme brukernavn) av Iselin. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, MammaSvarDa skrev:

Husker dere når Ørjan Burøe skulle gjestesnappe? Når det ble annonsert sendte jeg link til nattogdag-artikkelen til flere i jovialemammer. Dette var svaret jeg fikk av en av snap-erne, men tonen var lik hos dem alle. 

20190625_220228.thumb.jpg.3b53a77d89a29f9c75df355e31f24341.jpg

  🙄🙄

Noen dager senere snakket Iselin om sin avsky mot Ørjan Burøe, så jeg spurte hvorfor dem hadde valg å la han ha en snapdag. Hun fortalte at hun ikke ville, men dem andre hadde så lyst.

Et par dager etterpå ble jeg blokkert på både Snap og Instagram (har samme brukernavn) av Iselin. 

For en holdning😳😱 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...