Gå til innhold

Jovialemammaer

Gjest BethD

Anbefalte innlegg

helt sjukt å se at voksne folk kan sitte å oppføre seg som små unger. er ikke noe av dette som angår dere på noen måte. det er folk med fritidsproblemer som sitter å diskuterer slik som dette. skulle tru folk fikk fysisk vondt av hennes valg. det er rett og slett så provoserende å se at voksne mennesker kan være så bedritne og barnslige. hadde min mamma/pappa sitti å skrivd slik på nett hadde jeg blitt utrolig flau. greit nok at det er uansvarlig å gå fra barnet sitt i et badekar, i en alder av 2 år. men når det var snakk om en balje, og IKKE badekar, ser jeg virkelig ikke problemet. får lyst til å gi dere en på trynet. det er så unødvendig oppførsel, ihvertfall til voksne folk å være. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

helt enig, det er akuratt dette jeg mener

dette var ment til 'ikkeibrukegt'

Endret av Anonym_567
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ikkeibrukegt skrev:

helt sjukt å se at voksne folk kan sitte å oppføre seg som små unger. er ikke noe av dette som angår dere på noen måte. det er folk med fritidsproblemer som sitter å diskuterer slik som dette. skulle tru folk fikk fysisk vondt av hennes valg. det er rett og slett så provoserende å se at voksne mennesker kan være så bedritne og barnslige. hadde min mamma/pappa sitti å skrivd slik på nett hadde jeg blitt utrolig flau. greit nok at det er uansvarlig å gå fra barnet sitt i et badekar, i en alder av 2 år. men når det var snakk om en balje, og IKKE badekar, ser jeg virkelig ikke problemet. får lyst til å gi dere en på trynet. det er så unødvendig oppførsel, ihvertfall til voksne folk å være. 

Hva hvis din mamma/pappa hadde delt hele livet ditt med alle som vil se? Hva hvis de hadde delt hele familielivet, slik at alle som vil kan gjøre seg opp en oppfatning av dere? Hva hadde du følt da?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Skogspike skrev:

Hva hvis din mamma/pappa hadde delt hele livet ditt med alle som vil se? Hva hvis de hadde delt hele familielivet, slik at alle som vil kan gjøre seg opp en oppfatning av dere? Hva hadde du følt da?

det er da virkelig ikke hele familielivet som blir dokumentert. men jeg syns et er fantastisk at noen velger å være åpne og ikke legge filter på hverdagen sin. men heller være åpne og vise hvordan en travel hverdag kan være. så for min del hadde ikke det gjort noe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis jeg kan være nokså direkte i talemåten min, så er det stor forskjell på «forsvarernes» språkbruk og argumenter kontra de som seriøst debatterer i trådene på KG.. Jeg hadde vært flau om jeg hadde hatt slike forsvarere til å representere produktet mitt. Heia fornuftige KG-brukere, det er mange av de her. 👏🏼

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ikkeibrukegt skrev:

det er da virkelig ikke hele familielivet som blir dokumentert. men jeg syns et er fantastisk at noen velger å være åpne og ikke legge filter på hverdagen sin. men heller være åpne og vise hvordan en travel hverdag kan være. så for min del hadde ikke det gjort noe

At en voksen ønsker og dele (og «overdele») livet sitt er nå en ting. La barna holdes utenfor. De har ingen stemme i dette. De har ingen forutsetning til å vite hva de er en del av. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mango1234
På 25.4.2019 den 20.45, Miss.Wildfox skrev:

En nyfødt baby som ligger på et trygt sted er 1000% ganger tryggere alene/uten oppsyn enn en 2åring i badekar. At man ikke skjønner det er ufattelig.

Og om man så er døende av kreft er ikke det god nok grunn til å gå fra små barn i badekar. Det finnes ingen unnskyld ass. 

Own your shit i det minste.

To åringen satt faktisk i en bitteliten badebalje. Alvorlig talt. Hun hadde ikke hatt sjans til å få kroppen/hodet under vannet der. Det var akkurat sånn at hun klarte å sitte i den. Helt sikker på at Talla tar vurderinger som er trygge for barna sine.   Her inne er jo folk virkelig ute etter å «ta» henne virker det som. Ting blir jo helt tatt ut av sammenheng også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange nye brukere det plutselig har kommet i tråden. 

Tror jeg går å poper litt popcorn for å følge med litt her nå jeg😂

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mango1234

To åringen satt i en bitteliten badebalje som var akkurat stor nok til at hun kunne sitte i den. Når hun reiste seg opp var det nok ikke mye vann oppi den. 

Dere som snakker som om hun skulle sittet i ett digert hjørnebadekar helt fyllt med vann, hva tenker dere om at barna deres leker i sølepytter i barnehagen feks? Der finns det regler på at søledammene skal være maks 10 cm dype, som betyr at det kan være en del vann. Og der må også de ansatte springe litt frem og tilbake blant barna, altså de har ikke tilsyn konstant. 

Selvsagt skal man passe på barna sine, men alvorlig talt. Hadde datters slitt og snublet med hodet først i den lille stampen sin så hadde nok talla vert der på flekken, like rast som om dersom hun var i samme rommet iom at hun var maks 3 meter unna. 

Dette blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
3 timer siden, Mango1234 skrev:

To åringen satt i en bitteliten badebalje som var akkurat stor nok til at hun kunne sitte i den. Når hun reiste seg opp var det nok ikke mye vann oppi den. 

Dere som snakker som om hun skulle sittet i ett digert hjørnebadekar helt fyllt med vann, hva tenker dere om at barna deres leker i sølepytter i barnehagen feks? Der finns det regler på at søledammene skal være maks 10 cm dype, som betyr at det kan være en del vann. Og der må også de ansatte springe litt frem og tilbake blant barna, altså de har ikke tilsyn konstant. 

Selvsagt skal man passe på barna sine, men alvorlig talt. Hadde datters slitt og snublet med hodet først i den lille stampen sin så hadde nok talla vert der på flekken, like rast som om dersom hun var i samme rommet iom at hun var maks 3 meter unna. 

Dette blir for dumt.

Ungen klarte å tømme bind og tamponger før hun kom å så det, så at hun hadde noen form for kontroll kan du ikke prøve å innbille noen. Håper hun blir meldt og noen filmer snappen neste gang hun utsetter ungene for fare. Hun har bare seg selv å skylde at hun filmer og legger ut om sånt, håper hun tenker seg om til neste gang.

Ingen skam å be om hjelp heller, kanskje dette blir for mye for henne.

Endret av Keikolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Keikolina skrev:

Ungen klarte å tømme bind og tamponger før hun kom å så det, så at hun hadde noen form for kontroll kan du ikke prøve å innbille noen. Håper hun blir meldt og noen filmer snappen neste gang hun utsetter ungene for fare. Hun har bare seg selv å skylde at hun filmer og legger ut om sånt, håper hun tenker seg om til neste gang.

Ingen skam å be om hjelp heller, kanskje dette blir for mye for henne.

Sant. Og at det har skjedd 3 ganger siste ukene er jo helt vilt! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det har vært mindre eksponering fra Talla idag enn vanlig, har det ikke?

Det er jo ett håp om at hun faktisk tenker seg om en ekstra gang før hun legger ut noe av barna. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Såfii
5 timer siden, Anonym1990. skrev:

Det er akkurat dette. Og diskutere med heiaropene er som og diskutere med en murvegg. 

Du har virkelig ikke forstått det. Hejdå.

Har hun ikke forstått det? Vet du, hun har faktisk det. Og GODT er det, at det finnes ordentlig mennesker her. Fader heller. Kan dere ikke heller lage en ny tråd som omhandler «eksponering av barn» eller «ikke gå fra barnet når det bader» så kan dere heller si deres meninger og tanker der, slik at det ikke går på kritikk som er rettet mot EN person. 

Det finnes heiarop. Men jeg anser meg selv som ikke så super «fan» av Talla. Men jeg syns hun legger ut ålreite og engasjerende ting innimellom, som jeg liker å følge med på. Men det betyr ikke dermed at jeg går rett inn på kvinneguiden og begynner å diskutere HENNE hvis det er noe jeg er uenig i. Hvorfor skal jeg? Hva får jeg ut av det? Jeg får ikke gjort noe med det, og det får fader ikke dere heller. Dere gir henne motsatt virkning enn hva dere ønsker. Hun vil bare kjøre på og provosere dere videre. Forstår dere ikke det? Diskuter FENOMENET, og ikke mennesket bak. Er det så vanskelig å forstå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Såfii
5 timer siden, Frøken_fjong1 skrev:

Jeg er så lei slike mennesker som ikke klarer å diskutere saklig, og som sier alt er klaging. Ingen her har sagt at alt hun legger ut provoserer , og ingen har sagt at alt hun gjør må klages på. Slutt med de beskyldningene dine og diskuter sak i stedenfor brukerdebatt 

Jeg er så LEI slike mennesker som bare skal kritisere! Ingen her som har sagt at alt hun legger ut provoserer? Da må du faktisk lese nøye gjennom innleggene, for da har du sovet. Kan dere ikke skrive noe positivt henne gjør også da? Det virker jo som det KUN er negativt, etter hvordan dere omtaler henne her inne. 

Skal dere nå igjennom noe slikt, så må dere faktisk veie det opp med noe positivt også - hvis ikke vil det ha motsatt effekt av hva dere «ønsker». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Såfii skrev:

Jeg er så LEI slike mennesker som bare skal kritisere! Ingen her som har sagt at alt hun legger ut provoserer? Da må du faktisk lese nøye gjennom innleggene, for da har du sovet. Kan dere ikke skrive noe positivt henne gjør også da? Det virker jo som det KUN er negativt, etter hvordan dere omtaler henne her inne. 

Skal dere nå igjennom noe slikt, så må dere faktisk veie det opp med noe positivt også - hvis ikke vil det ha motsatt effekt av hva dere «ønsker». 

Hun er sikkert flink til og tatovere. Fornøyd?

Er en situasjon hun selv har satt seg i som blir omtalt.  

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Såfii
4 timer siden, Skogspike skrev:

Og hvis jeg kan være nokså direkte i talemåten min, så er det stor forskjell på «forsvarernes» språkbruk og argumenter kontra de som seriøst debatterer i trådene på KG.. Jeg hadde vært flau om jeg hadde hatt slike forsvarere til å representere produktet mitt. Heia fornuftige KG-brukere, det er mange av de her. 👏🏼

Ja, heia fornuftige KG brukere 👏🏼 Wuhu! Heia folk som kritiserer andre for den minste ting. Og heia de som har ett trist liv og bruker store deler av tiden sin her inne istedenfor med barna 👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor interessant er det egentlig å se disse mårratrynene til mødrene gang på gang på gang. Som om det første de tenker på når de står opp er å si god morgen verden....

De har bæsja, de har laga middag, de gjesper og de snakker med seg selv...kanskje jeg er for gammel, men jeg forstår det virkelig ikke.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Clara80 skrev:

Hvor interessant er det egentlig å se disse mårratrynene til mødrene gang på gang på gang. Som om det første de tenker på når de står opp er å si god morgen verden....

De har bæsja, de har laga middag, de gjesper og de snakker med seg selv...kanskje jeg er for gammel, men jeg forstår det virkelig ikke.

Greit nok at du ikke liker å se på, det trenger du ikke det heller, absolutt ingen tvinger deg.  Jeg syns det er interessant jeg å se på de jeg.

Endret av Anonym_567
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...