Cuntzilla Skrevet 23. mars 2019 #141 Skrevet 23. mars 2019 (endret) 1 time siden, SupaWoman skrev: Det trenger ikke å ha vært drap i en leilighet for at det skal være både liklukt og blodspor der. Av alle de hundrevis av menneskene som har leid både bil og leilighet kan noen ha kuttet seg i en finger, menstruasjon, barberkutt, et barn kan ha ramlet og slått seg noen kan ha satt igjen eiendeler som kofferter ol. ute som kan sette spor når det blir tatt med inn i en leilighet. Disse hundene luktet jo eldgamle spor og spor som var blitt vasket mange ganger. Det er ikke usannsynlig at det vil være mange blodspor i en leilighet når folk lever og bor der. Stråmannsargumentasjon. Du forklarer hvordan det kan forekomme blodspor, når jeg helt åpenbart siktet til lukten av kadaver. At McCanns har klart å leie en leilighet noen har dødd i uten at noen har visst det og i tillegg har prestert å leie en bil som noen har brukt til å frakte lik i bagasjerommet er det jeg ser på som ekstremt usannsynlig. Jeg anser det også for usannsynlig at noen har hatt med en koffert e.l. med liklukt i, og så båret denne kofferten gjennom leiligheten og plassert den bak en sofa (og en liten tur innom skapet). Det var vel også på bamsen til Madeleine? Alt dette er gitt at hundemarkeringene stemmer da, det er jo slettes ikke sikkert altså! Men dersom de gjør det så mener jeg det blir å gripe etter halmstrå om man skal bortforklare det. Som om liklukt i bagasjerom er så dagligdags. At en pensjonist har tatt kvelden på ferie er jo sikkert ikke uvanlig, men da hadde jo også de som drev hotellet visst det. Endret 23. mars 2019 av Cuntzilla 8
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 23. mars 2019 #142 Skrevet 23. mars 2019 Den enkleste forklaringen er ofte den riktige. Jeg er enig med @Cuntzillas argumentasjon her. Jeg tror det mest sannsynlige er at jenta har dødd ved en ulykke, f.eks for mye sovemedisin, og at foreldrene har prøvd å skjule det av frykt for å bli fratatt de andre barna, miste jobben osv. Det er som flere har påpekt rart at det første moren sier når hun angivelig oppdager at datteren er borte er "de har tatt henne". Foreldrene skjøv etterforskningen i retning kidnapping med én gang. Pga. dette ble vel ikke leiligheten ransaket den kvelden/natta heller, så liket kan jo ha ligget i et skap eller noe, og så har de puttet det i en bag og kvittet seg med det senere. Mennesker er i stand til å gjøre de utroligste ting når det er mye som står på spill. Kidnapping av fremmede barn er ekstremt sjeldent.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #143 Skrevet 23. mars 2019 Jeg mener fortsatt ar jenta har blitt utsatt for en ulykke og dødd, og foreldrene skjulte det. Beklager, men de framstår som litt følelsesmessig kalde og distanserte, slike som ser sine behov først. Begge slet seg opp fra tøffe kår i oppveksten for å bli leger. De så ingenting galt med å putte ungene i bamseklubber hele dagen for så å kose seg med andre voksne. De har penger, karrierer, og to andre barn. Å bli kjent som legeparet som dopet ned barn for å spisr kvelds i voksenselskap med god samvittighet, samtidig som deres eldste datter våknet i ørska og enten døde av komplikasjoner eller slag i hodet ved fall, hadde tatt fra de absolutt ALT de eide. På et tidspunkt var det tilbudt nesten 2 MILLIONER pund til den som kunne si en ledetråd som førte til oppklaring. Det er utrolig mye penger og hadde noen visst noe så hadde det kommet ut. Jeg er sikker på at jenta er død, og foreldrene kvittet seg med liket. Hun kan ha holdt kosedyret sitt i hånden når hun døde. Anonymkode: cbe9c...d67 14
Cuntzilla Skrevet 23. mars 2019 #144 Skrevet 23. mars 2019 (endret) 1 time siden, SupaWoman skrev: Mener å ha lest for lenge siden at Maddie var et særdeles krevende barn med mye adferdsproblemer. Og at dette angivelig var grunnen til at paret skulle ha tatt henne av dage..... Dette kommer ikke frem i dokumentaren. Har lest det samme. Mulig det blir altfor spekulativt å dra frem, men kan ikke si jeg skjønner helt alle vurderingene til dokumentarskaperne her. Dokumentaren ble jo litt som noen andre skrev en smørje av konspirasjonsteorier, så hvorfor ikke slenge den inn i miksen i tillegg. Endret 23. mars 2019 av Cuntzilla 4
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 23. mars 2019 #146 Skrevet 23. mars 2019 Har sett en episode nå, utrolig lite underholdende. Veldig treg fremgang, masse irrelevante personer som uttaler seg om hvor fælt de syntes det var osv. Virker også som om "programlederne" går utfra at hun ble kidnappa? Kjedelig.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #147 Skrevet 23. mars 2019 2 timer siden, Rotemor skrev: Denne serien ga null og niks. Vel, hva forventer dere egentlig? Produsentene av dette TV-programmet har selvfølgelig ikke noe mer informasjon, enn det politiet / etterforskerne sitter på. Kanskje ikke det, en gang? Så skal produsentene gå gjennom nøyaktig det samme stoffet, som mange andre personer allerede har gått gjennom Gud vet hvor mange ganger. Så skal disse TV-produsentene liksom løse en sak, som politiet tydeligvis ikke klarer å løse på flere år? Anonymkode: 9f120...acf 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #148 Skrevet 23. mars 2019 Hun ser så ofte så alvorlig og nesten trist ut på mange bilder og videoklipp. Men jeg fikk mest vondt av glimt jeg så av de tre søsknene sammen. Tvillingene har jo lidd et enormt tap også, og de var nesten to da hun forsvant. Det må ha vært beintøft å forsøke å forklare dem dette og holde maska og være en god forelder midt i noe sånt. Anonymkode: 69c64...205
Rotemor Skrevet 23. mars 2019 #149 Skrevet 23. mars 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, hva forventer dere egentlig? Produsentene av dette TV-programmet har selvfølgelig ikke noe mer informasjon, enn det politiet / etterforskerne sitter på. Kanskje ikke det, en gang? Så skal produsentene gå gjennom nøyaktig det samme stoffet, som mange andre personer allerede har gått gjennom Gud vet hvor mange ganger. Så skal disse TV-produsentene liksom løse en sak, som politiet tydeligvis ikke klarer å løse på flere år? Anonymkode: 9f120...acf Nei, jeg hadde ikke andre forventninger enn tidssløseri og det fikk jeg
miss spjåk Skrevet 24. mars 2019 #150 Skrevet 24. mars 2019 På 21.3.2019 den 9.52, Helgeline skrev: Teoretisk er det sikkert mulig at de har gjort det. Men menneskelig sett, hvis det virkelig er sånn det har gått for seg, må herr og fru mc Cann ikke bare være verdens mest talentfulle skuespillere, men også de mest kalde og kyniske mennesker på Guds grønne jord. Det finnes flust av foreldre som enten har mishandlet barnet sitt til døde, eller som ved et uhell har drept barnet. Det finnes også mange foreldre som ikke skulle vært foreldre. Kalde og kyniske foreldre er det nok av, bare spør alle som har vært utsatt for grov omsorgssvikt. Statistikken er jo klar, i de fleste tilfeller der et barn blir drept er det foreldrene. Det er dessverre den kalde kyniske virkeligheten. 4
miss spjåk Skrevet 24. mars 2019 #151 Skrevet 24. mars 2019 På 21.3.2019 den 22.20, AnonymBruker skrev: Etterforskerne i denne saken gjennomsøkte et areal på drøyt 1 1/2 mil med søkshunder som kan gjenkjenne lukten av en person på 1000m avstand og med likhunder som kan kjenne lukten av lik 20m under bakkenivå og de fant ingen ting av potensielle spor. Men hvis du skal dra likhundene inn i debatten var det jo nettopp disse som fant spor både på klærne til moren, kosebamsen og i den leide bilen. De likhundene ble diskutert tidligere i tråden og ifølge en bruker kan det ikke brukes som bevis i en rettsak. Så jeg er usikker på hvor mye vekt vi skal legge på likhundene. 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 24. mars 2019 #152 Skrevet 24. mars 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, hva forventer dere egentlig? Produsentene av dette TV-programmet har selvfølgelig ikke noe mer informasjon, enn det politiet / etterforskerne sitter på. Kanskje ikke det, en gang? Så skal produsentene gå gjennom nøyaktig det samme stoffet, som mange andre personer allerede har gått gjennom Gud vet hvor mange ganger. Så skal disse TV-produsentene liksom løse en sak, som politiet tydeligvis ikke klarer å løse på flere år? Anonymkode: 9f120...acf Det finnes jo mye true crime som er underholdende likevel, denne serien var ikke det.
Vampyrina Skrevet 24. mars 2019 #153 Skrevet 24. mars 2019 6 timer siden, Anonymus Notarius skrev: Det finnes jo mye true crime som er underholdende likevel, denne serien var ikke det. Helt enig... jeg ramlet av etter episode 2. Dette er den kjedeligste true crime jeg har sett... 3
netpuppy Skrevet 25. mars 2019 #154 Skrevet 25. mars 2019 Det er merkelig med disse markeringene fra hundene, det er jeg helt enig i, men... Ifølge politiet var leiligheten deres full av folk som lette etter barnet kvelden hun forsvant. Jeg forstår bare ikke hvordan de kunne ha gjemt henne uten at hun ble funnet i over tre uker. For ikke å snakke om å frakte henne ut i bilen og kvittet seg med liket i det mediasirkuset som var. De ble jo fulgt med på, filmet og tatt bilde av bare de åpnet døren. Lurer også på hvorfor det skulle være så viktig at vinduet var åpent (som politiet mente Kate løy om) all den tid terassedøren var åpen... 1
Heisann1234 Skrevet 29. mars 2019 #155 Skrevet 29. mars 2019 På 25.3.2019 den 12.56, netpuppy skrev: Det er merkelig med disse markeringene fra hundene, det er jeg helt enig i, men... Ifølge politiet var leiligheten deres full av folk som lette etter barnet kvelden hun forsvant. Jeg forstår bare ikke hvordan de kunne ha gjemt henne uten at hun ble funnet i over tre uker. For ikke å snakke om å frakte henne ut i bilen og kvittet seg med liket i det mediasirkuset som var. De ble jo fulgt med på, filmet og tatt bilde av bare de åpnet døren. Lurer også på hvorfor det skulle være så viktig at vinduet var åpent (som politiet mente Kate løy om) all den tid terassedøren var åpen... Det kunne de ha gjort mye tidligere før den aktuelle kvelden der det ble kjent at hun er "borte". 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #156 Skrevet 29. mars 2019 Kanskje en merkelig ting å komme på, men kan man «korrigere» Maddies særegne kjennemerke på øyet? Dersom hun faktisk lever så vil jo dette nesten være den eneste måten å kjenne henne igjen på, så lurer på om det er mulig å ha fjernet det?! Anonymkode: 8a97d...ed9 1
netpuppy Skrevet 29. mars 2019 #157 Skrevet 29. mars 2019 3 hours ago, Heisann1234 said: Det kunne de ha gjort mye tidligere før den aktuelle kvelden der det ble kjent at hun er "borte". Hva kunne de gjort tidligere? Fraktet henne i bilen de ikke leide før tre uker etter at hun forsvant? For ikke å snakke om at de ikke fant noen tekniske spor hverken i bilen eller i leiligheten. Jeg tror hundemarkeringene er det de på engelsk så fint kaller en "red herring". Hundetreneren Så jo selv at det at hundene markerer ikke er bevis i seg selv, de markerer der man bør lete for å finne tekniske bevis. Markeringen i seg selv er ikke nok til å bevise noe som helst. Jeg tror som han første privatetterforskeren at Madeleine er tatt på bestilling og er et offer for menneskehandel. Han mener jo at hun var i live to dager etter at hun forsvant og ble gitt videre fra de som tok henne. I beste fall er hun solgt til noen som ønsket seg barn for å oppdra som sitt eget. Utrolig frustrerende at det er så mange ledetråder som ikke ble fulgt opp før det hadde gått altfor lang tid. For eksempel disse som gikk rundt å samlet inn penger til et barnehjem som ikke eksisterte (og viste stor interesse for barna som var på ferie), mennene som ble observert i en tom leilighet rett ved der Madeleine forsvant fra samme dag som hun forsvant, paret som løp over veien mens de bar på et barn bare timer etter at hun forsvant osv. Til tross for at det sannsynligvis er en av tidenes mest publiserte og famøse forsvinningssaker slår det meg hvor lite det faktisk har blitt aktivt og målrettet lett etter Madeleine. Det var liksom i begynnelsen av den portugisiske etterforskningen, før de peilet seg inn på foreldrene og så den spanske privatetterforskeren før han ble tatt av saken. Ellers har fokuset vært andre steder. Det må være utrolig frustrerende og fortvilende for foreldrene. 4
Helgeline Skrevet 29. mars 2019 #158 Skrevet 29. mars 2019 9 timer siden, netpuppy skrev: Hva kunne de gjort tidligere? Fraktet henne i bilen de ikke leide før tre uker etter at hun forsvant? For ikke å snakke om at de ikke fant noen tekniske spor hverken i bilen eller i leiligheten. Jeg tror hundemarkeringene er det de på engelsk så fint kaller en "red herring". Hundetreneren Så jo selv at det at hundene markerer ikke er bevis i seg selv, de markerer der man bør lete for å finne tekniske bevis. Markeringen i seg selv er ikke nok til å bevise noe som helst. Jeg tror som han første privatetterforskeren at Madeleine er tatt på bestilling og er et offer for menneskehandel. Han mener jo at hun var i live to dager etter at hun forsvant og ble gitt videre fra de som tok henne. I beste fall er hun solgt til noen som ønsket seg barn for å oppdra som sitt eget. Utrolig frustrerende at det er så mange ledetråder som ikke ble fulgt opp før det hadde gått altfor lang tid. For eksempel disse som gikk rundt å samlet inn penger til et barnehjem som ikke eksisterte (og viste stor interesse for barna som var på ferie), mennene som ble observert i en tom leilighet rett ved der Madeleine forsvant fra samme dag som hun forsvant, paret som løp over veien mens de bar på et barn bare timer etter at hun forsvant osv. Til tross for at det sannsynligvis er en av tidenes mest publiserte og famøse forsvinningssaker slår det meg hvor lite det faktisk har blitt aktivt og målrettet lett etter Madeleine. Det var liksom i begynnelsen av den portugisiske etterforskningen, før de peilet seg inn på foreldrene og så den spanske privatetterforskeren før han ble tatt av saken. Ellers har fokuset vært andre steder. Det må være utrolig frustrerende og fortvilende for foreldrene. Helt enig. Det er dette jeg sitter igjen med også etter saken. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2019 #159 Skrevet 30. mars 2019 Denne filmen synes jeg var interessant, og samtidig fæl å se. Foreldrene er ansvarlige tror jeg. Madeleine var dopet, falt bak sofaen og døde vad et uhell Anonymkode: 3fc58...ecd 3
Gjest Mattie16 Skrevet 30. mars 2019 #160 Skrevet 30. mars 2019 På 29.3.2019 den 14.25, netpuppy skrev: Hva kunne de gjort tidligere? Fraktet henne i bilen de ikke leide før tre uker etter at hun forsvant? For ikke å snakke om at de ikke fant noen tekniske spor hverken i bilen eller i leiligheten. Jeg tror hundemarkeringene er det de på engelsk så fint kaller en "red herring". Hundetreneren Så jo selv at det at hundene markerer ikke er bevis i seg selv, de markerer der man bør lete for å finne tekniske bevis. Markeringen i seg selv er ikke nok til å bevise noe som helst. Jeg tror som han første privatetterforskeren at Madeleine er tatt på bestilling og er et offer for menneskehandel. Han mener jo at hun var i live to dager etter at hun forsvant og ble gitt videre fra de som tok henne. I beste fall er hun solgt til noen som ønsket seg barn for å oppdra som sitt eget. Utrolig frustrerende at det er så mange ledetråder som ikke ble fulgt opp før det hadde gått altfor lang tid. For eksempel disse som gikk rundt å samlet inn penger til et barnehjem som ikke eksisterte (og viste stor interesse for barna som var på ferie), mennene som ble observert i en tom leilighet rett ved der Madeleine forsvant fra samme dag som hun forsvant, paret som løp over veien mens de bar på et barn bare timer etter at hun forsvant osv. Til tross for at det sannsynligvis er en av tidenes mest publiserte og famøse forsvinningssaker slår det meg hvor lite det faktisk har blitt aktivt og målrettet lett etter Madeleine. Det var liksom i begynnelsen av den portugisiske etterforskningen, før de peilet seg inn på foreldrene og så den spanske privatetterforskeren før han ble tatt av saken. Ellers har fokuset vært andre steder. Det må være utrolig frustrerende og fortvilende for foreldrene. 21 timer siden, Helgeline skrev: Helt enig. Det er dette jeg sitter igjen med også etter saken. Helt enig med dere to. Fatter ikke at folk fortsatt tror foreldrene gjorde det, etter å ha sett denne dokumentaren. Ingen tvil om at portugisisk politi gjorde en tvilsom jobb. Det ene «beviset» etter det andre er jo blitt dementert. At foreldrene fremstår behersket er nok for å ønske å gi et inntrykk av å være stabile, spesielt mtp ansvar for deres to andre barn, og at de ble rådet til det for ikke å sette Madeleine i fare. I tillegg er de leger, og da lærer man seg å opptre behersket foran andre i stressende situasjoner. Lurer på om folk i denne tråden egentlig har fulgt skikkelig med på alt som har kommet frem i denne serien? Synes saken er så grusom, og alt som har kommet fram i denne serien er til å få mareritt av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå