Mrs Robinson Skrevet 21. mars 2019 #121 Skrevet 21. mars 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke det. Du har tydeligvis ikke vært gjennom tiden med krybbedød. Anonymkode: 8185b...91d Er det noe som tyder på at familien McCann har vært gjennom krybbedød? 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #122 Skrevet 21. mars 2019 På 19.3.2019 den 16.42, AnonymBruker skrev: Mye muffins i denne saken! Mest irriterende med dokumentaren syns jeg var at de bygde opp over alle episodene fremtil siste på at han som ble sett gående med en sovende unge var av betydning fremtil siste slutt. Anonymkode: 88ff5...69d Hehe muffins 😂 Anonymkode: 2f96b...525 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #123 Skrevet 21. mars 2019 6 timer siden, Cuntzilla skrev: Ikke tro du er den eneste som har satt seg inn i saken, og alle andre bare har sett en dokumentar.. at du trodde teorien var at de hadde bortført datteren sin sier jo litt om hvor lite du vet om saken og hvor kort du har tenkt (hvorfor og hvordan i huleste skulle de gjøre det?). Så din teori er altså at aliens landet på taket da? Neida, men jeg mener, siden det er like sannsynlig som at foreldrene har medvirket.. Du har kanskje et poeng, det må jo faktisk være aliens eller lignende magiske skapninger dersom det ikke var foreldrene, siden det ikke var noen fingeravtrykk eller skoavtrykk eller tegn til innbrudd eller noe rundt dette vinduet. Jeg anser det imidlertid for å være mer sannsynlig at det var en ulykke i hjemmet enn at aliens landet på taket. Å bruke tallet 99,9% er fullstendig useriøst, du har ikke laget statistikk over dette. Skal jeg kaste ut at 99,9% av ulykker skjer i hjemmet, eller at i 99,9% av saker som omhandler barn som forsvinner eller blir drept så er gjerningsmannen en de kjenner? Useriøst. Og hvis du hadde sett litt på området i denne etterforskningen din (jeg har faktisk vært der tilfeldigvis) så er det enorme områder som er sparsommelig bebodd, med hundrevis av gamle brønner på fastlandet og grotter langs strendene, og det er strømmer som drar deg langt ut i Atlanterhavet. Det er drømmedestinasjonen for å gjemme et lik og helt umulig å finne et uten å ha en viss peiling på hvor man skal begynne å lete. Hvordan foreldrene ble kvitt liket? De puttet den bittelille kroppen i en bag, la den i bagasjerommet på bilen, kjørte til en dyp brønn og kastet det oppi. For eksempel. Jeg har tusen andre scenarioer og muligheter til deg, som alle er iskalde men på ingen måte umulige. Har aldri påstått at jeg er den eneste som har satt meg godt inn i denne saken, men jeg antar at jeg er den eneste på dette forumet som har lest over 400 dokumenter om saken. Poenget er at dokumentarer/serier om straffbare handlinger kommer aldri med noe nytt, og de er like troverdige som en dårlig action-film med Bruce Willis eller Jean-Claude van Damme fra 90 tallet. Og når skrev jeg at McCann hadde bortført Madeleine så tenkte jeg på bortøring/skjul av liket. Vitneopplysningene og tidsskjemaet den kvelden passer ikke inn i det hele tatt med at McCann på en eller annen måte skal ha tatt livet av deres datter for og siden skjule liket i et ukjent terreng. Og hvis du hadde sett deg inn i kriminalsaker så ville du fort finne utav at finger/håndavtrykk, skoavtrykk og potensielle DNA-bevis er ingen garanti på åstedet, og det er ikke vanskelig for gjerningspersonene og skjule hverken finger/håndavtrykk og/eller skoavtrykk, dessuten så er det veldig enkelt og ødelegge potensielle spor og DNA-bevis. 99,9% er en snau overdrivelse, men hvis du hadde gått igjennom 1000 lignende saker så ville du ha funnet utav at i 995 av sakene så ble drapet og/eller kidnappingen utført av lokale personer som bor innen 2-3 mils avstand fra åstedet, de eneste tilfellene hvor det ikke er like vanlig med at lokale personer begår drap/kidnapping er hvis personene ble sist sett langs en vei hvor ukjente billister ofte er skyldige. Jeg har ett spørsmål til deg: hvis ved et uhell hadde tatt livet av datteren din eller en annen person hadde du da klart eller hatt selvtillit til og bortføre liket og finne et perfekt skjulested og skjule liket på en effektiv måte i ukjent terreng i et land hvor du var turist? det finnes noe som kalles for geografisk profilering, og i denne saken her så er de fleste etterforskere enige om at drapet/kidnappingen av Madeleine ble utført av noen som var særdeles godt kjent i området rundt Algarve kysten. En menneskekropp uansett vekt og størrelse synker bare til havets bunn dersom lungene er fullt med vann, med mindre man legger ekstra vekt rundt kroppen. Og en menneskekropp kan fort flyte opp til havoverflaten igjen hvis kroppen ligger på mindre enn 40 meters dyp. Så du tror at det bare er og kaste et lik i en bag og hive bagen ned i en brønn? hvis det var tilfelle så ville liklukt ha kommet etter 1-2 uker og rotter osv ville ha flokket seg rundt "brønnen", eller hva tror du hadde skjedd når septikbilen kom før og tømme brønnen? Det er ikke noe galt i og ha egne meninger og personlige teorier, men det er klart for meg at du har nok så dårlig informasjon om kriminelle handlinger eller hvordan politi/myndigheter jobber i etterforskinger. Anonymkode: 99a61...c1e 2
Luckiness Skrevet 21. mars 2019 #124 Skrevet 21. mars 2019 Jeg har vært inne på tanken om en av foreldrene (+ evt. en venn/venninne de var med) kan ha gjort noe. Ikke nødvendigvis med vilje. Men f.eks. at de har samarbeidet bak den andre forelderens rygg om å gi f.eks. sovemedisin, men gitt for mye eller at jenten ikke har tålt medisinen. Har da først og fremst tenkt faren pga. ene tegningen/bildet som har vært i media faktisk har lignet litt på faren. Men vanskelig å da tro at den andre forelderen ikke har fått vite om det. Når et barn forsvinner eller andre kriser skjer er det lett for å krangle, diskutere og i mange tilfeller legge litt skyld på hverandre. Type "husket du å låse døren???" "er du helt sikker??" "hvorfor lukket du ikke vinduet?" osv. Da er det plutselig gjort å si ett eller annet man hadde tenkt å holde for seg selv. Samtidig tviler jeg på at begge foreldrene hadde klart å holde masken under middagen da. Har også tenkt på at noen fra kirken kan være involvert. Da spesielt i å skjule henne (om død). Dette er jo en kirke og personer de tydeligvis har hatt et godt forhold til over en lengre periode. Det var vel også her de giftet seg om jeg ikke tar feil? Ellers så mangler det en del på tidslinjen om når andre sist så Madeleine. Med mindre jeg har gått glipp av noe. Reagerer også på at de andre vennene som så til barna ikke fysisk så inn til dem selv om det ikke var deres egne. I følge Madeleines foreldre stod døren på gløtt, altså man klarer å åpne forsiktig litt mer opp og titte inn uten å ha vekket dem. Er de våken ville de trolig våknet når de kom inn ytterdøren uansett. Det kan selvfølgelig være noen helt andre også som står bak forsvinningen. Det var jo en del rare observasjoner den kvelden. Men noen av observasjonene vil jeg rett og slett tro er av noen "raringer" (uten at jeg mener noe vondt med det ordet, kom bare ikke på et bedre ord).
Cuntzilla Skrevet 21. mars 2019 #125 Skrevet 21. mars 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har aldri påstått at jeg er den eneste som har satt meg godt inn i denne saken, men jeg antar at jeg er den eneste på dette forumet som har lest over 400 dokumenter om saken. Poenget er at dokumentarer/serier om straffbare handlinger kommer aldri med noe nytt, og de er like troverdige som en dårlig action-film med Bruce Willis eller Jean-Claude van Damme fra 90 tallet. Og når skrev jeg at McCann hadde bortført Madeleine så tenkte jeg på bortøring/skjul av liket. Vitneopplysningene og tidsskjemaet den kvelden passer ikke inn i det hele tatt med at McCann på en eller annen måte skal ha tatt livet av deres datter for og siden skjule liket i et ukjent terreng. Og hvis du hadde sett deg inn i kriminalsaker så ville du fort finne utav at finger/håndavtrykk, skoavtrykk og potensielle DNA-bevis er ingen garanti på åstedet, og det er ikke vanskelig for gjerningspersonene og skjule hverken finger/håndavtrykk og/eller skoavtrykk, dessuten så er det veldig enkelt og ødelegge potensielle spor og DNA-bevis. 99,9% er en snau overdrivelse, men hvis du hadde gått igjennom 1000 lignende saker så ville du ha funnet utav at i 995 av sakene så ble drapet og/eller kidnappingen utført av lokale personer som bor innen 2-3 mils avstand fra åstedet, de eneste tilfellene hvor det ikke er like vanlig med at lokale personer begår drap/kidnapping er hvis personene ble sist sett langs en vei hvor ukjente billister ofte er skyldige. Jeg har ett spørsmål til deg: hvis ved et uhell hadde tatt livet av datteren din eller en annen person hadde du da klart eller hatt selvtillit til og bortføre liket og finne et perfekt skjulested og skjule liket på en effektiv måte i ukjent terreng i et land hvor du var turist? det finnes noe som kalles for geografisk profilering, og i denne saken her så er de fleste etterforskere enige om at drapet/kidnappingen av Madeleine ble utført av noen som var særdeles godt kjent i området rundt Algarve kysten. En menneskekropp uansett vekt og størrelse synker bare til havets bunn dersom lungene er fullt med vann, med mindre man legger ekstra vekt rundt kroppen. Og en menneskekropp kan fort flyte opp til havoverflaten igjen hvis kroppen ligger på mindre enn 40 meters dyp. Så du tror at det bare er og kaste et lik i en bag og hive bagen ned i en brønn? hvis det var tilfelle så ville liklukt ha kommet etter 1-2 uker og rotter osv ville ha flokket seg rundt "brønnen", eller hva tror du hadde skjedd når septikbilen kom før og tømme brønnen? Det er ikke noe galt i og ha egne meninger og personlige teorier, men det er klart for meg at du har nok så dårlig informasjon om kriminelle handlinger eller hvordan politi/myndigheter jobber i etterforskinger. Anonymkode: 99a61...c1e Det er ikke noe galt i å ha egne meninger nei, men dine er jo bare basert på synsing og fantasier uten spesielt mye hold i virkeligheten. Septikbil? Jeg mener, hvor tar du det fra? Det har jo ikke noe med en brønn å gjøre i utgangspunktet, og de brønnene er antikke og har ikke vært brukt på flere hundre år. Og rottene, skulle de løpe og finne folk sånn som Lassie eller ringe politiet eller hva tenker du? Det er jo helt blåst. De har også hatt tid ifølge tidslinjen fra Madeleine ble sist sett til tapasmiddagen, minst en time og opp til 2,5 timer, men regner med du opererer med en alternativ tidslinje i din fantasiverden. Det er OK at du er uenig altså, men hold deg i det minste til fakta og realiteter. Og du sammenligner stadig med drap og kidnapping, dette er jo ikke drap eller kidnapping. Det er fullstendig irrelevant hvem som pleier å kidnappe, for Madeleine er ifølge den hypotesen jeg har mest tro på ikke kidnappet! Jeg hadde aldri gjemt det liket i utgangspunktet, men om du først skal det så er det jo slettes ikke umulig. Selv om du er typen som ikke finner stranda engang når du er på ferie, så betyr det ikke at alle andre er fullstendig desorienterte og ikke vet hvor fryseboksen er når de er et annet sted enn hjemme. Og du som har lest så mye av rapporten må jo ha sett at politiet i Portugal gjorde en dårlig jobb på åstedet, og de lette vel ikke etter noe lik i starten engang. Hun kunne sikkert ligget i skapet hele første natta uten problem. 10
Gjest Justsaying Skrevet 21. mars 2019 #126 Skrevet 21. mars 2019 The Cry, som gikk på tv2 i fjor var en serie som mange mente var laget med denne saken som et «utgangspunkt» - anbefales å se.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #127 Skrevet 21. mars 2019 3 timer siden, Cuntzilla skrev: Det er ikke noe galt i å ha egne meninger nei, men dine er jo bare basert på synsing og fantasier uten spesielt mye hold i virkeligheten. Septikbil? Jeg mener, hvor tar du det fra? Det har jo ikke noe med en brønn å gjøre i utgangspunktet, og de brønnene er antikke og har ikke vært brukt på flere hundre år. Og rottene, skulle de løpe og finne folk sånn som Lassie eller ringe politiet eller hva tenker du? Det er jo helt blåst. De har også hatt tid ifølge tidslinjen fra Madeleine ble sist sett til tapasmiddagen, minst en time og opp til 2,5 timer, men regner med du opererer med en alternativ tidslinje i din fantasiverden. Det er OK at du er uenig altså, men hold deg i det minste til fakta og realiteter. Og du sammenligner stadig med drap og kidnapping, dette er jo ikke drap eller kidnapping. Det er fullstendig irrelevant hvem som pleier å kidnappe, for Madeleine er ifølge den hypotesen jeg har mest tro på ikke kidnappet! Jeg hadde aldri gjemt det liket i utgangspunktet, men om du først skal det så er det jo slettes ikke umulig. Selv om du er typen som ikke finner stranda engang når du er på ferie, så betyr det ikke at alle andre er fullstendig desorienterte og ikke vet hvor fryseboksen er når de er et annet sted enn hjemme. Og du som har lest så mye av rapporten må jo ha sett at politiet i Portugal gjorde en dårlig jobb på åstedet, og de lette vel ikke etter noe lik i starten engang. Hun kunne sikkert ligget i skapet hele første natta uten problem. Alle skal få ha egne meninger, men jeg mener også at man bør komme med opplysninger som støtter teoriene dine når man kommer med konspirasjonsteorier. Etter hva jeg har lest av det du har skrevet gjennom denne tråden så bør ikke du nevne at noen andre synser og fantaserer for det er ganske klart at du har dårlig innsikt i kriminalsaker eller hvordan etterforskere jobber i saker som dette. Vann/kloakkbrønner uansett om de ikke har vært i bruk på 100 år blir også tømt via septikbiler på renseanlegget for det området hvor "brønnen" din måtte være, og skulle man ha dumpet et like ned i en brønn så ville det fort ha liklukt som kan kjennes fra flere hundremeters avstand og forskjellige dyrearter ville fort ha flokket seg rundt "brønnen". Etterforskerne i denne saken gjennomsøkte et areal på drøyt 1 1/2 mil med søkshunder som kan gjenkjenne lukten av en person på 1000m avstand og med likhunder som kan kjenne lukten av lik 20m under bakkenivå og de fant ingen ting av potensielle spor. Du aner ikke hvor stor og presis denne leteaksjonen var. Problemet for deg er at det var flere vitner som hadde observert McCann i tidsrommet 18:30 - 20.00 den kvelden, og tidskjemaet fra vitner stemmer godt overens med forklaringen av McCann. Men jeg vet virkelig ikke hvilke fakta eller realiteter du forholder deg til. Det er da godt at du vet svaret om hva skjedde med Madeleine, ettersom det ifølge deg ikke dreier seg om hverken kidnapping eller drap. Det har vært tonnevis med teorier om hva som kan ha skjedd med Madeleine, de fleste etterforskere fra PJ/GNR, Scotland Yard og FBI er enige om at bortføringen/kidnappingen/drapet av Madeleine ble utført av noen som er godt kjent i det aktuelle området. Hvilken hypotese er det som tyder på at Madeleine ikke ble kidnappet? boken til Pat Brown? lol Det er vanskelig og forestille seg en slik situasjon, og ingenting er umulig. Men ifølge etterforskingen og mangelen på tegn til spor i den største lete aksjonen etter en savnet person i historien så tyder det på at Madeleine ikke ble dumpet i nærheten av Algarve kysten, og hvis hun evt ble dumpet så må gjerningspersonene ha vært meget så grundige og brukt lang tid på og skjule dumpstedet. En er ikke desorientert fordi man ikke finner et effektivt og trygt sted og dumpe et lik på, kjenner du rutinene og vet hvorvidt du ikke blir sett eller ikke og at du har funnet et sted til og dumpe et lik på som du var trygg på når du er på sydenferie? statistikk viser at folk som begår drap i ukjente territorium gjør som oftest feil og de klarer ikke og skjule liket godt nok dessuten så finnes vanligvis langt flere vitneopplysninger hvis turist begår kriminelle handlinger i områder hvor de er relativt dårlig kjent. Og i denne saken med Madeleine så tyder det på det motsatte. Jeg er enig i at myndighetene begikk mange tabber tidlig i etterforskingen, men det er ikke så lett og begå drap og kvitte seg med liket uten og etterlate seg spor, og skjule et like er mer komplisert enn hva du tror. Anonymkode: 99a61...c1e 6
Cuntzilla Skrevet 21. mars 2019 #128 Skrevet 21. mars 2019 (endret) 59 minutter siden, Justsaying skrev: The Cry, som gikk på tv2 i fjor var en serie som mange mente var laget med denne saken som et «utgangspunkt» - anbefales å se. Den så bra ut, takk for tips 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle skal få ha egne meninger, men jeg mener også at man bør komme med opplysninger som støtter teoriene dine når man kommer med konspirasjonsteorier. Etter hva jeg har lest av det du har skrevet gjennom denne tråden så bør ikke du nevne at noen andre synser og fantaserer for det er ganske klart at du har dårlig innsikt i kriminalsaker eller hvordan etterforskere jobber i saker som dette. Vann/kloakkbrønner uansett om de ikke har vært i bruk på 100 år blir også tømt via septikbiler på renseanlegget for det området hvor "brønnen" din måtte være, og skulle man ha dumpet et like ned i en brønn så ville det fort ha liklukt som kan kjennes fra flere hundremeters avstand og forskjellige dyrearter ville fort ha flokket seg rundt "brønnen". Etterforskerne i denne saken gjennomsøkte et areal på drøyt 1 1/2 mil med søkshunder som kan gjenkjenne lukten av en person på 1000m avstand og med likhunder som kan kjenne lukten av lik 20m under bakkenivå og de fant ingen ting av potensielle spor. Du aner ikke hvor stor og presis denne leteaksjonen var. Problemet for deg er at det var flere vitner som hadde observert McCann i tidsrommet 18:30 - 20.00 den kvelden, og tidskjemaet fra vitner stemmer godt overens med forklaringen av McCann. Men jeg vet virkelig ikke hvilke fakta eller realiteter du forholder deg til. Det er da godt at du vet svaret om hva skjedde med Madeleine, ettersom det ifølge deg ikke dreier seg om hverken kidnapping eller drap. Det har vært tonnevis med teorier om hva som kan ha skjedd med Madeleine, de fleste etterforskere fra PJ/GNR, Scotland Yard og FBI er enige om at bortføringen/kidnappingen/drapet av Madeleine ble utført av noen som er godt kjent i det aktuelle området. Hvilken hypotese er det som tyder på at Madeleine ikke ble kidnappet? boken til Pat Brown? lol Det er vanskelig og forestille seg en slik situasjon, og ingenting er umulig. Men ifølge etterforskingen og mangelen på tegn til spor i den største lete aksjonen etter en savnet person i historien så tyder det på at Madeleine ikke ble dumpet i nærheten av Algarve kysten, og hvis hun evt ble dumpet så må gjerningspersonene ha vært meget så grundige og brukt lang tid på og skjule dumpstedet. En er ikke desorientert fordi man ikke finner et effektivt og trygt sted og dumpe et lik på, kjenner du rutinene og vet hvorvidt du ikke blir sett eller ikke og at du har funnet et sted til og dumpe et lik på som du var trygg på når du er på sydenferie? statistikk viser at folk som begår drap i ukjente territorium gjør som oftest feil og de klarer ikke og skjule liket godt nok dessuten så finnes vanligvis langt flere vitneopplysninger hvis turist begår kriminelle handlinger i områder hvor de er relativt dårlig kjent. Og i denne saken med Madeleine så tyder det på det motsatte. Jeg er enig i at myndighetene begikk mange tabber tidlig i etterforskingen, men det er ikke så lett og begå drap og kvitte seg med liket uten og etterlate seg spor, og skjule et like er mer komplisert enn hva du tror. Anonymkode: 99a61...c1e Jeg forstår ikke argumentasjonen din, først så er hun drept av noen lokale fordi kun de kan skjule et lik, og så er det visst egentlig nærmest umulig å skjule et lik langs hele Algarvekysten? Disse ekspertene og etterforskerne som du sikter til hele tiden sier jo også at det er det letteste stedet å skjule et lik som de noensinne har besøkt, at det er omtrent umulig å finne henne i det området og at det er godt mulig hun ligger i en av brønnene. https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/--nesten-umulig-a-finne-madeleine-mccann/3423434202.html Du kan vel heller holde deg til å hevde at bare folk med lokalkjennskap kan finne disse brønnene for å understøtte poenget ditt om at det ikke var McCanns, i stedet for og drive og fantasere om at hele dyreriket vil samle seg rundt et lik eller at det liksom driver og kjører septikbiler rundt i grisgrendt terreng i ødemarken og tømmer gamle uttørkede sjakter. Hold deg til fakta. Endret 21. mars 2019 av Cuntzilla 3
pessimistisk Skrevet 21. mars 2019 #129 Skrevet 21. mars 2019 Jeg tror foreldrene er innblandet på et eller annet vis. Har ikke sett hele dokumentarserien enda, men har alltid tenkt at noe skurrer. Det ble jo funnet både blod og liklukt i leiligheten, på noen små klær og klærna til kate. I tillegg i leiebilen og kosedyret til Maddie. Det kom jo også fram at de tydeligvis ikke har sjekket hvert 20.minutt, da alle i gruppen hadde ulike historier om det. Synes også de har litt merkelig reaksjoner, men alle reagerer jo veldig forskjellig. Faren ser helt upåvirket ut, mens Kate ser ut som hun vet mer enn hun sier, og at det er rett før hun bryter sammen og vil si sannheten. Jeg tror nok ikke vi vil få noe svar før en av de involverte sier noe. Enten om det er noen utenforstående, Kate eller en av vennene som kanskje har mistanker. Jeg tror nok ikke faren kommer til å si noe. 4
Djungelvrål Skrevet 21. mars 2019 #130 Skrevet 21. mars 2019 På 19.3.2019 den 19.37, AnonymBruker skrev: Igjen - som foreldre som forteller sannheten burde hun da kunne svart på alle spørsmålene hun fikk av både portugisisk og britisk politi! https://www.google.no/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-6816327/amp/The-48-questions-Kate-McCann-didnt-answer-disappearance-daughter-Madeleine.html En makaberhund markerte både i leiligheten og i bilen deres! De tar ikke feil! Madeleine døde nok i den leiligheten. Sier ikke foreldrene drepte hun, men de skjuler noe! Anonymkode: 88ff5...69d Hvorfor nevner ingen at kanskje hundrevis av mennesker har leid både leiligheten og bilen før McCann-paret og ungene leide?? 3
Cuntzilla Skrevet 22. mars 2019 #131 Skrevet 22. mars 2019 (endret) 10 timer siden, SupaWoman skrev: Hvorfor nevner ingen at kanskje hundrevis av mennesker har leid både leiligheten og bilen før McCann-paret og ungene leide?? Det er adressert i etterforskningen altså, jeg vet ikke noe om bilen (og der er det vel også så godt som umulig å kontrollere hva folk har hatt i bagasjerommet i leieperioden), men når folk dør i feriekomplekser så er jo noe som noteres. Ingen har dødd i den leiligheten. Så langt eiere/personalet vet da, du kan jo spekulere i at en ukjent prostituert kan ha blitt drept og partert bak sofaen der og smuglet ut uten at noen noensinne har funnet ut av det, men da griper man jo litt etter halmstrå. Kadaverlukt i både bil og leilighet som begge er leid av McCanns er jo også uansett litt av en tilfeldighet.. Uten å ha beregnet den matematiske sannsynligheten for at noe sånt kan skje så anser jeg den for å være relativt mikroskopisk. Endret 22. mars 2019 av Cuntzilla 7
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #132 Skrevet 22. mars 2019 Kan man stole på kadaverhunder da? 🤔 Anonymkode: 84e78...5db
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #133 Skrevet 22. mars 2019 https://www.google.com/amp/s/amp.9news.com.au/article/fcda0546-b2a8-4c56-b78a-feba29e32380 Hvis man kan det, så er jo bildet i denne artikkelen noe som kan gi en pekepinn på hvor hun ble gjemt, og hvor hun døde.. Men setter liklukt seg når liket er så ferskt? Må det ikke ha ligget en stund? Eller utskiller det noe med én gang? Anonymkode: 84e78...5db 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #134 Skrevet 22. mars 2019 På 19.3.2019 den 20.54, AnonymBruker skrev: Ja, jeg tenker det er lett å bli som en hodeløs kylling og gjøre rare, teite og også kanskje motstridende ting når man er i panikkmodus. Men - at hun umiddelbart hyler "they've taken her" synes jeg er rart. Jeg har flere ganger snudd meg og ikke sett barnet mitt hvor jeg tror det skulle være. Jeg har også våknet og sjekket barna og funnet en tom seng en natt. Det var et grusomt og horribelt langt minutt før jeg fant barnet sovende i sengen til sitt eldre søsken. Tankene som braste gjennom meg og reaksjonen var å rope på barnet, løpe gjennom stue og kjøkken, sjekke badet og deretter at ytterdøren fortsatt var låst og hele tiden hadde jeg i tankene de sakene om barn funnet ute langs veien i bleia.. Tanken på at noen skulle ta tatt barnet kom først etter at jeg holdt på å "lande" av adrenalinkicket. Men første reaksjon var at barnet (da tre år) hadde våknet og gått avgårde eller gjemt seg. Anonymkode: 69c64...205 Syns ikke det er rart oren sa det hun gjorde om man antar at foreldrene gav barna sovemidler. Da ville jo moren visst at Madeleine ikke ville våknet så tidlig eller klart å gå langt. Teorien om at barna kan ha blitt dopet tidligere syns jeg også er interessant, for hvordan kunne ellers kidnapperne vite at Madeleine ville sove gjennom kidnappingen? Samtidig virker deg litt usannsynlig at de ble dopet to ganger på ett døgn.. Evt hadde kidnapperen med noe og gav henne med en gang, for å være sikker på at hun ikke våknet. Eller kanskje det ikke trengs? Og ja, tror hun ble kidnappet. Det høres langt mer sannsynlig ut enn foreldre-teorien. Det eneste som taler for at det er foreldrene er at det oftest er nære som står bak. Men det er alltid unntak, tenk på alle barna som forsvinner uten at det er nære som står bak. Alt annet peker på utenforstående. Anonymkode: a863c...95a 1
Helgeline Skrevet 22. mars 2019 #135 Skrevet 22. mars 2019 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.google.com/amp/s/amp.9news.com.au/article/fcda0546-b2a8-4c56-b78a-feba29e32380 Hvis man kan det, så er jo bildet i denne artikkelen noe som kan gi en pekepinn på hvor hun ble gjemt, og hvor hun døde.. Men setter liklukt seg når liket er så ferskt? Må det ikke ha ligget en stund? Eller utskiller det noe med én gang? Anonymkode: 84e78...5db Interessant spørsmål. Jeg vil tro at det må ha ligget en liten stund. Men forråtnelsesprosessen starter veldig raskt, særlig i varme. Forråtnelsen starter fordi cellene ikke får tilført oksygen, og da dør de. Celledøden lager lukten hundene reagerer på. Dette er en prosess, starter først i tarmene. Der det er masse bakterier i utgangspunktet. (Ber om unnskyldning for det makabre her, er helsepersonell..!) Det jeg vil frem til... kan hundene reagere på andre ting og forveksle det med human liklukt? Tenker bæsjebleier/avføring? For eksempel? Jeg har ikke like stor tro på disse hundene som andre i tråden. Regner med at det er en grunn til at folk ikke blir dømt utelukkende pga likhunders markering. Endret 22. mars 2019 av Helgeline 1
Cuntzilla Skrevet 23. mars 2019 #136 Skrevet 23. mars 2019 16 timer siden, Helgeline skrev: Interessant spørsmål. Jeg vil tro at det må ha ligget en liten stund. Men forråtnelsesprosessen starter veldig raskt, særlig i varme. Forråtnelsen starter fordi cellene ikke får tilført oksygen, og da dør de. Celledøden lager lukten hundene reagerer på. Dette er en prosess, starter først i tarmene. Der det er masse bakterier i utgangspunktet. (Ber om unnskyldning for det makabre her, er helsepersonell..!) Det jeg vil frem til... kan hundene reagere på andre ting og forveksle det med human liklukt? Tenker bæsjebleier/avføring? For eksempel? Jeg har ikke like stor tro på disse hundene som andre i tråden. Regner med at det er en grunn til at folk ikke blir dømt utelukkende pga likhunders markering. De er nok bedre trent enn at de reagerer på avføring, som er noe helt annet enn både blod og kadavere, tror nok selv vi mennesker kjenner grei forskjell på de tre. De trenes jo nettopp til å skille det de skal markere fra alle slags andre lukter som kommer fra både mennesker og dyr, hvis ikke er de jo helt ubrukelige. Men det er jo ikke vanntett heller, holdt på å si at hunder gjør vel menneskelige feil de og 😛 De brukes vel til å indikere hvor man kan lete etter DNA/lik/kokain/hva de nå er trent til å sniffe opp, men hvis du ikke klarer å backe opp hundens markering med noe håndfast bevis så kan du nok ikke sette bikkja i vitneboksen, nei. Ikke at jeg vet om hund har blitt brukt som bevisføring noen gang, men jeg tror ikke det står veldig sterkt alene iallfall. 3
baltazar Skrevet 23. mars 2019 #137 Skrevet 23. mars 2019 (endret) Du verden for en smørje av konspirasjonsteorier. Og når det ikke finnes en eneste ledetråd så kunne de like så godt kutte ned på alle de såkalte "ekspertene" som gjorde serien til et komplett virrvarr, og heller fortelle publikum en objektiv historie fremfor å bruke tid på alle idiotene som opplagt valgte part i saken og som ikke hadde noe fornuftig å komme med. Endret 23. mars 2019 av baltazar 8
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #138 Skrevet 23. mars 2019 I siste episode nevnes/vises flere tilfeller av barn i USA som har vært borte i en årrekke for så å bli funnet igjen. Blant annet en som har blitt bortført som baby og ikke fant tilbake til moren sin før i voksen alder da hun kjente igjen et bilde av seg selv som baby på en savnetplakat. Denne jenta hadde blitt oppdratt av sin bortfører, det jeg ikke forstår er hvordan dette er mulig. Tenker for eksempel på personnummer, man trenger jo det for å gå på skole, gå til legen osv...? 🤔 Anonymkode: 0f89a...4be
Djungelvrål Skrevet 23. mars 2019 #139 Skrevet 23. mars 2019 På 22.3.2019 den 9.53, Cuntzilla skrev: Det er adressert i etterforskningen altså, jeg vet ikke noe om bilen (og der er det vel også så godt som umulig å kontrollere hva folk har hatt i bagasjerommet i leieperioden), men når folk dør i feriekomplekser så er jo noe som noteres. Ingen har dødd i den leiligheten. Så langt eiere/personalet vet da, du kan jo spekulere i at en ukjent prostituert kan ha blitt drept og partert bak sofaen der og smuglet ut uten at noen noensinne har funnet ut av det, men da griper man jo litt etter halmstrå. Kadaverlukt i både bil og leilighet som begge er leid av McCanns er jo også uansett litt av en tilfeldighet.. Uten å ha beregnet den matematiske sannsynligheten for at noe sånt kan skje så anser jeg den for å være relativt mikroskopisk. Det trenger ikke å ha vært drap i en leilighet for at det skal være både liklukt og blodspor der. Av alle de hundrevis av menneskene som har leid både bil og leilighet kan noen ha kuttet seg i en finger, menstruasjon, barberkutt, et barn kan ha ramlet og slått seg noen kan ha satt igjen eiendeler som kofferter ol. ute som kan sette spor når det blir tatt med inn i en leilighet. Disse hundene luktet jo eldgamle spor og spor som var blitt vasket mange ganger. Det er ikke usannsynlig at det vil være mange blodspor i en leilighet når folk lever og bor der. 1
Djungelvrål Skrevet 23. mars 2019 #140 Skrevet 23. mars 2019 Mener å ha lest for lenge siden at Maddie var et særdeles krevende barn med mye adferdsproblemer. Og at dette angivelig var grunnen til at paret skulle ha tatt henne av dage..... Dette kommer ikke frem i dokumentaren. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå