Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
MiniMjau skrev (1 minutt siden):

Ei som tror at sone 2 er en gitt pace, har verken fulgt med i timen eller på utviklingen. 

Og hun selger løpeprogram for nybegynnere, og vet ikke engang hva å løpe i sone 2 betyr 😥 skremmende! 

Hvis noen spør om hva sone 1-5 betyr, hva kommer hun til å svare mon tro? Vet hun i det heletatt at det har med puls å gjøre? 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den ufattelig tørre/kjedelige humoren og stjelte reels med eller uten oversetting er så utrolig utgått på dato🤷🏼‍♀️

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Har hun tenkt seg på halvmaraton i Oslo nå eller? Der er det i såfall sperretid for å kunne åpne for trafikk igjen. Hun vil jo bli tatt ut av løypa, da hun brukte 1 time og 45 minutter på et flatt gateløp 10 km i Drammen i april. Oslo halvmaraton sin løype er alt annet en flat og så mye har ikke formen hennes bedret seg siden april og hun har ikke sjans til å klare det på 4 uker. Hun har altfor dårlig grunnlag til det. Jeg har løpt Oslo halvmaraton flere ganger og vet godt hva som kreves og hvordan løypa er. Men; hun må gjerne prøve….men jeg tror ikke hun kommer til å klare det. Subbe 21 km er jæ…. langt

3.30 minutter må hun fullføre løpet på

Endret av irevin
Skriveleif
  • Nyttig 4
Skrevet
irevin skrev (1 minutt siden):

Har hun tenkt seg på halvmaraton i Oslo nå eller? Der er det i såfall sperretid for å kunne åpne for trafikk igjen. Hun vil jo bli tatt ut av løypa, da hun brukte 1 time og 45 minutter på et flatt gateløp 10 km i Drammen i april. Oslo halvmaraton sin løype er alt annet en flat og så mye har ikke formen hennes bedret seg siden april og hun har ikke sjans til å klare det på 4 uker. Hun har altfor dårlig grunnlag til det. Jeg har løpt Oslo halvmaraton flere ganger og vet godt hva som kreves og hvordan løypa er. Men; hun må gjerne prøve….men jeg tror ikke hun kommer til å klare det. Subbe 21 km er jæ…. langt

Når farten er 12-13 min per km, så vil hun bruke litt under 5 timer å fullføre halvmaraton. Og det er kun hvis hun klarer å opprettholde goggen i 21 km, noe som er svært usannsynlig siden hun såvidt klarer det i 3 km rusletempo. 

Det blir jo en parodi dette her.. snakk om å frivillig slenge seg ut for å flause seg selv fullstendig  ut. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

4 uker... og hun skal trene muskler, ledd og sener opp til å TÅLE 21 km også....

En seriøs PT hadde vurdert risikoen for skader her, og sagt at den tiden som gjenstår er for kort til å trene seg opp til å løpe. 

Men igjen...om hun skal GÅ 21k, så er jo det mindre belastende...

Hun vil for mye for fort tenker jeg. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
MiniMjau skrev (1 minutt siden):

4 uker... og hun skal trene muskler, ledd og sener opp til å TÅLE 21 km også....

En seriøs PT hadde vurdert risikoen for skader her, og sagt at den tiden som gjenstår er for kort til å trene seg opp til å løpe. 

Men igjen...om hun skal GÅ 21k, så er jo det mindre belastende...

Hun vil for mye for fort tenker jeg. 

Men hva er vitsen med å melde seg på halvmaraton for å gå løypa 🫣

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Lileep skrev (3 minutter siden):

Men hva er vitsen med å melde seg på halvmaraton for å gå løypa 🫣

Det har ikke jeg svar på.😅men.... For å gjennomføre, for å ha en medalje å flashe på sosiale medier, for å si at å gjennomføre er godt nok, at hun er tøff som tør etc  etc.

• Nyttig 2
Skrevet
Lileep skrev (9 timer siden):

Å.. jeg trodde det var per kalenderår. Men ja da tipper jeg hun skal betale mva nå, for ikke sjans at hun har tjent under 50k på de årene hun har holdt på. 

Det er på en måte hvert kalenderår. Holder man seg under 50k hvert år, trenger man ikke mva-registreres.

Når Skatteetaten vurderer mva-grensen på en gitt dato, summerer de alt som ligger innenfor de siste 12 månedene.

Så man går aldri helt i “0” automatisk 12 måneder etter siste faktura. Man går gradvis ned etter hvert som gamle fakturaer faller ut av 12-månedersvinduet.

Skrevet
MiniMjau skrev (1 time siden):

Ei som tror at sone 2 er en gitt pace, har verken fulgt med i timen eller på utviklingen. 

Sant - men siden vi vet det - kanskje vi skal selge løpeprogram også?  😂 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Kleppmelk skrev (21 minutter siden):

Det er på en måte hvert kalenderår. Holder man seg under 50k hvert år, trenger man ikke mva-registreres.

Når Skatteetaten vurderer mva-grensen på en gitt dato, summerer de alt som ligger innenfor de siste 12 månedene.

Så man går aldri helt i “0” automatisk 12 måneder etter siste faktura. Man går gradvis ned etter hvert som gamle fakturaer faller ut av 12-månedersvinduet.

Kun frem til man når grensen og må registrere seg. Etter det er man registrert frem til man legger ned eller søker om sletting fra mva registeret.

Skrevet

Restitusjonsøkt etter hva da? 2,8 km intervaller?

• Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...