Lileep Skrevet 13 timer siden #25061 Skrevet 13 timer siden skeiv-ostepop skrev (3 timer siden): Ok. Da mener jeg det er enda verre at hun ikke oppgir org nummerert. Er nok fordi bedriften ikke er mva registrert. Så enten tjener hun veldig lite på programmet, dvs under grensa på 50.000 per kalenderår, eller så er hun enda sleipere enn hun allerede utgir seg for å å være og unnlater å betale mva. For hverdagsterk er mva pliktig. 1 4
skeiv-ostepop Skrevet 13 timer siden #25062 Skrevet 13 timer siden Lileep skrev (10 minutter siden): Er nok fordi bedriften ikke er mva registrert. Så enten tjener hun veldig lite på programmet, dvs under grensa på 50.000 per kalenderår, eller så er hun enda sleipere enn hun allerede utgir seg for å å være og unnlater å betale mva. For hverdagsterk er mva pliktig. Hun skal fortsatt oppgi organisasjonsnummer. I følge brreg er hun mva registrert. Så det er heller ingen unnskyldning. Grensen på 50k er ikke per kalenderår, men de første 50k hun omsetter for. 1 4
Lileep Skrevet 12 timer siden #25063 Skrevet 12 timer siden skeiv-ostepop skrev (57 minutter siden): Hun skal fortsatt oppgi organisasjonsnummer. I følge brreg er hun mva registrert. Så det er heller ingen unnskyldning. Grensen på 50k er ikke per kalenderår, men de første 50k hun omsetter for. Å.. jeg trodde det var per kalenderår. Men ja da tipper jeg hun skal betale mva nå, for ikke sjans at hun har tjent under 50k på de årene hun har holdt på. 2
BlåSwix Skrevet 11 timer siden #25064 Skrevet 11 timer siden Dama er vel ikke den råeste med økonomi, får håpe hun ikke får skatteetaten på nakken 😂 4
Lileep Skrevet 11 timer siden #25065 Skrevet 11 timer siden BlåSwix skrev (1 minutt siden): Dama er vel ikke den råeste med økonomi, får håpe hun ikke får skatteetaten på nakken 😂 Men en annen wannabe influencer har jo gått frem som et eksempel på at å betale mva og gjeld til Skatteetaten er ikke noe man bør fokusere på. Det er bare å manifestere at gjelda ikke øker, så er det bare å leve livet og drite i å følge lover og regelverk, eller holde avtaler. Så blir nok ikke noen konsekvenser for de som ikke fører regnskap riktig og betaler det de skal... som alltid i Norge.. 5
Haremor Skrevet 11 timer siden #25066 Skrevet 11 timer siden BlåSwix skrev (35 minutter siden): Dama er vel ikke den råeste med økonomi, får håpe hun ikke får skatteetaten på nakken 😂 Synes det er helt innafor jeg. 3
Lileep Skrevet 9 timer siden #25067 Skrevet 9 timer siden Ja jeg vet det er et Ai svar, men det ligger vel mye sannhet i det? Hvorfor eller skal hun bruke dansk lov, og ikke den norske ( siden det ikke finnes i norsk lov å ta fra kunder angrerett). Dette kan vel meldes inn? 2
skeiv-ostepop Skrevet 8 timer siden #25068 Skrevet 8 timer siden Lileep skrev (7 minutter siden): Ja jeg vet det er et Ai svar, men det ligger vel mye sannhet i det? Hvorfor eller skal hun bruke dansk lov, og ikke den norske ( siden det ikke finnes i norsk lov å ta fra kunder angrerett). Dette kan vel meldes inn? Jeg tror det er slapt arbeid fra Helene. Hun har bare tatt copy og paste og hverken brydd seg eller visst hva som skal stå der. Derfor mistenker jeg at innholdet inne på siden er det samme. 2
MiniMjau Skrevet 8 timer siden #25069 Skrevet 8 timer siden (endret) Lileep skrev (9 minutter siden): Ja jeg vet det er et Ai svar, men det ligger vel mye sannhet i det? Hvorfor eller skal hun bruke dansk lov, og ikke den norske ( siden det ikke finnes i norsk lov å ta fra kunder angrerett). Dette kan vel meldes inn? Og dette gjelder flere (alle?) Som bruker CoCoach rammeverket. CBE referere også til dansk lovgiving. Endret 8 timer siden av MiniMjau 1
Haremor Skrevet 8 timer siden #25070 Skrevet 8 timer siden skeiv-ostepop skrev (3 minutter siden): Jeg tror det er slapt arbeid fra Helene. Hun har bare tatt copy og paste og hverken brydd seg eller visst hva som skal stå der. Derfor mistenker jeg at innholdet inne på siden er det samme. Copy og paste er vel det som går igjen hos HD. Alt hun legger ut har hun bare kopiert. 3
Lileep Skrevet 8 timer siden #25071 Skrevet 8 timer siden MiniMjau skrev (2 minutter siden): Og dette gjelder flere (alle?) Som bruker CoCoach rammeverket. CBE referere også til dansk lovgiving. Ja jeg så flere sol henviser til dansk lovverk. Om det er bevisst eller ikke, så burde de uansett ha oppdaget det og fått endra til norsk lovverk. Det er altså helt utrolig hvor mye halveis opplegg får lov til å tjene penger i Norge, det er jo null kontroll. At HD kan sitte i sofaen og tjene 599 per medlem i mnd med copy paste opplegg hvor det oppgis feilaktig info om lovverk og dermed tror kundene de ikke har mulighet til angrerett ( ja de kan selvsagt sjekke selv, men skal ikke være nødvendig). Oppelgget hun selger klarer hun ikke gjennomføre selv, ikke har hun peil på løping men skal coache andre i å bli bedre, fra nybegynner nivå som hun selv ikke forstår.. dette kan hun fritt selge uten at noen som helst sjekker hva hun selger... hvorfor skal alt være så enkelt i Norge, tør ingen sette noen krav og faktisk følge opp?? 1 3
skeiv-ostepop Skrevet 7 timer siden #25072 Skrevet 7 timer siden Lileep skrev (1 time siden): Ja jeg så flere sol henviser til dansk lovverk. Om det er bevisst eller ikke, så burde de uansett ha oppdaget det og fått endra til norsk lovverk. Det er altså helt utrolig hvor mye halveis opplegg får lov til å tjene penger i Norge, det er jo null kontroll. At HD kan sitte i sofaen og tjene 599 per medlem i mnd med copy paste opplegg hvor det oppgis feilaktig info om lovverk og dermed tror kundene de ikke har mulighet til angrerett ( ja de kan selvsagt sjekke selv, men skal ikke være nødvendig). Oppelgget hun selger klarer hun ikke gjennomføre selv, ikke har hun peil på løping men skal coache andre i å bli bedre, fra nybegynner nivå som hun selv ikke forstår.. dette kan hun fritt selge uten at noen som helst sjekker hva hun selger... hvorfor skal alt være så enkelt i Norge, tør ingen sette noen krav og faktisk følge opp?? Jeg er enig med deg. Det er for lett å starte sånne ting og for liten risiko i å bli tatt. Hun skal jo så vidt jeg vet og være utdannet PT. Jeg antok at det lå litt verdi og troverdighet i det. Men det hun leverer kan jo ikke stå i stil til forventningene? Mye av det hun skriver at hun leverer via Hverdagssterk får man jo direkte i flere apper. Både gratis og betalte. Langt billigere. 1 3
Fnug Skrevet 7 timer siden #25073 Skrevet 7 timer siden skeiv-ostepop skrev (2 minutter siden): Jeg er enig med deg. Det er for lett å starte sånne ting og for liten risiko i å bli tatt. Hun skal jo så vidt jeg vet og være utdannet PT. Jeg antok at det lå litt verdi og troverdighet i det. Men det hun leverer kan jo ikke stå i stil til forventningene? Mye av det hun skriver at hun leverer via Hverdagssterk får man jo direkte i flere apper. Både gratis og betalte. Langt billigere. Det er vel en del år siden hun var ferdig utdannet - vet vi egentlig om hun har holdt seg oppdatert, tatt nye kurs etc for å henge med på utviklingen? Eller jobber hun kun etter det hun lærte for 10 år + siden? For slik jeg forsto det den gangen jeg fulgte henne, så har hun ikke jobbet som pt hele tiden? 🤔 2
Pinnsvine Skrevet 6 timer siden #25074 Skrevet 6 timer siden Forstår ikke helt hvorfor hun viser til dansk regelverk - det norske er jo helt likt? Så lenge man forhåndssamtykker til at angrerett bortfaller og man får tilgang på det digitale produktet umiddelbart så bortfaller jo angrerett også i Norge. Hvis ikke kunne jo folk bare kjøpt tilgang til alt mulig av digitale medium, kopiert vilt og så brukt angrerett 14 dager etterpå og snodd seg unna betaling. Da måtte man i så fall havnet 14 dager i fryseboksen fra betaling til man fikk tilgang til coaching. Vil vel de færreste ha? 2
skeiv-ostepop Skrevet 5 timer siden #25076 Skrevet 5 timer siden JojoMoyes skrev (1 minutt siden): Hva skjedde med pilates da? Kopimaskinen er ferdig med den jobben. 1 2
skeiv-ostepop Skrevet 5 timer siden #25077 Skrevet 5 timer siden Pinnsvine skrev (1 time siden): Forstår ikke helt hvorfor hun viser til dansk regelverk - det norske er jo helt likt? Så lenge man forhåndssamtykker til at angrerett bortfaller og man får tilgang på det digitale produktet umiddelbart så bortfaller jo angrerett også i Norge. Hvis ikke kunne jo folk bare kjøpt tilgang til alt mulig av digitale medium, kopiert vilt og så brukt angrerett 14 dager etterpå og snodd seg unna betaling. Da måtte man i så fall havnet 14 dager i fryseboksen fra betaling til man fikk tilgang til coaching. Vil vel de færreste ha? Helt likt tror jeg ikke det er. I Norge kan ikke selger bestemme at angreretten ikke gjelder sånn det virker å stå i de vilkårene der. Jeg tror ganske enkelt hun har kopiert en tekst (eller forslaget fra plattformen) uten å gidde å lese igjennom. Og kravene for å kunne gå bort fra 14 dagers angrerett mot at kjøper får tilgang til innholdet med en gang er veldig strengt. Det skal komme ganske utvetydig frem og dokumenteres. Det holder ikke at det står et sted i vilkårene. 2 2
Hei2016 Skrevet 5 timer siden #25078 Skrevet 5 timer siden JojoMoyes skrev (4 minutter siden): Hva skjedde med pilates da? Den sponsrade perioden är över. 1 3
Lileep Skrevet 4 timer siden #25079 Skrevet 4 timer siden Hei2016 skrev (39 minutter siden): Den sponsrade perioden är över. Jeg tenkte nøyaktig det samme 🫣 3 2
MiniMjau Skrevet 4 timer siden #25080 Skrevet 4 timer siden Fnug skrev (2 timer siden): Det er vel en del år siden hun var ferdig utdannet - vet vi egentlig om hun har holdt seg oppdatert, tatt nye kurs etc for å henge med på utviklingen? Eller jobber hun kun etter det hun lærte for 10 år + siden? For slik jeg forsto det den gangen jeg fulgte henne, så har hun ikke jobbet som pt hele tiden? 🤔 Ei som tror at sone 2 er en gitt pace, har verken fulgt med i timen eller på utviklingen. 1 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå