Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

HD mener at hun sjeldent bruker filter. Det stemmer ikke, hun bruker det jo nesten daglig. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sally-Go-Round skrev (På 8.10.2022 den 14.46):

HD mener at hun sjeldent bruker filter. Det stemmer ikke, hun bruker det jo nesten daglig. 

Ekspander  

Drage mener jo også at hun ikke driver med sharenting, deling av umerket reklame, eller poserer unaturlig på bilder. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley

Hvor skal man egentlig begynne? For det første: det er ikke lenge siden hun spurte om hva folk ønsket av reels og bilder. Og det var vel flere som ønsket bilder. Hun har spurt på nytt og hun er nå sur for at folk ikke liker bildene hennes når det er det de vil ha. Det er jo et arbeid for å finne ut av hvorvidt det faktisk stemmer, siden hun bevisst har valgt å skjule hvor mange som liker bildene hennes. For det andre: hun sier hun ikke bruker mye filter. Tøv. For det tredje: hun påstår at hun merker reklame. Tøv igjen. At hun ikke selv ser hvor lite troverdig hun er, er  fascinerende, men også helt merkelig.

Dersom hun ikke på egen hånd vet hva hun skal gjøre på SoMe for å få opp engasjementet, så bør hun kanskje søke råd fra noen som har peiling. Som kan analysere hva som treffer av innlegg og ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, først høres det ut som hun gjør narr av tilbakemeldingene ved å lage til stemmen, så serverer hun løgner, så kjefter hun på følgerene for å ikke like bildene! Hva fader skjer med henne? Herregud for en holdning og oppførsel! 

• Liker 26
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (På 8.10.2022 den 15.54):

Altså, først høres det ut som hun gjør narr av tilbakemeldingene ved å lage til stemmen, så serverer hun løgner, så kjefter hun på følgerene for å ikke like bildene! Hva fader skjer med henne? Herregud for en holdning og oppførsel! 

Ekspander  

Jeg tror folk generelt begynner å bli møkklei denne type influensing (det gjelder ikke bare Helene), og spesielt når det skjer større og alvorlige ting i verden.

Jeg har inntrykk av at folk er lei  av reklame pushing og elendig holdning til reklamemerking (folk liker ikke å bli lurt og oppleggene er så lett å gjennomskue etterhvert at det fremstår patetisk). 

Det trykkes færre og færre likes, og det skjønner jeg godt. Når man i tillegg blir servert de arrogante og passiv-aggressive kommentarene på tilbakemeldinger hun selv har bedt om er det ikke rart at mange sier takk for seg.

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekspander  

Bitch-attitude fordi hun skjønner at *skipet synker*🤔

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

Jeg synes det er helt sjukt! Verste er at hun ikke klarer å ta selvkritikk når det gjelder merking av reklame! Gang på gang gjør hun feil! Og jeg vil påstå hun gjør feil ukentlig. Det er alt for ofte! Og jeg synes det er rart at hun ikke har fått refs av forbrukertilsynet enda! 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zizi skrev (På 8.10.2022 den 16.11):

Jeg synes det er helt sjukt! Verste er at hun ikke klarer å ta selvkritikk når det gjelder merking av reklame! Gang på gang gjør hun feil! Og jeg vil påstå hun gjør feil ukentlig. Det er alt for ofte! Og jeg synes det er rart at hun ikke har fått refs av forbrukertilsynet enda! 

Ekspander  

Umerket reklame vil jeg si er nærmest daglig. Det samme med filterbruk.

De som har konfrontert HD med dette har altså lagt igjen "dritt". Hun virker også helt oppgitt over at folk mener så mye forskjellig😅

Tror hun ville vunnet mye ved å være ærlig rundt at hun bruker filter (noe som er fryktelig lett å se), og innrømmet at hun har blitt slurvete med reklamemerkingen.

Og sist men ikke minst, vært bittelitt ydmyk overfor følgerne sine. Tross alt skaffer de vel noen kroner i kassa. Det er faktisk mulig å svare hyggelig, være hyggelig, selv når noen er uenig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullerikke

Når hun etter så mange år i some fortsatt ikke får det til, så bør hun kanskje innse at det ikke er noe for henne. Hun er bare negativ og tar null selvkritikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å komme med et godt råd til Helene: 

I stedet for å fokusere så mye på hva følgerne vil ha (eller ikke vil ha), så lag innhold som engasjerer DEG først og fremst. Ikke kopier kleine TikTok-videoer, vær ekte Helene! 

Det hjelper ikke om vi vil ha mer trening/kjoler/hund/familieliv/sminke eller hverdager om det ikke engasjerer deg. Da blir det halvhjertet og lite ektefølt. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man gidde å like innleggene hennes når nesten alle innlegg er reklame for Ellos? Det er så utrolig KJEDELIG!! Nå har det heldigvis blitt litt annet fokus enn de ikke alltid like kledelige kjolene, men allikevel så er blir man lei av all reklamen for Ellos 🙈😫

• Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun innser vel snart at tiden ikke strekker til å lage en interessant instragramkonto. 

Ikke gjør de noe i hverdagen/helgene. Så hva er det å dele egentlig??? 

Hun må nok innse at hennes tid er forbi. Tidsklemma tar det 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summeer skrev (På 8.10.2022 den 9.50):

Det er jo minst (!!!) en skriveleif hver gang det skrives på engelsk. Hvorfor insistere på å skrive på et språk man så tydelig ikke behersker. 

Og merk nå "ønskelista" fra lindex med reklame da. Alle vet det er kjøpt og betalt, og skjønner at du filmer i butikken for å slippe å skatte av verdien på varene.

Ekspander  

Skrivefeil på norsk og («viste» i stedet for «visste» er et av mange eksempler, dokumentert i bildet over her)

Endret av Rubella
Skrivefeil (ironisk nok)
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Finlay skrev (På 5.10.2022 den 16.36):

En smule desperat, og tom for ideer kanskje?

Og hva skal hun med en neve tamponger? Trodde da hun brukte de fantastiske mensentrusene fra Ellos😅

Ekspander  

Er dette ment som en spøk, eller skjønner ikke folk at kvinner kan ha større blødninger? 🤷‍♀️

EtFo skrev (På 5.10.2022 den 23.02):

Jeg forsvarer vanligvis HD, da jeg synes mye i denne tråden er langt over grensa, men å legge ut bilde av vanedannende medisiner er totalt skivebom av henne! Er det liksom sånn at hun bruker det mot menssmerter? Paralgin forte mot menssmerter er jo galskap, kan ikke tro en lege har foreskrevet dem til det.

Ekspander  

Hvorfor ikke det?

Om man har endometriose (noe veldig mange kvinner går udiagnostisert med) så får man gjerne sterke smertestillende/nsaids på resept jo. 

Jeg skjønner man kan reagere på at en influencer legger ut bilder av reseptbelagte medikamenter, men synes denne tråden her er litt merkelig.

Hvorfor er det rart om en kvinne må brikke dobbelt mensbeskyttelse eller har sterke menssmerter (eventuelt annet)?

Jeg bare skjønte ikke hvorfor det var noe å harselere med i seg selv? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DundreMilfin skrev (På 8.10.2022 den 20.07):

Er dette ment som en spøk, eller skjønner ikke folk at kvinner kan ha større blødninger? 🤷‍♀️

Hvorfor ikke det?

Om man har endometriose (noe veldig mange kvinner går udiagnostisert med) så får man gjerne sterke smertestillende/nsaids på resept jo. 

Jeg skjønner man kan reagere på at en influencer legger ut bilder av reseptbelagte medikamenter, men synes denne tråden her er litt merkelig.

Hvorfor er det rart om en kvinne må brikke dobbelt mensbeskyttelse eller har sterke menssmerter (eventuelt annet)?

Jeg bare skjønte ikke hvorfor det var noe å harselere med i seg selv? 

Ekspander  

HD er i dette tilfellet en selger, og legger ut om noe såpass privat som menssyklus, hvor mye hun blør etc. for å tjene penger på reklame for nettopp - menstruser - .

Det er OK, men ikke at man stiller spørsmål ved troverdigheten? Spar meg🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Enten må jeg ta annerledes bilder,  eller så må dere begynne å like bildene mine..."

Er det ikke ganske åpenlyst at følgerne ikke er overbegeistret for innholdet som presenteres? 

Hun har også spurt tidligere om følgerne vil ha bilder eller reels.  Flertallet ville ha bilder.  Allikevel har hun fortsatt med masse reels. Er det for å provosere og skape engasjement på en nesten død konto? Hun hører i hvertfall ikke på følgerne sine.  🤷‍♀️

Og nå kom en ny avstemming om akkurat det samme. Håpet hun at følgerne hadde endret mening på denne korte tiden? 🤷‍♀️

Støtter tipset om å legge influenser-karrieren på hylla, evt ta en pause.  Hun sier hun kjenner på tidsklemma, så det burde være en fordel å kvitte seg med en oppgave man uansett ikke mestrer så godt for øyeblikket.

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (På 8.10.2022 den 20.22):

HD er i dette tilfellet en selger, og legger ut om noe såpass privat som menssyklus, hvor mye hun blør etc. for å tjene penger på reklame for nettopp - menstruser - .

Det er OK, men ikke at man stiller spørsmål ved troverdigheten? Spar meg🤣

Ekspander  

Vet ikke om jeg skjønte helt her…

Er kvinnehelse tabu?

Eller menstruasjon? 

Følger ikke denne dama og kommer utfra det jeg har sett der aldri gjøre det heller (jeg er ikke i målgruppa), men jeg skjønner ikke hvorfor dette var feil? 

Tampong og menstruse altså? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...