Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

skruf skrev (59 minutter siden):

Så lenge det ikke fremsettes et krav fra oppdragsgiver om at teknisk informasjon rundt denne walkingpadden må inkluderes i reklamen, noe de garantert ikke har som krav om siden de 18 andre Influencerne som reklamerer for den ikke oppgir info om max vekt og annen teknisk info så må heller ikke Helene informere om det. Likt for alle som reklamerer. 

Går du seriøst rundt å sjekker maxvekt på ting (hvor da? Trengsenter? Heis?) og uoppfordret informerer overvektige folk at de er for tunge? Du bare påtar deg uoppfordret det ansvaret som en grei normalvektig person?  

Ikke vær usaklig, det der var utrolig unødvendig og stygg brukerdebatt. Jeg har folk i min nærmeste familie og krets som ikke selv klarer å sjekke og ber om hjelp. Jeg tror ikke de er unike slik sett, og jeg har selv sett dem gå på bomkjøp av både ting og aktiviteter fordi maksvekt ofte står i liten skrift nederst under alle andre specs eller på egne faq sider. 

Jeg baserer min konstruktive kritikk på relevansen til tråden. Dette er HD tråden, jeg mener begrensninger er viktige å informere om og jeg tror HD kunne tjent litt av den troverdigheten hun har tapt ved en mer opplysende reklame.

Det er ingenting kontroversielt eller usaklig med min mening, og jeg sa akkurat det samme i denne tråden da hun ikke opplyste om hårfargebegrensningene på hårfjerneren (ipl). Jeg fant disse begrensningene selv, men annonsøren hadde ikke gjort det enkelt å finne så jeg tror nok mange overså dette.

Men jeg orker forsvare meg selv mot deg mer om du skal komme med brukerdebatt, så vi får bare være uenige. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tullerikke skrev (2 timer siden):

Den dekker knapt rompa. Veldig spesielt, men de er vel vant med å se henne med minst mulig klær uansett. Trashy dame.

Hun er da ikke halvnaken og det å kalle andre traShy er virkelig ikke greit.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar alle som kjøper seg treningsapparat som mølle, walkingpad,sykkel osv sjekker maksvekt, noe annet virker merkelig for meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullerikke
Orly skrev (3 minutter siden):

Jeg antar alle som kjøper seg treningsapparat som mølle, walkingpad,sykkel osv sjekker maksvekt, noe annet virker merkelig for meg.

Er man veldig overvektig, så er vel det en selvfølge🤷‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (34 minutter siden):

Ikke vær usaklig, det der var utrolig unødvendig og stygg brukerdebatt. Jeg har folk i min nærmeste familie og krets som ikke selv klarer å sjekke og ber om hjelp. Jeg tror ikke de er unike slik sett, og jeg har selv sett dem gå på bomkjøp av både ting og aktiviteter fordi maksvekt ofte står i liten skrift nederst under alle andre specs eller på egne faq sider. 

Jeg baserer min konstruktive kritikk på relevansen til tråden. Dette er HD tråden, jeg mener begrensninger er viktige å informere om og jeg tror HD kunne tjent litt av den troverdigheten hun har tapt ved en mer opplysende reklame.

Det er ingenting kontroversielt eller usaklig med min mening, og jeg sa akkurat det samme i denne tråden da hun ikke opplyste om hårfargebegrensningene på hårfjerneren (ipl). Jeg fant disse begrensningene selv, men annonsøren hadde ikke gjort det enkelt å finne så jeg tror nok mange overså dette.

Men jeg orker forsvare meg selv mot deg mer om du skal komme med brukerdebatt, så vi får bare være uenige. 

Det var ikke brukerdebatt, jeg oppriktig lurte da du selv skrev at du alltid sjekker maxvekt for andre folk helt uoppfordret. Det er egentlig ganske en frekk ting å gjøre hvis de ikke har bedr deg om det.

Hvorfor skal Helene sette seg inni maxvekt og opplyse om det bare pga hun er Helene når ingen andre som reklamerer for det samme ikke gjør det, ergo er det tydelig ikke krav fra produsenten. Mener du at Helene må gjøre det uoppfordret bare pga hun ikke er tynn som ei flis? Er det bare hun som er troverdig hvis hun opplyser om det og ikke de 18 andre? Hvorfor det? Tror de som liker å dølge Helene bare er overvektige? Jeg er undervektig og synes ikke hun ikke er troverdig med den walkingpadden. Ikke mere lite troverdig enn hva de andre er 

Brukerdebatt er forresten ikke det samme som å bli motsagt, at noen stiller spørsmål ved påstandene dine, Det blir feil å rope brukerdebatt bare pga du på en tråd som k hovedsak bestå4 av hets finner noen som er uenige med kritikerene 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skruf skrev (3 minutter siden):

Det var ikke brukerdebatt, jeg oppriktig lurte da du selv skrev at du alltid sjekker maxvekt for andre folk helt uoppfordret. Det er egentlig ganske en frekk ting å gjøre hvis de ikke har bedr deg om det.

Hvorfor skal Helene sette seg inni maxvekt og opplyse om det bare pga hun er Helene når ingen andre som reklamerer for det samme ikke gjør det, ergo er det tydelig ikke krav fra produsenten. Mener du at Helene må gjøre det uoppfordret bare pga hun ikke er tynn som ei flis? Er det bare hun som er troverdig hvis hun opplyser om det og ikke de 18 andre? Hvorfor det? Tror de som liker å dølge Helene bare er overvektige? Jeg er undervektig og synes ikke hun ikke er troverdig med den walkingpadden. Ikke mere lite troverdig enn hva de andre er 

Brukerdebatt er forresten ikke det samme som å bli motsagt, at noen stiller spørsmål ved påstandene dine, Det blir feil å rope brukerdebatt bare pga du på en tråd som k hovedsak bestå4 av hets finner noen som er uenige med kritikerene 

Jeg sa aldri «uoppfordret», du sa det. Jeg nevnte at jeg var normalvektig siden du påsto at alle overvektige sjekker maksvekt. Vel, noen normalvektige gjør det og noen overvektige gjør det ikke.

Igjen, må jeg minne deg på at dette er HD tråden? Jeg kan ikke kritisere andre influencere for noe jeg ikke vet om. Jeg følger HD, ikke CBE eller whoever andre som reklamerer for denne walkpaden. Hvorfor drar du inn HD sin vekt som grunnlag? Hennes vekt er irrelevant. Skal du anta at hun ikke oppga begrensningene for IPL hårfjerningsmaskinen bare fordi hun er mørkhåret og da eller? Herregud. 

Hvis du vil ha det inn med teskje så mener jeg at begrensninger hos et produkt eller aktivitet som reklameres for av influencere bør opplyses om.

Det er brukerdebatt når du insinuerer at jeg uoppfordret forteller overvektige at de er «for store» eller at jeg mener HD bør opplyse om maksvekt pga hennes kroppsstørrelse. Du tillegger meg ufine karakteristikker jeg ikke har, og det synes jeg er dårlig debattskikk. 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tullerikke skrev (27 minutter siden):

Er man veldig overvektig, så er vel det en selvfølge🤷‍♀️ 

Som normalvektig gjør man som regel også det

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullerikke
Orly skrev (3 minutter siden):

Som normalvektig gjør man som regel også det

Hvis jeg skulle kjøpt meg sykkel, ordentlig mølle, etc, så hadde jeg nok ikke sjekka maksvekta. Tåler den ikke meg, så tåler den ingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tullerikke skrev (1 minutt siden):

Hvis jeg skulle kjøpt meg sykkel, ordentlig mølle, etc, så hadde jeg nok ikke sjekka maksvekta. Tåler den ikke meg, så tåler den ingen. 

Du om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, *blueberry* said:

 

Hvis du vil ha det inn med teskje så mener jeg at begrensninger hos et produkt eller aktivitet som reklameres for av influencere bør opplyses om.

 

Men hvorfor? Hvorfor har du større krav til influencerereklame enn tv-reklame? Hvorfor kritiserer du influenseren og ikke loven? 

Hvorfor kritiserte du ikke henne da hun ikke opplyste om maxvekt på vogna hun reklamerte for? Bilstolen? 

Det er jo masse greier det er vanlig at influensere eller tv reklamere for uten at man kommer med tekniske spesifikasjoner. Bæretøy, bilstoler, vogner, treningsapparater, biler (rekkevidde), sykler. 

Hadde du reagert hvis hun reklamerte for en elsykkel uten å opplyse om maxvekt? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor? Hvorfor har du større krav til influencerereklame enn tv-reklame? Hvorfor kritiserer du influenseren og ikke loven? 

Hvorfor kritiserte du ikke henne da hun ikke opplyste om maxvekt på vogna hun reklamerte for? Bilstolen? 

Det er jo masse greier det er vanlig at influensere eller tv reklamere for uten at man kommer med tekniske spesifikasjoner. Bæretøy, bilstoler, vogner, treningsapparater, biler (rekkevidde), sykler. 

Hadde du reagert hvis hun reklamerte for en elsykkel uten å opplyse om maxvekt? 

 

Som jeg svarte i stad; jeg synes at personaliserte reklamer (slik som influencere bedriver) bør opplyse om begrensninger enten det er maksvekt, unntak e.l. Det ville gjelde elsykkel også ja. 

Barneutstyr har jeg ikke peiling på så derfor har ikke jeg kritisert så mye av slik reklame. Jeg har kritisert andre reklamer fra influencere for å mangle informasjon i flere tilfeller og vil fortsette med det der jeg mener det er konstruktivt. 

Hvorfor skal jeg kritisere TV-reklame i HD tråden? Kritikk av lovverk gjør jeg i andre tråder. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (1 time siden):

Jeg sa aldri «uoppfordret», du sa det. Jeg nevnte at jeg var normalvektig siden du påsto at alle overvektige sjekker maksvekt. Vel, noen normalvektige gjør det og noen overvektige gjør det ikke.

Igjen, må jeg minne deg på at dette er HD tråden? Jeg kan ikke kritisere andre influencere for noe jeg ikke vet om. Jeg følger HD, ikke CBE eller whoever andre som reklamerer for denne walkpaden. Hvorfor drar du inn HD sin vekt som grunnlag? Hennes vekt er irrelevant. Skal du anta at hun ikke oppga begrensningene for IPL hårfjerningsmaskinen bare fordi hun er mørkhåret og da eller? Herregud. 

Hvis du vil ha det inn med teskje så mener jeg at begrensninger hos et produkt eller aktivitet som reklameres for av influencere bør opplyses om.

Det er brukerdebatt når du insinuerer at jeg uoppfordret forteller overvektige at de er «for store» eller at jeg mener HD bør opplyse om maksvekt pga hennes kroppsstørrelse. Du tillegger meg ufine karakteristikker jeg ikke har, og det synes jeg er dårlig debattskikk. 

Du driver jo brukerdebatt og angrep selv, referert til «ha det inn med teskje»… så ikke kast stein i glasshus 

Det er du som misser poenget: for siste gang; når ingen andre må opplyse om maxvekt iht avtale med leverandør, hvorfor skal Helene som et unntak måtte opplyse om det? Produsenten har satt en gitt form for hva som skal med i reklamen for,produktet, og det er likt for alle. Også Helene 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tullerikke
skruf skrev (2 minutter siden):

Du driver jo brukerdebatt og angrep selv, referert til «ha det inn med teskje»… så ikke kast stein i glasshus 

Det er du som misser poenget: for siste gang; når ingen andre må opplyse om maxvekt iht avtale med leverandør, hvorfor skal Helene som et unntak måtte opplyse om det? Produsenten har satt en gitt form for hva som skal med i reklamen for,produktet, og det er likt for alle. Også Helene 

Jeg mener alle burde gjøre det og spesielt de som er veldig store. Regner med at grunnen til at de utelater maksvekt er fordi apparatet ikke er beregnet på ordentlig trening. Ingen av de som reklamerer for dette produktet er troverdige i hele tatt. Det gjelder ikke bare HD. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (15 minutter siden):

Du driver jo brukerdebatt og angrep selv, referert til «ha det inn med teskje»… så ikke kast stein i glasshus 

Det er du som misser poenget: for siste gang; når ingen andre må opplyse om maxvekt iht avtale med leverandør, hvorfor skal Helene som et unntak måtte opplyse om det? Produsenten har satt en gitt form for hva som skal med i reklamen for,produktet, og det er likt for alle. Også Helene 

Jeg har allerede svart deg; min mening er den samme uavhengig av influencer. Jeg kritisere HD fordi hun er den eneste jeg følger som reklamerer for denne, det vil være unaturlig for meg å blande inn de andre jeg ikke vet hvem er i tråden om HD. Vi kritiserer vel de influencerne vi følger med på i trådene om de, er ikke det poenget?

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene: viss du skal lage reels på engelsk, så er det greit om du øver inn det du skal «si» før du publiserer. 

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tullerikke
lillehammeren skrev (2 minutter siden):

Helene: viss du skal lage reels på engelsk, så er det greit om du øver inn det du skal «si» før du publiserer. 

Hun er så dårlig😂 Det er liksom ingenting som er bra noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tullerikke skrev (51 minutter siden):

Hun er så dårlig😂 Det er liksom ingenting som er bra noen gang.

Hvorfor følger du henne hvis hun er så dårlig at du finner ingenting som er bra ved henne da, hva gir det deg? Jeg oppriktig lurer. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (1 time siden):

Hvorfor følger du henne hvis hun er så dårlig at du finner ingenting som er bra ved henne da, hva gir det deg? Jeg oppriktig lurer. 

Det er ikke sikkert brukeren følger. Jeg følger ikke; men hun er min guilty pleasure. Som en togulykke, det er veldig tragisk men klarer ikke la vær å se. 

  • Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (6 timer siden):

Det var ikke brukerdebatt, jeg oppriktig lurte da du selv skrev at du alltid sjekker maxvekt for andre folk helt uoppfordret. Det er egentlig ganske en frekk ting å gjøre hvis de ikke har bedr deg om det.

Hvorfor skal Helene sette seg inni maxvekt og opplyse om det bare pga hun er Helene når ingen andre som reklamerer for det samme ikke gjør det, ergo er det tydelig ikke krav fra produsenten. Mener du at Helene må gjøre det uoppfordret bare pga hun ikke er tynn som ei flis? Er det bare hun som er troverdig hvis hun opplyser om det og ikke de 18 andre? Hvorfor det? Tror de som liker å dølge Helene bare er overvektige? Jeg er undervektig og synes ikke hun ikke er troverdig med den walkingpadden. Ikke mere lite troverdig enn hva de andre er 

Brukerdebatt er forresten ikke det samme som å bli motsagt, at noen stiller spørsmål ved påstandene dine, Det blir feil å rope brukerdebatt bare pga du på en tråd som k hovedsak bestå4 av hets finner noen som er uenige med kritikerene 

Snakk om overdrivelse! Tråden består hovedsakelig av hets? Det er irrelevant hva andre influensere gjør i sine reklamer for denne «mølla», det er HD vi diskuterer. Og sett i lys av mangel på viktig info i hennes tidligere reklamer så er kritikken på sin plass. Og ikke fortell oss hva brukerdebatt er, du skriker jo opp om det så fort du blir motsagt. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...