Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

DundreMilfin skrev (9 minutter siden):

Vet ikke om jeg skjønte helt her…

Er kvinnehelse tabu?

Eller menstruasjon? 
 

Følger ikke denne dama og kommer utfra det jeg har sett der aldri gjøre det heller (jeg er ikke i målgruppa), men jeg skjønner ikke hvorfor dette var feil? 
 

Tampong og menstruse altså? 

Kvinnehelse tabu? Ser ikke helt hva du vil fram til her...🤔

Du kan jo se Anniken Jørgensens historie som et bidrag til åpenhet rundt uregelmessige blødninger (uten at hun av den grunn reklamerer for menstruser eller annen beskyttelse.)

Kan på den annen side ikke se at HD bidrar i tema kvinnehelse ved å reklamere for menstruser fra Ellos, samtidig som hun fyller veska si med tamponger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lily Of the Valley

Angående dette med sterke smertestillende: det er helt klart folk som må bruke det av ulike årsaker. Men jeg personlig har visse forventninger til hva folk legger ut av info. Dersom det stemmer det Helene selv skrev på IG at hun ikke hadde tenkt over at hun faktisk viste det, så er min mening at hun er en løs kanon på dekk. Da reflekterer hun svært lite over det hun legger ut og for meg er det en dårlig influenser. Om det var bevisst, så viser det vel, som mye annet, at behovet for oppmerksomhet er ekstremt stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily Of the Valley skrev (13 timer siden):

Angående dette med sterke smertestillende: det er helt klart folk som må bruke det av ulike årsaker. Men jeg personlig har visse forventninger til hva folk legger ut av info. Dersom det stemmer det Helene selv skrev på IG at hun ikke hadde tenkt over at hun faktisk viste det, så er min mening at hun er en løs kanon på dekk. Da reflekterer hun svært lite over det hun legger ut og for meg er det en dårlig influenser. Om det var bevisst, så viser det vel, som mye annet, at behovet for oppmerksomhet er ekstremt stort.

Det stemmer, ho tenkte ikkje over det og «forstod ikkje» kva som vart adressert - det var eg som tok det opp i kommentarfeltet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Kikkisixx skrev (16 minutter siden):

Det stemmer, ho tenkte ikkje over det og «forstod ikkje» kva som vart adressert - det var eg som tok det opp i kommentarfeltet. 

Jeg syns det er utrolig bra at du gjorde det. Jeg har vanskelig for å forstå at dette ikke var noe hun tenkte over all den tid det har vært mye styr i media den siste tiden angående Sophie Elises misbruk av piller. Men om det stemmer, så kan man kanskje håpe på at hun i større grad vurderer hva hun faktisk skal legge ut fremover. Etter gårsdagens klaging, er jeg dessverre ikke overbevist over det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily Of the Valley skrev (5 minutter siden):

Jeg syns det er utrolig bra at du gjorde det. Jeg har vanskelig for å forstå at dette ikke var noe hun tenkte over all den tid det har vært mye styr i media den siste tiden angående Sophie Elises misbruk av piller. Men om det stemmer, så kan man kanskje håpe på at hun i større grad vurderer hva hun faktisk skal legge ut fremover. Etter gårsdagens klaging, er jeg dessverre ikke overbevist over det. 

Takk❤️
Ja, eg skal gi ho the benifit of the doubt og håpe det ikkje skjer igjen.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (17 timer siden):

Kvinnehelse tabu? Ser ikke helt hva du vil fram til her...🤔

Du kan jo se Anniken Jørgensens historie som et bidrag til åpenhet rundt uregelmessige blødninger (uten at hun av den grunn reklamerer for menstruser eller annen beskyttelse.)

Kan på den annen side ikke se at HD bidrar i tema kvinnehelse ved å reklamere for menstruser fra Ellos, samtidig som hun fyller veska si med tamponger.

 

Skjønner ikke i motsatt tilfelle hvorfor det er problematisk å reklamere for kvinneprodukter - og hva de tampongene har med noesomhelst å gjøre.

For meg med endometriose så er dobbelttrippel beskyttelse dagligdags - jeg forstår ikke problemet med å reklamere for det kontra hvasomhelst annet.

Asså, dere latterliggjør reklamen FORDI hun også puttet tamponger i ei veske? Fordi da bruker man liksom åpenbart ikke en menstruse?

Newflash: Jo? Endel gjør det?

Iallefall vi som blør helst ihjel hver måned, opererer for endometriose/adenomyose, blir innlagt på sykehus grunnet ekstreme smerter osv.

Ikke at hun her er noen talsperson for kvinnehelse og endometriose, men DRIT I å mistenkeliggjøre reklame for mensprodukt fordi «haha, hvem bruker dobbel beskyttelse - såååååå teit», og «herregud en lege skriver jo ikke ut SÅ sterke medisiner for menssmerter».

Jo, vi gjør - og de gjør.

Keep on med kritikk av influencere, men kindly ikke mistenkeliggjør og latterliggjør realitetene i kvinnehelse fordi DERE eventuelt ikke har de plagene.

Det er bare feilinformasjon. 

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DundreMilfin skrev (3 minutter siden):

Skjønner ikke i motsatt tilfelle hvorfor det er problematisk å reklamere for kvinneprodukter - og hva de tampongene har med noesomhelst å gjøre.

For meg med endometriose så er dobbelttrippel beskyttelse dagligdags - jeg forstår ikke problemet med å reklamere for det kontra hvasomhelst annet.

Asså, dere latterliggjør reklamen FORDI hun også puttet tamponger i ei veske? Fordi da bruker man liksom åpenbart ikke en menstruse?

Newflash: Jo? Endel gjør det?

Iallefall vi som blør helst ihjel hver måned, opererer for endometriose/adenomyose, blir innlagt på sykehus grunnet ekstreme smerter osv.

Ikke at hun her er noen talsperson for kvinnehelse og endometriose, men DRIT I å mistenkeliggjøre reklame for mensprodukt fordi «haha, hvem bruker dobbel beskyttelse - såååååå teit», og «herregud en lege skriver jo ikke ut SÅ sterke medisiner for menssmerter».

Jo, vi gjør - og de gjør.

Keep on med kritikk av influencere, men kindly ikke mistenkeliggjør og latterliggjør realitetene i kvinnehelse fordi DERE eventuelt ikke har de plagene.

Det er bare feilinformasjon. 

Du glemmer kontekst. Denne spesifikke influenseren har null kredibilitet når det gjelder produkter hun selger. I tillegg er det helt på trynet å vise frem sterke medikamenter uten å i det hele tatt reflektere over hva slags signaler dette sender ut. Kvinnehelse eller ei. 

  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullerikke
DundreMilfin skrev (15 minutter siden):

Skjønner ikke i motsatt tilfelle hvorfor det er problematisk å reklamere for kvinneprodukter - og hva de tampongene har med noesomhelst å gjøre.

For meg med endometriose så er dobbelttrippel beskyttelse dagligdags - jeg forstår ikke problemet med å reklamere for det kontra hvasomhelst annet.

Asså, dere latterliggjør reklamen FORDI hun også puttet tamponger i ei veske? Fordi da bruker man liksom åpenbart ikke en menstruse?

Newflash: Jo? Endel gjør det?

Iallefall vi som blør helst ihjel hver måned, opererer for endometriose/adenomyose, blir innlagt på sykehus grunnet ekstreme smerter osv.

Ikke at hun her er noen talsperson for kvinnehelse og endometriose, men DRIT I å mistenkeliggjøre reklame for mensprodukt fordi «haha, hvem bruker dobbel beskyttelse - såååååå teit», og «herregud en lege skriver jo ikke ut SÅ sterke medisiner for menssmerter».

Jo, vi gjør - og de gjør.

Keep on med kritikk av influencere, men kindly ikke mistenkeliggjør og latterliggjør realitetene i kvinnehelse fordi DERE eventuelt ikke har de plagene.

Det er bare feilinformasjon. 

Hun har selv sagt det holder med menstruse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, DundreMilfin said:

Skjønner ikke i motsatt tilfelle hvorfor det er problematisk å reklamere for kvinneprodukter - og hva de tampongene har med noesomhelst å gjøre.

For meg med endometriose så er dobbelttrippel beskyttelse dagligdags - jeg forstår ikke problemet med å reklamere for det kontra hvasomhelst annet.

Asså, dere latterliggjør reklamen FORDI hun også puttet tamponger i ei veske? Fordi da bruker man liksom åpenbart ikke en menstruse?

Newflash: Jo? Endel gjør det?

Iallefall vi som blør helst ihjel hver måned, opererer for endometriose/adenomyose, blir innlagt på sykehus grunnet ekstreme smerter osv.

Ikke at hun her er noen talsperson for kvinnehelse og endometriose, men DRIT I å mistenkeliggjøre reklame for mensprodukt fordi «haha, hvem bruker dobbel beskyttelse - såååååå teit», og «herregud en lege skriver jo ikke ut SÅ sterke medisiner for menssmerter».

Jo, vi gjør - og de gjør.

Keep on med kritikk av influencere, men kindly ikke mistenkeliggjør og latterliggjør realitetene i kvinnehelse fordi DERE eventuelt ikke har de plagene.

Det er bare feilinformasjon. 

Eller så liker man bare å bytte på hva man bruker. Noen dager er menstruse greit, andre dager er tamponger greit. 

2 minutter siden, tullerikke said:

Hun har selv sagt det holder med menstruse.

Men det betyr jo ikke at hun er forpliktet til å bruke menstruse 24/7 hele perioden? Gjør det vel?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DundreMilfin skrev (30 minutter siden):

Skjønner ikke i motsatt tilfelle hvorfor det er problematisk å reklamere for kvinneprodukter - og hva de tampongene har med noesomhelst å gjøre.

For meg med endometriose så er dobbelttrippel beskyttelse dagligdags - jeg forstår ikke problemet med å reklamere for det kontra hvasomhelst annet.

Asså, dere latterliggjør reklamen FORDI hun også puttet tamponger i ei veske? Fordi da bruker man liksom åpenbart ikke en menstruse?

Newflash: Jo? Endel gjør det?

Iallefall vi som blør helst ihjel hver måned, opererer for endometriose/adenomyose, blir innlagt på sykehus grunnet ekstreme smerter osv.

Ikke at hun her er noen talsperson for kvinnehelse og endometriose, men DRIT I å mistenkeliggjøre reklame for mensprodukt fordi «haha, hvem bruker dobbel beskyttelse - såååååå teit», og «herregud en lege skriver jo ikke ut SÅ sterke medisiner for menssmerter».

Jo, vi gjør - og de gjør.

Keep on med kritikk av influencere, men kindly ikke mistenkeliggjør og latterliggjør realitetene i kvinnehelse fordi DERE eventuelt ikke har de plagene.

Det er bare feilinformasjon. 

Bra skrevet og takk ! Vi er mange som plages av store blødninger og må bruke dobbel beskyttelse, vi er mange som har store smerter som krever noe annet enn vanlig smertestillende , vi er mange som hemmes av dette hver eneste måned og vi er mange som ikke tør å snakke om dette fordi det fortsatt er tabu og latterliggjøres. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (2 timer siden):

Du glemmer kontekst. Denne spesifikke influenseren har null kredibilitet når det gjelder produkter hun selger. I tillegg er det helt på trynet å vise frem sterke medikamenter uten å i det hele tatt reflektere over hva slags signaler dette sender ut. Kvinnehelse eller ei. 

Jeg er ikke helt uenig ang medikamenter - men hvilke signaler tenker du det sender å eventuelt si «jeg bruker ditt og datt skrevet ut fra lege»?

I sosiale medier er det jo også kampanjer for å fjerne skammen fra å trenge medikamenter for sykdom.

Og igjen:

Ser du ikke at dere i samme åndedrag som dere diskuterer hennes kredibilitet generelt som influencer latterliggjør og opprettholder tabuer rundt kvinnehelse?

Og finnes det egentlig en kvinne i verden som IKKE har kredibilitet på tematikken «mensen/syklus»? 🤷‍♀️
 

Av absolutt alle ting man kan hevde at noen ikke driver med (som når enkelte plutselig kommer ut med strikkebøker/garn og knapt aner hvor garn kommer fra) så er vel MENSEN helt døvt å si at ikke er relevant.

Hun er kvinne. I fertil alder. Hun har født. Dama har QUITE OBLIOUSLY blødd fra skjeden endel ganger. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dragens menstruasjon er en del av salgspitchen hennes og narrativet om venninneanbefaling. Å bruke sin egen "kvinnehelse" som reklameplass er på ingen måte fremmende for kvinnehelse, som nettopp helse. Det er #reklame. 

  • Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fremmer ikke noe som helst med kvinnehelse! Alt hun tar opp rundt kvinnehelse er ren reklame! Som disse trusene og lekkasjeproblemer etter fødsel, var/er kun reklame! Ikke en gang har hun hatt et personlig innlegg om disse temaene, helt fritt for reklame. Hvordan kan så mange da mene at hun prøver å få vekk tabu om kvinnehelse osv? 

  • Liker 8
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tullerikke
Albbas skrev (2 timer siden):

Eller så liker man bare å bytte på hva man bruker. Noen dager er menstruse greit, andre dager er tamponger greit. 

Men det betyr jo ikke at hun er forpliktet til å bruke menstruse 24/7 hele perioden? Gjør det vel?? 

Jo egentlig, for hun skryter så ekstremt av disse trusene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, tullerikke said:

Jo egentlig, for hun skryter så ekstremt av disse trusene.

Og så? Kan man likevel ikke bruke flere produkter? Kan man bare være fornøyd med én ting? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DundreMilfin skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke helt uenig ang medikamenter - men hvilke signaler tenker du det sender å eventuelt si «jeg bruker ditt og datt skrevet ut fra lege»?

I sosiale medier er det jo også kampanjer for å fjerne skammen fra å trenge medikamenter for sykdom.

Og igjen:

Ser du ikke at dere i samme åndedrag som dere diskuterer hennes kredibilitet generelt som influencer latterliggjør og opprettholder tabuer rundt kvinnehelse?

Og finnes det egentlig en kvinne i verden som IKKE har kredibilitet på tematikken «mensen/syklus»? 🤷‍♀️
 

Av absolutt alle ting man kan hevde at noen ikke driver med (som når enkelte plutselig kommer ut med strikkebøker/garn og knapt aner hvor garn kommer fra) så er vel MENSEN helt døvt å si at ikke er relevant.

Hun er kvinne. I fertil alder. Hun har født. Dama har QUITE OBLIOUSLY blødd fra skjeden endel ganger. 

Newsflash! Mens er ikke tabu, og her sparkes det opp vidåpne dører ser jeg. Å bruke #kvinnehelse for å selge menstruser  og tjene noen kroner er ikke et slag for kvinnehelse. Og hvis det nå er sånn at man må bruke tampong i tillegg til denne menstrusa, så er det viktig info. I følge HD sin reklame om denne trusa så er den jo helt perfekt på alle måter, men den passer ikke åpenbart for kvinner med kraftige blødninger. Det er ikke et spørsmål om HD har mensen eller ikke men produktet hun reklamerer for. Altså er den så bra som hun påstår og bruker hun det hun selv anbefaler? 

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endometriose og slet med masse blødninger før jeg fikk kontroll med et hormonpreparat. Jeg er heldig som kan hjelpes med det. Truser som absorberer hadde vært helt fantastisk for min del de dagene jeg ville bruke lysere bukser. Eller til vanlig sammen med tamponger siden jeg blødde svært kraftig. 

Men dragen har ikke solgt disse trusene som "tilleggssikkerhet" hun har solgt dem som det eneste hun bruker. ENESTE. Derfor slås beina under troverdigheten når hun heller en boks med ob mini løst i veska. Hun bretter ikke sammen en mensentruse og sier "denne er alltid med på lur (reklame for mensentruse fra lindex)"

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (På 8.10.2022 den 17.54):

Altså, først høres det ut som hun gjør narr av tilbakemeldingene ved å lage til stemmen, så serverer hun løgner, så kjefter hun på følgerene for å ikke like bildene! Hva fader skjer med henne? Herregud for en holdning og oppførsel! 

👏👏👏👏👏👏

Samme tenkte jeg. Så utrolig smakløst å «gjøre om stemmen» når man selv har bedt om tilbakemelding ! Vanskelig å ta henne seriøst, rett og slett. Det er vel ikke det at det nødvendigvis er bildene følgerene ikke liker, men I N N H O L D E T!!!

Bloggen hennes i sin tid derimot, var jo 100 ganger bedre !!!!Men, så skjedde det «noe» på veien.

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (50 minutter siden):

Newsflash! Mens er ikke tabu, og her sparkes det opp vidåpne dører ser jeg. Å bruke #kvinnehelse for å selge menstruser  og tjene noen kroner er ikke et slag for kvinnehelse. Og hvis det nå er sånn at man må bruke tampong i tillegg til denne menstrusa, så er det viktig info. I følge HD sin reklame om denne trusa så er den jo helt perfekt på alle måter, men den passer ikke åpenbart for kvinner med kraftige blødninger. Det er ikke et spørsmål om HD har mensen eller ikke men produktet hun reklamerer for. Altså er den så bra som hun påstår og bruker hun det hun selv anbefaler? 

Herregud….. 😅🤷‍♀️
Seriøst? Er du SÅ vonbroten på denne influenceren at du krever hun skal måtte kunne garantere at produkter hun reklamerer for også passer for kvinner med sykdommer relatert til syklus og blødninger? 

JA, mensentruser er bra.

«Åja du influencerdame jeg ikke liker….du reklamerer for OB ja! MEN HVA MED OSS SOM HAR MENORAGI? Hæ? Hæææ? Nei nettopp ja, den virker ikke din løgnaktige dusteinfluencer» 😅

Hadde hun reklamert for et truseinnlegg for mensen hadde jeg skjønt poenget. 
 

Menstruse passer for en hel haug damer, samme med å bruke kun tampong/menskopp/bind.

Skal dere klikke om en influencer reklamerer for menskopp og dere ser hun har et bind i veska? «Ååååååja, menskopp er ikke SÅ perfekt nei!»

Kvinner blør forskjellig. Denne dama hadde behov for en ekstra tampong en dag eller alle.

Personlig eier jeg menskopp, tøybind, menstruae og en HAUG varianter av tamponger.

Er det dermed sagt at disse tingene ikke er bra produkter? Fordi jeg blør som en idiot og uansett produkt må ha dobbelt? 
 

Det finnes INGEN produkter på markedet bortsett fra spesialbleiene du får etter fødsel som kan hamle opp med oss som har endometriose og blør som bare F. Derav cycklokapron. Og annet. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...