Gå til innhold

Termin november 2019


Tuttaa

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Bokdamen skrev:

Herlighet så frustrerende! Hva sier han selv? Skulle nesten ikke vært lov, man blir jo kokko nok i utgangspunktet 🙈

Hab sa egentlig ingenting. Men ringte å bestilte time til tul hos noen som kan det. Og hun sa det var helt håpløst å ta utvendig så tidlig. Så skal dit den 23 nå, der blir godt 😊 få sjekket opp at alt er som det skal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnnenB skrev:

Etter 9 forsøk med prøverør så er jeg endelig gravid igjen. Ble gravid på 7. forsøk også, men hadde en MA i uke 13. 

I går var jeg på tidlig ultralyd (7+3) og fikk sett og høyrt vertfall et bankende hjerte ❤ gynekologen sa der kunne kanskje være to, men var vanskelig å se pga store eggstokker og poser fylt med væske. Andre som har vært borti det samme? 

Jeg skal tilbake på ny ultralyd om 2 uker for å sjekke at ting utvikler seg slik det skal 🙏

Gratulerer så masse og velkommen🥰 Håper ting ser bra ut om 2 uker!😊Er veldig spent selv på hvordan ting er.. får vite det om 2,5 uke, da er jeg 12+4! Gleder meg og håper alt går fint☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kanskjekanskje skrev:

Hab sa egentlig ingenting. Men ringte å bestilte time til tul hos noen som kan det. Og hun sa det var helt håpløst å ta utvendig så tidlig. Så skal dit den 23 nå, der blir godt 😊 få sjekket opp at alt er som det skal. 

Godt du fikk bestilt tul!🥰 Bedre å høre hva en som kan det sier enn en som tydeligvis ikke er helt sikker på hvordan man bruker ett slikt apperat hihi😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tuttaa skrev:

Godt du fikk bestilt tul!🥰 Bedre å høre hva en som kan det sier enn en som tydeligvis ikke er helt sikker på hvordan man bruker ett slikt apperat hihi😅 

Ja, det har du helt rett i 😊😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 9.4.2019 den 21.38, Tuttaa skrev:

Haha.. Føler med dere! Her er jeg 9+5 og føler meg kjempe oppblåst.. kvalmen kommer å går enda, men får ikke i meg stort av mat jeg heller😅 Må tvinges inn. Nå har jeg også klart å få skikkelig bihulebetennelse.. håper den går over snaaart🤧 Har dere tatt antibiotika i svangerskap før? Gleder oss ellers til TUL i slutten av mnd😍 Krysser fingrene og teller dager..🤞🏽

Hvilken uke er du i når dere skal på tidlig ul? 😍 Håper formen er bra nå igjen ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! I dag er jeg 12+0 uker på vei 😀 Formen har begynt å ta seg opp og jeg har litt mer energi igjen, heldigvis! Men jeg har fått ekstremt store pupper og ingen bher passer lenger. De har blitt 3 størrelser større enn vanlig. Er dette normalt så tidlig i svangerskapet? Og er det noen som har vært gravide før som kan tipse om behagelige og støttende bher som passer for noen med store pupper og smal midje (uten spiler)? 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.4.2019 den 6.28, AnnenB skrev:

Etter 9 forsøk med prøverør så er jeg endelig gravid igjen. Ble gravid på 7. forsøk også, men hadde en MA i uke 13. 

I går var jeg på tidlig ultralyd (7+3) og fikk sett og høyrt vertfall et bankende hjerte ❤ gynekologen sa der kunne kanskje være to, men var vanskelig å se pga store eggstokker og poser fylt med væske. Andre som har vært borti det samme? 

Jeg skal tilbake på ny ultralyd om 2 uker for å sjekke at ting utvikler seg slik det skal 🙏

Hva tenker du om to babyer? 😍 Hvor sikre/usikre var de? Kunne de gi deg klart svar om 2 uker om det var 1 eller 2? 😊 Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2019 den 16.00, Kanskjekanskje skrev:

Hab sa egentlig ingenting. Men ringte å bestilte time til tul hos noen som kan det. Og hun sa det var helt håpløst å ta utvendig så tidlig. Så skal dit den 23 nå, der blir godt 😊 få sjekket opp at alt er som det skal. 

Lykke til! ❤️ Fortell hvordan det går om du ønsker? 💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, preggo19 skrev:

Lykke til! ❤️ Fortell hvordan det går om du ønsker? 💞

Takk ❤️ skal dit nå kl 12, så det blir spennende 😊 skal fortelle ja 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Isolde skrev:

Hallo! I dag er jeg 12+0 uker på vei 😀 Formen har begynt å ta seg opp og jeg har litt mer energi igjen, heldigvis! Men jeg har fått ekstremt store pupper og ingen bher passer lenger. De har blitt 3 størrelser større enn vanlig. Er dette normalt så tidlig i svangerskapet? Og er det noen som har vært gravide før som kan tipse om behagelige og støttende bher som passer for noen med store pupper og smal midje (uten spiler)? 😂

Dette var lys i tunnelen og glede for en som sover hele tiden og har hengt over doskålen de siste tre ukene. Hvordan er kvalmen? Og syns det noe på magen nå? 

Har også fått mye større pupper og gikk vel opp to størrelser de første fem-seks ukene 😅 Fant en uten spiler i XXL på lindex til 199,- fornøyd med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, preggo19 skrev:

Dette var lys i tunnelen og glede for en som sover hele tiden og har hengt over doskålen de siste tre ukene. Hvordan er kvalmen? Og syns det noe på magen nå? 

Har også fått mye større pupper og gikk vel opp to størrelser de første fem-seks ukene 😅 Fant en uten spiler i XXL på lindex til 199,- fornøyd med den!

Ja, har hørt at Lindex har mye fint, så skal innom etter jobb i dag og se om jeg finner noe passende. 

Jeg har ikke vært kvalm i det hele tatt. Bare ekstremt trøtt og tappet for energi. Så har vært heldig sånn sett, men deilig å kjenne at energien kommer snikende tilbake nå. Det synes litt på magen, tror jeg! Men det kan like gjerne være innbilt og ønske om at det skal synes, for det er bare jeg som ser det 😂

Huff, det hørtes ikke noe godt ut. Hvor langt på vei er du? Det blir bedre, jeg lover :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+3 og det er helt grusomt at påsken er over. Hadde jeg ikke hatt barn fra før tror jeg nok jeg ville sovet hele påsken 😴😴 Sitter på jobb oppblåst, trøtt og kvalm og lurer på hva som er galt med meg siden jeg tok på en strømpebukse med hold-in i morges!!!! Det er så ubehagelig at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Men føler at jeg ser maks gravid ut uten, og vil vente til minimum etter TUL om 14 dager før jeg sier det til flere på jobb (og helst litt lenger)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, preggo19 skrev:

Hvilken uke er du i når dere skal på tidlig ul? 😍 Håper formen er bra nå igjen ☺️

Når vi skal på ultralyd om ca en uke er jeg 12+4! Nå er jeg 11+5😍 Sover ekstremt dårlig om natten men det tror jeg bare er fordi jeg er så bekymret for om alt ser bra ut. Tror aldri jeg kunne ventet heeelt til 19 uker før ultralyd altså🙈 Ellers er jeg ikke kvalm lenger, puh!! Men bihulebetennelse henger igjen.. blitt mye bedre da, til tross for ingen medisiner😅👍🏽 

Håper kvalmen din går over snart! Hvor langt er du på vei nå?🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Kanskjekanskje skrev:

Takk ❤️ skal dit nå kl 12, så det blir spennende 😊 skal fortelle ja 😊

Hvordan gikk det i dag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bokdamen skrev:

9+3 og det er helt grusomt at påsken er over. Hadde jeg ikke hatt barn fra før tror jeg nok jeg ville sovet hele påsken 😴😴 Sitter på jobb oppblåst, trøtt og kvalm og lurer på hva som er galt med meg siden jeg tok på en strømpebukse med hold-in i morges!!!! Det er så ubehagelig at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Men føler at jeg ser maks gravid ut uten, og vil vente til minimum etter TUL om 14 dager før jeg sier det til flere på jobb (og helst litt lenger)

Ajj.. tror ikke jeg hadde klart hold in nei🙈😅 Går med jeansene mine enda, men kjenner de synger på siste vers nå😂 De går fort av når jeg kommer hjem og er jeg hos noen som vet jeg er gravid åpner jeg smekken haha. Kjøp deg strømpebukse for gravide da? Eller bare vanlige? Eller hold in i større strl?🤩 Om noen kommenterer magen sier du bare du er oppblåst🙈 Er det jeg sier jeg er🤪 Føler det er litt for tidlig å få mage enda.... 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Bokdamen skrev:

Hvordan gikk det i dag?

Det gikk bra 😊 veldig flink hun jordmoren vi var til. Tok innvendig ul og alt såg bra ut. 8 uker på vei og fikk sett bankende hjerte 😊❤️ så da får vi håpe frøet holder seg der. Hun sa det var perfekt plassert, så spennede dette 😊❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal vi lage en liste så vi ser hvordan vi ligger an med termin og slikt? Jeg kan begynne så fyller dere dere selv inn ?😊 

Tuutta - 26 år - B1 - Vestlandet - Foreløpig termin 10.november 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuutta - 26 år - B1 - Vestlandet - Foreløpig termin 10.november 

Bokdamen - 36 år - B2 - Bergen - Foreløpig termin 26. november 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tuttaa skrev:

Ajj.. tror ikke jeg hadde klart hold in nei🙈😅 Går med jeansene mine enda, men kjenner de synger på siste vers nå😂 De går fort av når jeg kommer hjem og er jeg hos noen som vet jeg er gravid åpner jeg smekken haha. Kjøp deg strømpebukse for gravide da? Eller bare vanlige? Eller hold in i større strl?🤩 Om noen kommenterer magen sier du bare du er oppblåst🙈 Er det jeg sier jeg er🤪 Føler det er litt for tidlig å få mage enda.... 🤷🏼‍♀️

Den var allerede en størrelse større. 😂 I påsken har jeg gått i pysjbukse så mye som mulig, blir helt uvel av å ha noe som strammer over magen. Gravidbuksene er funnet frem, men får spader av strikken. Håper virkelig det går over snart, jeg må jo dessverre ha på klær på kontoret 😅 

Ellers er mitt største problem at lunten min er en god del kortere enn vanlig. Er vanligvis sindigheten selv med 2-åringen, men nå sprekker jeg gang på gang når han trasser. Han skjønner jo ingenting og skriker høyere og så har vi det gående 🙄 Blir enda verre om jeg er småsulten...

Endret av Bokdamen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bokdamen skrev:

Den var allerede en størrelse større. 😂 I påsken har jeg gått i pysjbukse så mye som mulig, blir helt uvel av å ha noe som strammer over magen. Gravidbuksene er funnet frem, men får spader av strikken. Håper virkelig det går over snart, jeg må jo dessverre ha på klær på kontoret 😅 

Ellers er mitt største problem at lunten min er en god del kortere enn vanlig. Er vanligvis sindigheten selv med 2-åringen, men nå sprekker jeg gang på gang når han trasser. Han skjønner jo ingenting og skriker høyere og så har vi det gående 🙄 Blir enda verre om jeg er småsulten...

Åja haha🙈😂 Du er ikke alene, går selv i pysjbukse/uten bukse hjemme så mye som mulig. Har ingen gravidklær(eller bh for den saks skyld) men må vell ut å finne noe snart. Du er heldig som har klær allerede!! Kan du ikke bare gå naken da? 😂 Neida, jeg bare tuller..  

Haha uff!! Hørtes veldig gøy ut..... men så det kan faktisk være et symptom ? Da forstår jeg litt mer av oppførselen min, har ingen unger å være sint på her men går utover både katt og mann. Får håpe det går over etterhvert da? Ja om jeg er sulten og ikke har spist så bør alle holde seg unna til jeg har fått mat i magen🙈 her om dagen sa svigers "er alt bra? Du virker litt irritert?" Hadde ikke lagt merke til det selv men gubben svarte høyt JA😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...