Gå til innhold

Termin november 2019


Tuttaa

Anbefalte innlegg

20 timer siden, Bokdamen skrev:

Da er jeg 5+0 og føler at jeg kan si at «ja, jeg er faktisk gravid»! Vi har en på 2.5, så det blir en litt annen opplevelse denne gang, men veldig spent på hvordan dette går 🤞💕

Trodde jeg skulle være mye mer avslappet enn sist og ikke så opptatt av graviditeten, men herlighet så mye tankevirksomhet det har tatt den uken jeg har visst det! 

Merker litt av mye, litt trøtt, litt uggen, litt bedre luktesans, litt oppblåst, litt ømme pupper, litt forstoppet og litt mye luft i magen 🤪 Men jeg er bare glad for at jeg kjenner det, for jeg kan egentlig ikke tro at jeg faktisk er gravid.

Skal på tidlig ultralyd uken etter påske, men det er jo en evighet til😅 Så merkelig at det nettopp var så kort til ferie, og nå er det så leeeenge til!

Velkommen!😁 Så kjekt! Det går nok helt fint skal du se☺️ Det er sånn det er her også, tror ikke på det selv men så er det disse tegnene da som minner meg på det😂 (Har faktisk tatt flere graviditetstester med jevne mellomrom bare fordi jeg ikke tror det selv enda! Gubben ler av meg..) 

Hold oss oppdatert hvordan det går på ultralyd da!🥰 Du er heldig! Har selv lyst på tidlig UL men får bare smøre meg med tålmodighet🙈 Alt går såååå sakte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Luxi skrev:

Jeg er med! 29 år gammel, har mistet to ganger før, men går det bra blir det første 🙂 Vi krysser fingrene for at småen klarer å klore seg fast denne gangen! 

Er nok 6 uker ish på vei, har ikke helt kontroll. Vi hadde egentlig gitt litt opp, så har ikke logget noe som helst 🙈 Gledelig sjokk!

Skikkelig elendig form, dødstrøtt, superkvalm og helt ute av drift. På en sinnsyk måte føles det veldig godt, er om ikke annet sikker på at småen er der!

Velkommen til deg også☺️ Gøy med flere her inne. Og gratulerer! Krysser fingrene for deg og håper ting går deres vei denne gangen😊  Uff, kjedelig å være så i dårlig form, men som du sier så føles det nok litt godt ja. 

Har du eller skal du snakke med lege/jordmor snart? Med tanke på at du har mistet før så følger de deg nok ekstra godt opp! Håper alt ordner seg og at du holder oss oppdatert videre🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Tuttaa skrev:

Velkommen til deg også☺️ Gøy med flere her inne. Og gratulerer! Krysser fingrene for deg og håper ting går deres vei denne gangen😊  Uff, kjedelig å være så i dårlig form, men som du sier så føles det nok litt godt ja. 

Har du eller skal du snakke med lege/jordmor snart? Med tanke på at du har mistet før så følger de deg nok ekstra godt opp! Håper alt ordner seg og at du holder oss oppdatert videre🥰

Takk, og gratulerer til deg også 😘

Trodde det bare var omgangssyke frem til jeg tok en test på fredag kveld, så har ikke kommet så mye lenger enn KG og Google enda. Ringer fastlegen i morgen, så får h*n lage en plan 😂 

Blir en spennende tid for oss alle fremover, kjekt å «treffe» folk som er i samme situasjon 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Luxi skrev:

Takk, og gratulerer til deg også 😘

Trodde det bare var omgangssyke frem til jeg tok en test på fredag kveld, så har ikke kommet så mye lenger enn KG og Google enda. Ringer fastlegen i morgen, så får h*n lage en plan 😂 

Blir en spennende tid for oss alle fremover, kjekt å «treffe» folk som er i samme situasjon 😊

Takk😘 Ååja! Men da så. Var nok noen spennende minutter å vente på testen🤩 Ring fastlegen imorgen du for å høre☺️ 

Ja det blir det. Og veldig koselig ja.. Så kan vi få litt støtte og følge hverandre litt opp😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tuttaa skrev:

Hold oss oppdatert hvordan det går på ultralyd da!🥰 Du er heldig! Har selv lyst på tidlig UL men får bare smøre meg med tålmodighet🙈 Alt går såååå sakte. 

Spanderte på oss tul privat i uke 12 sist. Det kostet en del, men det var absolutt verdt det! Sjelefred for oss begge, men for min mann var det da det begynte å bli virkelig. Var hos en helt fantastisk lege, så vi har bestilt time hos samme legen nå og håper på en like fin stund. 

Tiden går jo bare helt latterlig sakte i starten. Tenker jo på det hele tiden samtidig som det er for tidlig å snakke om det. Sist ble det litt lettere da vi begynte å fortelle folk. Har dere fortalt det til mange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Bokdamen skrev:

Spanderte på oss tul privat i uke 12 sist. Det kostet en del, men det var absolutt verdt det! Sjelefred for oss begge, men for min mann var det da det begynte å bli virkelig. Var hos en helt fantastisk lege, så vi har bestilt time hos samme legen nå og håper på en like fin stund. 

Tiden går jo bare helt latterlig sakte i starten. Tenker jo på det hele tiden samtidig som det er for tidlig å snakke om det. Sist ble det litt lettere da vi begynte å fortelle folk. Har dere fortalt det til mange?

Åja! Ja kanskje noe å vurdere her også da. Skal sjekke ut! Kjekt når man finner en plass man vil tilbake til🥰 

Ja tenker også på det hele tiden.. Jeg ville egentlig ikke si det til noen før vi var i uke 12, men gubben klarte ikke å holde seg.. Så vi har bare fortalt det til noen få av de nærmeste. Får streng beskjed i ny og ne om å spise og ikke løfte tunge ting f.eks av de som vet det🙈 Så har min mor gått i gang med strikkingen allerede, noe som er alt for tidlig men viser jo at de gleder seg! Så er litt koselig☺️ Har dere ikke sagt det til noen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Tuttaa skrev:

Åja! Ja kanskje noe å vurdere her også da. Skal sjekke ut! Kjekt når man finner en plass man vil tilbake til🥰 

Ja tenker også på det hele tiden.. Jeg ville egentlig ikke si det til noen før vi var i uke 12, men gubben klarte ikke å holde seg.. Så vi har bare fortalt det til noen få av de nærmeste. Får streng beskjed i ny og ne om å spise og ikke løfte tunge ting f.eks av de som vet det🙈 Så har min mor gått i gang med strikkingen allerede, noe som er alt for tidlig men viser jo at de gleder seg! Så er litt koselig☺️ Har dere ikke sagt det til noen? 

Vi skulle ut og spise med noen venner den dagen jeg fikk positiv test, så tok mindre enn 12 timer før vi sa det til noen 😅 Og så har jeg en venninne som vet det, men det er foreløpig det.

Sist sa vi det til noen få venner før uke 12 og fortalte familien det da. Tviler på at vi gidder vente så lenge denne gangen. Merker jeg er mer avslappet mht om folk vet det hvis det går galt. Tar det som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bokdamen skrev:

Vi skulle ut og spise med noen venner den dagen jeg fikk positiv test, så tok mindre enn 12 timer før vi sa det til noen 😅 Og så har jeg en venninne som vet det, men det er foreløpig det.

Sist sa vi det til noen få venner før uke 12 og fortalte familien det da. Tviler på at vi gidder vente så lenge denne gangen. Merker jeg er mer avslappet mht om folk vet det hvis det går galt. Tar det som det kommer.

Åja, da var det nok ikke lett å holde seg nei🙊 Er det jeg også tenker, går det galt så går det galt. Men gjør ikke noe at familie vet at det ikke gikk, så lenge vi ikke sier det til "hele verden".. Hold oss oppdatert videre da☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊 

Jeg har termin i slutten av november trur jeg. Fikk positiv digital idag, så veldig spent, og nervøs for hvordan dette skal gå 😊 Men spennede med flere i samme gruppe 😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ❤️ litt usikker på når termin er, for har egentlig gått på ppiller, så ikke helt kontroll. Men trur det er rundt 29 nov 😊 tok en digital idag som viste 1-2 og har tatt endel svake tester. Så blir så usikker når så mange nevner det kan være kjemisk. Blir nesten paranoid 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2019 den 21.04, Bokdamen skrev:

Tiden går jo bare helt latterlig sakte i starten. Tenker jo på det hele tiden samtidig som det er for tidlig å snakke om det. Sist ble det litt lettere da vi begynte å fortelle folk. Har dere fortalt det til mange?

Har bare fortalt det til aller nærmeste venninne, fastlegen, og mannen selv da 😉 Tar nok litt tid før nervene roer seg og jeg klarer tro det skal gå bra, men hver dag er en liten seier. 

Fastlegen har henvist videre til max oppfølgning hos gyn, så krysser alt som er for at knøttet klarer å klore seg fast denne gangen ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kanskjekanskje skrev:

Takk ❤️ litt usikker på når termin er, for har egentlig gått på ppiller, så ikke helt kontroll. Men trur det er rundt 29 nov 😊 tok en digital idag som viste 1-2 og har tatt endel svake tester. Så blir så usikker når så mange nevner det kan være kjemisk. Blir nesten paranoid 😣

Jeg har fått strek to ganger i mitt liv, og vært gravid begge gangene. Ikke antydning ellers. Så jeg ville ikke stresset med det. Hvis du føler deg usikker tar du en ny digital i slutten av uken, evt over helgen. 

3 timer siden, Luxi skrev:

Har bare fortalt det til aller nærmeste venninne, fastlegen, og mannen selv da 😉 Tar nok litt tid før nervene roer seg og jeg klarer tro det skal gå bra, men hver dag er en liten seier. 

Fastlegen har henvist videre til max oppfølgning hos gyn, så krysser alt som er for at knøttet klarer å klore seg fast denne gangen ❤️

Skjønner godt at du er litt stresset, men godt med en fastlege som tar deg i mot tidlig og tar deg seriøst. Heier på deg 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Bokdamen skrev:

Jeg har fått strek to ganger i mitt liv, og vært gravid begge gangene. Ikke antydning ellers. Så jeg ville ikke stresset med det. Hvis du føler deg usikker tar du en ny digital i slutten av uken, evt over helgen. 

Skjønner godt at du er litt stresset, men godt med en fastlege som tar deg i mot tidlig og tar deg seriøst. Heier på deg 💕

Ja, får evt gjøre det 😊 tok en ny digital idag pluss en helt vanlig cb (den med kryss) og begge ble positiv (vet jeg burde vente til over helgen eller noe, men klarte ikke) 😅 Digitale viste 1-2 og den andre et ganske synlig kryss. Så er mere synlig idag enn i går iallefall 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2019 den 16.42, Kanskjekanskje skrev:

Hei 😊 

Jeg har termin i slutten av november trur jeg. Fikk positiv digital idag, så veldig spent, og nervøs for hvordan dette skal gå 😊 Men spennede med flere i samme gruppe 😁

Velkommen og gratulerer!!☺️ Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge mens har jeg termin 29. november, men ifølge EL har jeg termin 6. desember. Tror mest på EL da, siden jeg vet fra EL-test og temping når eggløsning var, så da er jeg i så fall 4+1 i dag. Testet i dag med digital og fikk 2-3, syns det lover bra ❤️ Første svangerskap og første gang med positive tester 🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Sequel skrev:

Ifølge mens har jeg termin 29. november, men ifølge EL har jeg termin 6. desember. Tror mest på EL da, siden jeg vet fra EL-test og temping når eggløsning var, så da er jeg i så fall 4+1 i dag. Testet i dag med digital og fikk 2-3, syns det lover bra ❤️ Første svangerskap og første gang med positive tester 🤞 

Gratulerer så masse!! Blir jo bare flere og flere her inne, det er kjekt🥰 Vanskelig å vite hvordan man skal telle, syns hvertfall jeg. Nå går jeg utifra siste mens men i bakhodet ligger jeg ca 1-2 uker bak.. Vet ikke selv hva som er riktig😅 

Satser på at alt går fint med deg og din lille spire fremover!💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tuttaa skrev:

Gratulerer så masse!! Blir jo bare flere og flere her inne, det er kjekt🥰 Vanskelig å vite hvordan man skal telle, syns hvertfall jeg. Nå går jeg utifra siste mens men i bakhodet ligger jeg ca 1-2 uker bak.. Vet ikke selv hva som er riktig😅 

Satser på at alt går fint med deg og din lille spire fremover!💕

Når du kommet til legen, vil de sette en foreløpig termin basert på første dag i sist mens. Dette er uavhengig av om du vet når du hadde EL, og dette er din formelle termin frem til OUL. Når du er på den ordinære ultralyden, kan de enklere vurdere alder på fosteret og justerer termin ut fra dette. Terminen du får på OUL er formell i fht blant annet NAV.

Gratulerer @Sequel 💕💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Bokdamen skrev:

Når du kommet til legen, vil de sette en foreløpig termin basert på første dag i sist mens. Dette er uavhengig av om du vet når du hadde EL, og dette er din formelle termin frem til OUL. Når du er på den ordinære ultralyden, kan de enklere vurdere alder på fosteret og justerer termin ut fra dette. Terminen du får på OUL er formell i fht blant annet NAV.

Gratulerer @Sequel 💕💕

Tusen takk! ☺️❤️

Jeg hadde EL på dag 26 i syklusen, så dermed vil jeg jo da bli vurdert to uker lenger enn jeg faktisk er ut fra menstermin. Burde jeg justere selv og si at jeg fikk mens to uker seinere enn jeg egentlig hadde? Eller er det best å oppgi faktisk mensdato, til tross for såpass lang syklus og sein EL-dato? Redd for å for eksempel få OUL-dato for tidlig og ikke få sett alt man ønsker da? Har ikke greie på dette, kanskje dumme spørsmål dette 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere alle! 😍

Fikk positiv test forrige fredag. Termin i slutten av november (sier Flow appen i hvert fall). Fikk først sjokk og trodde ikke det var sant. Den gledelige nyheten begynner å bli litt mer virkelig for hver eneste dag. Det virker så alt for lang fram, å gå gravid i 249 dager før den lille er her (så lenge alt går bra). Er ganske redd for SA, leser mye statistikk og tenker mye på det, selv om jeg prøver å la være. Stresser dere med tanken på SA?

Er 28 år og dette er mitt første svangerskap. Tar Folsyre og spiser variert med mye frukt og grønt. Er det noen andre ting dere tenker man burde tenke på, nå den første tiden? Mtp. vitaminer/tilskudd, kosthold osv. 

Når tenker dere at det er naturlig å si noe til jobben? Jeg har nettopp startet i ny jobb, så gruer meg litt til det. Men tenker man kan vel vente en god stund til? Man ser vel ikke noe mage før 18-25 uker (?), og må jo ikke si noe før 3 måneder før man skal i perm. Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...