Gå til innhold

Termin november 2019


Tuttaa

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, preggo19 skrev:

Gratulerer til dere alle! 😍

Fikk positiv test forrige fredag. Termin i slutten av november (sier Flow appen i hvert fall). Fikk først sjokk og trodde ikke det var sant. Den gledelige nyheten begynner å bli litt mer virkelig for hver eneste dag. Det virker så alt for lang fram, å gå gravid i 249 dager før den lille er her (så lenge alt går bra). Er ganske redd for SA, leser mye statistikk og tenker mye på det, selv om jeg prøver å la være. Stresser dere med tanken på SA?

Er 28 år og dette er mitt første svangerskap. Tar Folsyre og spiser variert med mye frukt og grønt. Er det noen andre ting dere tenker man burde tenke på, nå den første tiden? Mtp. vitaminer/tilskudd, kosthold osv. 

Når tenker dere at det er naturlig å si noe til jobben? Jeg har nettopp startet i ny jobb, så gruer meg litt til det. Men tenker man kan vel vente en god stund til? Man ser vel ikke noe mage før 18-25 uker (?), og må jo ikke si noe før 3 måneder før man skal i perm. Hva tenker dere?

Gratulerer selv! Er redd selv og tenker mye på det, krysser fingrene og prøver å tenke positivt. Har dog vært innom legen tidligere uka og i dag for blodprøve for å se HCG og progesteron-nivåer. 

Jeg gruer meg også til å si noe på jobb. Har ikke jobbet så lenge selv, jobben er svært sårbar for sykdom og vi har allerede en sykmeldt. Tenker å vente til etter 12 uker, så mai-juni, håper ting har ordnet set litt mer da. Krysser fingrene for at formen holder seg bra 🤞. Når tenker du? 

Har dere tatt kontakt med fastlege og fått satt opp kontroll? Hos legen eller jordmor Når i så fall? Alt er så nytt, vet liksom ikke helt gangen i dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, preggo19 skrev:

Gratulerer til dere alle! 😍

Fikk positiv test forrige fredag. Termin i slutten av november (sier Flow appen i hvert fall). Fikk først sjokk og trodde ikke det var sant. Den gledelige nyheten begynner å bli litt mer virkelig for hver eneste dag. Det virker så alt for lang fram, å gå gravid i 249 dager før den lille er her (så lenge alt går bra). Er ganske redd for SA, leser mye statistikk og tenker mye på det, selv om jeg prøver å la være. Stresser dere med tanken på SA?

Er 28 år og dette er mitt første svangerskap. Tar Folsyre og spiser variert med mye frukt og grønt. Er det noen andre ting dere tenker man burde tenke på, nå den første tiden? Mtp. vitaminer/tilskudd, kosthold osv. 

Når tenker dere at det er naturlig å si noe til jobben? Jeg har nettopp startet i ny jobb, så gruer meg litt til det. Men tenker man kan vel vente en god stund til? Man ser vel ikke noe mage før 18-25 uker (?), og må jo ikke si noe før 3 måneder før man skal i perm. Hva tenker dere?

Jeg er 8+6 i dag, og jeg tenker ganske mye på at noe skal gå galt. Men ikke så mye på spontanabort, det er liksom "greit". Da vet jeg med en gang hva som skjer og kan mentalt "ta tak" i det. Det jeg er redd for er missed abortion. Vi har vært på tidlig ultralyd, så jeg vet at alt så fint ut for en uke siden. Hjertet slo og det slo med riktig frekvens. Men jeg er så redd for å komme på neste ultralyd og få beskjed om at noe har gått galt og at babyen sluttet å utvikle seg for flere uker siden, uten at kroppen har gjort noe med det. Det må være så tungt å gå lenge og tro at alt er fint, for så å finne ut at man har gått lenge uten noe liv der inne. Det skjer jo veldig sjelden da, så det er egentlig bare dumt å være redd for det. Men jeg klarer ikke å la være.

Jeg ville også tatt jod og jern. Jeg tok først en multivitamin, men legen sa jeg burde ta et tilskudd som var til passet gravide. Da får man i seg alle vitaminer, mineraler og omega 3++. Det viktigste er vel folsyre og jod etter det jeg kan skjønne.

Jeg startet i ny jobb i januar, og hadde egentlig tenkt til å vente med å si noe. Men så jobber jeg som konsulent, så da vi skulle planlegge hvem som tar hvilke oppdrag fremover, så måtte jeg si det følte jeg. Sjefen tok det veldig fint. Jeg er 33 år, så jeg tror nok ikke det som som et sjokk på han. I tillegg så spurte jeg om foreldrepenger osv under intervjuet, så de var nok klar over at vi forsøkte å bli gravide.

Når man ser mage er veldig individuelt. Noen ser man det på allerede ved uke 12, mens andre kan gå langt uti før det er mulig å se noe. Så det er ikke så lett å planlegge noe rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var gravid kontaktet jeg legekontoret rundt 6+0, de ville ikke ha meg inn før 12+0. Var på TUL samme uken. Tenkte veldig mye på om alt var som det skal, men samtidig jobbet jeg aktivt med at det ikke var noe jeg kunne gjøre fra eller til. Gravid til det motsatte er bevist og ta en eventuell sorg da er mitt motto (lettere sagt enn gjort 🤪)

Men akkurat nå merker jeg veldig tydelig at jeg er gravid, tar det som et godt tegn 💕

Tenker å vente til etter TUL å si det til sjefen og 12++ med resten. Hos oss gjør man en greie ut av at man forteller det, så da vil jeg være mest mulig sikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, preggo19 skrev:

Gratulerer til dere alle! 😍

Fikk positiv test forrige fredag. Termin i slutten av november (sier Flow appen i hvert fall). Fikk først sjokk og trodde ikke det var sant. Den gledelige nyheten begynner å bli litt mer virkelig for hver eneste dag. Det virker så alt for lang fram, å gå gravid i 249 dager før den lille er her (så lenge alt går bra). Er ganske redd for SA, leser mye statistikk og tenker mye på det, selv om jeg prøver å la være. Stresser dere med tanken på SA?

Er 28 år og dette er mitt første svangerskap. Tar Folsyre og spiser variert med mye frukt og grønt. Er det noen andre ting dere tenker man burde tenke på, nå den første tiden? Mtp. vitaminer/tilskudd, kosthold osv. 

Når tenker dere at det er naturlig å si noe til jobben? Jeg har nettopp startet i ny jobb, så gruer meg litt til det. Men tenker man kan vel vente en god stund til? Man ser vel ikke noe mage før 18-25 uker (?), og må jo ikke si noe før 3 måneder før man skal i perm. Hva tenker dere?

Gratulerer!

Jeg stresser en del med tanken på SA, men prøver å akseptere at jeg ikke kan gjøre noe fra eller til. Jeg har hatt små blødninger i to uker som har bekymret meg ekstra, men det kan se ut til å avta (bank i bordet!).

Tar folat og multivitamin med jod. Ellers følger jeg vanlige kostholdsråd.

Jeg kommer til å si det på jobben i uke 13-14. Må si det da pga sammenkomst med alkohol, hvis ikke hadde jeg nok ventet til etter ordinær UL hvis det var praktisk gjennomførbart. Mest bare fordi jeg synes det er veldig privat (og det sier jeg mens jeg deler med fremmede på internett😂). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sequel skrev:

Gratulerer selv! Er redd selv og tenker mye på det, krysser fingrene og prøver å tenke positivt. Har dog vært innom legen tidligere uka og i dag for blodprøve for å se HCG og progesteron-nivåer. 

Jeg gruer meg også til å si noe på jobb. Har ikke jobbet så lenge selv, jobben er svært sårbar for sykdom og vi har allerede en sykmeldt. Tenker å vente til etter 12 uker, så mai-juni, håper ting har ordnet set litt mer da. Krysser fingrene for at formen holder seg bra 🤞. Når tenker du? 

Har dere tatt kontakt med fastlege og fått satt opp kontroll? Hos legen eller jordmor Når i så fall? Alt er så nytt, vet liksom ikke helt gangen i dette. 

Jeg skal til legen for en annen årsak på mandag, tenker å ta det opp med legen da, siden jeg først skal dit. Så får vi se hva legen sier. 

Håper å vente så lenge så mulig med å si det til jobben, i den idelle verden tenker jeg i juli - august. Men det blir kanskje vanskelig. Vi får se. Er jo kun 5+4 i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Var deres svangerskap planlagt? Hvordan reagerte deres partner ved positiv test? 😍

Vårt var ikke planlagt, men gikk av p-stav i januar (pga. mye problemer med bivirkninger). Vi var veldig klare, så man kan kanskje si litt planlagt.

2) Er dette deres første svangerskap?

3) Hvor mange barn vil deres helst ha? (Om livet var slik at man kunne bestille framtiden 😉)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, preggo19 skrev:

1) Var deres svangerskap planlagt? Hvordan reagerte deres partner ved positiv test? 😍

Vårt var ikke planlagt, men gikk av p-stav i januar (pga. mye problemer med bivirkninger). Vi var veldig klare, så man kan kanskje si litt planlagt.

2) Er dette deres første svangerskap?

3) Hvor mange barn vil deres helst ha? (Om livet var slik at man kunne bestille framtiden 😉)

1) Veldig planlagt, men mannen har vært litt distansert fordi han syns det samtidig er veldig skummelt. Så han fikk en litt sjokkartet gledesreaksjon, og nå går vi begge rundt og gleder oss veldig 😍

2) Første ja :) 

3) To eller tre, tror to er mest realistisk :) 

 

Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sequel skrev:

1) Veldig planlagt, men mannen har vært litt distansert fordi han syns det samtidig er veldig skummelt. Så han fikk en litt sjokkartet gledesreaksjon, og nå går vi begge rundt og gleder oss veldig 😍

2) Første ja :) 

3) To eller tre, tror to er mest realistisk :) 

 

Hva med deg?

Første svangerskap. Har aldri vært en person som har drømt om masse barn og "det livet". Har heller hatt reiser, opplevelser og karriere i tankene. Men nå er det plutselig veldig annerledes, ser for meg tre-fire barn på "landet" innen 5-6 år. Vet ikke om det pga. "ruge tilstaden" eller om drømmene mine faktisk har drastisk endret seg. Håper bare alt går bra med den lille spiren og at det kommer en baby i slutten av november. 

 

På en side føler jeg at jeg tenger tiden til å bli klar, på den andre siden virker det såååå lenge til november!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Planlagt

2) 2. graviditet, har en på 2.5 fra før

3) Hvis alt går bra blir dette sistemann.

Det er virkelig lenge til november 😅 Men mitt første delmål er å komme meg til påskeferien og så tul uken etter. Deretter er målsetningen 2. trimester. Orker/tørr ikke tenke lenger frem enda  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også termin i november :) Er 8+3 i dag, dette er mitt første og jeg synes det er så stas :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Isolde skrev:

Jeg har også termin i november :) Er 8+3 i dag, dette er mitt første og jeg synes det er så stas :)

Gratulerer! 😍

1) Var deres svangerskap planlagt? Hvordan reagerte din partner ved positiv test? 😍

2) Hvor mange barn vil du/dere helst ha? (Om livet var slik at man kunne bestille framtiden 😉)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Da sniker jeg meg inn i denne tråden jeg også, etter å ha sittet litt på gjerdet i sånn smålig sjokktilstand etter å ha testet positivt for snart en måned siden 😉

Vi har nesten syv år med prøving bak oss - fire år med naturmetoden og tre år med fire IVF-forsøk (hvorav ett ble avbrutt før innsett). 

Vi hadde innsett av to flotte egg 21.februar, og i dag var vi på tidlig ultralyd hvor vi fikk se to dunkende hjerter ❤️❤️ Foreløpig termin er satt til 15.november, og vi gleder oss stort! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Isolde skrev:

Jeg har også termin i november :) Er 8+3 i dag, dette er mitt første og jeg synes det er så stas :)

Gratulerer så mye 💕

2 timer siden, Pinnsvin skrev:

Hei! Da sniker jeg meg inn i denne tråden jeg også, etter å ha sittet litt på gjerdet i sånn smålig sjokktilstand etter å ha testet positivt for snart en måned siden 😉

Vi har nesten syv år med prøving bak oss - fire år med naturmetoden og tre år med fire IVF-forsøk (hvorav ett ble avbrutt før innsett). 

Vi hadde innsett av to flotte egg 21.februar, og i dag var vi på tidlig ultralyd hvor vi fikk se to dunkende hjerter ❤️❤️ Foreløpig termin er satt til 15.november, og vi gleder oss stort! 

Å herlighet, jeg blir helt rørt på dine vegne, så fantastisk at det endelig gikk 💕🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.3.2019 den 21.52, preggo19 skrev:

1) Var deres svangerskap planlagt? Hvordan reagerte deres partner ved positiv test? 😍

Vårt var ikke planlagt, men gikk av p-stav i januar (pga. mye problemer med bivirkninger). Vi var veldig klare, så man kan kanskje si litt planlagt.

2) Er dette deres første svangerskap?

3) Hvor mange barn vil deres helst ha? (Om livet var slik at man kunne bestille framtiden 😉)

Må bare si gratulerer til alle!❤️Spennende tider☺️🤞🏽 

1) Tok ut spiralen mest pga smerter, men så tenkte vi også at skjer det så skjer det. At det skulle gå bare 1-2 før vi ble gravide trodde vi ikke skulle skje😅 Men er varmt ønsket❤️ Min gubbe reagerte med å ikke tro på det først, tok noen dager og mange tester før han faktisk trodde på det(samme her). Men det synker mer inn for oss begge for hver dag som går🥰 

2) Mitt første, blir han sitt andre barn. 

3) Hmm, skulle fjerne hatt 3. Men blir nok maks 2☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til fastlegen i går for helt andre ting og han foreslo å sjekke med ul, siden han hadde det på kontoret 😅❤️ jeg trudde jeg var rundt uke 4/5, men i følge hans beregning var det på størrelsen til et foster på 8 uker, skal tilbake igjen om 2 uker så får se da 😅 men om det er 8 uker allerede, burde han ikke kunne finne hjerteslag osv da? Var utvendig ul og han sa det såg ut som hjerteslag men litt vanskelig å måle. (skal sies at han innrømmet at han ikke var super flink til å sjekke slikt) 

Veldig spennende tid fremover, selv om det absolutt ikke var planlagt ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! 😍❤️ Har termin 14 november (valentinsbaby anyone? 😅). Er vårt første barn, så alt er veldig nytt. Kunne tenke meg å skravle med andre i samme situasjon ☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, elisamar skrev:

Jeg er med! 😍❤️ Har termin 14 november (valentinsbaby anyone? 😅). Er vårt første barn, så alt er veldig nytt. Kunne tenke meg å skravle med andre i samme situasjon ☺️

Gratulerer! Så gøy! Slenger deg inn i spørsmålsrunden 😉

1) Var deres svangerskap planlagt? Hvordan reagerte din partner ved positiv test? 😍

2) Er dette deres første svangerskap?

3) Hvor mange barn vil du/dere helst ha? (Om livet var slik at man kunne bestille framtiden 😉)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kanskjekanskje skrev:

Var til fastlegen i går for helt andre ting og han foreslo å sjekke med ul, siden han hadde det på kontoret 😅❤️ jeg trudde jeg var rundt uke 4/5, men i følge hans beregning var det på størrelsen til et foster på 8 uker, skal tilbake igjen om 2 uker så får se da 😅 men om det er 8 uker allerede, burde han ikke kunne finne hjerteslag osv da? Var utvendig ul og han sa det såg ut som hjerteslag men litt vanskelig å måle. (skal sies at han innrømmet at han ikke var super flink til å sjekke slikt) 

Veldig spennende tid fremover, selv om det absolutt ikke var planlagt ❤️

Sååå stas! Luksus med tidlig UL på legekontoret så tidlig 😍
Har du fått satt opp tid for første vanlige UL nå allerede, da du var hos legen? 
Fikk du vite hvor høy HCG lå på?

(Kan man ikke beregne foreløpig "alder" på embryoet med dette nivået? 🤔 Noen som vet?)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2019 den 17.26, Pinnsvin skrev:

Hei! Da sniker jeg meg inn i denne tråden jeg også, etter å ha sittet litt på gjerdet i sånn smålig sjokktilstand etter å ha testet positivt for snart en måned siden 😉

Vi har nesten syv år med prøving bak oss - fire år med naturmetoden og tre år med fire IVF-forsøk (hvorav ett ble avbrutt før innsett). 

Vi hadde innsett av to flotte egg 21.februar, og i dag var vi på tidlig ultralyd hvor vi fikk se to dunkende hjerter ❤️❤️ Foreløpig termin er satt til 15.november, og vi gleder oss stort! 

Gratulerer! Så fantastisk 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, preggo19 skrev:

Gratulerer! Så gøy! Slenger deg inn i spørsmålsrunden 😉

1) Var deres svangerskap planlagt? Hvordan reagerte din partner ved positiv test? 😍

2) Er dette deres første svangerskap?

3) Hvor mange barn vil du/dere helst ha? (Om livet var slik at man kunne bestille framtiden 😉)

Det var absolutt planlagt. Hadde prøvd i 4 måneder før det klaffet ☺️ er vårt første svangerskap, og ser vel for oss 3 barn i fremtiden (hvis vi kunne vært så heldige) 

 

Hvilke symptomer har dere da? Selv er jeg mest egentlig bare trøtt og sulten hele tiden 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...