Gå til innhold

Termin november 2019


Tuttaa

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Tuttaa skrev:

 Haha uff!! Hørtes veldig gøy ut..... men så det kan faktisk være et symptom ? Da forstår jeg litt mer av oppførselen min, har ingen unger å være sint på her men går utover både katt og mann. Får håpe det går over etterhvert da? Ja om jeg er sulten og ikke har spist så bør alle holde seg unna til jeg har fått mat i magen🙈 her om dagen sa svigers "er alt bra? Du virker litt irritert?" Hadde ikke lagt merke til det selv men gubben svarte høyt JA😂

 

Det er absolutt er symptom. Sist synes jeg bortimot alle var idioter i 1. trimester! Det gikk over; men hadde til og med en kollega jeg aldri helt klarte å like igjen 😬😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Tuttaa skrev:

Når vi skal på ultralyd om ca en uke er jeg 12+4! Nå er jeg 11+5😍 Sover ekstremt dårlig om natten men det tror jeg bare er fordi jeg er så bekymret for om alt ser bra ut. Tror aldri jeg kunne ventet heeelt til 19 uker før ultralyd altså🙈 Ellers er jeg ikke kvalm lenger, puh!! Men bihulebetennelse henger igjen.. blitt mye bedre da, til tross for ingen medisiner😅👍🏽 

Håper kvalmen din går over snart! Hvor langt er du på vei nå?🥰

9+3. Har bestilt UL, men da er jeg 11+2. Jeg tenker og tenker, kanskje jeg burde flytte den en uke fram? Hva tenker dere, damer? Er vel helt sikker på å kunne se avvik som man ser, etter uke 12 om jeg flytter den en uke. Men vil gjerne på UL så fort som mulig og er jo nesten 12 uker da. Bekymrer meg også en del for om det er flere enn en baby inni der, er så dårlig og det ligger til familien. Hmmm, dilemma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Bokdamen skrev:

Tuutta - 26 år - B1 - Vestlandet - Foreløpig termin 10.november 

Bokdamen - 36 år - B2 - Bergen - Foreløpig termin 26. november 

Preggo19 - 27 år - B1 - Østlandet - Foreløpig termin 27.november 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuutta - 26 år - B1 - Vestlandet - Foreløpig termin 10.november 

Bokdamen - 36 år - B2 - Bergen - Foreløpig termin 26. november 

Preggo19 - 27 år - B1 - Østlandet - Foreløpig termin 27.november 

Isolde - 30 år - B1- Oslo - Foreløpig termin 6.november

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2019 den 10.50, preggo19 skrev:

Hva tenker du om to babyer? 😍 Hvor sikre/usikre var de? Kunne de gi deg klart svar om 2 uker om det var 1 eller 2? 😊 Gratulerer!

2 babyer er en stor bonus tenker jeg 😍 Etter 9 prøverørsforsøk så hadde det vært deilig å slippe søskenforsøk. Skal på ny ultralyd i morgen, så det blir spennende 😀 men jeg er storfornøyd om det bare er en baby, så lenge det går bra 😀 hadde en MA i uke 13 i fjor. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, preggo19 skrev:

9+3. Har bestilt UL, men da er jeg 11+2. Jeg tenker og tenker, kanskje jeg burde flytte den en uke fram? Hva tenker dere, damer? Er vel helt sikker på å kunne se avvik som man ser, etter uke 12 om jeg flytter den en uke. Men vil gjerne på UL så fort som mulig og er jo nesten 12 uker da. Bekymrer meg også en del for om det er flere enn en baby inni der, er så dårlig og det ligger til familien. Hmmm, dilemma.

Jeg har bestilt til 11+3 (skal vi samme dag 7. mai?) Har lest meg frem til at det er uke 11-14 som er best mht nakkefold, så satser på at det går bra.

Var på TUL 11+6 sist og der lå det et helt lite menneske med vrist og nese med liten vipp på. Legen sa det var et godt tidspunkt og at alt var akkurat som det skulle. Det var en helt fantastisk opplevelse 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Bokdamen skrev:

Det er absolutt er symptom. Sist synes jeg bortimot alle var idioter i 1. trimester! Det gikk over; men hadde til og med en kollega jeg aldri helt klarte å like igjen 😬😅 

Haha godt å høre at det går over😂 Men uffda... får håpe du liker alle etter denne graviditeten🙈😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, preggo19 skrev:

9+3. Har bestilt UL, men da er jeg 11+2. Jeg tenker og tenker, kanskje jeg burde flytte den en uke fram? Hva tenker dere, damer? Er vel helt sikker på å kunne se avvik som man ser, etter uke 12 om jeg flytter den en uke. Men vil gjerne på UL så fort som mulig og er jo nesten 12 uker da. Bekymrer meg også en del for om det er flere enn en baby inni der, er så dårlig og det ligger til familien. Hmmm, dilemma.

Nei vil tro 11+2 går helt fint😊 Her ville vi vente til etter 12 uker, mest pga da er jeg mer avslappa i forhold til SA.. selv om jeg vet veldig godt det kan skje etter 12 uker også... Bare behold timen din du, du er jo ikke langt unna 12 uker som du sier da👍🏽 

Bekymrer meg også for om det ligger flere enn en baby inni der... Da vi begge har tvillinger i familien. Blir spennende å se! Men så lenge det er en frisk baby der så er jeg glad❤️

Gleder meg til å høre hvordan det går på timen din og de andre damene sine😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuutta - 26 år - B1 - Vestlandet - Foreløpig termin 10.november 

Bokdamen - 36 år - B2 - Bergen - Foreløpig termin 26. november 

Preggo19 - 27 år - B1 - Østlandet - Foreløpig termin 27.november 

Isolde - 30 år - B1- Oslo - Foreløpig termin 6.november

Irisiri - 27 år - B1 - Østlandet - Foreløpig termin 16. november

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer, hvordan er det med magen deres? 🤰

 

Ser dere noen forskjell fra før dere ble gravide og nå? Vet at det enda er veldig tidlig, og mest sannsynlig er det feks: hovne tarmer, mat, luft o.l. Men magen min og øvre del av vagina har fått seg en vekst 😅 Er 10 + 1, så vet jo at det ikke er langt på vei (og dermed derfor). Men men, merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2019 den 12.49, AnnenB skrev:

2 babyer er en stor bonus tenker jeg 😍 Etter 9 prøverørsforsøk så hadde det vært deilig å slippe søskenforsøk. Skal på ny ultralyd i morgen, så det blir spennende 😀 men jeg er storfornøyd om det bare er en baby, så lenge det går bra 😀 hadde en MA i uke 13 i fjor. 

Hvordan gikk det? Var det flere enn 1? 😍 Var alt bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, preggo19 skrev:

Damer, hvordan er det med magen deres? 🤰

 

Ser dere noen forskjell fra før dere ble gravide og nå? Vet at det enda er veldig tidlig, og mest sannsynlig er det feks: hovne tarmer, mat, luft o.l. Men magen min og øvre del av vagina har fått seg en vekst 😅 Er 10 + 1, så vet jo at det ikke er langt på vei (og dermed derfor). Men men, merkelig...

Ser ikke stor forskjell på magen nei, den føles bare litt oppblåst🙈 

Var på ultralyd idag! Frisk og rask liten baby❤️ Gråt da jeg hørte hjertelyden😭🥰 Ble så lettet å rørt🙈 Fikk ikke se noe kjønn enda, da jeg ble satt tilbake 3 dager. Så idag er jeg 12+1 istedenfor 12+3. Hadde jeg vært nærmere 13 uker kunne hun kanskje sett noe sa hun. Så da får vi vente til oul i juni😊 Gledens dag idag altså😍🤩🥰

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Tuttaa skrev:

Ser ikke stor forskjell på magen nei, den føles bare litt oppblåst🙈 

Var på ultralyd idag! Frisk og rask liten baby❤️ Gråt da jeg hørte hjertelyden😭🥰 Ble så lettet å rørt🙈 Fikk ikke se noe kjønn enda, da jeg ble satt tilbake 3 dager. Så idag er jeg 12+1 istedenfor 12+3. Hadde jeg vært nærmere 13 uker kunne hun kanskje sett noe sa hun. Så da får vi vente til oul i juni😊 Gledens dag idag altså😍🤩🥰

Så fantastisk: gratulerer så mye 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Bokdamen skrev:

Så fantastisk: gratulerer så mye 💕

Tuusen takk❤️😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, preggo19 skrev:

Hvordan gikk det? Var det flere enn 1? 😍 Var alt bra?

Igjen så var det vanskelig å se pga store cyster på eggstokkene, gynekologen håper de snart vil gå vekk av seg selv. Skal tilbake om 1 1/2 uke for ny ultralyd da han fortsatt er usikker på om det er en eller to. Men hjertelyd og perfekt størrelse på minst et foster ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, preggo19 skrev:

Damer, hvordan er det med magen deres? 🤰

 

Ser dere noen forskjell fra før dere ble gravide og nå? Vet at det enda er veldig tidlig, og mest sannsynlig er det feks: hovne tarmer, mat, luft o.l. Men magen min og øvre del av vagina har fått seg en vekst 😅 Er 10 + 1, så vet jo at det ikke er langt på vei (og dermed derfor). Men men, merkelig...

Jeg er i dag i uke 13 (hurra)! Og jeg har begynt å se litt forskjell. Ofte er magen oppblåst osv, men man skimte en liten gravidmage, og det er så fint! Særlig når jeg er på trening og har på trange treningsklær så synes det veldig godt. Da føler jeg meg sprek, men for de som ikke vet ser jeg jo småtjukk ut 😂😂😂

Litt over 5 uker til vi skal på OUL, gleder meg sånn!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er fortsatt superoppblåst (og forstoppet) og ser ut som jeg er 4-5 mnd på vei. Gleder meg til det går over til gravidmage, spesielt fordi alle klær er litt ubehagelige 😅

Har vært ekstremt sliten på jobb både før og etter påske, og har følt at jeg så vidt har hengt med. Så kom pollenet i sist uke og da kunne jeg bare legge meg ned, ble helt zombie på jobb. Så jeg er sykemeldt en ukes tid og prøver å komme meg ovenpå. Hjalp ikke helt at jeg har fått noe magegreier og brukte natten på å kaste opp 🤢 Godt jeg allerede er sykemeldt 😝

Men i dag er jeg 10+3 og det er en uke igjen til tidlig ultralyd. Jeg er så spent 🤞🤞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Isolde skrev:

Jeg er i dag i uke 13 (hurra)! Og jeg har begynt å se litt forskjell. Ofte er magen oppblåst osv, men man skimte en liten gravidmage, og det er så fint! Særlig når jeg er på trening og har på trange treningsklær så synes det veldig godt. Da føler jeg meg sprek, men for de som ikke vet ser jeg jo småtjukk ut 😂😂😂

Litt over 5 uker til vi skal på OUL, gleder meg sånn!!

Så bra du kan trene! Jeg trener aktivt til vanlig, men denne første perioden av svangerskapet har jeg nesten besvimt og kastet opp, bare jeg har gått opp en trapp. Er litt bedre denne uken, så håper på å komme meg på en liten økt i løpet av uken. Føler meg så 😖 når jeg ikke er i aktivitet.

Hurra for at du har kommet deg over 12 uker 😍

Endret av preggo19
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Bokdamen skrev:

Jeg er fortsatt superoppblåst (og forstoppet) og ser ut som jeg er 4-5 mnd på vei. Gleder meg til det går over til gravidmage, spesielt fordi alle klær er litt ubehagelige 😅

Har vært ekstremt sliten på jobb både før og etter påske, og har følt at jeg så vidt har hengt med. Så kom pollenet i sist uke og da kunne jeg bare legge meg ned, ble helt zombie på jobb. Så jeg er sykemeldt en ukes tid og prøver å komme meg ovenpå. Hjalp ikke helt at jeg har fått noe magegreier og brukte natten på å kaste opp 🤢 Godt jeg allerede er sykemeldt 😝

Men i dag er jeg 10+3 og det er en uke igjen til tidlig ultralyd. Jeg er så spent 🤞🤞

Ja er litt sånn her også med klær. Spesielt jeansene mine😅 Uff dumt å høre du er sykemeldt og er skikkelig dårlig! Håper du blir bedre snart. Tar du noe medisiner mot pollen? Jeg har det selv, men legen mener jeg ikke kan ta allergimedisin.. så tar bare øyedråper nå, noe som ikke kommer til å funke i lengden kjenner jeg😅😞 

Blir spennende med tul! Gleder meg til å høre hvordan det går☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker øyedråper og nesespray @Tuttaa og føler absolutt ikke det er nok. Legen sa at allergimedisinen jeg vanligvis bruker sannsynligvis er trygg, men at hun anbefalte meg å droppe det om jeg klarte. Så jeg biter tennene sammen for spiren sin skyld.

Hvis noen vil ha en gøy side å sjekke størrelse på fosteret, prøv denne. Jeg er 10+4 i dag og week 10 ser riktig ut mht til mål. Denne uken er fosteret på størrelsen med en Ferrero Rocher 😋

https://babysizer.com/cravings/10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...