Gå til innhold

Termin november 2019


Tuttaa

Anbefalte innlegg

Melder meg på her!

Trodde vi ventet oss en overraskelse i desember, men TUL i dag viste overraskende nok 12+3 så da blir det brått en november-baby i stedet :rodmer:

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Nalla skrev:

Melder meg på her!

Trodde vi ventet oss en overraskelse i desember, men TUL i dag viste overraskende nok 12+3 så da blir det brått en november-baby i stedet :rodmer:

 

 

For en deilig overraskelse 💕 Hvor langt trodde du at du var på vei? Hvordan er formen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Bokdamen skrev:

For en deilig overraskelse 💕 Hvor langt trodde du at du var på vei? Hvordan er formen?

Var temmelig sikker på 9+0 etter litt tenking og regning etter positiv test i påska (ikke planlagt), så så langt unna var vi ikke da 😅

Med unntak av å være sinnssykt trøtt og til tider ganske oppblåst har formen i seg selv vært veldig god!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ultralyd og sett en sprell lendene, perfekt proposjonert liten krabat 💕 Legen uttalte at han var «veldig fornøyd med alt han så» og det er vi også! Merker jeg ble 10 kg lettere 😅

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2019 den 10.06, Bokdamen skrev:

Da har jeg vært på ultralyd og sett en sprell lendene, perfekt proposjonert liten krabat 💕 Legen uttalte at han var «veldig fornøyd med alt han så» og det er vi også! Merker jeg ble 10 kg lettere 😅

Var du like langt som du trodde på vei? 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, preggo19 skrev:

Var du like langt som du trodde på vei? 🤗

11+3 i forhold til mens, målene stemte med 11+4, så det må jeg si meg godt fornøyd med. Roen har senket seg over meg og nå skal jeg kose meg med graviditeten💕

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Bokdamen skrev:

11+3 i forhold til mens, målene stemte med 11+4, så det må jeg si meg godt fornøyd med. Roen har senket seg over meg og nå skal jeg kose meg med graviditeten💕

Så bra å høre at alt var fint!🥰 Da er det jo bare å nyte det ja😍 klarer det ikke selv enda.. er jo 13+3 idag så burde jo slappe litt mer av.. men neida😅 Får håpe roen kommer etterhvert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Tuttaa skrev:

Så bra å høre at alt var fint!🥰 Da er det jo bare å nyte det ja😍 klarer det ikke selv enda.. er jo 13+3 idag så burde jo slappe litt mer av.. men neida😅 Får håpe roen kommer etterhvert! 

Tenker at utenom å spise noenlunde sunt og bevege meg, er det ikke så mye jeg kan gjøre fra eller til akkurat nå. Så prøver p ikke bruke kreftene på ting jeg ikke kan gjøre noe med. Knøttet lever og er frisk og jeg føler meg bedre enn på lenge 💕 Håper du finner roen du og 😘

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På tirsdag var jeg på ultralyd og FOR en opplevelse 😍 Trodde jeg var i uke 12, men ble flyttet fram til uke 13. Så fint å høre hjertet og se en liten baby som var i full action! Vil hilse på baby nååå 😭

Ellers er fødeplass nå søkt om og gleder meg til ordinær ul. Syns tiden går litt sakte. Prøver å holde meg opptatt med jobb, litt sosialt, nok søvn og litt babybok lesing her og der. Men fortsatt virker dagene laaaange. Er det noen som føler det samme? Tips for å få ventetiden til å gå litt raskere?

Jeg har ikke sagt noe til jobb enda, fordi jeg er ganske ny. Jordmor syns dette var litt dumt med tanke på tilrettelegging på arbeidsplassen. En ekstra lunsjpause og powernap i løpet av dagen. Har dere andre gjort det? 

Ellers, hvordan er formen deres? 🤗

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2019 den 11.05, preggo19 skrev:

På tirsdag var jeg på ultralyd og FOR en opplevelse 😍 Trodde jeg var i uke 12, men ble flyttet fram til uke 13. Så fint å høre hjertet og se en liten baby som var i full action! Vil hilse på baby nååå 😭

Ellers er fødeplass nå søkt om og gleder meg til ordinær ul. Syns tiden går litt sakte. Prøver å holde meg opptatt med jobb, litt sosialt, nok søvn og litt babybok lesing her og der. Men fortsatt virker dagene laaaange. Er det noen som føler det samme? Tips for å få ventetiden til å gå litt raskere?

Jeg har ikke sagt noe til jobb enda, fordi jeg er ganske ny. Jordmor syns dette var litt dumt med tanke på tilrettelegging på arbeidsplassen. En ekstra lunsjpause og powernap i løpet av dagen. Har dere andre gjort det? 

Ellers, hvordan er formen deres? 🤗

 

Så gøy!! Gratulerer ☺️

Jeg har sagt ifra til arbeidgiver, men har ikke tilrettelagt noe. Jeg jobber som vanlig 8-16. Formen min har vært ganske fin. Hva jobber du med? Hvordan er formen din? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker dere om fødeplass selv eller gjør lege/jordmor det for dere? 

Jeg har også sagt ifra på jobb, det var kleeeint. Følte at sjefen «faket et smil», men egentlig ble veldig frustrert.

Jeg trenger ingen tilrettelegging, så ikke nødvendig å si ifra sånn sett. Men det er snart jobbfest, så da er det like greit å si det. Ville blitt avslørt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lege søker fødeplass for meg 😊

Jeg sa det til sjefen allerede i uke 6, han tok det veldig bra! Men jeg har tidligere flagget ganske høyt at vi ikke var ferdig med barn (i forbindelse med at jeg var  den enste med min kompetanse og ga beskjed og det ble streket å ansette en til). Er så oppblåst at jeg bare sa det til resten av kollegene i sist uke. De eneste som har kommentert noe har vært veldig glade på mine vegne, men det er veldig mange småbarnsforeldre på jobben, så synes egentlig det bare skulle mangle.

Eneste ulempen er at vi er to med termin samtidig, så det er nok ikke helt optimalt 😅

Har kontorjobb og fleksitid, så enn så lenge trenger jeg ingen tilrettelegging. Men trenger litt slack på at hjernen har gått litt saktere pga kvalme og sliten, derfor jeg sa det så tidlig 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bokdamen skrev:

Lege søker fødeplass for meg 😊

 

Legen har ikke nevnt noe for meg, så da får jeg spørre på neste kontroll. Her er fristen for å søke uke 18 ser jeg, så må jo gjøres snart🙃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Irisiri skrev:

Legen har ikke nevnt noe for meg, så da får jeg spørre på neste kontroll. Her er fristen for å søke uke 18 ser jeg, så må jo gjøres snart🙃

Nå ble jeg litt usikker 😅 Sist søkte legen fødeplass og henviste til OUL smatidig. Men nå hadde jeg allerede fått time til ultralyd, så vi snakket ikke om det. Er bare ett alternativ i Bergen da, så satser på at de tar meg imot 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Bokdamen skrev:

Nå ble jeg litt usikker 😅 Sist søkte legen fødeplass og henviste til OUL smatidig. Men nå hadde jeg allerede fått time til ultralyd, så vi snakket ikke om det. Er bare ett alternativ i Bergen da, så satser på at de tar meg imot 😂

Haha, da er de nok ikke så vanskelige. Skulle tatt seg ut om man ikke fikk fødeplass😂 «Klar deg sjæl, du søkte for sent».

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2019 den 22.08, Irisiri skrev:

Haha, da er de nok ikke så vanskelige. Skulle tatt seg ut om man ikke fikk fødeplass😂 «Klar deg sjæl, du søkte for sent».

Haha! Jeg har heller ikke søkt, men kanskje jordmor eller lege har gjort det automatisk?🧐 Håper ihvertfall det.. for har ikke flere kontroller hos lege eller jordmor før om en god stund til så jeg vet om🙈 Men regner med man ikke skal søke selv her i Stavanger som også i Bergen? 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fastlegen min sa ingenting om det til meg heller, utover at hun sendte henvisning til SUS for OUL. Så regner med at det da skjer av seg selv, spesielt siden det også her bare er et alternativ. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med folk? Har noen vært på OUL enda? Vi skal dit i neste uke, gleder meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint, formen holder seg bra :) ingen mage enda. Termin helt i slutten av november (satt frem fra begynnelsen av desember på tidlig UL), så OUL er ikke før om 4 uker for min del 🤪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sequel skrev:

Det går fint, formen holder seg bra :) ingen mage enda. Termin helt i slutten av november (satt frem fra begynnelsen av desember på tidlig UL), så OUL er ikke før om 4 uker for min del 🤪 

Så godt å høre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...