Gå til innhold

Termin november 2019


Tuttaa

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, Kanskjekanskje skrev:

Så spennede med TUL da 😊 vurdere og bestille selv også, føler liksom ikke helt at fastlegen vet 100% med den ul maskinen sin 😅 selv om det er kjekt at han har det. Noen anelse av hva TUL koster? 😊

I Bergen ligger det på rundt 1500.

Hadde også time i slutten av mnd @Tuttaa, men flyttet den to uker så vi er 11+ og kan se om det er avvik på nakkefolden 🙈 Vi tar oss ikke råd til to TUL, så jeg vet det var riktig, men nå er det jo så leeenge til! Nesten en hel mnd 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, Kanskjekanskje skrev:

Så spennede med TUL da 😊 vurdere og bestille selv også, føler liksom ikke helt at fastlegen vet 100% med den ul maskinen sin 😅 selv om det er kjekt at han har det. Noen anelse av hva TUL koster? 😊

Ja blir veldig spennende😁 Håper bare alt ser bra ut! Du er heldig som har lege med ul maskin da. Men kanskje få en time utenom når du blir 12 uker? Det blir mellom 900-1100 kroner alt etter hva vi har mulighet til å få med tanke på hvor langt vi er på vei tenker jeg☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tuttaa skrev:

Ja blir veldig spennende😁 Håper bare alt ser bra ut! Du er heldig som har lege med ul maskin da. Men kanskje få en time utenom når du blir 12 uker? Det blir mellom 900-1100 kroner alt etter hva vi har mulighet til å få med tanke på hvor langt vi er på vei tenker jeg☺️ 

Ja, føler meg heldig med at han har det, men ja vurderer og bestille en time utenom, bare for å sjekke at alt er bra. Ved utvendig ul sist så såg jeg egentlig ikke så veldig mye, men har hørt det kan ta litt tid før man ser skikkelig på utvendig, iallefall når man har endel ekstra kg på kroppen 😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Bokdamen skrev:

I Bergen ligger det på rundt 1500.

Hadde også time i slutten av mnd @Tuttaa, men flyttet den to uker så vi er 11+ og kan se om det er avvik på nakkefolden 🙈 Vi tar oss ikke råd til to TUL, så jeg vet det var riktig, men nå er det jo så leeenge til! Nesten en hel mnd 🙄

Ååh, dere ville ha time når du var 9 uker egentlig altså? Men ja, er jo ikke vits å ta to TUL så tett på hverandre. Da får du bare smøre deg ekstra med tålmodighet🙈 Men det er jo så vanskelig!! 😩 Vi kunne tatt før om vi ville også, men som dere så tenkte vi at det var best å vente til etter 12 uker med tanke på om alt står bra til og pengene ja😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kanskjekanskje skrev:

Ja, føler meg heldig med at han har det, men ja vurderer og bestille en time utenom, bare for å sjekke at alt er bra. Ved utvendig ul sist så såg jeg egentlig ikke så veldig mye, men har hørt det kan ta litt tid før man ser skikkelig på utvendig, iallefall når man har endel ekstra kg på kroppen 😅🙈

Ja du er det!🤩 Hadde ikke fått sett noe her før i juni på OUL. Og deet ble jo alt for lenge for oss å vente hehe. Men ja, sjekk ut der du bor. Her i Stavanger er det jo flere plasser man kan gå, men føler at på den plassen vi har valgt så var prisen grei og de har fått god omtale 😊 Ååh, men kunne han se at alt så fint ut så langt? Pff, litt ekstra på kroppen er lov spesielt nå🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tuttaa skrev:

Ja du er det!🤩 Hadde ikke fått sett noe her før i juni på OUL. Og deet ble jo alt for lenge for oss å vente hehe. Men ja, sjekk ut der du bor. Her i Stavanger er det jo flere plasser man kan gå, men føler at på den plassen vi har valgt så var prisen grei og de har fått god omtale 😊 Ååh, men kunne han se at alt så fint ut så langt? Pff, litt ekstra på kroppen er lov spesielt nå🙈

Kan jeg spørre hvor dere skal gå? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Tuttaa skrev:

Ja du er det!🤩 Hadde ikke fått sett noe her før i juni på OUL. Og deet ble jo alt for lenge for oss å vente hehe. Men ja, sjekk ut der du bor. Her i Stavanger er det jo flere plasser man kan gå, men føler at på den plassen vi har valgt så var prisen grei og de har fått god omtale 😊 Ååh, men kunne han se at alt så fint ut så langt? Pff, litt ekstra på kroppen er lov spesielt nå🙈

Skal undersøke om jeg får dratt på en tul ja 😍 ja, utifra hva han vistnok kunne se så såg alt greit ut, og han måle det til å være 8uker. Jeg trur egentlig bare at jeg var 4 uker siden jeg hadde fått negative tester før, absolutt ikke planlagt da jeg gikk på ppiller 😅 men vi får se på fredag, om han mener noe annerledes da 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Sequel skrev:

Kan jeg spørre hvor dere skal gå? :) 

Selvfølgelig! Meretes ultra heter plassen😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kanskjekanskje skrev:

Skal undersøke om jeg får dratt på en tul ja 😍 ja, utifra hva han vistnok kunne se så såg alt greit ut, og han måle det til å være 8uker. Jeg trur egentlig bare at jeg var 4 uker siden jeg hadde fått negative tester før, absolutt ikke planlagt da jeg gikk på ppiller 😅 men vi får se på fredag, om han mener noe annerledes da 🙈

Ja gjør det🥰 ååh! Da var du nok 8 uker da🤩 Åja såpass hehe.. Men ønsket selv om det ikke var planlagt? Gleder meg til å høre på fredag hva han sier! Syns dette er så spennende😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tuttaa skrev:

Ja gjør det🥰 ååh! Da var du nok 8 uker da🤩 Åja såpass hehe.. Men ønsket selv om det ikke var planlagt? Gleder meg til å høre på fredag hva han sier! Syns dette er så spennende😍

Ja, er sikkert det 😊 men litt derfor jeg syns det var så rart han ikke såg mere enn hva man gjorde, men sikkert for at det var utvendig og ikke innvendig tenker jeg ❤️😊 ja, skal oppdatere på fredag, veldig spennede. Ja, er ønsket fordi om. Noen av de beste overraskelsene er de som kommer brått på ❤️😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tuttaa skrev:

Selvfølgelig! Meretes ultra heter plassen😊

Takk for svar! Henne har jeg sett på selv, tror jeg skal bestille en UL der :) Fine priser har hun også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt meg enda en tidlig ultralyd i dag. Jeg var på en da jeg var 7+3 også. Jeg klarer bare ikke slå meg til ro med at alt er bra.

Jeg er nå 10+5, og var på første time hos jordmor i går. Hun sier det er like vanlig å ikke ha noen symptomer som å ha masse symptomer, så jeg burde ikke bekymre meg. Jeg har omtrent ingen symptomer. Men jeg klarer bare ikke la være. Skulle ønske jeg klarte å bare slappe helt av og nyte denne tiden, men jeg går bare rundt og er nervøs og stressa. Da jeg våknet i dag ble jeg superstressa fordi jeg ikke har tisset i natt, fordi det er ett av de symptomene jeg har hatt, at jeg har måttet tisse oftere.

Så for å forsøke å få litt ro i sjela, så booket jeg en time. Det er jo det fine med Oslo - time på dagen. Jeg valgte Oslo City Legesenter, der kostet det 1 180 tror jeg.

Jeg har allerede en UL booket når jeg er 13+0 hos gynekologen som jeg ønsker skal følge meg gjennom hele svangerskapet, men jeg klarer bare ikke vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Uvisst85 det med å tisse hele tiden gir seg en periode når livmoren kommer høyere opp (mindre press på blæren), men det kommer definitivt igjen senere 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo rart at man skulle ønske seg mye av disse, i utgangspunktet, kjipe symptomene. Som å kaste opp osv. Men jeg klarer bare ikke slå meg til ro. Jeg føler meg liksom i for god form. Og det er jo helt ille å klage på for god form.

Forhåpentligvis får jeg kjenne på det igjen snart, @Bokdamen 😄 Det begynner jo å nærme seg tiden for når livmoren skal bevege seg høyere opp for meg, så det er kanskje ikke så rart at jeg begynner å kjenne på det nå. Hvis jeg har lest riktig, så er den vel "poppet opp" ved uke 12, men den siger vel litt oppover i tiden før uke 12 også antar jeg, etterhevert som den vokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 9 forsøk med prøverør så er jeg endelig gravid igjen. Ble gravid på 7. forsøk også, men hadde en MA i uke 13. 

I går var jeg på tidlig ultralyd (7+3) og fikk sett og høyrt vertfall et bankende hjerte ❤ gynekologen sa der kunne kanskje være to, men var vanskelig å se pga store eggstokker og poser fylt med væske. Andre som har vært borti det samme? 

Jeg skal tilbake på ny ultralyd om 2 uker for å sjekke at ting utvikler seg slik det skal 🙏

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnnenB skrev:

Etter 9 forsøk med prøverør så er jeg endelig gravid igjen. Ble gravid på 7. forsøk også, men hadde en MA i uke 13. 

I går var jeg på tidlig ultralyd (7+3) og fikk sett og høyrt vertfall et bankende hjerte ❤ gynekologen sa der kunne kanskje være to, men var vanskelig å se pga store eggstokker og poser fylt med væske. Andre som har vært borti det samme? 

Jeg skal tilbake på ny ultralyd om 2 uker for å sjekke at ting utvikler seg slik det skal 🙏

Så utrolig kjekt å høre, gratulerer 💕 Hvordan er formen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg vert til legen igjen, og det er ikke bare bra at han har ul maskin, for idag kunne han ikke finne ut om alt såg bra til eller ikke, og han hadde så vidt tid til å se. Kom frem til at jeg kanskje ikke var så langt på vei som han trudde uansett og at jeg kanskje hadde rett i hvor langt jeg var på vei 🙄 kunne ikke se hjerte på utvendig ultralyd osv. Men det var visst ikke så rart om jeg ikke var lengre enn 6 uker på vei 🙈 huff, man blir helt paranoid av det her 🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bokdamen skrev:

Så utrolig kjekt å høre, gratulerer 💕 Hvordan er formen?

Takk ❤ Formen er veldig varierende, den ene dagen er jeg bra og den andre dagen henger jeg over doskålen :) Søver mer enn normalt og må på do ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kanskjekanskje skrev:

Da har jeg vert til legen igjen, og det er ikke bare bra at han har ul maskin, for idag kunne han ikke finne ut om alt såg bra til eller ikke, og han hadde så vidt tid til å se. Kom frem til at jeg kanskje ikke var så langt på vei som han trudde uansett og at jeg kanskje hadde rett i hvor langt jeg var på vei 🙄 kunne ikke se hjerte på utvendig ultralyd osv. Men det var visst ikke så rart om jeg ikke var lengre enn 6 uker på vei 🙈 huff, man blir helt paranoid av det her 🤢

Jeg har selv erfart at fastlegene ikke har nok erfaring/kunnskap med ul maskinen. Det er ikke vanlig å se så mye på utvendig ultralyd før tidligst uke 10-12, og dette kan også variere veldig fra person til person 😅 Er du usikker kan du prøve privat gynekolog for å ta innvendig ultralyd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kanskjekanskje skrev:

Da har jeg vert til legen igjen, og det er ikke bare bra at han har ul maskin, for idag kunne han ikke finne ut om alt såg bra til eller ikke, og han hadde så vidt tid til å se. Kom frem til at jeg kanskje ikke var så langt på vei som han trudde uansett og at jeg kanskje hadde rett i hvor langt jeg var på vei 🙄 kunne ikke se hjerte på utvendig ultralyd osv. Men det var visst ikke så rart om jeg ikke var lengre enn 6 uker på vei 🙈 huff, man blir helt paranoid av det her 🤢

Herlighet så frustrerende! Hva sier han selv? Skulle nesten ikke vært lov, man blir jo kokko nok i utgangspunktet 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...