Gå til innhold

Sommerhytta 2019

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun sa aldri at A og T-E ikke kunne få flere hammere, hun sa at de var ute av konkurransen - noe de da var siden de ikke kunne få overtall. 

Syns folk rett og slett er stygge mot KK. De har stått på beinhardt, har lagt sjelen sin i denne hytten og, i mine og mange andres øyne, så hadde de en gjennomført og stilren hytte! 

Anonymkode: 66a38...d34

👏👏👏

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aina har faktisk vært med på å lage dette flise/tregølvet på Tid for hjem!

https://steenaieshdotno.wordpress.com

Så det blir litt innhabilt å stå der på sommerhytta og rose noen for å ha kopiert en design hun var med på å utforme.

Anonymkode: b68a2...bfa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aina har faktisk vært med på å lage dette flise/tregølvet på Tid for hjem!

https://steenaieshdotno.wordpress.com

Så det blir litt innhabilt å stå der på sommerhytta og rose noen for å ha kopiert en design hun var med på å utforme.

Skjerp deg. 

Er det inhabilt å rose noen for en svart vask på badet da, fordi de selv har valgt en svart vask en gang før? Dette blir for latterlig.. 

Anonymkode: 66a38...d34

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Syns det virker mer og mer bestemt på forhånd hvem som skulle vinne

KK får ros for kreativiteten sin fra Aina selv når de kopierer hennes design (gulv/flis) fra tid for hjem. De har dette hjemme også hvor hun har vært på jobboppdrag

Aina har designet interiør fra Lama noe også Halvor Bakke har og som Kjartan har tatt masse bilder for

KK fikk gullhammer fra begge de to de i en eller annen grad har en forbindelse til. 

Dommerne klarte ikke å bestemme seg for en vinner av badet og deler ut to gullhammerer, ingen til Jostein og Emma som var de eneste som faktisk fullførte ukesoppdraget. 

Anonymkode: 2694e...864

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det virker mer og mer bestemt på forhånd hvem som skulle vinne

KK får ros for kreativiteten sin fra Aina selv når de kopierer hennes design (gulv/flis) fra tid for hjem. De har dette hjemme også hvor hun har vært på jobboppdrag

Aina har designet interiør fra Lama noe også Halvor Bakke har og som Kjartan har tatt masse bilder for

KK fikk gullhammer fra begge de to de i en eller annen grad har en forbindelse til. 

Dommerne klarte ikke å bestemme seg for en vinner av badet og deler ut to gullhammerer, ingen til Jostein og Emma som var de eneste som faktisk fullførte ukesoppdraget. 

Anonymkode: 2694e...864

Ja, jeg syns det er veldig rart at de i det hele tatt fikk være med. De har jo jobbet i bransjen, de er jo ikke amatører.
Og selv om jeg personlig ville valgt en lignende stil som deres i hjemmet mitt, så syns jeg rett og slett de kun resirkulerer andres idéer, og hele stilen passer ikke på en sommerhytte. Som Lars sier selv; det ser ut som det er klipt ut av et magasin. Lite personlighet, nettopp fordi det ikke er deres idéer.

Anonymkode: f8f3d...4a2

• Liker 4
Skrevet (endret)

En ting som det virket som både i fjor og i år er at når det sto mellom 2 lag som kunne vinne, så var det kun de to lagene som «kunne» få Finn sin hammer... 🤔

Det kunne gått annerledes om to av de «utslåtte» lagene hadde fått en hammer til. Men neida det sto kun om de to som kunne vinne... Men dette skjede også i fjorårets sommerhytta, så kanskje det er en «regel»... :vetikke: for dommerne skulle jo i teorien få lov til å gi hammeren til den ville.

KK sin hytte var jo fin, men jeg heia selv på A og T-E. Menmen, nå er det over. Synes ikke vi skal begynne med nermest konspirasjonsteorier... om noen har brutt reglene, ja det er ikke riktig, men om man ikke har bevis, virker man bare smålig. KK har jo stått på, som alle lagene.

Endret av Ariana807
  • Liker 1
Skrevet
1 time siden, Ariana807 skrev:

En ting som det virket som både i fjor og i år er at når det sto mellom 2 lag som kunne vinne, så var det kun de to lagene som «kunne» få Finn sin hammer... 🤔

Det kunne gått annerledes om to av de «utslåtte» lagene hadde fått en hammer til. Men neida det sto kun om de to som kunne vinne... Men dette skjede også i fjorårets sommerhytta, så kanskje det er en «regel»... :vetikke: for dommerne skulle jo i teorien få lov til å gi hammeren til den ville.

KK sin hytte var jo fin, men jeg heia selv på A og T-E. Menmen, nå er det over. Synes ikke vi skal begynne med nermest konspirasjonsteorier... om noen har brutt reglene, ja det er ikke riktig, men om man ikke har bevis, virker man bare smålig. KK har jo stått på, som alle lagene.

Som det er nevnt tidligere i tråden er det ikke slik at Finn bare kunne velge mellom de to aktuelle lagene. Dommerne har avgitt stemmene sine til produksjonen på forhånd, og rekkefølgen på utdelingen av hammere er tilpasset deretter for dramaturgisk effekt og for å kunne ta nødvendige opptak. Alle dommerne kan med andre ord gi hammeren til akkurat det laget de vil.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kjære alle sammen. Les artikkelen grundig. Jeg synes faktisk taperne kun virker bitre!

KK var best og skulle vinne. Disse påståttw relasjonene mellom KK og dommerne er ikke diskvalifiseringsgrunn. Finn var på en middag med en av den for 10 år siden, og Aina har aldri møtt dem. 

Far og datter skulle ikke vunnet. Styggere gang og soverom nr 1 skal du lete lenge etter.

Anonymkode: d16c3...aa5

• Liker 8
Skrevet

Ja, jeg skjønner heller ikke denne kritikken. 

De virker mer forberedt, og synes det må være lov? Hvis de vet stilen og merkene på senger og pyntegjenstander, så er det jo mye lettere å finne det på finn enn å bare søke seg rundt tilfeldig.

Emma drev jo også bare å søkte masse på Instagram etter inspirasjon, er det så mye mer originalt?

Stusser jo litt over at de fikk sofa gratis, og endel steiner og slikt gratis, men hvis man har stort nettverk så er det sikkert lettere å få til 🙂

• Liker 2
Gjest loveli
Skrevet
21 minutter siden, Fortunatus skrev:

De virker mer forberedt, og synes det må være lov? Hvis de vet stilen og merkene på senger og pyntegjenstander, så er det jo mye lettere å finne det på finn enn å bare søke seg rundt tilfeldig.

Emma drev jo også bare å søkte masse på Instagram etter inspirasjon, er det så mye mer originalt?

Stusser jo litt over at de fikk sofa gratis, og endel steiner og slikt gratis, men hvis man har stort nettverk så er det sikkert lettere å få til 🙂

Og gjør at konkurransen ikke skjer på samme grunnlag. De har fått et budsjett, av en god grunn. Alle lagene skulle blitt vurdert ut ifra samme utgangspunkt.

Hvor går grensen for hvilke gratis tjenester og produkter man kan ta imot fra nettverket sitt før det blir feil? Jeg mener den minste lille ting.

Dette er folk som jobber rævva av seg i 10 uker, tar ulønnet permisjon fra jobb osv, og så stiller de ikke likt med alle de andre lagene? Hverken hvilken baggasje du har eller hvilke muligheter du har? Hadde du stilt til start med det utgangspunktet? Stilt til start i et skolekretsløp mot Usain Bolt?

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Fortunatus skrev:

Kunne jeg brukt min elektriker venn også? Og snekkeren? Samt lånt litt av design- interiøret til min svigerinne?

Anonymkode: 9b0f1...d38

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, loveli said:

Dette er folk som jobber rævva av seg i 10 uker, tar ulønnet permisjon fra jobb osv, og så stiller de ikke likt med alle de andre lagene? Hverken hvilken baggasje du har eller hvilke muligheter du har? Hadde du stilt til start med det utgangspunktet? Stilt til start i et skolekretsløp mot Usain Bolt?

Er det noen i denne konkurransen som hadde en usedvanlig urettferdig fordel så var det jo Jostein og hans erfaring med snekring! Flere ganger har han skrytt av alt han har gjort før av snekker-arbeid. 

Anette har/hadde en far som er/var gartner. 

Det blir litt for dumt at man peker ut ting hos KK når de andre hadde sine egne fordeler. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kunne jeg brukt min elektriker venn også? Og snekkeren? Samt lånt litt av design- interiøret til min svigerinne?

Anonymkode: 9b0f1...d38

Eller fått hjelp av mye mer nevenyttige venner, slik som Aleksander og Miriam fikk? 😉

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, loveli skrev:

Og gjør at konkurransen ikke skjer på samme grunnlag. De har fått et budsjett, av en god grunn. Alle lagene skulle blitt vurdert ut ifra samme utgangspunkt.

Hvor går grensen for hvilke gratis tjenester og produkter man kan ta imot fra nettverket sitt før det blir feil? Jeg mener den minste lille ting.

Men vi vet jo ikke hva andre har fått gratis f.eks på Finn osv?

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eller fått hjelp av mye mer nevenyttige venner, slik som Aleksander og Miriam fikk? 😉

Enig! Det virket såå taktisk!

Anonymkode: c20bc...fdc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Miriam tok med seg kjolen sin og kjolen til datteren som pynt. Ingen reagerer på det. Nå må folk gi seg

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Miriam tok med seg kjolen sin og kjolen til datteren som pynt. Ingen reagerer på det. Nå må folk gi seg

Ja, hører dere!! AB ...aa5 har nå gitt klar beskjed om hva som kan debatteres! Som vi alle vet er det h*n som styrer diskusjonen her inne!

:klaske:

Anonymkode: 87856...a84

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, hører dere!! AB ...aa5 har nå gitt klar beskjed om hva som kan debatteres! Som vi alle vet er det h*n som styrer diskusjonen her inne!

:klaske:

Du må gjerne debattere i vei, men jeg vil påpeke hvor urettferdig kritikken mot KK er når man kan finne like mye hos de andre deltagerne. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må gjerne debattere i vei, men jeg vil påpeke hvor urettferdig kritikken mot KK er når man kan finne like mye hos de andre deltagerne. 

Om kritikken hadde vært så urettferdig hadde ikke dette vært toppsaker hos alle de største nettavisene, da hadde nemlig ingen brydd seg.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tro alle perlebesatte kleshengere i den åpne garderobeløsningen deres var fra hentet fra deres hjem. Så de samme i innslaget fra deres hjem og walk in closet.

Må si jeg synes det er utrolig smålig av enkelte i denne tråden og lete etter den minste lille ting å ta KK på. Helt greit at dere er skuffet over at ikke deres favoritt vant hytten. Alle som deltok hadde forskjellig forutsetninger. Noen var god på hage, noen på snekring og noen interiør. Alle deltakere jobbet hardt og hadde bratt læringskurve. Så hva med å legge småligheten til side og unne KK serien? 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kritikken er ikke rettet mot KKs design. Han ene har jobbet i interiørbransjen og henger i samme miljø som dommeren. Det er det ingen av de andre deltakerene som gjør.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...