Gå til innhold

Sommerhytta 2019

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det og mer til får du vite her:

https://www.designpappa.com/om-oss

Anonymkode: b68a2...bfa

Fra bloggen: "For å finansiere surrogatreisen vi gjør i USA solgte vi leiligheten på Tjuvholmen og har gått fra sjøluft og kråkeskrik til hus med hage på Vinderen."

De kunne kjøpt hytta selv. Ikke nok med det, han ene jobber med design!! Og de kjenner dommerne privat. Hva f???

Anonymkode: 835df...873

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det var merkelig at A og TE røyk ut før Finn hadde gitt sin stemme. Han kunne like gjerne gitt sin hammer til A og TE, og da hadde de tre parene hatt 5 hammere hver, og resultatet hadde vært noe annet. 

Anonymkode: 6e033...7e7

Det reagerte jeg også på! Hva om de hadde fått en hammer da??? De må ha visst! Jeg tror de har vært enige om hvem som skulle vinne. Tipper KK ikke er ukjent inden gjengen der privat... 

Anonymkode: c57fb...e40

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, loveli skrev:

Det OGSÅ??!! Fy flate!

Jepp, vet det fra en vennefamilie. Det er helt sikkert, ikke bare sladder. Halvor og KK er venner.
Og se på det KK gjør i hytten, og gå så inn og se Halvor Bakke sitt program "Eventyrlig oppussing". Flere av idéene er rappet derifra, bl.a. den moseveggen. 

Anonymkode: f8f3d...4a2

• Liker 11
Gjest loveli
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jepp, vet det fra en vennefamilie. Det er helt sikkert, ikke bare sladder. Halvor og KK er venner.
Og se på det KK gjør i hytten, og gå så inn og se Halvor Bakke sitt program "Eventyrlig oppussing". Flere av idéene er rappet derifra, bl.a. den moseveggen. 

Jeg liker KK sin stil og Halvor Bakke sitt design, og kjente igjen moseveggen fra Eventyrlig oppussing.

Tragisk at KK ble plukket ut til dette programmet og vant pga styling - når de er stylister!!!!!

:kvalm:

Jeg takler urettferdighet så utrolig dårlig og blir oppriktig lei meg av dette. Skal ikke se på dett, aller andre konkurranser som avgjøres på samme måte i regi av TV2, igjen.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, loveli skrev:

Jeg liker KK sin stil og Halvor Bakke sitt design, og kjente igjen moseveggen fra Eventyrlig oppussing.

Tragisk at KK ble plukket ut til dette programmet og vant pga styling - når de er stylister!!!!!

:kvalm:

Jeg takler urettferdighet så utrolig dårlig og blir oppriktig lei meg av dette. Skal ikke se på dett, aller andre konkurranser som avgjøres på samme måte i regi av TV2, igjen.

Hytta er jo helt lik som alle de andre innredningsoppdragene deres, det sekskantflisegulvet og alt det sorte har de spesialisert seg på. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hytta er jo helt lik som alle de andre innredningsoppdragene deres, det sekskantflisegulvet og alt det sorte har de spesialisert seg på. 

Jeg trodde at deltagerne skulle være amatører og ikke profesjonelle. 

• Liker 7
Gjest loveli
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men jeg liker det minimalistisk, så for meg passer det bra. Liker ikke stilen til de andre, det blir for rotete. Nips og krams er ikke noe jeg setter pris på.

Men Jostein var rå på arbeid og Emma rå på design selv om hun ikke hadde erfaring. De fortjente seieren pga dette synes jeg, team work!

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, loveli skrev:

Ja, men jeg liker det minimalistisk, så for meg passer det bra. Liker ikke stilen til de andre, det blir for rotete. Nips og krams er ikke noe jeg setter pris på.

Men Jostein var rå på arbeid og Emma rå på design selv om hun ikke hadde erfaring. De fortjente seieren pga dette synes jeg, team work!

Stilen er kul nok den, bare litt rart at de har gjort dette mange ganger før.. Men de slipper kanskje unna som amatører fordi de har et annet yrke.

• Liker 1
Skrevet

https://www.designpappa.com/home/2018/1/8/og-jula-varer-helt-til- 

Har et par ting å bemerke fra dette innlegget:
- Når man ser gjennom innlegget får man inntrykk av at KK er veldig "one-trick-pony" med flisene sine. I serien fikk de det til å fremstå som en helt ny idé som de aldri hadde prøvd før, og fikk skryt for kreativiteten og påfunnet sitt.
- Den hjorten på barnerommet i leiligheten ser mistenkelig lik ut som den de brukte på barnerommet på hytta?
- Bildet på soverommet er vel også det samme som de har i gangen på hytta?

Skjønner hvorfor de andre deltageren opplevde ukesoppdragene som juks når man kan drite i budsjett og ta med seg alt hjemmeifra😶

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det reagerte jeg også på! Hva om de hadde fått en hammer da??? De må ha visst! Jeg tror de har vært enige om hvem som skulle vinne. Tipper KK ikke er ukjent inden gjengen der privat... 

Anonymkode: c57fb...e40

Men de var jo ute? Hvis A og T-E hadde fått en hammer til hadde det blitt 5 - 5 - 5 og J og E hadde vunnet. Så A og T-E hadde ikke mulighet til å vinne, selv med en hammer til, og var derfor ute.

Anonymkode: c20bc...fdc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, misssssnorway skrev:

https://www.designpappa.com/home/2018/1/8/og-jula-varer-helt-til- 

Har et par ting å bemerke fra dette innlegget:
- Når man ser gjennom innlegget får man inntrykk av at KK er veldig "one-trick-pony" med flisene sine. I serien fikk de det til å fremstå som en helt ny idé som de aldri hadde prøvd før, og fikk skryt for kreativiteten og påfunnet sitt.
- Den hjorten på barnerommet i leiligheten ser mistenkelig lik ut som den de brukte på barnerommet på hytta?
- Bildet på soverommet er vel også det samme som de har i gangen på hytta?

Skjønner hvorfor de andre deltageren opplevde ukesoppdragene som juks når man kan drite i budsjett og ta med seg alt hjemmeifra😶

Vi vet ingenting om de har kjøpt samme ting som de har hjemme, det kan like godt være det at de kjøper ting de vet de liker. Det er design de er gode på, og det er heller ikke imot reglene å bruke samme stil som man gjør hjemme eller gjøre ting man har gjort før. Det er fortsatt kreativt. Alle parene har brukt ting de har sett før, Emma har snakket om ting hun har sett på pinterest og Aleksander og Miriam har direkte kopiert dommere i konkurranser osv. uten at dette blir slått ned på, så jeg tror ikke man kan si at det skal være noe problem å gjøre det samme som man gjør hjemme. Har man et hjem med en stil man tror kan vinne er det klart man viderefører det.

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ååh, ble litt skuffa. Heia på Emma og Jostein!

Hjemme hos meg selv har jeg det nok mer som på hytta til KK, men det er hjemme. Det er en tøff stil, men syns ikke det passer seg på en sommerhytte. Da likte jeg bedre de lune fargene til Emma og Jostein. 
Og så var hagen til KK litt rotete, de sirklene hang aldri sømløst sammen. De ble som små øyer rundt omkring i hagen.
Og så synes jeg det er litt urettferdig at en av vinnerne har jobbet som interiørstylist, bl.a. sammen med Halvor Bakke. I en interiørkonkurranse for amatører, føles det som en litt urettferdig fordel.

Hva med at Jostein var rene proffen på snekring og flislegging i forhold til KK, var ikke det urettferdig? 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Men de var jo ute? Hvis A og T-E hadde fått en hammer til hadde det blitt 5 - 5 - 5 og J og E hadde vunnet. Så A og T-E hadde ikke mulighet til å vinne, selv med en hammer til, og var derfor ute.

Poenget er at muligheten for et annet resultat hadde vært tilstede ved at dommerene kunne stemme på hvilket av parene de ville, ikke velge kun mellom to par.. Hadde de ikke talt opp publikumsstemmen først, så kunne jo Finn gitt sin stemme til Miriam og Aleksander f.eks. 

Anonymkode: 3d7f5...310

• Liker 1
Gjest loveli
Skrevet

Poenget er at muligheten for et annet resultat hadde vært tilstede ved at dommerene kunne stemme på hvilket av parene de ville, ikke velge kun mellom to par.. Hadde de ikke talt opp publikumsstemmen først, så kunne jo Finn gitt sin stemme til Miriam og Aleksander f.eks. 

Stemmene i slike program er avgjort på forhånd, og nøye planlagt hvem som skal gå først.

Derfor ble bl.a. publikumsstemmen delt ut først, pga "spenningen" det ga (selv om alle skjønte at KK ville vinne)...

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ganske sikker på at dommerne oppgir til produksjonen hva de skal stemme før de står der, altså. Er nok ikke sånn at Finn nå ikke fikk gitt stemmen til de han ville. I alle realitykonsepter oppgir man hva man stemmer før det filmes slik at crewet kan fokusere kameraet osv. der det trenger å fokusere.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Oida skrev:

Hva med at Jostein var rene proffen på snekring og flislegging i forhold til KK, var ikke det urettferdig? 

Fordi han har gjort det før, ja, men han er bonde, ikke snekker eller flislegger. Alle deltakerne har mulighet til å gjøre det - som f.eks. moren som i fjor hadde flislagt et bad før. Hun var jo ikke proff for det om. En i KK derimot, har jobbet som interiørstylist. Han har tatt kurs og hatt opplæring, da er man ikke amatør lengre.

• Liker 5
Skrevet

Blir feil å rette fingeren mot KK her. De har ikke gjort noe galt så vidt jeg kan skjønne. Er TV2 og produksjonsselskapet som har driti seg ut her da de presterer å finne deltakere som har fått hjemmet sitt stylet av den ene av tre dommere i en konkurranse hvor det er 3,5 mill på spill.  

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi vet ingenting om de har kjøpt samme ting som de har hjemme, det kan like godt være det at de kjøper ting de vet de liker. Det er design de er gode på, og det er heller ikke imot reglene å bruke samme stil som man gjør hjemme eller gjøre ting man har gjort før. Det er fortsatt kreativt. Alle parene har brukt ting de har sett før, Emma har snakket om ting hun har sett på pinterest og Aleksander og Miriam har direkte kopiert dommere i konkurranser osv. uten at dette blir slått ned på, så jeg tror ikke man kan si at det skal være noe problem å gjøre det samme som man gjør hjemme. Har man et hjem med en stil man tror kan vinne er det klart man viderefører det.

Det er visst ikke bare de som har gjort det før, det var visst i Tid for hjem. Halvor Bakke det også da kanskje 😂

https://www.ifi.no/miks-og-match-med-gulv

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da hadde E og J vunnet.

Men hvorfor røyk A og TE ut før Finn hadde gitt sin hammer? Han kunne like gjerne gitt sin hammer til A og TE. 

Stemmer det som mange sier, at vinnerne var forutbestemt? 

Hun sa aldri at A og T-E ikke kunne få flere hammere, hun sa at de var ute av konkurransen - noe de da var siden de ikke kunne få overtall. 

Syns folk rett og slett er stygge mot KK. De har stått på beinhardt, har lagt sjelen sin i denne hytten og, i mine og mange andres øyne, så hadde de en gjennomført og stilren hytte! 

Anonymkode: 66a38...d34

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, BrukonymAner skrev:

Blir feil å rette fingeren mot KK her. De har ikke gjort noe galt så vidt jeg kan skjønne. Er TV2 og produksjonsselskapet som har driti seg ut her da de presterer å finne deltakere som har fått hjemmet sitt stylet av den ene av tre dommere i en konkurranse hvor det er 3,5 mill på spill.  

Ja, det er tv2 som har driti seg ut. Det er jo ikke snakk om at KK ikke har vært flinke, det har de absolutt. Det er absolutt lov å hente inspirasjon hvor man vil og gjøre ting man har sett før. Men når man går etter i sømmene så finner man et lite miljø her der både dommer Aina Solli Steen, Halvor Bakke og KK tilhører. Halvor Bakke menger seg med tv2 folk rett som det er, og er stadig innom hos KK og gjør fotoshoot på kjøkkenet deres. Ja, det er jo mulig at det er tilfeldig, men det er noen små forhold her som gjør at det er noe som skurrer.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...