Gå til innhold

Venninne kommer på besøk fra utlandet fornærmet over at jeg ba henne ta Flytoget fremfor å hente på Gardermoen. Er det noe å bli sur for?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uten å ha lest hele tråden...

Flytoget fra Gardermoen til Drammen tar en time (faktisk så tar det vanlige toget 59 minutter og er mye billigere)

Med bil fra Drammen til OSL tar det (uten kø) 1.11 minutter i følge google maps. Dvs at ved at du henter henner bruker du nesten 2.5 time bare i kjøretid frem og tilbake, så må man legge til tid i kø og eventuelt ventetid på flyplassen. Det koster mye penger bare i bompenger, har du diselbil koster det 218 kr bare i bompenger t/r Gardermoen. Legger du til drivstoff og slitasje vil den turen komme på rundt 500 kroner.

Da er det IKKE frekt å be at hun tar toget, noe som egentlig burde vært en selvfølge fra hennes side.Dessuten er toget en vel så god måte å reise på som bil.

Anonymkode: 90732...27e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun klarer vel å komme seg til flyplassen i Tyskland selv, og det bør gå like greit å komme fra OSL til Drammen. Jeg hadde bare forklart henne at hun burde velge NSB foran Flytoget, og møtt henne i Drammen. Og jeg hadde selvsagt ikke betalt togbilletten, hvorfor skulle jeg det? Da kunne jeg jo like godt betalt flybilletten også.

Anonymkode: 74738...923

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg er fullstendig klar over at det er rimeligere med NSB, men i rushtiden er det som regel smekkfullt mellom Oslo S og Drammen og med bagasje å dra på tenker jeg at det er mer behagelig å ta Flytoget. Det er også enklere å finne ut av, siden togene til Drammen går hvert 20. minutt, 10, 30 og 50 minutter over hel time. 

Anonymkode: 322a4...db1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Jeg er fullstendig klar over at det er rimeligere med NSB, men i rushtiden er det som regel smekkfullt mellom Oslo S og Drammen og med bagasje å dra på tenker jeg at det er mer behagelig å ta Flytoget. Det er også enklere å finne ut av, siden togene til Drammen går hvert 20. minutt, 10, 30 og 50 minutter over hel time. 

Anonymkode: 322a4...db1

Når skjer dette meget omtalte besøket da? Langt frem i tid? Rekker du å få tak i rød løper og dyreste champagne? 🙂 

Har du  mulighet til å avlyse? Tørr ikke tenke på hvor kravstort dette mennesket er som skal kreves å bli hentet. Er hun norsk?

Ville vurdert å avlyse om jeg var deg, men kjenner ikke til relasjonen deres. Mange er dessverre kuet i "vennskap", gir etter for alt.

Anonymkode: b4bb5...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Det er da hyggelig å bli truffet på flyplassen. Det er nok mer snakk om gesten. Å ta bilen er dumt, toget er praktisk.

Som jeg skrev lenger opp, vanlig tog tar 1 time fra Drammen til Gardermoen og koster 233 kr tur/retur. Flytiget koster det doble og tar 2 min kortere tid (ja, har sjekket tidtabellen). Flytoget koster 452 kr tur/retur

Anonymkode: 41df5...e59

Har ikke vært i Drammen i det siste, men syntes ikke prisene dine stemte med hva jeg betalte sist så sjekket nå. Det er 233 kr en vei, altså (så vidt) dyrere med NSB til Drammen enn Flytoget. Til Oslo S er det motsatt, der er NSB mye billigere. På en fredag ettermiddag er Flytoget et mye, mye bedre alternativ enn NSB som vil være stappa.

Uansett er jeg blant de som mener det er idioti å sitte i rushen to veier ut og inn av Oslo med mindre man absolutt må. På fredag ettermiddag er det ikke snakk om at det tar litt lengre tid, det tar fort både det to- og tredoble å komme seg frem på hovedveiene da. Mye aggressiv kjøring og feltskifter, og kan ikke sammenlignes med å stå i saktegående kø på veier det bare er ett felt i hver retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg hadde møtt opp uansett for å hente henne. Syns det er dårlig gjort å be en gjest ta toget når du egentlig burde møte henne på flyplassen! Iallefall når det er første gang hun kommer hit! Så ja, du er sær, og det er de andre i denne tråden også som mener at du ikke er sær. 

Anonymkode: 2edb9...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde møtt opp uansett for å hente henne. Syns det er dårlig gjort å be en gjest ta toget når du egentlig burde møte henne på flyplassen! Iallefall når det er første gang hun kommer hit! Så ja, du er sær, og det er de andre i denne tråden også som mener at du ikke er sær. 

Anonymkode: 2edb9...d36

Flytoget går jo fra flyplassen. Hun klarte å finne fram til rett gate når hun skulle fly. Like lett å finne fram til flytoget. Syns det er mer enn ok at hun heller hentes på togstasjonen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde møtt opp uansett for å hente henne. Syns det er dårlig gjort å be en gjest ta toget når du egentlig burde møte henne på flyplassen! Iallefall når det er første gang hun kommer hit! Så ja, du er sær, og det er de andre i denne tråden også som mener at du ikke er sær. 

Anonymkode: 2edb9...d36

Jeg syns i grunnen det er mer dårlig gjort mot gjesten å hente henne på flyplassen. Hvorfor skal gjesten sitte og stange i kø i bil i flere timer etter en flyreise, i stedet for å bli behagelig fraktet med flytoget på bare 40 min? 

Anonymkode: 2d731...f78

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt tullete å forvente man skal bli hentet på flyplassen og bli kjørt til døra. Hvem gidder å være stuck i bilkø liksom, når man kan ta flytoget uten å måtte sitte i treig bilkø? Jeg HATER treig bilkø. 

Beste løsningen her er å ta toget å møte venninnen på flyplassen og ta toget sammen hjem. Behagelig og greit.

Jeg hadde aldri giddet å hente noen med bil på Gardemoen. Så sær er jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...