Gå til innhold

Venninne kommer på besøk fra utlandet fornærmet over at jeg ba henne ta Flytoget fremfor å hente på Gardermoen. Er det noe å bli sur for?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Ulven skrev:

Jeg er muligens rar, men jeg hadde da tatt det som en selvfølge å ta toget. Hadde ikke forventet at noen skulle bruke flere timer og flere hundre kroner for å hente meg på flyplassen altså. 

Å ta toget fra Drammen og til Gardermoen X3 er temmelig dyrt, så det ser jeg ikke på som et alternativ. 

Enig. Det er ikke akkurat gratis med toget heller. Er svindyrt. Syns alle snakker om toget som om det er gratis.

Endret av Vinky
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Ulven skrev:

Jeg forstår jo at jeg er i utakt med "verden" når så mange trykker like på at TS skal bruke 700 kroner i billetter pluss minst en hundrings i parkering for å hente en reisevant dame som lett hadde klart å ta toget for kroner 226,-

Ja, jeg ser den, blir grådig dyrt, men det var for å komme med en mellomting mellom å kjøre dit eller hente henne på togstasjonen i Drammen😊

Anonymkode: ec30f...f72

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Selv om hun er reisevant betyr ikke det at hun er 100% komfortabel med å finne fram selv.

Anonymkode: a6c31...6bf

Til en togstasjon som er inne på flyplassområdet og et raskt tog uten bytte: Jo.

Rent praktisk plager det henne neppe, så det må være noe med forventninger om å bli møtt med flagg og konfetti, eller noe i den retningen.

Anonymkode: 4ae69...bb7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en primadonna. Jeg gidder ikke kjøre partneren min til flyplassen i rushet en gang, og jeg bor 20 minutter unna, til vanlig. Men det er forsatt raskere å ta lokaltoget i rushet.

Var også å besøkte daten min nylig, i et europeisk land jeg aldri har vært i før, og syntes det var ganske sjarmerende når han tok seg bryet med å finne den rimeligste og enkeste taxitjenesten til meg. Kunne aldri falt meg inn å forvente at han skulle møte opp på flyplassen. 

Anonymkode: d0aba...684

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Selv om hun er reisevant betyr ikke det at hun er 100% komfortabel med å finne fram selv.

Anonymkode: a6c31...6bf

Hun flyr interkontinentalt flere ganger i måneden. Å ta seg fram på lille Gardemoen er en walk in the park i forhold til de store internasjonale flyplassene. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg hadde noen som kom til Gardermoen som jeg ønsket å ta i mot på alller mulig beste flotteste måte, uten hensyn til kostnader eller innsats, så ville jeg tatt toget fra Drammen, møtt henne i adkomsthallen, og tatt toget tilbake til Drammen med henne. For gjesten ville dette vært mer behagelig og raskere enn å kjøre bil, kortere å gå, mer avstressende etter lang reise (og for meg kjappere - og billigere)

Anonymkode: 4b67c...8db

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke mye dyrere med Flytoget enn med Nsb og reisen er mer behagelig. Jeg som togpendler til og fra jobb synes ikke det er dyrt.

Anonymkode: f78cd...db8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Selv om hun er reisevant betyr ikke det at hun er 100% komfortabel med å finne fram selv.

Anonymkode: a6c31...6bf

Hvis du ikke er komfortabel med å finne fram selv, blir du ikke reisevant.

Jeg foretrekker selv å reise hele veien selv, og når jeg kommer frem med tog, buss eller drosje - da er det koselig å bli møtt, så kan vi f.eks. gå et sted og spise og skravle før vi drar hjem til de jeg skal besøke.

Anonymkode: 22562...d25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen...

Det blir vel ikke veldig mye dyrere å ta toget til Gardermoen for å møte henne der enn det hadde vært å kjøre (bensin og bompenger koster jo det også), så tenker at jeg får gjøre det om hun synes det er et greit kompromiss, for å unngå alt for dårlig stemning før hun i det hele tatt har landet. Skal ringe henne i morgen å snakke med henne rundt dette.

Anonymkode: 322a4...db1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er jo at gjesten ikke ønsker å ta toget og sa ifra om det, og da henter man.

Er rimelig smålig og nekte å hente besøk langveisfra, spesielt etter at gjesten sier ifra om at de ønsker å bli hentet.

Anonymkode: a6c31...6bf

Da synes jeg gjesten høres smålig ut, hvis det handler om "ønsker". 

Anonymkode: 5f52b...53b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha herregud hva er det med en del av dere her inne? Selvfølge å møte folk på flyplass? At vi i Norge er de eneste som ikke gjør det? 

Jeg har mine beste venner spredd rundt i USA, Irland og uk. Ingen har ever engang foreslått å møre meg på flyplass når jeg kommer på besøk, tanken har heller ikke slått meg. Ditto når jeg får besøk (og alle skryter av flytoget når de har tatt det). 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det er vanlig høflighet og møte besøkende på flyplassen.

Anonymkode: a6c31...6bf

Eller på togstasjonen ;) Hvorfor er det mer høflig å møte på flyplassen enn togstasjonen? Og hvis flyet mellomlandet med flybytte, skulle TS møtt opp ved flybyttet da? Gjesten burde heller se på togreisen som en del av turen. Rart at noen mener det kun er flyet som er "reisen".... 

Anonymkode: 5f52b...53b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da synes jeg gjesten høres smålig ut, hvis det handler om "ønsker". 

Anonymkode: 5f52b...53b

Helt enig. Har aldri hatt god råd, men skal jeg reise og besøke noen betaler jeg hele reisen av egne penger, og at i mot den oppvartning jeg får hjemme hos den/de jeg besøker: Bor gratis, spleiser på mat og drikke. Funker helt fint.

Anonymkode: 22562...d25

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

TS igjen...

Det blir vel ikke veldig mye dyrere å ta toget til Gardermoen for å møte henne der enn det hadde vært å kjøre (bensin og bompenger koster jo det også), så tenker at jeg får gjøre det om hun synes det er et greit kompromiss, for å unngå alt for dårlig stemning før hun i det hele tatt har landet. Skal ringe henne i morgen å snakke med henne rundt dette.

Anonymkode: 322a4...db1

Dyrere? med mindre du har en svært billig bil så er togreisen nok billigere enn å kjøre bil T/R drammen - osl

Anonymkode: 4b67c...8db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dyrere? med mindre du har en svært billig bil så er togreisen nok billigere enn å kjøre bil T/R drammen - osl

Anonymkode: 4b67c...8db

Hun har allerede tilbud seg å betale for gjestens billetter også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En henter gjestene sine på flyplassen når en får besøk fra utlandet. Om du tar flytoget inn selv spiller jo ingen rolle, men du ber ikke gjesten din om å ta flytoget alene. Den var vel frekk, så kan godt skjønne hun ble fornærmet!

Anonymkode: d2d68...6ae

Det er jo helt ko-ko å kjøre bil til Gardermoen. Flytoget tar 19 minutter og bil tar minst 45 min. Hvis noen ikke er i stand til å ta flytoget bør de ikke ta fly alene heller.

 

Anonymkode: 27b88...4f4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Helt enig. Har aldri hatt god råd, men skal jeg reise og besøke noen betaler jeg hele reisen av egne penger, og at i mot tar i mot den oppvartning jeg får hjemme hos den/de jeg besøker: Bor gratis, spleiser på mat og drikke. Funker helt fint.

Anonymkode: 22562...d25

Korrektur.

Tenker også det må være temmelig dyrt å kjøre tur-retur mellom Drammen og Gardermoen, i tillegg til rushtrafikk-stress.

Anonymkode: 22562...d25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

TS igjen...

Det blir vel ikke veldig mye dyrere å ta toget til Gardermoen for å møte henne der enn det hadde vært å kjøre (bensin og bompenger koster jo det også), så tenker at jeg får gjøre det om hun synes det er et greit kompromiss, for å unngå alt for dårlig stemning før hun i det hele tatt har landet. Skal ringe henne i morgen å snakke med henne rundt dette.

Anonymkode: 322a4...db1

Gjør det, og så synes hun sikkert det er helt ok å ta flytoget alene på tilbaketuren, når hun ser hvor enkelt og praktisk det er.

Anonymkode: 4ae69...bb7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tanuki skrev:

Hvordan la du frem forslaget da? Hvis det virket som at du ba henne ta flytoget kun så DU skulle slippe å kjøre så skjønner jeg at hun ble irritert. Hvor lenge skal hun besøke deg, har hun mye bagasje å dra på etc. Og ikke minst hvor langt har hun reist for å besøke deg?

Jeg har fått besøke av venner fra utlandet flere ganger, og strekker meg langt i å hente dem på flyplassen, det er da mye hyggeligere enn å be dem ta toget. Er det så farlig å sitte i kø litt da, dere har vel en god del å prate om? 

Det er da helt tilbakestående å kjøre fra Drammen for å hente noen på OSL. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

finne veien til toget og gå av på en for meg ukjent stasjon

Har du aldri vært på Gardermoen? "Finne veien til toget" klarer til og med du – enklere kan det ikke bli.
"Gå av på en ukjent stasjon": Det er siste stasjon og liten fare for å gå av for tidlig. Drammen stasjon er heller ikke så stor at en klarer å gå seg bort!
Jeg synes altså det et totalt unødvendig at trådstarter skal kaste bort oppimot 3 timer og 400 kr for bare å treffe venninnen 1 time før. De har altså 4 døgn på seg, så hvert sekund teller ikke, liksom.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...