Gå til innhold

Når forloverne ikke kan bli enige om samme kjole


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Nei, men det er altså det de kaller dem for, disse brudeparene som har en haug med voksne folk i like klær ved siden av seg når de gifter seg (inkludert TS, som har to).

Anonymkode: ed498...a83

Når du ordlegger det sånn høres det seriøst snedig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker said:

De som mener de Ebay-kjolene er fine, ta en titt på FB-gruppa Ebay for jenter/kvinner. MANGE der som har brukt kjolene i brylluper og dåp og andre festligheter. De som har små pupper og ingenting ekstra ser OK ut, mens de som har noe mer enn B-cup ser fryktelig vulgære ut, uansett hvordan det knyttes. Se og LÆR.

Anonymkode: 66bff...1f1

Jeg er slank men har D-cup. Jeg kler den kjolefasongen når den knyttes som den lyseblå eller den hvite kjolen på bildene TS la ut på første side :)

Anonymkode: fe22e...e35

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da brudepiker og brudesvenner! Ikke det samme!

 

 

Anonymkode: 49059...024

Og det vet jeg, som tross alt hadde kun én forlover i mitt eget bryllup i tillegg til et par brudepiker og brudesvenner under 5 år. Jeg sier bare at i de bryllupene jeg har vært de siste årene har alle hatt flere voksne mennesker i like klær som de kaller for forlovere (som TS i denne tråden), men som jo egentlig er det man på amerikansk kaller bridesmaids og groomsmen. I USA er det vanlig å ha voksne mennesker i disse rollene, hvorav en er maid of honor og en best man. I Norge har det ikke tidligere vært vanlig å ha voksne brudepiker og brudesvenner, derfor sliter nordmenn med å oversette dette direkte og ender gjerne opp med å kalle dem "forlovere". Ok?

Anonymkode: ed498...a83

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, det er supert at du vil spandere på dem kjoler! Men jeg ville nok selv heller ha betalt for en ordentlig kjole selv, enn å gå i en billig kjole fra ebay som jeg absolutt ikke liker. Vil du ikke at forloverne skal se glade ut? 

 

Anonymkode: 0d308...e38

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

TS, det er supert at du vil spandere på dem kjoler! Men jeg ville nok selv heller ha betalt for en ordentlig kjole selv, enn å gå i en billig kjole fra ebay som jeg absolutt ikke liker. Vil du ikke at forloverne skal se glade ut? 

 

Anonymkode: 0d308...e38

TS her.

Selvfølgelig vil jeg at de skal være fornøyde. Hvis de vil kjøpe kjole selv så er de hjertelig velkomne til det. Jeg skulle bare ønske de kunne gått for noenlunde samme farge, men det er vanskelig da forlover nummer to ikke kommer med noen forslag eller løsninger. Forlover nummer en har sagt ja til veldig mye og blir litt oppgitt over forlover nummer to. Hvertfall når hun er super fornøyd med kjolen jeg har kjøpt, som de begge godkjente.

Anonymkode: da90c...c2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Daria said:

Hvorfor er det egentlig en selvfølge? :klo: Jeg sliter oppriktig med å skjønne hvorfor brudens idé om det visuelt perfekte bryllup og tilhørende bilder er viktigere enn at venninnene hennes skal få se ut og føle seg bra. Jeg har aldri vært i et bryllup (og jeg har vært i en god del) hvor voksne mennesker (eller noen over barnehagealder, egentlig) har blitt tvunget til å kle seg likt. Like kjoler ser uansett ikke like ut på forskjellige kroppsfasonger, om noe bidrar det til å framheve ulikheter og gi et mindre symmetrisk og matchende inntrykk.

Jeg har vært i et bryllup der bruden kjøpte kjole til forloverne sine uten å spørre dem først. Da de ikke var fornøyd med kjolen hun kjøpte gikk de til butikken sammen og kjøpte lik kjole. En kjole som begge var fornøyde med. Forlover nummer to burde vært litt mer løsningsorientert spør du meg.

Anonymkode: da90c...c2a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det vet jeg, som tross alt hadde kun én forlover i mitt eget bryllup i tillegg til et par brudepiker og brudesvenner under 5 år. Jeg sier bare at i de bryllupene jeg har vært de siste årene har alle hatt flere voksne mennesker i like klær som de kaller for forlovere (som TS i denne tråden), men som jo egentlig er det man på amerikansk kaller bridesmaids og groomsmen. I USA er det vanlig å ha voksne mennesker i disse rollene, hvorav en er maid of honor og en best man. I Norge har det ikke tidligere vært vanlig å ha voksne brudepiker og brudesvenner, derfor sliter nordmenn med å oversette dette direkte og ender gjerne opp med å kalle dem "forlovere". Ok?

Anonymkode: ed498...a83

Ganske snart vil nok noen prøve seg på å innføre brudegavedryss i tillegg til gaven som skal gies i bryllupet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

TS her.

Selvfølgelig vil jeg at de skal være fornøyde. Hvis de vil kjøpe kjole selv så er de hjertelig velkomne til det. Jeg skulle bare ønske de kunne gått for noenlunde samme farge, men det er vanskelig da forlover nummer to ikke kommer med noen forslag eller løsninger. Forlover nummer en har sagt ja til veldig mye og blir litt oppgitt over forlover nummer to. Hvertfall når hun er super fornøyd med kjolen jeg har kjøpt, som de begge godkjente.

Anonymkode: da90c...c2a

Da sier du "Du kan bruke kjolen jeg har kjøpt, eller en annen i tilsvarende farge, men jeg har desverre ikke råd å kjøpe flere kjoler til deg". 

Anonymkode: 0d308...e38

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i litt overkant optimistisk og tro at to forskjellige mennesker liker og passer inn i den samme kjolen. Jeg har sett noen brudebilder med to eller tre forlovere som brukte samme kjole og det var ikke pent. Kjolen passer stort sett den ene, den/de andre ser det bare grusomt ut på. 

Jeg forstår ikke hvorfor forloverne må ha like kjoler, det er da mye bedre om de har på seg kjoler som de er komfortable i. 

Jeg hadde heller latt være å komme i et bryllup enn å måtte gå i en kjole som jeg overhode ikke likte. 

Det kommer til å være masse bilder av dere. Og hvordan tror du det er å være den som ikke ser så pen ut på bildet fordi bruden absolutt skulle ha like kjoler på forloverne? 

Anonymkode: 0f50f...1a6

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Da sier du "Du kan bruke kjolen jeg har kjøpt, eller en annen i tilsvarende farge, men jeg har desverre ikke råd å kjøpe flere kjoler til deg". 

Anonymkode: 0d308...e38

TS her.

Det var et supert forslag. Takk for det, skal si det til henne :)

Anonymkode: da90c...c2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:
Sitat

Du kan bruke kjolen jeg har kjøpt, eller en annen i tilsvarende farge

TS her.

Det var et supert forslag. Takk for det, skal si det til henne :)

Anonymkode: da90c...c2a

Oj! :) Så bra at du kom til en fornuftig løsning der de ikke trenger å ha like kjoler! :) 

Anonymkode: b8264...d43

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem bestemmer bryllupsmiddagen? Får mannen kjøttkaker da?

Anonymkode: b8264...d43

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hvem bestemmer bryllupsmiddagen? Får mannen kjøttkaker da?

Anonymkode: b8264...d43

Blir buffet. Alle kan selv bestemme hva de skal spise...

Anonymkode: da90c...c2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Blir buffet. Alle kan selv bestemme hva de skal spise...

Anonymkode: da90c...c2a

Så fint :) 

Anonymkode: b8264...d43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvaaah? :jolie: Hun har stor BYSTE. Ingen har nevnt at hun er overvektig.

Anonymkode: b8264...d43

Det er nok nettopp det hun er, og nettopp det som er problemet. Jeg er en av disse som er normalvektig med unormalt store bryster i forhold til resten av kroppen, og jeg har ikke problemer med å finne kjoler, eller klær generelt, som sitter godt. I verste fall må jeg opp én størrelse for å få plass til puppene. Og jeg kan skjønne at Ts' forlover er kresen på kjoler hvis hun er overvektig eller lubben. Det er mye mer vanskelig å finne klær som skjuler valker etc med litt ekstra på kroppen. Kjolen Ts har bestilt skjuler nok ikke mye. Ts, jeg syns du bare må godta at de ikke skal ha helt like kjoler, det syns jeg er for mye forlangt. Å holde seg til samme farge er en annen ting, såpass syns jeg du kan forvente. Forøvrig er de fleste forlover kun 1-2 ganger i livet, så jeg syns jo de kan kjøpe kjole selv. De får den jo også til odel og eie.

Anonymkode: 915f5...68c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Jeg har en dyrere variant av en sånn kjole. Nydelig, men helt håpløs hvis man trenger støtte fra en skikkelig bh, for det er veldig vanskelig å knyte den slik at bh-en ikke synes. Det har gjort at jeg aldri har brukt kjolen utenfor husets fire vegger... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Misforstår jeg noe nå.. eller betalte du virkelig bare 160 kroner for en kjole? Er det å spandere? 

Anonymkode: ed369...700

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Daria skrev:

Mens jeg faktisk heller hadde avstått fra å komme i bryllupet enn å bli tvunget til å iføre meg noe billig lavkvalitet polyester-dritt av det slaget det ble linket til, og som ikke kler meg og kroppen min overhodet. Hvis min viktigste funksjon i bryllupet er å være matchende staffasje på brudens bilder har jeg bedre ting å bruke tiden min på. Heldigvis har jeg også fornuftige og realistiske venner, så det har aldri vært en aktuell problemstilling.

Hvorfor er det så viktig hvordan du føler deg den ENE dagen det gjelder? I mitt hode er det brudeparets dag, og hvis det gjør bruden (som da er en av mine nærmeste venninner) glad og fornøyd hvis jeg bruker en bestemt kjole så gjør jeg selvsagt det. Hennes bryllup betyr jo mer for henne enn det gjør for meg, og for meg er det da et lite offer å gå i en kjole jeg ikke ville valgt selv. 

Anonymkode: 914a9...f96

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så viktig hvordan du føler deg den ENE dagen det gjelder? I mitt hode er det brudeparets dag, og hvis det gjør bruden (som da er en av mine nærmeste venninner) glad og fornøyd hvis jeg bruker en bestemt kjole så gjør jeg selvsagt det. Hennes bryllup betyr jo mer for henne enn det gjør for meg, og for meg er det da et lite offer å gå i en kjole jeg ikke ville valgt selv. 

Anonymkode: 914a9...f96

Hvorfor er det viktigere for bruden å tvinge en venninne inn i en kjole hun hverken kler eller trives i, bare for at alt skal se ut akkurat som hun har sett for seg, enn at venninnen faktisk har det bra i bryllupet hennes? Som vertskap bør man være opptatt av at gjestene også har en fin dag.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en med store bryster skjønner jeg denne forloveren godt. 
Den kjolen som kan knytes på X antall måter passer ikke! Jeg har en slik og uansett knytemåte så blir puppene vulgære. Vil du at forlover sine pupper skal ta mer oppmerksomhet i bryllupet en brudeparet?

Nå en mening fra meg, som jeg skjønner at mange bruder er uenig i. 
Men, det er litt kleint når alle stiller i samme kjole vel? De like kjolene ser ut som noe fra barneskolen. 
Personlig ville jeg også heller at mine forlovere skulle hatt en fantastisk fest og ikke måtte sitte der og føle seg ukomfortabel for at kjolen ikke passer.  

Her er en same same but different. 
Nr 2 synes jeg hadde vært kjempekult om mine forlovere stilte i. 
Og de to siste synes jeg hele gjengen ser smashing ut. Er ikke tvil om at de er i bryllup liksom

32-trendy-mismatched-bridesmaids-dresses-ideas-32.jpg

https---www.thereformation.com-.jpeg

1467041155-mismatched-floral-dresses.png

bridesmaid-dresses1.jpg

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...