Gå til innhold

Når forloverne ikke kan bli enige om samme kjole


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva om dere møtes på halvveien? I tillegg til å bruke underskjørt uten rynker kan hun vel i verste fall skifte til en annen kjole etter at vielsen og foto er ferdig? Jeg tror ikke noen andre enn deg eventuelt bryr seg om det.

Anonymkode: 2e3e8...d41

TS.

Super ide. Har foreslått det for henne nå 😊

Anonymkode: da90c...c2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror at det er umulig at to kvinner med forskjellig fasong kler samme kjolemodell like godt https://lagunen.no/Inspirasjonsblogg/mote-og-skjonnhet/kjolene-som-passer-din-fasong/

personal-shopper-fasonger7.jpg

 

Anonymkode: b8264...d43

Nå går det an å knyte kjolen på 15 forskjellige måter også 😉 

Anonymkode: da90c...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå går det an å knyte kjolen på 15 forskjellige måter også 😉 

Anonymkode: da90c...c2a

Mja, mjo, men allikevel skal det mye til for at den kjolen kan bli flatterende på alle kropper :) 

Anonymkode: b8264...d43

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Daria said:

Mens jeg faktisk heller hadde avstått fra å komme i bryllupet enn å bli tvunget til å iføre meg noe billig lavkvalitet polyester-dritt av det slaget det ble linket til, og som ikke kler meg og kroppen min overhodet. Hvis min viktigste funksjon i bryllupet er å være matchende staffasje på brudens bilder har jeg bedre ting å bruke tiden min på. Heldigvis har jeg også fornuftige og realistiske venner, så det har aldri vært en aktuell problemstilling.

Hvor mange ganger har du blitt valgt til å være forlover? Ikke mange ganger tenker jeg 😅

Anonymkode: da90c...c2a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er tullete av et voksent menneske  å "så gjerne ville" at forloverne skal ha like kjoler når de ikke har like kropper og smak. Hva i all verden gjør det om de bare har kjoler som passer sammen? Man vil selvfølgelig selv bestemme snittet på klærne man skal ha på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvaaah? :jolie: Hun har stor BYSTE. Ingen har nevnt at hun er overvektig.

Anonymkode: b8264...d43

Du skrev at hun var kraftigere. Da var jeg litt rask og beklager det. 

Men herregud som mange her har piggene ute, inkludert deg. 

Anonymkode: 350d1...e76

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utakknemlige forlovere. Selvfølgelig må de ha lik kjole, og når du finner en kjole som er så anvendelig som denne så burde det ikke være noe problem! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skrev at hun var kraftigere. Da var jeg litt rask og beklager det. 

Men herregud som mange her har piggene ute, inkludert deg. 

Anonymkode: 350d1...e76

Meg? Jeg er ikke ts :) 

Akkurat nå, Hilde1302 skrev:

Så utakknemlige forlovere. Selvfølgelig må de ha lik kjole, og når du finner en kjole som er så anvendelig som denne så burde det ikke være noe problem! 

Hvah? :hoho:Et dusjforheng hadde vært like anvendelig :) 

Anonymkode: b8264...d43

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skrev at hun var kraftigere. Da var jeg litt rask og beklager det. 

Men herregud som mange her har piggene ute, inkludert deg. 

Anonymkode: 350d1...e76

Alt i orden! :)  Det er mulig jeg som ikke husker hva jeg skrev. Mulig jeg skrev venninnen var kraftig hvis ts skrev det samme. Beklager! :) 

Anonymkode: b8264...d43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå går det an å knyte kjolen på 15 forskjellige måter også 😉 

Anonymkode: da90c...c2a

Den fremstår likevel til å ha et snitt som passer best en type kroppsfasong. Og er stoffet så tynt at rynkene på underskjørtet synes igjennom, så er den neppe spesielt tilgivende mot valker, cellulitter, undertøyskant, osv. 

Jeg skjønner ikke denne motviljen mot å forstå at noen føler seg uvell i et så tynt stoff? Selv om den kan knyttes i ørten ulike måter, betyr ikke det at det er verken kledelig eller at alle føler seg vel i en kjole som er såpass avkledd rundt bysten. 

Anonymkode: 0d308...e38

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonymine skrev:

Jeg er uenig. Det ville ikke vært viktig for meg at forlovere har samme kjole, men det er viktig for TS. TS har lagt ned mye arbeid i å gjøre begge fornøyde. Når begge har sagt seg enig i en kjole og den allerede er kjøpt og betalt, da blir det frustrerende at noen kommer etterpå og klager.

Når TS betaler for kjolene, så er det ikke et argument at den ikke kan brukes igjen og det er ikke et argument at det ikke er drømmekjolen, så lenge begge forloverne er komfortable med å bruke den og har godkjent kjolen. TS betaler kjolen, så det koster ikke forloverne en krone. Det er urimelig at TS skal betale for flere kjoler.

Jeg ville tatt en prat med forloveren og prøvd å forstå hvorfor hun plutselig ikke liker kjolen. Kanskje hun har en god grunn, kanskje ikke. Jeg synes du har gjort en god jobb med å prøve å gjøre dem begge til lags og tenker at det er urimelig at du skal kjøpe flere kjoler (med mindre du kan få pengene igjen), med mindre hun har en god grunn til å ombestemme seg. Det kan være komplekser eller at kjolen ikke sitter fint på. Det vet du ikke før du har snakket med henne. 

Eventuelt kan du be dem komme med konkrete forslag til kjoler, så slipper du å styre mer med dette.

Problemet er, hvis man har sånn kropp som meg, at det er vanskelig å finne kjole som passer. Hvis jeg måtte tatt på en kjole som ikke passrt, hadde jeg heller latt være å være forlover. Å velge mellom at folk skal le av meg, eller la være å være forlover; ja, da er valget enkelt. 

Anonymkode: 64ae8...590

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hilde1302 said:

Så utakknemlige forlovere. Selvfølgelig må de ha lik kjole, og når du finner en kjole som er så anvendelig som denne så burde det ikke være noe problem! 

Takk! Føler jeg har gjort det jeg kan. 

Anonymkode: da90c...c2a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som mener de Ebay-kjolene er fine, ta en titt på FB-gruppa Ebay for jenter/kvinner. MANGE der som har brukt kjolene i brylluper og dåp og andre festligheter. De som har små pupper og ingenting ekstra ser OK ut, mens de som har noe mer enn B-cup ser fryktelig vulgære ut, uansett hvordan det knyttes. Se og LÆR.

Anonymkode: 66bff...1f1

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er, hvis man har sånn kropp som meg, at det er vanskelig å finne kjole som passer. Hvis jeg måtte tatt på en kjole som ikke passrt, hadde jeg heller latt være å være forlover. Å velge mellom at folk skal le av meg, eller la være å være forlover; ja, da er valget enkelt. 

Anonymkode: 64ae8...590

Hadde du sagt at du var fornøyd med en kjole som du ikke ville ha gått i da? 

Anonymkode: 350d1...e76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, eller "bridesmaids" og "groomsmen" da.

Anonymkode: ed498...a83

Det er da brudepiker og brudesvenner! Ikke det samme!

 

 

Anonymkode: 49059...024

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler jeg har gjort det jeg kan.

Det har du ikke :) Du kan gå bort fra den bridezilla-ideen om likedanne kjoler, og la de finne kjoler selv i en viss farge, en viss lengde og en viss stil. 

Anonymkode: b8264...d43

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU ts har laget til dette kjoletrøbbelet for deg og dine to forlovere, ved å være så firkantet

Anonymkode: b8264...d43

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på hva ts sier nå :) :lete:

Anonymkode: b8264...d43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Hilde1302 skrev:

Så utakknemlige forlovere. Selvfølgelig må de ha lik kjole, og når du finner en kjole som er så anvendelig som denne så burde det ikke være noe problem! 

Hvorfor er det egentlig en selvfølge? :klo: Jeg sliter oppriktig med å skjønne hvorfor brudens idé om det visuelt perfekte bryllup og tilhørende bilder er viktigere enn at venninnene hennes skal få se ut og føle seg bra. Jeg har aldri vært i et bryllup (og jeg har vært i en god del) hvor voksne mennesker (eller noen over barnehagealder, egentlig) har blitt tvunget til å kle seg likt. Like kjoler ser uansett ikke like ut på forskjellige kroppsfasonger, om noe bidrar det til å framheve ulikheter og gi et mindre symmetrisk og matchende inntrykk.

Endret av Daria
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...