Gå til innhold

Når forloverne ikke kan bli enige om samme kjole


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er litt frustert. Jeg har brukt mange, mange timer på å finne kjoler til forloverne mine. Jeg har sagt at jeg vil kjøpe kjole i gave til forloverne, noe de ble veldig glad for. Jeg har sendt de forskjellige forslag på mellom 10-15 forskjellige kjoler. Hun ene forloveren min er super snill og sier tusen takk til alt. Hun andre sier at ingen av kjolene passer pga stor byste. Hun prøver ikke å finne andre forslag, kommer bare med nei på nei på nei.

 

Etter timesvis med leting fra min side fant jeg endelig en kjole begge to var fornøyde med. Kjøpte, betalte og shippet til hjemadressene deres. Så får jeg nå vite at hun samme forloveren ikke er fornøyd med kjolen. Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg vil så veldig gjerne at de skal ha like kjole på bildene. Jeg har foreslått at de ikke trenger å kjøpe bryllupsgave, bare de har lik kjole så er det gave nok til oss som brudepar. Problemet er at hun første foloveren elsket kjolen jeg kjøpte og vil helst ha den.

 

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: da90c...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha latt henne finne en kjole selv innenfor budsjett og fargeskjema. De trenger vel ikke ha helt like kjoler på bildene, så lenge fargene er like eller i hvert fall passer sammen? Alle føler seg ikke vel i de samme klærne. Jeg skjønner at hun ikke vil ta i mot en kjole hun ikke liker og aldri kommer til å gå med igjen, selv om du betaler for den.

Endret av janeikanskje
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonymine skrev:

Jeg er uenig. Det ville ikke vært viktig for meg at forlovere har samme kjole, men det er viktig for TS. TS har lagt ned mye arbeid i å gjøre begge fornøyde. Når begge har sagt seg enig i en kjole og den allerede er kjøpt og betalt, da blir det frustrerende at noen kommer etterpå og klager.

Når TS betaler for kjolene, så er det ikke et argument at den ikke kan brukes igjen og det er ikke et argument at det ikke er drømmekjolen, så lenge begge forloverne er komfortable med å bruke den og har godkjent kjolen. TS betaler kjolen, så det koster ikke forloverne en krone. Det er urimelig at TS skal betale for flere kjoler.

Poenget mitt var at kjoler kan være ganske like selv om de ikke er nøyaktig de samme. Og mennesker med stor byste passer ofte ikke de samme kjolene som andre. Hvorvidt kjolen passer er heller ikke så lett å vite før man faktisk har prøvd den, og i dette tilfellet hvor kjolene var bestilt på nett så får man jo dessverre ikke prøvd før den er kjøpt. Jeg synes det er urimelig å kreve at noen skal ha på seg noe de ikke føler seg vel i i et bryllup hvor de skal være forlover og ganske synlig (også på bilder i ettertid).

Men TS skal selvfølgelig ikke betale for flere kjoler. Man har jo returrett på klær som ikke passer, så med mindre man har kjøpt Kina-kjoler bør det ikke være noe problem å få pengene tilbake.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjole kan se fin ut på nett (eller i butikk), men føles helt feil ut på. Skjønner godt venninnen din hvis hun ikke føler seg vel i kjolen. En med stor byste passer nødvendigvis ikke det samme som en med liten byste (og omvendt), så skjønner ikke helt hvorfor de må ha helt like kjoler. Hadde selv protestert på dette hvis jeg ikke følte meg vel. Løsningen er vel at hun finner selv  en kjole hun liker, så kan den andre ha samme kjole (hun andre protesterer jo ikke på noe, så det burde jo gå bra). Send de kjolene du har kjøpt i retur.

Anonymkode: ed369...700

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet om en brud som hadde mange forlovere, og som krevde at alle skulle ha like kjoler (de skulle riktignok betale for dem selv i tillegg..). Disse jentene var svært forskjellige, og de fant ikke noe som passet alle. De endte opp med noen kjoler som kan knyttes på forskjellige måter. Kanskje noe sånt kan være aktuelt for dere, TS?

Anonymkode: ed498...a83

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjern hun som dorlover!!!!! Det er uansett vanlig å ha bare en

Anonymkode: 60c03...2b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fjern hun som dorlover!!!!! Det er uansett vanlig å ha bare en

Anonymkode: 60c03...2b8

Tror nok ikke det er det som er vanligst lenger. Samtlige bryllup jeg har vært i de siste årene har det vært minst 3 forlovere på hver side.

Anonymkode: ed498...a83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet om en brud som hadde mange forlovere, og som krevde at alle skulle ha like kjoler (de skulle riktignok betale for dem selv i tillegg..). Disse jentene var svært forskjellige, og de fant ikke noe som passet alle. De endte opp med noen kjoler som kan knyttes på forskjellige måter. Kanskje noe sånt kan være aktuelt for dere, TS?

Anonymkode: ed498...a83

Som her :) 
841633.jpg

Anonymkode: b8264...d43

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet om en brud som hadde mange forlovere, og som krevde at alle skulle ha like kjoler (de skulle riktignok betale for dem selv i tillegg..). Disse jentene var svært forskjellige, og de fant ikke noe som passet alle. De endte opp med noen kjoler som kan knyttes på forskjellige måter. Kanskje noe sånt kan være aktuelt for dere, TS?

Anonymkode: ed498...a83

TS her.

Kjempe fint forslag. Kjolen jeg har kjøpt kan knyttes over bysten og ryggen på 15 forskjellige måter. De må gjerne knytte kjolen annerledes, men hun mener likevel at kjolen ikke sitter bra på.

Anonymkode: da90c...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Kjempe fint forslag. Kjolen jeg har kjøpt kan knyttes over bysten og ryggen på 15 forskjellige måter. De må gjerne knytte kjolen annerledes, men hun mener likevel at kjolen ikke sitter bra på.

Anonymkode: da90c...c2a

Link til kjolen? :) 

Anonymkode: b8264...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Link til kjolen? :) 

Anonymkode: b8264...d43

Denne :)

 

image.png.d6933bf4ef27dd35b5f4b1a87945dd4b.png

Anonymkode: da90c...c2a

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Denne :)

 

image.png.d6933bf4ef27dd35b5f4b1a87945dd4b.png

Anonymkode: da90c...c2a

TS her.

Mener stoffet er for tynt og at man kan se rynkene på underskjørtet utapå kjolen. Kanskje noen har noe forslag til hva man kan gjøre med det? :)

Anonymkode: da90c...c2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Mener stoffet er for tynt og at man kan se rynkene på underskjørtet utapå kjolen. Kanskje noen har noe forslag til hva man kan gjøre med det? :)

Anonymkode: da90c...c2a

Fin kjole. Men når du nevner dette, ville jeg valgt kjoler i tykkere stoff som er mer selskapskjoler i  god kvalitet. Hva kostet kjolen og hvor selges de?

Anonymkode: b8264...d43

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan vel bruke et underskjørt uten rynker da, hvis hun absolutt må ha det? Kan jo ikke ha et underskjørt i fast stoff under denne, det må være.tynt og ettersittende.

Kjolen var lekker! :)

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nydelig kjole :)

Er det mulig for henne å droppe underskjørt da, og heller ha litt tykkere strømpebukse? Eventuelt kjøpe et annet underskjørt?

Anonymkode: 8654d...de0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sheltay Retrac said:

Hun kan vel bruke et underskjørt uten rynker da, hvis hun absolutt må ha det? Kan jo ikke ha et underskjørt i fast stoff under denne, det må være.tynt og ettersittende.

Kjolen var lekker! :)

Så hyggelig at du synes det :) Skal tipse henne om det underskjørt uten rynker.

Anonymkode: da90c...c2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sånt underskjørt er kanskje mer passende, det ser jo ganske rynkefritt ut. b?$eg$&$em$&$ep$&$ed$&n=ell_7005360-01_L

Anonymkode: 8654d...de0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Et sånt underskjørt er kanskje mer passende, det ser jo ganske rynkefritt ut. b?$eg$&$em$&$ep$&$ed$&n=ell_7005360-01_L

Anonymkode: 8654d...de0

Den så jo kjempe fin ut! Har allerede screenshota bildet og sendt det til henne (y) Hvor fant du denne?

Anonymkode: da90c...c2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...