Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnAngel skrev:

Hva er det du mener blir "tatt for god fisk" , og hvilke synsinger blir omgjort til sannheter? 

Som Skrottefar skriver, ville jeg også lest mer om kulturforskjeller, i stedet for bare "vi møtes på midten", og mer konkret hvordan dette håndteres. 

Jeg skrev ikke det, var JaVel som gjorde det 😎

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Skrottefar skrev:

Jeg skrev ikke det, var JaVel som gjorde det 😎

Å sorry, blingset nok der 🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang dette snakket om fordommer. Hvis jeg hadde møtt en etnisk norsk mann fysisk i 4 uker før jeg hadde giftet meg med ham, hadde venner og familie trodd det hadde klikket for meg, hadde de da vært fordomsfulle? Det var en norsk dame som skrev et innlegg under denne reportasjen, hun var gift med en tyrkisk mann og hadde aldri møtt fordommer, så kommer hun med den lille opplysningen om at de hadde vært sammen i 3 år før de giftet seg. Det er jo en gigantisk forskjell, de har lært hverandre å kjenne før de giftet seg. Hun skrev også at hun var kristen og han muslim, men de aksepterte forskjellene mellom dem, og det er vel formelen for at et ekteskap skal vare. Det er vel der mange norske kvinner feiler, de blir muslimer fordi deres partner er muslim, uten at de sitter på noen dyp kunnskap om religionen, og så viser det seg at hvis paret går fra hverandre, så er de plutselig ikke muslimer lenger. Kan ikke norske kvinner heller være stolte over den vestlige kulturen de har fått inn med morsmelken? Vi lever i et velstående samfunn med fullt demokrati, vi har likestilling, og vårt samfunn fungerer utmerket i forhold til de fleste land i verden, bare det å ha et norsk pass er som å ha vunnet i et lotteri, jeg skulle ønske at flere forstod hvor utrolig heldige vi er.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JaVel skrev:

Ang dette snakket om fordommer. Hvis jeg hadde møtt en etnisk norsk mann fysisk i 4 uker før jeg hadde giftet meg med ham, hadde venner og familie trodd det hadde klikket for meg, hadde de da vært fordomsfulle? Det var en norsk dame som skrev et innlegg under denne reportasjen, hun var gift med en tyrkisk mann og hadde aldri møtt fordommer, så kommer hun med den lille opplysningen om at de hadde vært sammen i 3 år før de giftet seg. Det er jo en gigantisk forskjell, de har lært hverandre å kjenne før de giftet seg. Hun skrev også at hun var kristen og han muslim, men de aksepterte forskjellene mellom dem, og det er vel formelen for at et ekteskap skal vare. Det er vel der mange norske kvinner feiler, de blir muslimer fordi deres partner er muslim, uten at de sitter på noen dyp kunnskap om religionen, og så viser det seg at hvis paret går fra hverandre, så er de plutselig ikke muslimer lenger. Kan ikke norske kvinner heller være stolte over den vestlige kulturen de har fått inn med morsmelken? Vi lever i et velstående samfunn med fullt demokrati, vi har likestilling, og vårt samfunn fungerer utmerket i forhold til de fleste land i verden, bare det å ha et norsk pass er som å ha vunnet i et lotteri, jeg skulle ønske at flere forstod hvor utrolig heldige vi er.

Absolutt helt enig med deg! Det er et voldsomt fokus på "fordommer" i denne saken. Like fullt har jeg ikke sett at det er det faktum at hun er norsk og han er tyrkisk som debatteres, heller eksponeringsbehov, hastverk, manglende innsikt i kultur, naivitet osv.

Jeg hadde reagert på samme måte om to etniske norske hadde giftet seg så raskt, og da har de til og med fordelen av å kjenne hverandres kultur og tradisjoner fra barnsben av. 

Det fascinerer meg veldig dette jeg vil kalle ekstremt eksponeringsbehov når hun selv oppsøker media for å få dem til å lage tv- program, artikler m.m, i tillegg til selve bloggen om å ha seg i huler m.m. En blogger burde tenke på at det de ikke vil skrive i avisen, skrives heller ikke på bloggen.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Nadiahagen skrev:

Ja hvorfor ikke. Det er jo en kjærlighets historie, selv om mange mener noe annet her inne. 

Men de fleste leser vel ikke VG for å lese en kjærlighetshistorie? I hvert fall ikke om helt ukjente personer...

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, JaVel skrev:

🙌🙌🙌 ja vi er heldige og jeg er stolt og glad i landet mitt. Ville ikke byttet det bort mot noe

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Ellenn skrev:

Men de fleste leser vel ikke VG for å lese en kjærlighetshistorie? I hvert fall ikke om helt ukjente personer...

Jo mange leser , og liker kjærlighets historier i en verden med mye vold som også står i avisene, så er dette en koselig artikkel:) Jeg liker å lese historer til folk, brae historier, og endatil dårlig historier som endte bra, osv osv..  feks ( husker ikke hva hun heter) men en dame blogget om å leve med kreft, og når hun døde skrev mannen hennes en bok om hvordan takle døden og alt som hører med. På en annen plass var det en dame som hadde mistet sin mann, og tilferldigheter gjorde slik at dem møttes, og skrev en bok sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Nadiahagen skrev:

Ja hvorfor ikke. Det er jo en kjærlighets historie, selv om mange mener noe annet her inne. 

Er det egentlig en kjærlighetshistorie? Skal forklare litt nærmere, hvis jeg hadde giftet meg med en norsk mann som jeg hadde møtt fysisk i 4 uker, så hadde jeg umulig kjent ham i dybden. Så " kjærligheten" jeg følte for den mannen hadde mest sannsynlig vært egenskaper som JEG hadde puttet i ham, ikke egenskaper som han nødvendigvis hadde, men egenskaper jeg ville at han skulle ha. Feks bloggeren har skrevet flere ganger om alle de dype samtalene hun og den tyrkiske ektemannen har hatt, så er det plutselig noen her inne som hører ham snakke engelsk, og det viser seg at han snakker svært dårlig engelsk, veldig gebrokkent, men hva da med alle de dype samtalene, har de eksistert eller er det bare egenskaper som de putter i hverandre? Jeg har selv vært forelsket, og i begynnelsen er det som om den nye mannen nærmest har gudelignende egenskaper ;) , så går det ett år eller 2, og den gudelignende skapningen har blitt en kjedelig norsk mann som snorker høyt når han sover, og som ikke skifter sokker hver dag. Med andre ord, den gudelignende skapningen som jeg opplevde i begynnelsen var egentlig bare mine projeksjoner ;) . 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nadiahagen skrev:

Her inne er det mye synsing og antagelser. Hva vet vi om alle deres samtaler? Skype er en fin ting, og nei det er ikke det samme som å bli kjent face to face, men man kan ha mange fine samtaler på denne måten. Nu kan ikke jeg si at joda dette vil vare, men jeg kan si at det finnes mange veier til kjærlighet, og hvem vet hvordan dette vil utarte seg. Tiden vil vise. Gebroken engelsk = ikke dype samtaler? Hva vet vi? Jeg tror at mange her inne liker å diskutere , synse, anta, være kritisk til andre som velger å leve på et annet vis en mange her i KG. Jeg tror ikke folk her inne er dårlige mennesker, jeg tror at mange tenker på et annet vis, og kan ikke skjønne menensker som vil blottlegge seg. Behovene til oss mennesker er en rar ting. Noen liker oppmerksomhet og andre liker å sitte på et forum å være kritisk. Hurra for forksjellene:)

Jeg har selv sittet med en tyrker over mange timer og snakket på engelsk, han snakket dårligere engelsk enn meg, men greit nok. Klarte aldri å ha en dypere samtale, rett og slett fordi språket kom i veien. Det var misforståelser hele veien.  Dette var absolutt ikke en mann jeg var forelsket i, så det kom vel også i veien. Kanskje bloggeren med dype samtaler mener blikk og kroppskontakt, for en dyp verbal samtale krever nesten at man snakker samme språk. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg har selv sittet med en tyrker over mange timer og snakket på engelsk, han snakket dårligere engelsk enn meg, men greit nok. Klarte aldri å ha en dypere samtale, rett og slett fordi språket kom i veien. Det var misforståelser hele veien.  Dette var absolutt ikke en mann jeg var forelsket i, så det kom vel også i veien. Kanskje bloggeren med dype samtaler mener blikk og kroppskontakt, for en dyp verbal samtale krever nesten at man snakker samme språk. 

Enig der at det er vanskelig om man ikke kan prate der man forstår hverandre 100%, og slik jeg har forstått det så har det vært en del missforståelser mellom dem. Uansett er det noe  dem har funnet i hverandre, og tiden vil vise hvordan det går. Jeg lurer på hvorfor man ønsker å debattere dette? Ligger det noe i at hun går på kurs hos AB?  eller er det bare at man ikke liker det livet hun fører? 

Sånn helt utenom ( til alle som måtte lese) vil jeg vil anbefale en bok som heter - omgitt av Idioter. Hvordan forstå dem det ikke går an å forstå. 
Omgitt av idioter beskriver på en lettlest og underholdende måte en av verdens mest kjente metoder for å vise ulikheter mellom oss mennesker. Med vitenskapelig bakgrunn og eksempler fra hverdagen gir boken et konkret hjelpemiddel for å forstå de viktigste forskjellene på ulike personligheter og kommunikasjonstyper. Har du noen gang forsøkt å ta opp noe med partner, en venn eller en kollega, og så har ingenting gått som planlagt? Eller i forvirring forlatt et møte med en følelse av at du ikke forsto de andre som var der? Er det deg eller de andre det er noe i veien med? Velkommen til en hel rekke aha-opplevelser, det kan nemlig hende at ingen av dere er idioter. Etter å ha lest denne boken kommer du til å forstå mer av omgivelsene dine og hva de prøver å fortelle deg./sitat slutt

omgitt.jpg

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Isild skrev:

Tatt over litt der "AB slapp" denne bloggeren her virker det som ? Lever i symbiose med KG-tråden.

Er det dette som er oppskriften på å bli en influencer?

- Skriv innlegg som utleverer og provoserer  - da kan det hende det blir en tråd på KG!. 

- Tråden vil skape mye trafikk til bloggen.

- Trafikken genererer endel spørsmål og synspunkter (også negative) på hva bloggeren deler.

-  Bloggeren lager  innlegg som handler om at andre (KG-brukere) snakker negativt om henne på et forum. 

-  Bloggeren får nå også mange sympati-lesere til bloggen, fordi hun blir utsatt for "hets og hat"

-  Bloggeren blir mer og mer kjent uten at noen stiller spørsmålstegn ved hva hun er kjent FOR. 

- VG kaster seg på fordi hun er "kjent" -  og lager reportasje om "interiør og matbloggeren" som er utsatt for  fordommer. 

- Annonsører signerer avtaler fordi denne nye "influenceren" er kjent fra avisen, og har også en god del følgere. 

- Gratulerer, en  "Influencer" til er født. 

Tror jeg leste at noen skrev tidlig i tråden at tråden i seg selv vil gi ganske så høye lesertall, og at man kanskje burde latt være å gi så mye oppmerksomhet. 

Jeg skrev vel noe om at "vi" etterhvert burde kreve royalties av bloggen.... 😂

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nadiahagen skrev:

Enig der at det er vanskelig om man ikke kan prate der man forstår hverandre 100%, og slik jeg har forstått det så har det vært en del missforståelser mellom dem. Uansett er det noe  dem har funnet i hverandre, og tiden vil vise hvordan det går. Jeg lurer på hvorfor man ønsker å debattere dette? Ligger det noe i at hun går på kurs hos AB?  eller er det bare at man ikke liker det livet hun fører? 

Sånn helt utenom ( til alle som måtte lese) vil jeg vil anbefale en bok som heter - omgitt av Idioter. Hvordan forstå dem det ikke går an å forstå. 
Omgitt av idioter beskriver på en lettlest og underholdende måte en av verdens mest kjente metoder for å vise ulikheter mellom oss mennesker. Med vitenskapelig bakgrunn og eksempler fra hverdagen gir boken et konkret hjelpemiddel for å forstå de viktigste forskjellene på ulike personligheter og kommunikasjonstyper. Har du noen gang forsøkt å ta opp noe med partner, en venn eller en kollega, og så har ingenting gått som planlagt? Eller i forvirring forlatt et møte med en følelse av at du ikke forsto de andre som var der? Er det deg eller de andre det er noe i veien med? Velkommen til en hel rekke aha-opplevelser, det kan nemlig hende at ingen av dere er idioter. Etter å ha lest denne boken kommer du til å forstå mer av omgivelsene dine og hva de prøver å fortelle deg./sitat slutt

omgitt.jpg

Den boken har jeg. Verden er jo full av idioter, bortsett fra meg og noen veldig få andre, så lurt å lære seg hvordan disse idiotene tenker, man må jo omgås dem enten man vil eller ikke ;) ,. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Isild skrev:

Tror jeg leste at noen skrev tidlig i tråden at tråden i seg selv vil gi ganske så høye lesertall, og at man kanskje burde latt være å gi så mye oppmerksomhet. 

Bloggeren er jo ingen drittsekk, hun virker tvert om som en vennlig og omsorgsfull sjel, så for meg spiller det ingen rolle om hun får flere lesere. Hadde hun vært infam så hadde det vært helt annerledes. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, JaVel skrev:

Amen til deg : ) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Nadiahagen skrev:

omgitt.jpg

Endret av maximiliane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Isild skrev:

Tatt over litt der "AB slapp" denne bloggeren her virker det som ? Lever i symbiose med KG-tråden.

Er det dette som er oppskriften på å bli en influencer?

- Skriv innlegg som utleverer og provoserer  - da kan det hende det blir en tråd på KG!. 

- Tråden vil skape mye trafikk til bloggen.

- Trafikken genererer endel spørsmål og synspunkter (også negative) på hva bloggeren deler.

-  Bloggeren lager  innlegg som handler om at andre (KG-brukere) snakker negativt om henne på et forum. 

-  Bloggeren får nå også mange sympati-lesere til bloggen, fordi hun blir utsatt for "hets og hat"

-  Bloggeren blir mer og mer kjent uten at noen stiller spørsmålstegn ved hva hun er kjent FOR. 

- VG kaster seg på fordi hun er "kjent" -  og lager reportasje om "interiør og matbloggeren" som er utsatt for  fordommer. 

- Annonsører signerer avtaler fordi denne nye "influenceren" er kjent fra avisen, og har også en god del følgere. 

- Gratulerer, en  "Influencer" til er født. 

Hun er ikke direkte populær på Instagram, ser jeg! Hun har 500 flere følgere enn meg, men ennå har jeg bedre respons på mine bilder🤔 Nå bruker jeg sjelden insta, men henne har over 200 bilder ute, mot mine 20 stk😅

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at bloggen hennes vil rusle på greit nå etter reportasjen i VG, (haha, litt sånn, skjønner det er sommer og agurknytt siden Kiwi Bob også fikk bred omtale 😂) som hun kommer til å melke til siste dråpe, og så kommer det til å tværes frem og tilbake nå som sønnen skal ned å treffe stepappa.. Etter det, hva er det da å skrive om? Det vil være repeteringer av henne sittende på en balkong i Tyrkia en uke i måneden mens hun venter på mannen.. Noe som på en måte er rimelig oppbrukt.. Så la henne nyte å være liksomkjendis en stund.. Hun takker jo tilogmed VG for at de dro opp tallene hennes.. Det var det første hun tenkte på.. Før det langt ned ble nevnt at hun ville sette søkelyset på... Gjeeeeesp.. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at noen gidder å betale for vg+ kun for å lese denne artikkelen. Det gidder hvertfall ikke jeg, høres ut som info som blir gjengitt på et eller annet vis iansett. Hun får kanskje noen ekstra klikk i nlen dager, etter det vil det dale ned igjen. Tenk å være så oppmerksomhetssyk og ha et så stort ønske om å utlevere seg selv.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, JaVel skrev:

Bloggeren er jo ingen drittsekk, hun virker tvert om som en vennlig og omsorgsfull sjel, så for meg spiller det ingen rolle om hun får flere lesere. Hadde hun vært infam så hadde det vært helt annerledes. 

Vil en «omsorgsfull sjel» utlevere barn og barnebarn? Ville sjelen gifte seg uten at yngstemann engang har møtt fyren? Dette barnet skal vel etter planen leve sammen med de når de engang (etter planen hennes) skal stifte bo? 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, FruenFraHavet skrev:

Vil en «omsorgsfull sjel» utlevere barn og barnebarn? Ville sjelen gifte seg uten at yngstemann engang har møtt fyren? Dette barnet skal vel etter planen leve sammen med de når de engang (etter planen hennes) skal stifte bo? 

Jeg har ikke lest hennes blogg før, men den siste tiden har jeg sett flere bilder av hennes datter ( som er voksen ) , 1 eller 2 bilder av barnebarna og null bilder av sønnen, så hun deler ikke mye av barna. Ang det å gifte seg med en som sønnen ikke har møtt, absolutt uklokt, men det gjør henne ikke til en drittsekk. Tror mer hun er preget av impulsivitet, og litt manglende konsekvenstenkning, men det gjør henne heller ikke til en drittsekk. Kan heller omtale henne slik, en vennlig sjel, men litt preget av manglende konsekvenstenkning. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...