Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

1 time siden, lizziea skrev:

Mine venner i Tyrkia kan bønnene på rams. Men de er på arabisk så de kan ikke fortelle deg hva de sier. Jeg har en vemninne fra et arabisk talende land som også har lært dette. Hun kan heller ikke forklare hva de egentlig sier. Mulig det er norsk kunnskapene som svikter men på meg virker det som om dette bare er noe de skal kunne utenat uten og egentlig forstå innholdet.

Slike ting er vanlige i mange muslimske land. Barn lærer seg feks Koranen på rams, men siden de lærer den på arabisk, og det ikke er deres morsmål så skjønner de ikke hva de sier. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Visvas skrev:

Fordi hun har nada peiling på hvorfor de velger å bruke skaut. "Greit nok" ute, men hjemme tar selv sterkt troende kvinner av seg skautet hvis de er med nær familie. Hvorfor skal en uvitende, ikke-troende utlending sitte inne med skaut? 

Svigerinna går iflg bloggeren uten hodeplagg, så det er nok ikke så svart hvitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gisse skrev:

Svigerinna går iflg bloggeren uten hodeplagg, så det er nok ikke så svart hvitt

Så da er det nok mest fordi hun vil vise seg frem, og tror de blir mer imponert om hun sitter der med skautet.. Fjortiss så det holder 😂😂

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ville vel bare prøve å passe inn da 😂 Uten å tenke så mye på hvorfor de bruker hodeplagg og hvilken betydning det har. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, plasticfantastic skrev:

Hun ville vel bare prøve å passe inn da 😂 Uten å tenke så mye på hvorfor de bruker hodeplagg og hvilken betydning det har. 

Er vel også derfor det vurderes å konvertere, for å passe inn, og kanskje for å imponere.......om noen i det hele tatt vil la seg imponere mer, eller noensinne har latt seg imponere :p

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er visst litt ambivalent.. På et spørsmål på bloggen for en stund siden lurer noen på om hun har tenkt på å konvertere, men nei vil ikke bli muslim fordi hun føler at religion er roten til mye vondt. Og nå vurderer hun det..

Det står også at de har funnet en middelvei ang. ulike kulturer. Hun har gitt avkall på en del, og han har gitt avkall på en del. Hva han har gitt avkall på vil hun ikke skrive om etter hans ønske. Hmmm...

Har lest litt mer på bloggen nå, og leste at familien hennes ikke deltok i bryllupet fordi de ikke har vist noen interesse for det. Fikk vondt av henne, det må være sårende og vanskelig at spesielt foreldre ikke ønsker å delta på en av de største dagene i sitt barns liv :(  Samtidig får det meg til å tenke at det er enda en grunn til å utsette ekteskap, det har gått så fort i svingene at ingen har fått anledning til å fordøye det. 

Hun er lite sosial skriver hun, men vil bygge hus i landsbyen mannen kommer fra. Jeg tror ikke det er så mye alenetid å finne der hvor kulturen er en annen enn i Norge hvor mange knapt vet hvem naboen er :) 

Jeg lurer fortsatt på hvilke felles interesser de har, og hva de har gått gjennom sammen som har gjort forholdet deres så sterkt? 

Du Mette, du Mette; du er altfor snill! Mist verken deg selv eller hodet i denne prosessen! 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnAngel skrev:

Er visst litt ambivalent.. På et spørsmål på bloggen for en stund siden lurer noen på om hun har tenkt på å konvertere, men nei vil ikke bli muslim fordi hun føler at religion er roten til mye vondt. Og nå vurderer hun det..

Det står også at de har funnet en middelvei ang. ulike kulturer. Hun har gitt avkall på en del, og han har gitt avkall på en del. Hva han har gitt avkall på vil hun ikke skrive om etter hans ønske. Hmmm...

Har lest litt mer på bloggen nå, og leste at familien hennes ikke deltok i bryllupet fordi de ikke har vist noen interesse for det. Fikk vondt av henne, det må være sårende og vanskelig at spesielt foreldre ikke ønsker å delta på en av de største dagene i sitt barns liv :(  Samtidig får det meg til å tenke at det er enda en grunn til å utsette ekteskap, det har gått så fort i svingene at ingen har fått anledning til å fordøye det. 

Hun er lite sosial skriver hun, men vil bygge hus i landsbyen mannen kommer fra. Jeg tror ikke det er så mye alenetid å finne der hvor kulturen er en annen enn i Norge hvor mange knapt vet hvem naboen er :) 

Jeg lurer fortsatt på hvilke felles interesser de har, og hva de har gått gjennom sammen som har gjort forholdet deres så sterkt? 

Du Mette, du Mette; du er altfor snill! Mist verken deg selv eller hodet i denne prosessen! 

 

Dette tenker jeg, også. Han bestemmer hvordan hun skal kle seg og når hun skal gå ut og når hun må være hjemme. Hun er fortsatt på ferie der så det er ikke så mye mer han kan bestemme nå eller han må gi avkall på. De er i Tyrkia. Han bestemmer. Og husk dette er bare begynnelsen. Man kan ikke si ar de har funnet en gylden middelvei for de mennene er ikke skrudd sammen på den måten. Spesielt ikke når de aldri har vært utenfor landets grenser. De skal virke vestlige og liberale når de jobber i turistområder men egentlig er de konservative og de ser ned på vestlige turistdamer. Og når hun bare har en tanke i hodet og det er å bli gravid så kan man jo begynne å lure. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnAngel skrev:

Er visst litt ambivalent.. På et spørsmål på bloggen for en stund siden lurer noen på om hun har tenkt på å konvertere, men nei vil ikke bli muslim fordi hun føler at religion er roten til mye vondt. Og nå vurderer hun det..

Det står også at de har funnet en middelvei ang. ulike kulturer. Hun har gitt avkall på en del, og han har gitt avkall på en del. Hva han har gitt avkall på vil hun ikke skrive om etter hans ønske. Hmmm...

Har lest litt mer på bloggen nå, og leste at familien hennes ikke deltok i bryllupet fordi de ikke har vist noen interesse for det. Fikk vondt av henne, det må være sårende og vanskelig at spesielt foreldre ikke ønsker å delta på en av de største dagene i sitt barns liv :(  Samtidig får det meg til å tenke at det er enda en grunn til å utsette ekteskap, det har gått så fort i svingene at ingen har fått anledning til å fordøye det. 

Hun er lite sosial skriver hun, men vil bygge hus i landsbyen mannen kommer fra. Jeg tror ikke det er så mye alenetid å finne der hvor kulturen er en annen enn i Norge hvor mange knapt vet hvem naboen er :) 

Jeg lurer fortsatt på hvilke felles interesser de har, og hva de har gått gjennom sammen som har gjort forholdet deres så sterkt? 

Du Mette, du Mette; du er altfor snill! Mist verken deg selv eller hodet i denne prosessen! 

 

Veldig bra og reflektert innhold, og som også @Surikatt er inne på, dette evige gnålet om å bli gravid pga den biologiske klokken og bla bla bla, hvorfor? De kan da for pokker vente til forholdet er noe annet enn en ferieflørt, noe det nemlig virker som frem til nå spør du meg

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt
44 minutter siden, AnAngel skrev:

 

Jeg lurer fortsatt på hvilke felles interesser de har, og hva de har gått gjennom sammen som har gjort forholdet deres så sterkt? 

Tror den voldsomme motstanden dreier seg om kritiske spørsmål her på KG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Surikatt skrev:

Dette tenker jeg, også. Han bestemmer hvordan hun skal kle seg og når hun skal gå ut og når hun må være hjemme. Hun er fortsatt på ferie der så det er ikke så mye mer han kan bestemme nå eller han må gi avkall på. De er i Tyrkia. Han bestemmer. Og husk dette er bare begynnelsen. Man kan ikke si ar de har funnet en gylden middelvei for de mennene er ikke skrudd sammen på den måten. Spesielt ikke når de aldri har vært utenfor landets grenser. De skal virke vestlige og liberale når de jobber i turistområder men egentlig er de konservative og de ser ned på vestlige turistdamer. Og når hun bare har en tanke i hodet og det er å bli gravid så kan man jo begynne å lure. 

En ide kunne vært om hun skrev en liste over hva hun har gjort for å tilpasse seg hans kultur, og en liste over hva han har "gitt avkall på". Lurer på hvilken liste som er lengst? 🤔

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnAngel skrev:

En ide kunne vært om hun skrev en liste over hva hun har gjort for å tilpasse seg hans kultur, og en liste over hva han har "gitt avkall på". Lurer på hvilken liste som er lengst? 🤔

Siden det nå har kommet opp her i diskusjonen så får hun det nok med seg og kommer til å legge ut en blogg-post om det :P

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Skrottefar skrev:

Siden det nå har kommet opp her i diskusjonen så får hun det nok med seg og kommer til å legge ut en blogg-post om det :P

Siden han er muslim, vil hun ikke legge ut hva han har gitt avkall på.. Hva nå det måtte ha for sammenheng.. Men å dele at de har seg i huler osv går helt fint.. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Skrottefar skrev:

Siden det nå har kommet opp her i diskusjonen så får hun det nok med seg og kommer til å legge ut en blogg-post om det :P

Satt akkurat å tenkte på det samme- dette er som å danse med bloggeren 😉Hun legger ut et svada-innlegg, her svares det med tanker og refleksjoner  på click-baiten,  det kommer konstruktive innspill herfra i den pågående debatten og bloggeren kommer med tilsvar på bloggen som igjen genererer tilsvar... 😎Flere her inne som etterhvert kan be om royalties fra bloggen 😂meg selv inkludert 🙂 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny reklame for Kvinneguiden:

Ønsker du et sterkere ekteskap?

Trenger du inspirasjon til bloggposter?

Behov for flere klikk på bloggen din?

Meld deg inn på Kvinneguiden i dag!

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnAngel skrev:

Ny reklame for Kvinneguiden:

Ønsker du et sterkere ekteskap?

Trenger du inspirasjon til bloggposter?

Behov for flere klikk på bloggen din?

Meld deg inn på Kvinneguiden i dag!

Og i tillegg er det gratis, i motsetning til ABs kurs/influenserprogram.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnAngel skrev:

Ny reklame for Kvinneguiden:

Ønsker du et sterkere ekteskap?

Trenger du inspirasjon til bloggposter?

Behov for flere klikk på bloggen din?

Meld deg inn på Kvinneguiden i dag!

Du får sagt det du, men enig med deg.......men om det hjelper på det å bli poppis hos annonsører er en annen sak, for jeg tror neppe Mette Ask sin blogg vil tiltrekke seg noe særlig med det, foruten Ellos da :p

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kanelisvingen skrev:

Siden han er muslim, vil hun ikke legge ut hva han har gitt avkall på.. Hva nå det måtte ha for sammenheng.. Men å dele at de har seg i huler osv går helt fint.. 

En muslim skal ikke gi avkall på noe derfor er det ingenting å skrive. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skrottefar skrev:

Veldig bra og reflektert innhold, og som også @Surikatt er inne på, dette evige gnålet om å bli gravid pga den biologiske klokken og bla bla bla, hvorfor? De kan da for pokker vente til forholdet er noe annet enn en ferieflørt, noe det nemlig virker som frem til nå spør du meg

Ja, sannsynligheten er nok ganske liten. Blir interessant å se hva hun tenker å gjøre. Drive fertilitetsbehandling mens hun ferierer i Tyrkia ? Et tips, Mette. Det er lettere å dra til Danmark. Vær fornøyd med de barna du har fått. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig ikke den dama vet så mye om hva hun har å vente i fremtiden. Heller ikke hva hun vil videre med livet sitt. Den ene dagen mener hun en ting, og en annen dag motsier hun seg helt. Vet ikke hvor lenge jeg gidder å følge med? Blir bare kjedeligere for hver dag som går.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...