Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Ja man setter ingen andre enn seg selv først når man kjører løpet slik hun har gjort. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bloggeren vurderer å konvertere til Islam!! Bør vel inkludere et litt større perspektiv enn kun det religiøse håper jeg

 Huttetu 😮

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jammf skrev:

Bloggeren vurderer å konvertere til Islam!! Bør vel inkludere et litt større perspektiv enn kun det religiøse håper jeg

 Huttetu 😮

Det er nok bare for å få i gang diskusjonen og få oppmerksomhet og besøk på bloggen. Alt for å øke lesertallene. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Veslefrikk skrev:

Det er nok bare for å få i gang diskusjonen og få oppmerksomhet og besøk på bloggen. Alt for å øke lesertallene. 

Vi vet jo hvem hun har lært av... 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, DianaV skrev:

Vi vet jo hvem hun har lært av... 

Ja, nettopp! Derfor er troverdigheten ganske liten også. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Det er nok bare for å få i gang diskusjonen og få oppmerksomhet og besøk på bloggen. Alt for å øke lesertallene. 

Ja men da slipper dere det ettersom jeg la clickbaiten her 😅😅

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Jammf skrev:

Bloggeren vurderer å konvertere til Islam!! Bør vel inkludere et litt større perspektiv enn kun det religiøse håper jeg

 Huttetu 😮

Akkurat det forundrer meg ikke, hun virker svært lett å lede. Ingen kvinne med sterk ryggrad, slik jeg opplever henne. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser at hun synes at kristendommen er for svart/ hvitt. Islam er enda mer svart/ hvitt med haugevis av regler om hva som er lov og ikke lov å gjøre. Kvinner arver halvparten av menn. For å bevise en voldtekt må du ha 4 mannlige vitner. Ektemenn kan bestemme om du får gå på skole eller jobbe etc, etc. Tror hun kan svært lite om islam. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som er gift med en tyrker og som bor i Tyrkia som har konvertert til Islam? Hvordan er egentlig den gjengse tyrker sitt forhold til religion? De tyrkerne som jeg har møtt er hysterisk når det kommer til svinekjøtt, men drikker gjerne alkohol. På dem virker det mer som kultur enn religion. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, frykteligfrustrert skrev:

Hun som blogger på hayatiim.com vet jeg skrev noe om at hun hadde konvertert for noen år siden. Men har også sett at hun er på stranden i badetøy også sammen med mannen, bruker ikke hijab og de drikker alkohol sammen.

En annen tyrkiajente, som blogget tidligere, konverterte, og hun husker jeg brukte hijab og var veldig tildekket når hun og mannen var på ferie i Tyrkia. Hun blogger ikke nå lengre desverre.

Tenker kanskje et par av de som er aktive her vet noe mer om dette? Interessant tema på hva som er kultur og religion. 

Det jeg synes er rart er at jeg har møtt muslimer som ikke visste at deres Profet giftet seg med en 6-åring? Mest sannsynlig handler det om at de ikke har lest Koranen eller hadith. Vet ikke om Koranen er oversatt til feks tyrkisk? Vet at barn feks lærer seg Koranen utenat, men da lærer de seg den på arabisk, og hvis det ikke er deres morsmål så skjønner de ikke hva de leser. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Jammf skrev:

Bloggeren vurderer å konvertere til Islam!! Bør vel inkludere et litt større perspektiv enn kun det religiøse håper jeg

 Huttetu 😮

Great, var bare det som manglet🤦‍♀️

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Jammf skrev:

Bloggeren vurderer å konvertere til Islam!! Bør vel inkludere et litt større perspektiv enn kun det religiøse håper jeg

 Huttetu 😮

Håper hun setter seg godt inn i alle sider. Det er masse på nettet om dette. Mange forskjellige oppfatninger og mye info som går både den ene og andre veien. Linker til en nøytral side, fra det store norske leksikon: https://snl.no/islam

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha Islam er jo mrr svart/hvitt en kristendommen og har i tillegg mange voldelige hendelser og fortellinger slik som i bibelen.

Dette er nok kun for å få klikk, men hun ser ut som en så naiv dame som faktisk kunne konventert kun pga mannen.

Rart hun ikke har snakket noe med mannen om dette. Får de felles barn, blir barnas tro islam. Siden barn følger fars tro, hva da med sønnen hennes fra tidligere? Skal han bli tvingt til å konvertere han også da, lurer på hva faren hans synes om det...

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, plasticfantastic skrev:

Haha Islam er jo mrr svart/hvitt en kristendommen og har i tillegg mange voldelige hendelser og fortellinger slik som i bibelen.

Dette er nok kun for å få klikk, men hun ser ut som en så naiv dame som faktisk kunne konventert kun pga mannen.

Rart hun ikke har snakket noe med mannen om dette. Får de felles barn, blir barnas tro islam. Siden barn følger fars tro, hva da med sønnen hennes fra tidligere? Skal han bli tvingt til å konvertere han også da, lurer på hva faren hans synes om det...

Det er islam som sier at barnet blir muslim når barnet har en muslimsk far. En ikke-muslimsk kvinne trenger ikke å følge islams lovverk så lenge hun bor i et ikke-muslimsk samfunn. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, plasticfantastic skrev:

Haha Islam er jo mrr svart/hvitt en kristendommen og har i tillegg mange voldelige hendelser og fortellinger slik som i bibelen.

Dette er nok kun for å få klikk, men hun ser ut som en så naiv dame som faktisk kunne konventert kun pga mannen.

Rart hun ikke har snakket noe med mannen om dette. Får de felles barn, blir barnas tro islam. Siden barn følger fars tro, hva da med sønnen hennes fra tidligere? Skal han bli tvingt til å konvertere han også da, lurer på hva faren hans synes om det...

Det gjelder vel ikke i Norge hvor vi følger norsk lov? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at det ikke gjelder i Norge, men nå har det seg sånn at det er troen og kulturen til hennes mann. Så regner nok med at han forventer at hun godtar det den dagen han kommer til Norge.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, plasticfantastic skrev:

Vet at det ikke gjelder i Norge, men nå har det seg sånn at det er troen og kulturen til hennes mann. Så regner nok med at han forventer at hun godtar det den dagen han kommer til Norge.

Da bør han også godta at hun har en annen religion. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, frykteligfrustrert skrev:

Hun som blogger på hayatiim.com vet jeg skrev noe om at hun hadde konvertert for noen år siden. Men har også sett at hun er på stranden i badetøy også sammen med mannen, bruker ikke hijab og de drikker alkohol sammen.

En annen tyrkiajente, som blogget tidligere, konverterte, og hun husker jeg brukte hijab og var veldig tildekket når hun og mannen var på ferie i Tyrkia. Hun blogger ikke nå lengre desverre.

Tenker kanskje et par av de som er aktive her vet noe mer om dette? Interessant tema på hva som er kultur og religion. 

Jeg mener det er veldig mye kulturbetinget i Tyrkia. Ingen religion i skolen som jeg vet, så man må aktivt lære barna religion evt sende de på korankurs om sommeren e.l.  

Så det er nok mange som bare følger det familie, naboer og venner gjør og sier uten å tilegne seg noe særlig kunnskap om religionen de tilhører. Derfor får man kanskje ikke så mye svar om man stiller de spørsmål om islam selv om de ser seg selv som religiøse. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, JaVel skrev:

Det jeg synes er rart er at jeg har møtt muslimer som ikke visste at deres Profet giftet seg med en 6-åring? Mest sannsynlig handler det om at de ikke har lest Koranen eller hadith. Vet ikke om Koranen er oversatt til feks tyrkisk? Vet at barn feks lærer seg Koranen utenat, men da lærer de seg den på arabisk, og hvis det ikke er deres morsmål så skjønner de ikke hva de leser. 

Den er oversatt til mange språk, jeg har Quaren på engelsk.

Men er enig utrolig mange som sier de er muslimer men som kan lite eller intet om deres hellige bok

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...