Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring, spekulasjoner og svar til dette.

Papirfly, mod.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, frykteligfrustrert skrev:

Her er jeg uenig. Gi gjerne konstruktive tilbakemeldinger på det folk skriver om, men latterliggjøring er ikke en ok tilbakemelding fra voksne folk. Normal folkeskikk tilsier at har man ikke noe hyggelig å si, så kan man la det være. Det er en stor forskjell på å gi konstruktive tilbakemeldinger og regelrett gjøre narr av en person. Ikke rart kvinneguiden har et dårlig rykte, for mange her er jo rett å slett ufine

Så når du diskuterer med noen så er du bare hyggelig du da? Du vet at dette forumet er for å diskutere blogger? ergo så diskuterer vi hva bloggeren SELV legger ut..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for bruker- og persondebatt.

Papirfly, mod.

Endret av Papirfly
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggeren har tidligere etterlyst innspill og konstruktiv kritikk som kan bidra til å gjøre bloggen bedre, og noe jeg har lagt merke til språklig er feil bruk av et og ett. Slik forklarer språkrådet riktig bruk på en lettfattelig måte:

«Det spørs om ordet uttales med sterkt trykk eller ikke. Uttales det med sterkt trykk, skrives det ett. Ellers skrives det et. Om det ikke er noen spesiell grunn til å bruke ett, bruker vi helst et. (...) 

1 Jeg skal på et møte i dag.
2 Jeg skal på ett møte i dag. (Altså ikke flere.)»

https://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/et-eller-ett/

Jeg hadde ikke tenkt å bemerke det, men siden jeg ser at tilhengere av bloggen også bruker det feil her i forumet slik vi ser det brukt i bloggen så tenker jeg at det likevel er verdt å nevne. 🙂

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frykteligfrustrert skrev:

Ja klarer fint å diskutere og være uenig, i tillegg til å være hyggelig uten å synke ned på latterliggjøring. Jeg er ikke 14 år lengre, og har lært at alle er forskjellige, det er plass til alle og har man ikke noe fint å si så la være å si det. 

Klarer man ikke diskutere hva bloggere deler uten å være stygg, så burde man kanskje ikke kommentere?

👏 Kunne ikke vært mer enig! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og der var det ute et nytt innlegg "linket til kg"

Jeg brukte ordet stusselig ang bryllupet fordi det så ut som det var lite folk der. Og det kan jo bety så mangt. Men akkurat det ville jeg ha diskutert med min mann. Hadde ikke noe med hvor mye det kostet, om det var ute, inne, village eller noe som helst. Min kommentar var ang mengde folk (størrelsen på kaka var også ang hvor mange som var forventet å komme) som ofte forteller mye i Tyrkia... og jeg skriver ofte, ikke alltid 😉 

Siden Mette har lov til å hente ut deler av kommentarer og blåse de kjempestore, til lange innlegg på bloggen sin så må vi også få lov til å komme med kommentarer på det. 

....orka forresten ikke klikke meg inn, men leste stikkordene. 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som at bloggen ikke er noe uten linking eller insperasjon fta KG.. Synes bloggen begynner å bli kjedelig og denne tråden her også. Tror begge delene kommer til å dø ut snart

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, plasticfantastic skrev:

Virker som at bloggen ikke er noe uten linking eller insperasjon fta KG.. Synes bloggen begynner å bli kjedelig og denne tråden her også. Tror begge delene kommer til å dø ut snart

Det fant jeg ut i går også.. Et stort gjesp med gjentagelser. Så da kan man vel bare lene seg tilbake og se på at det daler på blogglisten. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, frykteligfrustrert skrev:

Det er jo denne holdningen hos voksne, måten voksne hakker og plukker på andre som gjør at de unge også er stygge mot hverandre. Hva skjedde med å overse det man ikke liker, istedenfor å gjentatte ganger gå inn å lese noe for å finne noe å kritisere? Så lenge hun ikke bryter noen lover eller skader noen, så kan hun gjerne dele hva hun en ønsker for min del. 

Om jeg forteller på internett hva jeg liker å spise, skal det være åpen for latterliggjøring fordi maten er billig? Om jeg deler bryllupet mitt på internett, skal dette også kunne kritiseres vilt fordi det ser stusselig ut i andre sine øyne, eller at kaken er for liten? 

Mye av det som er skrevet her inne er IKKE konstruktiv kritikk!

Amen🙏🏼🙏🏼Så enig! Og enkelte mister alt som heter folkeskikk bak anonyme brukernavn.. Det er mye diverse kommentarer her inne som på ingen måte er konstruktivt, og jeg lurer på om disse menneskene hadde sagt dette ansikt til ansikt til denne personen! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneonym
4 timer siden, Visvas skrev:

Og der var det ute et nytt innlegg "linket til kg"

Jeg brukte ordet stusselig ang bryllupet fordi det så ut som det var lite folk der. Og det kan jo bety så mangt. Men akkurat det ville jeg ha diskutert med min mann. Hadde ikke noe med hvor mye det kostet, om det var ute, inne, village eller noe som helst. Min kommentar var ang mengde folk (størrelsen på kaka var også ang hvor mange som var forventet å komme) som ofte forteller mye i Tyrkia... og jeg skriver ofte, ikke alltid 😉 

Siden Mette har lov til å hente ut deler av kommentarer og blåse de kjempestore, til lange innlegg på bloggen sin så må vi også få lov til å komme med kommentarer på det. 

....orka forresten ikke klikke meg inn, men leste stikkordene. 

 

Hun la ut link til innlegget fra selve bryllupet på snapchat, altså ikke ett nytt innlegg...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anneonym skrev:

Hun la ut link til innlegget fra selve bryllupet på snapchat, altså ikke ett nytt innlegg...

 

Så bare snappen med alle stikkordene henta her fra kg. Trykte meg som sagt ikke inn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneonym
1 minutt siden, Visvas skrev:

Så bare snappen med alle stikkordene henta her fra kg. Trykte meg som sagt ikke inn. 

Jeg forstår veldig godt at hun legger ut linken til bryllupet sitt igjen etter å blitt hånet og latterliggjort med at det var så stusselig. Så får vi alle se innlegget en gang til og de som ikke har sett det før får se det selv. Synes du skal holde deg for god til å gjøre narr av andre sitt bryllup bare fordi DU synes det ikke var nok gjester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anneonym skrev:

Jeg forstår veldig godt at hun legger ut linken til bryllupet sitt igjen etter å blitt hånet og latterliggjort med at det var så stusselig. Så får vi alle se innlegget en gang til og de som ikke har sett det før får se det selv. Synes du skal holde deg for god til å gjøre narr av andre sitt bryllup bare fordi DU synes det ikke var nok gjester. 

Det er IKKE et hån ei heller latterliggjøring. De som kjenner tyrkisk kultur forstår nok veldig godt hvorfor jeg stiller spørsmål ang dette. Og forstår hvorfor jeg ville ha snakka med mannen min om grunnen. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anneonym
10 minutter siden, Visvas skrev:

Det er IKKE et hån ei heller latterliggjøring. De som kjenner tyrkisk kultur forstår nok veldig godt hvorfor jeg stiller spørsmål ang dette. Og forstår hvorfor jeg ville ha snakka med mannen min om grunnen. 

Jeg er gift med en tyrker og VET at det varierer veldig utifra på hvor i landet du bor. Dette er en veldig liten landsbygd i nærheten av Syria og brudeparet la ikke bryllupet når det var Ramazan Bayrami, altså vil jeg tro at mange ikke kunne dra da de var i jobb. I tillegg giftet de seg i mars og du som meg vet at det er kaldt på den tiden. Ikke sitt der på din høye hest å påstå at det var noe gale med bryllupet og at hun må snakke med sin mann om det. Hold deg for god til å antyde at bryllupet var laget til for å lure henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Sola de skrev:

Synes hun er flink med diy's av det hun viser fra hjemmet sitt.  

Ja, men å påstå hun sparer millioner på det er å dra det litt langt da hun verken er elektriker eller rørlegger. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...