Diamant Skrevet 14. juni 2019 #1161 Skrevet 14. juni 2019 8 minutter siden, Yann skrev: Det er riktig. Det er samarbeidsavtaler med bloggerbunaden Nelly, luriumpiller og kremer som gir store penger... 😅 Jepp, og dette håver de inn millioner i året på 5
Justlooking Skrevet 14. juni 2019 #1162 Skrevet 14. juni 2019 Oi, jeg så det sto 0,42 i en kommentar og tok utgangspunkt i det 😊 Sorry hvis jeg misforsto! 😎 5
Antonymen Skrevet 14. juni 2019 #1163 Skrevet 14. juni 2019 Jeg har aldri vært noe særlig interessert i bloggere og leser sjelden samme blogg to ganger, men jeg må innrømme at etter jeg fant ut om Mette Ask gjennom KG, så klikker jeg meg inn flere ganger daglig for å se om hun har lagt ut noe. Ikke fordi det er lærerikt for meg eller jeg får inspirasjon derfra, men fordi jeg synes det er så interessant at hun bruker alt som blir skrevet her på kvinneguiden i sine innlegg. Hvis alle som kommenterer og kritiserer slutter med det, vil hun jo ikke ha noe å skrive om og bloggen vil dø ut. Hvis poenget med bloggen er å tjene penger så må hun finne på andre ting å skrive om enn all kritikken hun får her. Man tjener ikke penger på klikk, så jeg driter litt i om jeg gir henne 15 klikk om dagen. Dette er IKKE ment som kritikk, men som et tips til Mette om å slutte å bry seg om hva folk skriver her inne og forsvare seg hele tiden. 18
Kanelisvingen Skrevet 14. juni 2019 #1164 Skrevet 14. juni 2019 38 minutter siden, Antonymen skrev: Jeg har aldri vært noe særlig interessert i bloggere og leser sjelden samme blogg to ganger, men jeg må innrømme at etter jeg fant ut om Mette Ask gjennom KG, så klikker jeg meg inn flere ganger daglig for å se om hun har lagt ut noe. Ikke fordi det er lærerikt for meg eller jeg får inspirasjon derfra, men fordi jeg synes det er så interessant at hun bruker alt som blir skrevet her på kvinneguiden i sine innlegg. Hvis alle som kommenterer og kritiserer slutter med det, vil hun jo ikke ha noe å skrive om og bloggen vil dø ut. Hvis poenget med bloggen er å tjene penger så må hun finne på andre ting å skrive om enn all kritikken hun får her. Man tjener ikke penger på klikk, så jeg driter litt i om jeg gir henne 15 klikk om dagen. Dette er IKKE ment som kritikk, men som et tips til Mette om å slutte å bry seg om hva folk skriver her inne og forsvare seg hele tiden. Slutter hun å bry seg om det har hun jo ingenting å skrive om.. 😏 7
Antonymen Skrevet 14. juni 2019 #1165 Skrevet 14. juni 2019 4 minutter siden, Kanelisvingen skrev: Slutter hun å bry seg om det har hun jo ingenting å skrive om.. 😏 Det er poenget Skriv noe annet enn forsvarstaler eller slutt å blogg! 5
Gjest Kritt Skrevet 14. juni 2019 #1166 Skrevet 14. juni 2019 13 minutter siden, Antonymen skrev: Det er poenget Skriv noe annet enn forsvarstaler eller slutt å blogg! Det er jo mange som synes bloggen og forsvarstalene er relativt underholdende, så jeg ser ikke poenget med å be henne slutte å blogge.
Kanelisvingen Skrevet 14. juni 2019 #1167 Skrevet 14. juni 2019 6 minutter siden, Antonymen skrev: Det er poenget Skriv noe annet enn forsvarstaler eller slutt å blogg! Det er vel det en del folk har prøvd å formidle. De gangene hun har ekstra mange klikk er når hun har clickbait overskrifter og legger ut screenshotter herfra mens hun parallelt gråtkvalt på snap forteller at hun knekker sammen.. Altså, man ser jo at AB er læreren, og igjen, folk er egentlig ikke så interessert i hennes hverdagslige ting. Vi klikker inn fordi vi syntes det er ufattelig at man kan være så naiv, og vi henter popcornet når vi forventer hun skal lire av seg noe vi ler av bak ryggen på henne. Ingen seriøs annosør vil ta i henne med ildgang, nettopp av de overdrevne overskriftene, eller at bloggen er helt uten substans og retning. Annonsører får også med seg om en blogger er godt likt eller kun har nyhetsverdi fordi man syntes den er latterlig. Så spørsmålet blir jo igjen, som vi aldri har fått svar på, enda vi vet hun både leser og skriver her inne er hvorfor? Hvorfor lage en blogg?! Det er ingen penger i det, hvorfor vil man da at fremmede skal ha innsyn i det aller mest private? 19
Zurazurafina Skrevet 14. juni 2019 #1168 Skrevet 14. juni 2019 56 minutter siden, Antonymen skrev: Jeg har aldri vært noe særlig interessert i bloggere og leser sjelden samme blogg to ganger, men jeg må innrømme at etter jeg fant ut om Mette Ask gjennom KG, så klikker jeg meg inn flere ganger daglig for å se om hun har lagt ut noe. Ikke fordi det er lærerikt for meg eller jeg får inspirasjon derfra, men fordi jeg synes det er så interessant at hun bruker alt som blir skrevet her på kvinneguiden i sine innlegg. Hvis alle som kommenterer og kritiserer slutter med det, vil hun jo ikke ha noe å skrive om og bloggen vil dø ut. Hvis poenget med bloggen er å tjene penger så må hun finne på andre ting å skrive om enn all kritikken hun får her. Man tjener ikke penger på klikk, så jeg driter litt i om jeg gir henne 15 klikk om dagen. Dette er IKKE ment som kritikk, men som et tips til Mette om å slutte å bry seg om hva folk skriver her inne og forsvare seg hele tiden. Men hun tjener penger på klikk. Jo flere klikk hun kan vise til, desto bedre avtaler får hun. Så hvis 100 av damene på KG klikker seg inn 15 ganger om dagen så øker sjansen for gode annonser. Mange annonsører bryr seg lite om innhold så lenge følgeskaren er stor nok... jeg klikker meg ikke inn på noen som helst blogg, uansett hvor fristet jeg blir her inne på KG😂 jeg har sluttet helt med det i det siste. 5
Gjest Kritt Skrevet 14. juni 2019 #1169 Skrevet 14. juni 2019 1 minutt siden, Kanelisvingen skrev: Det er vel det en del folk har prøvd å formidle. De gangene hun har ekstra mange klikk er når hun har clickbait overskrifter og legger ut screenshotter herfra mens hun parallelt gråtkvalt på snap forteller at hun knekker sammen.. Altså, man ser jo at AB er læreren, og igjen, folk er egentlig ikke så interessert i hennes hverdagslige ting. Vi klikker inn fordi vi syntes det er ufattelig at man kan være så naiv, og vi henter popcornet når vi forventer hun skal lire av seg noe vi ler av bak ryggen på henne. Ingen seriøs annosør vil ta i henne med ildgang, nettopp av de overdrevne overskriftene, eller at bloggen er helt uten substans og retning. Annonsører får også med seg om en blogger er godt likt eller kun har nyhetsverdi fordi man syntes den er latterlig. Så spørsmålet blir jo igjen, som vi aldri har fått svar på, enda vi vet hun både leser og skriver her inne er hvorfor? Hvorfor lage en blogg?! Det er ingen penger i det, hvorfor vil man da at fremmede skal ha innsyn i det aller mest private? Det er vel innlysende at hun starter bloggen for å tjene penger, eventuelt finansiere mannens flytting til Norge. Og det må vel være greit det? Få andre ville delt så mye som hun gjør, men hun tenker vel kanskje at det er en snarvei til målet, samtidig som hun ikke bryr seg så mye om privatlivets fred, eventuelt tenker hun ikke over at dette blir liggende tilgjengelig for alle i lang tid.
Antonymen Skrevet 14. juni 2019 #1170 Skrevet 14. juni 2019 14 minutter siden, Zurazurafina skrev: Men hun tjener penger på klikk. Jo flere klikk hun kan vise til, desto bedre avtaler får hun. Så hvis 100 av damene på KG klikker seg inn 15 ganger om dagen så øker sjansen for gode annonser. Mange annonsører bryr seg lite om innhold så lenge følgeskaren er stor nok... jeg klikker meg ikke inn på noen som helst blogg, uansett hvor fristet jeg blir her inne på KG😂 jeg har sluttet helt med det i det siste. Jeg har ikke helt troa på at annonsørene vil løpe etter henne og hun vil tjene store mengder på dette. Innholdet må jo være bra også for at annonsørene skal åpne øynene for henne. Så de store pengene tror jeg nok ikke hun får med denne strategien. 10
Yann Skrevet 14. juni 2019 #1171 Skrevet 14. juni 2019 2 timer siden, Antonymen skrev: Jeg har ikke helt troa på at annonsørene vil løpe etter henne og hun vil tjene store mengder på dette. Innholdet må jo være bra også for at annonsørene skal åpne øynene for henne. Så de store pengene tror jeg nok ikke hun får med denne strategien. Jeg tror ikke damene her inne på Kvinneguiden er så veeeldig interessert i luriumprodukter som slanke te - tannbleking - orgasmekrem etc.. og ikke minst dette såkalte Meningstorget der du kan tjene kroner 50,- pr. mnd mot at de får selge mailadressa di til alle nettbutikker i verden. Og du får eposten din teppebombet med tilbud om ting og tang du ikke har bruk for Mye takket være de oppegående, kloke og omsorgsfulle damene her, som er veldig opptatt av det som er til barn og unges beste, er det nå et lovforslag, som blir vedtatt snart. Et forbud mot å reklamere for kosmetisk kirurgi og piller og kremer som er mer til skade en til gangs. De oppegående damene her på Kvinneguiden har brukt forbrukermakten sin i 2018. Alle seriøse bedrifter fikk en øyeåpner og avsluttet samarbeid med bloggere som eksponerer barn, ikke bare bilder, men det mest skadelige.. for barnet/tenåringen, omtale av de på SoMe. Et annet viktig aspekt er de som sier de ikke er "mammabloggere" "bare skriver om seg selv, og seg selv igjen. Ok det. Men uansett så er barna, barna til en blogger som utleverer seg selv, som kanskje ikke er helt enig at det er så greit å vite at "alle" vet "alt". Dette kunne stått i en annen tråd. Men i og med at denne bloggeren har AB som mentor, og har betalt x antall 1000 kroner på kurs.."Hvordan bli toppblogger" Der sikkert å få en tråd på Kvinneguiden var pri en. Kursdeltakerne kunne uten å bruke en krone fått bruksanvisningen helt gratis ved å lese en artikkel i Romerike Blad den 1.11.2015. Tittel " Hun som alltid er på" ( Hjelp meg og link til den, noen her ) Der kan vi lese om A-B-C innlegg, clickbaits og hva som funker. Vi har Forbrukertilsynet - Medietilsynet - Datatilsynet - Mattilsynet og mange andre tilsyn. Bloggerbarna har Kvinnetilsynet her på Kvinneguiden. Og takk og lov for det. Keep up your good work. Dagens og framtidens bloggerbarn takker dere 32
Nevod Skrevet 14. juni 2019 #1172 Skrevet 14. juni 2019 Topp tjue med 4500 lesere i dag. Mette er i ferd med å ta bloggNorge med storm! 4
Yann Skrevet 14. juni 2019 #1173 Skrevet 14. juni 2019 3 minutter siden, Nevod skrev: Topp tjue med 4500 lesere i dag. Mette er i ferd med å ta bloggNorge med storm! Som mentoren AB for noen år siden. Jo flere lesere jo mere «mislikt» og desto flere seriøse annonsører som skygger unna. Vil ikke knytte sitt solide merkenavn til en slik blogg. Ref. Gant saken og tidenes mest bisarre clicbait .. 16
Nevod Skrevet 14. juni 2019 #1174 Skrevet 14. juni 2019 Hvorfor er dere så opptatt av hva Mette tjener eller evt ikke tjener? Jeg regner med at Mette først og fremst blogger for gøy, så er det en fin bonus å tjene noen kroner. 3
Kanelisvingen Skrevet 14. juni 2019 #1175 Skrevet 14. juni 2019 10 minutter siden, Nevod skrev: Hvorfor er dere så opptatt av hva Mette tjener eller evt ikke tjener? Jeg regner med at Mette først og fremst blogger for gøy, så er det en fin bonus å tjene noen kroner. Betaler man flere tusen for ett "bli toppblogger kurs" om det kun er for gøy? 🤔 17
Frøken_fjong1 Skrevet 14. juni 2019 #1176 Skrevet 14. juni 2019 19 minutter siden, Nevod skrev: Hvorfor er dere så opptatt av hva Mette tjener eller evt ikke tjener? Jeg regner med at Mette først og fremst blogger for gøy, så er det en fin bonus å tjene noen kroner. Jeg tror hun har ett stort ønske om å tjene en del penger på bloggen. Hun hadde nok ikke betalt flere 1000 kr hvis ikke. 8
Nevod Skrevet 14. juni 2019 #1177 Skrevet 14. juni 2019 (endret) 16 minutter siden, Kanelisvingen skrev: Betaler man flere tusen for ett "bli toppblogger kurs" om det kun er for gøy? 🤔 Folk betaler for alle mulige kurs til en hver tid. Mette har sikkert en drøm om å leve av bloggen, i likhet med at hobbymusikere vil leve av musikk, og 14 år gamle fotballspillere vil bli proffer. Men først og fremst gjør man det for gøy/hobby. Det er neppe verdt 8000, men Mette har garantert fått flere gode tips hva angår layout, faste rutiner, og bruk av Instagram/snap osv, som gjør kurset verdt det for henne. Man blir ikke blakk av 8000. Endret 14. juni 2019 av Nevod 5
Baresierdet Skrevet 14. juni 2019 #1178 Skrevet 14. juni 2019 De fleste vil jo tjene penger, og hvis man kan tjene penger på noe som i utgangspunktet er en hobby og noe hun synes er gøy så er jo det bra for henne. jeg kan ikke skjønne at folk er så negative, det finnes sikkert titalls av blogger der ute som ikke treffer meg men jeg rakker ikke ned på bloggeren av den grunn. Da slutter jeg bare å lese den, og trykker inn på de andre som jeg synes det er fine å lese 🙂 jeg synes Mette er tøff, og hun går sin egen vei uten å høre på en gjeng på kg som har tips og råd ang livet hennes og ekteskapet hennes. Så lenge hun trives med å blogge, uansett om hun hadde hatt 10 lesere om dagen så er jo det hennes valg. Hun gjør noe som hun trives med og det bør hun fortsette med. 6
Kanelisvingen Skrevet 14. juni 2019 #1179 Skrevet 14. juni 2019 8 minutter siden, Nevod skrev: Folk betaler for alle mulige kurs til en hver tid. Mette har sikkert en drøm om å leve av bloggen, i likhet med at hobbymusikere vil leve av musikk, og 14 år gamle fotballspillere vil bli proffer. Men først og fremst gjør man det for gøy/hobby. Det er neppe verdt 8000, men Mette har garantert fått flere gode tips hva angår layout, faste rutiner, og bruk av Instagram/snap osv, som gjør kurset verdt det for henne. Man blir ikke blakk av 8000. Hvis man ikke har råd til å reparere bilen når den ryker, eller reise til mannen sin så blir man vel egentlig det. 21
Kanelisvingen Skrevet 14. juni 2019 #1180 Skrevet 14. juni 2019 8 minutter siden, Baresierdet skrev: De fleste vil jo tjene penger, og hvis man kan tjene penger på noe som i utgangspunktet er en hobby og noe hun synes er gøy så er jo det bra for henne. jeg kan ikke skjønne at folk er så negative, det finnes sikkert titalls av blogger der ute som ikke treffer meg men jeg rakker ikke ned på bloggeren av den grunn. Da slutter jeg bare å lese den, og trykker inn på de andre som jeg synes det er fine å lese 🙂 jeg synes Mette er tøff, og hun går sin egen vei uten å høre på en gjeng på kg som har tips og råd ang livet hennes og ekteskapet hennes. Så lenge hun trives med å blogge, uansett om hun hadde hatt 10 lesere om dagen så er jo det hennes valg. Hun gjør noe som hun trives med og det bør hun fortsette med. Men hva da når hun legger ut barn og barnebarn på SoMe? Fremdeles bare hennes valg? 14
Anbefalte innlegg