Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Jeg blir helt oppgitt av å lese enkelte kommentarer her inne. Er dere som håner bryllup, klær og mat virkelig voksne mennesker? Jeg vil bare ikke tro at enkelte mennesker er så lite oppegående at de sitter å snakket slik om andre mennesker. Ja det er en offentlig person, bloggen og innholdet er helt Ok å diskutere, men det finnes da grenser på hvordan man oppfører seg. Helt seriøst, ser dere ikke hvor lavmål dette er? 

Endret av Frøken_fjong1
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk å kritisere noen for maten de spiser.... Hvor dypt kan man synke?

Bryllupet har hun også selv skrevet kom opp i hast, da de endte med å flytte det fram flere måneder. Husker ikke helt hvorfor.

Det skrives mye bra og riktig, men enkelte ting her må man bare riste på hodet av.

Endret av Nevod
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv skrevet et innlegg i denne tråden, som jeg forsåvidt står for. Men ønsker likevel jeg ikke hadde skrevet dem som jeg skrev dem. Fordi det har utviklet seg til noe jeg ikke har lyst å være med på. Syns det er mye ufint i denne tråden. Hakking og håning. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, hun velger å "være offentlig", og jada, man må regne med kommentarer og kritikk, men det er da virkelig ikke nødvendig å latterliggjøre folk. For det er nøyaktig det som gjøres i denne tråden. Mange har en hånlig tone, og det er helt tydelig at enkelte godter seg mens de fantaserer om alt mulig som kan gå galt, og ikke minst snakker nedlatende om alt hun gjør og sier. Etterpå sier man at man selvfølgelig bare ønsker dem alt godt, men bare ønsker å hjelpe henne - ja, ikke sant. Jeg blir flau på deres vegne.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøken_fjong1 skrev:

Jeg blir helt oppgitt av å lese enkelte kommentarer her inne. Er dere som håner bryllup, klær og mat virkelig voksne mennesker? Jeg vil bare ikke tro at enkelte mennesker er så lite oppegående at de sitter å snakket slik om andre mennesker. Ja det er en offentlig person, bloggen og innholdet er helt Ok å diskutere, men det finnes da grenser på hvordan man oppfører seg. Helt seriøst, ser dere ikke hvor lavmål dette er? 

De hadde jo SITT bryllup og på den måten som de selv ønsker. Vi kan gjerne synes det er rart, men vi har ingen grunn til å kritisere dette.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil beklage for at jeg dro den vel langt. Ang. maten kunne jeg spart meg for. Jeg burde ikke irritert meg over alt og tatt det ut på denne måten. Jeg irriterte meg over naiviteten og at alt var så flott og fantastisk. Jeg tenkte at man spiser lamachun hver dag fordi det er billig mat. Jeg ville da sagt jeg liker det og spiser fordi det er billig. En helt ærlig sak. Men kanskje er det slik at hun elsker lamachun over all den fantastiske maten slik at det må snappe mye om den, mange bilder og innlegg om den. Jeg skal respektere det, og jeg dro den for langt. Beklager. 

Jeg har ikke ment å latterliggjøre bryllupet og mener selv jeg ikke gjorde det. Jeg delte min erfaring med tanke om at det er slik jeg kjenner det. Har heller ikke sagt at jeg sitter på noen fasit ang Tyrkia 🙂  

Snappene fra bloggeren som kom i kjølvannet av dette dreide seg nesten utelukkende om hvor latterliggjort hun følte seg, det kom ingen (som jeg kunne se iallefall) tanker rundt det som ble sagt ang barna og det planlagte barnet....bare det bekreftet mye for meg. 

Tydelig at hun refererte til meg siden jeg også hadde vært igjennom det samme og burde hatt bedre forståelse. Jeg vet med 100% sikkerhet at jeg aldri ville tatt de valgene hun har tatt. Jeg ville aldri og da mener jeg aldri giftet meg med noen mitt barn ikke hadde møtt og det er nok derfor jeg jeg kjenner en vannvittig irritasjon og drar den nok litt langt pga det. Fordi jeg vil aldri forstå... 

 

 

Endret av Visvas
Rettet skrivefeil
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Honey Dew skrev:

De hadde jo SITT bryllup og på den måten som de selv ønsker. Vi kan gjerne synes det er rart, men vi har ingen grunn til å kritisere dette.

Nettopp. Hva som er et perfekt bryllup eller ikke kan ingen andre avgjøre. Det jeg ser på som perfekt , gjør gjerne ikke du. Ingen av oss vil ha behov for å håne den andres syn liksom. Men her inne er alle så mye bedre enn andre tror de. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager jeg er sikkert en veldig slem person, men skal hun overleve i bloggverdenen. Så må hun faktisk lære seg og ikke være så sårbar. Ser at i de fleste trådene her på rampelys, får bloggere kommentarer om hva de legger ut, hvordan de fremstiller seg selv osv..

Kanskje hun burde slutte å gå inn her å lese da, hvis hun tar det så til seg! Tviler på at Isabel Raad, villapaprika og Sophie Elise går inn her for å lese kommentarer om seg selv, for så og snappe om det etterpå..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en tråd for å diskutere blogg..og det er det vi gjør.. Hun har en mentor som mener at det beste som kan skje en blogger er å bli diskutert på kvinneguiden. Bloggeren selv laget en anonym profil her inne og kommenterer på innlegg, hun har fått ekstremt flere lesere på bloggen sin etter alle "fæle" innlegg her, og siden hun velger å betale flere tusen for et bli "en bedre blogger" kurs, når hun verken har penger til å reparere bil eller flybilletter, så må en anta at blogging er noe hun virkelig satser på. Da nytter det lite å remje å klage på snap altså. Hun er sånn sett av den verste sorten, lusker rundt her inne og finner ting å skrive om, men griner når hun ikke blir strøket med hårene. Hadde det ikke vært for KG hadde hu. Hatt de faste 20-30 leserene. Til bloggeren, som man reder ligger man, og du redde sengen helt på egenhånd. 

Endret av Kanelisvingen
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneonym
14 minutter siden, plasticfantastic skrev:

Beklager jeg er sikkert en veldig slem person, men skal hun overleve i bloggverdenen. Så må hun faktisk lære seg og ikke være så sårbar. Ser at i de fleste trådene her på rampelys, får bloggere kommentarer om hva de legger ut, hvordan de fremstiller seg selv osv..

Kanskje hun burde slutte å gå inn her å lese da, hvis hun tar det så til seg! Tviler på at Isabel Raad, villapaprika og Sophie Elise går inn her for å lese kommentarer om seg selv, for så og snappe om det etterpå..

Har du lest retningslinjene? 

Uansett hvem dere diskuterer og uansett om de går inn å leser det selv, eller ikke, så er det ikke lov å latterliggjøre eller komme med spekulasjoner! Så det handler ikke om at bloggere må lære seg å ikke være sårbar, det handler om å følge retningslinjene og i tillegg være voksen nok til å holde seg saklig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anneonym skrev:

Har du lest retningslinjene? 

Uansett hvem dere diskuterer og uansett om de går inn å leser det selv, eller ikke, så er det ikke lov å latterliggjøre eller komme med spekulasjoner! Så det handler ikke om at bloggere må lære seg å ikke være sårbar, det handler om å følge retningslinjene og i tillegg være voksen nok til å holde seg saklig. 

Latterliggjøring er vel i forhold til hvem som leser og oppfattelsen? Og hvis du leser hele tråden så vil du se at de fleste spekulasjonene er noe hun legger opp til med vilje og for å få klikk. Idag har det kommet lite "negative svar her inne, da kommer n'te intetsigende innlegg om forholdet de har, noe leserene har lest til det kjedsommelige før, med selfier som ser ut som de tusen andre hun legger ut... Igjen, hun går på kurs for å bli toppblogger, da burde man vel ha noe å skrive om først og fremst. Eller hun tror leserene er mindre begavet og nøyer seg med bilder i solen og det samme gnaget om igjen og om igjen. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Det er en tråd for å diskutere blogg..og det er det vi gjør.. Hun har en mentor som mener at det beste som kan skje en blogger er å bli diskutert på kvinneguiden. Bloggeren selv laget en anonym profil her inne og kommenterer på innlegg, hun har fått ekstremt flere lesere på bloggen sin etter alle "fæle" innlegg her, og siden hun velger å betale flere tusen for et bli "en bedre blogger" kurs, når hun verken har penger til å reparere bil eller flybilletter, så må en anta at blogging er noe hun virkelig satser på. Da nytter det lite å remje å klage på snap altså. Hun er sånn sett av den verste sorten, lusker rundt her inne og finner ting å skrive om, men griner når hun ikke blir strøket med hårene. Hadde det ikke vært for KG hadde hu. Hatt de faste 20-30 leserene. Til bloggeren, som man reder ligger man, og du redde sengen helt på egenhånd. 

Hva som får noen til å tro at man blir en bedre blogger av et slikt kurs må enten være dum eller naiv spør du meg, for skal man ha en interessant blogg som fenger på den rette måten så bør det være en plan, ikke bare sprette frem og tilbake med forskjellige innlegg som ikke ser ut til å være noe annet enn hva man kunne hatt som statusoppdatering på facebook rettet mot venner og kjente. Eller ha samme type innlegg flere ganger bare skrevet på forskjellige måter.
Og hvilken interesse har jeg av disse bloggerne? Vel, null niks egentlig, men er faktisk veldig fascinert av å se hva mennesker klarer å offentligjøre og lire av seg i den tro at man skal få oppmerksomhet og kanskje....hey hey.....bli en stor blogger og tjene penger på det. Ja, selvfølgelig, det er de som blir store og tjener masse, men de er i mindretall og må være såpass tykkhudet at de klarer alt av kritikk, misunnelse og you name it......ingen av de har uansett blitt strøket med hårene fra dag èn, men har sjelden latt det påvirke bloggingen i større grad, foruten AB da, selveste bloggmammaen og mentoren, som etter hvert brukte mer tid på syting og klaging, og det er kanskje det som ender med å bli resultatet hos de på kurset. 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Latterliggjøring er vel i forhold til hvem som leser og oppfattelsen? Og hvis du leser hele tråden så vil du se at de fleste spekulasjonene er noe hun legger opp til med vilje og for å få klikk. Idag har det kommet lite "negative svar her inne, da kommer n'te intetsigende innlegg om forholdet de har, noe leserene har lest til det kjedsommelige før, med selfier som ser ut som de tusen andre hun legger ut... Igjen, hun går på kurs for å bli toppblogger, da burde man vel ha noe å skrive om først og fremst. Eller hun tror leserene er mindre begavet og nøyer seg med bilder i solen og det samme gnaget om igjen og om igjen. 

Det er tydeligvis nok til å skape et voldsomt engasjement her inne. Kanskje vi alle er mindre begavet?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Scoop skrev:

Det er tydeligvis nok til å skape et voldsomt engasjement her inne. Kanskje vi alle er mindre begavet?

Kan godt hende. Jeg for min del ser det som god underholdning jeg 😏

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Heidegger skrev:

Her legger du ansvaret for spekulasjoner på bloggeren, det blir ikke riktig. Hvis du synes innlegg er intetsigende, så er det vel bare å la være å lese? Så kan vi andre mindre begavede hygge oss med det som blir lagt ut.

Når bloggeren med fynd og klem legger ut et clickbait og skriver hun "opplevde" noe på flyet, skal skrive om det senere for det var så opprørende.. Da er det vel hun som lager spekulasjonene? Siden vi aldri hørte noe mer om det? 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er nok mye som er ment som kritikk og ikke latterliggjøring og spekulasjoner. Men heller det at bloggeren føler at det er mobbing og håning. Fort gjort å dra frem offer-kortet, for å få mer klikk og sympati følgere. Ser det spesielt på paradisebloggene om dagen, hvor alle lager drama for å få klikk.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Heidegger skrev:

Spørs om moderatorene er enig i det.

Det får jo moderatoren selv ta en vurdering på,  er ikke noe vits i å diskutere det fremog tilbake.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneonym
4 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Igjen.. Øynene som ser. Hva som er latterliggjøring og hva som ikke er.. 

Når kommentarene blir slettet av moderator på grunnlag av spekulasjoner og latterliggjøring bør en da spørre seg selv om en da kanskje må ta det til etterretning! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som ikke syntes bloggen er så spesielt bra, vi får beskjed om å la være å lese osv.. Dere som syntes den er så utrolig bra.. Hvorfor? Hva gjør at dere følger nettopp denne bloggen? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...