Gjest Kritt Skrevet 10. juli 2020 #8801 Skrevet 10. juli 2020 24 minutter siden, Visvas skrev: Hun har faktisk skrevet åpent om sin økonomi og verdier. Regner med det er for å skape både åpenhet og en debatt? "Problemet" med hvordan Mette skriver er at man kun får bruddstykker i blogginnlegg og så kommer resten litt og litt etter klipp og lim herifra på snap. Det er ikke så rart at man stiller spørsmål ved mye av det som skrives fordi vi sjeldent får helhetsbildet før mange innlegg etterpå. Noe jeg tror helt klart er med hensikt, så har man litt fres i tråden her og litt mer mat til bloggen. Det som kunne vært ett innlegg blir gjerne 3-4 innlegg, noen sider her = trafikk og penger i kassen. Du har i hvertfall tillit til hennes evne til taktisk planlegging 😀
Flettfrid Skrevet 10. juli 2020 #8802 Skrevet 10. juli 2020 1 time siden, CMarie skrev: En alenemor i et underbetalt yrke, dine ord, kan neppe ha fått lån på mange millioner for 15 år siden. Det betyr lånet har økt i stedet for at det er betalt avdrag. Hypotetisk. Hun har lånt på for å pusse opp, bygge om kjøkken/stue osv. Noe veldig mange gjør flere ganger gjennom livet. 17
Justlooking Skrevet 10. juli 2020 #8803 Skrevet 10. juli 2020 Synes hun har klart seg bra økonomisk jeg. Ikke mange alenemødre innen helsevesenet som sitter på verdier til flere millioner. Og det er helt vanlig å ta opp flere lån på et hus, som noen skriver her. 22
Frøken_fjong1 Skrevet 10. juli 2020 #8804 Skrevet 10. juli 2020 Hvorfor i helvete reiser hun og ungene på båttur og oppholder seg rundt andre mennesker der når alle tre er syk? Ja de kan ha blitt syke på turen, men jeg tviler på at alle tre plutselig ble forkjølet og syke samtidig. Og har hun overhode gitt beskjed om dette på båten, så de kunne fått de inn på en lugar og vekk fra alle andre? Helt sikkert ikke, der i gården er det seg selv først og sist! 7
CMarie Skrevet 10. juli 2020 #8805 Skrevet 10. juli 2020 2 timer siden, Justlooking skrev: Synes hun har klart seg bra økonomisk jeg. Ikke mange alenemødre innen helsevesenet som sitter på verdier til flere millioner. Og det er helt vanlig å ta opp flere lån på et hus, som noen skriver her. Enig i det, hun har vært veldig heldig og også flink som har skapt et trygt hjem for seg og barna og i tillegg økonomisk sikkerhet i verdien på huset. Men derfor synes jeg det er rart at hun ikke har bedre kontroll på dagligøkonomien som hun har skrevet om så mange ganger. Ingen buffer, ingen penger til reparasjon av bil, regninger for over 80.000 forfalt, må ha møte i banken for å låne et mindre beløp og få hjelp til budsjett. Har man fri egenkapital i huset på fire millioner forstår jeg ikke helt det. Det er kun summen av det hun skriver om det som får meg til å stusse. Det blir selvfølgelig kun på grunnlag av det hun har delt. 8
Frøken_fjong1 Skrevet 10. juli 2020 #8806 Skrevet 10. juli 2020 Morsomt at hun snakker om at vi ikke må bli helt hysterisk. Hun som bruker munnbind og hansker. Mens når hun og familien selv er blitt syke, så går det fint å gå fritt rundt bland andre folk. Har ikke jeg vært hyggelig mot henne? Pga jeg kommenterer hva hun selv skriver på blogg og snap? 😂😂 jaja Mette, du får leve i troen 13
Voyager Skrevet 10. juli 2020 #8807 Skrevet 10. juli 2020 9 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev: Morsomt at hun snakker om at vi ikke må bli helt hysterisk. Hun som bruker munnbind og hansker. Mens når hun og familien selv er blitt syke, så går det fint å gå fritt rundt bland andre folk. Har ikke jeg vært hyggelig mot henne? Pga jeg kommenterer hva hun selv skriver på blogg og snap? 😂😂 jaja Mette, du får leve i troen Nei, du er ikke videre hyggelig med henne, det har hun helt rett i. Du er nedlatende og dømmende. 22
Frøken_fjong1 Skrevet 10. juli 2020 #8808 Skrevet 10. juli 2020 12 minutter siden, Voyager skrev: Nei, du er ikke videre hyggelig med henne, det har hun helt rett i. Du er nedlatende og dømmende. 😂😂 3
Scoop Skrevet 10. juli 2020 #8809 Skrevet 10. juli 2020 1 time siden, Frøken_fjong1 skrev: Hvorfor i helvete reiser hun og ungene på båttur og oppholder seg rundt andre mennesker der når alle tre er syk? Ja de kan ha blitt syke på turen, men jeg tviler på at alle tre plutselig ble forkjølet og syke samtidig. Og har hun overhode gitt beskjed om dette på båten, så de kunne fått de inn på en lugar og vekk fra alle andre? Helt sikkert ikke, der i gården er det seg selv først og sist! Herregud altså. Tror hun vet bedre enn deg når de ble forkjølet. Ja, hun brukte hansker og munnbind i starten av coronaen, men situasjonen er en helt annen nå enn da. Skulle de virkelig bedt om å bli plassert på en lugar i noen få timer? Hun skriver at de holdt avstand, og nå er de hjemme. Det er dessuten mange som er forkjølet nå, har ingenting med corona å gjøre. 10
Tildittbeste Skrevet 10. juli 2020 #8810 Skrevet 10. juli 2020 2 minutter siden, Scoop skrev: Herregud altså. Tror hun vet bedre enn deg når de ble forkjølet. Ja, hun brukte hansker og munnbind i starten av coronaen, men situasjonen er en helt annen nå enn da. Skulle de virkelig bedt om å bli plassert på en lugar i noen få timer? Hun skriver at de holdt avstand, og nå er de hjemme. Det er dessuten mange som er forkjølet nå, har ingenting med corona å gjøre. Selv sagt vet hun det best selv. Men når det gang på gang blir visst til innlegg her og forsvart etter beste evne. Og i tillegg har endra veldig på sitt syn så er det egentlig ikke så rart folk reagerer. Corona er kommet for å bli lenge. Det er sant. Men det er vell fortsatt de Samme grunnreglene som er gjeldende. Å holde avstand ser ikke alltid til å fungere så godt i sommer Norge ser det ut som. Dessverre. Uansett stoler på at hun har gjort sitt beste 2
Scoop Skrevet 10. juli 2020 #8811 Skrevet 10. juli 2020 2 minutter siden, Tildittbeste skrev: Selv sagt vet hun det best selv. Men når det gang på gang blir visst til innlegg her og forsvart etter beste evne. Og i tillegg har endra veldig på sitt syn så er det egentlig ikke så rart folk reagerer. Corona er kommet for å bli lenge. Det er sant. Men det er vell fortsatt de Samme grunnreglene som er gjeldende. Å holde avstand ser ikke alltid til å fungere så godt i sommer Norge ser det ut som. Dessverre. Uansett stoler på at hun har gjort sitt beste Hun har vel endret sitt syn på det i takt med at myndighetene har lettet veldig på restriksjonene. Som de fleste andre, regner jeg med. For tre måneder siden var det såvidt greit å gå på butikken, nå åpnes det opp for å reise til blant annet Italia. Klarer ikke helt å se hvorfor hun skulle bedt om en lugar de få timene, hun måtte fortsatt gått rundt på båten og lett etter ansatte, snakket med dem, gått til den eventuelle lugaren og deretter ut av båten og kommet seg hjem. Må vel være bedre å holde seg i ro et eller annet sted på båten som de gjorde, og så dratt hjem fortest mulig. 9
Tildittbeste Skrevet 10. juli 2020 #8812 Skrevet 10. juli 2020 1 minutt siden, Scoop skrev: Hun har vel endret sitt syn på det i takt med at myndighetene har lettet veldig på restriksjonene. Som de fleste andre, regner jeg med. For tre måneder siden var det såvidt greit å gå på butikken, nå åpnes det opp for å reise til blant annet Italia. Klarer ikke helt å se hvorfor hun skulle bedt om en lugar de få timene, hun måtte fortsatt gått rundt på båten og lett etter ansatte, snakket med dem, gått til den eventuelle lugaren og deretter ut av båten og kommet seg hjem. Må vel være bedre å holde seg i ro et eller annet sted på båten som de gjorde, og så dratt hjem fortest mulig. Enig at hun ikke trengte stresse med lugar. Men tror vell mer at folk reagerer generelt på at hun får nytt syn på en sak og da er det helt uhørt at folk reagerer 2
Gjest Heartgirl Skrevet 10. juli 2020 #8813 Skrevet 10. juli 2020 1 time siden, Frøken_fjong1 skrev: Hvorfor i helvete reiser hun og ungene på båttur og oppholder seg rundt andre mennesker der når alle tre er syk? Ja de kan ha blitt syke på turen, men jeg tviler på at alle tre plutselig ble forkjølet og syke samtidig. Og har hun overhode gitt beskjed om dette på båten, så de kunne fått de inn på en lugar og vekk fra alle andre? Helt sikkert ikke, der i gården er det seg selv først og sist! Forkjølelse er noe helt annet enn korona, og alle blir forkjølt. Ikke rart med det skiftende været vi har rundt om kring i Norge. Mette vet godt selv når hun ble forkjølt, og forkjølelse er ikke det samme som korona! Alle kan bli forkjølt, og Mette viste ansvar da hun reiste hjem. Synes du overreagerer ja!
Gjest Heartgirl Skrevet 10. juli 2020 #8814 Skrevet 10. juli 2020 48 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev: Morsomt at hun snakker om at vi ikke må bli helt hysterisk. Hun som bruker munnbind og hansker. Mens når hun og familien selv er blitt syke, så går det fint å gå fritt rundt bland andre folk. Har ikke jeg vært hyggelig mot henne? Pga jeg kommenterer hva hun selv skriver på blogg og snap? 😂😂 jaja Mette, du får leve i troen Fy så stygg du er med henne ❤️ Jeg får vondt når jeg leser slike kommentarer som det du skriver om Mette.
Gjest Heartgirl Skrevet 10. juli 2020 #8815 Skrevet 10. juli 2020 39 minutter siden, Voyager skrev: Nei, du er ikke videre hyggelig med henne, det har hun helt rett i. Du er nedlatende og dømmende. Enig med deg.
Gjest Heartgirl Skrevet 10. juli 2020 #8816 Skrevet 10. juli 2020 7 timer siden, Lunabelle skrev: Kanskje vi skal la diskusjonen ligge, så hun får brukt tiden på barna sine istedet for å sitere og forsvare/forklare seg om innleggene her på KG. De er jo på ferie og jeg syns det er ille at hun bruker tiden sin på KG 😅. Kjenner du Mette siden du hevder at hun ikke bruker tiden med ungene sine? Det vet du ingenting om, og du har ingen grunn til å uttale deg om slike ting du ikke vet noe om. Jeg vedder 100% på at du ikke kjennere Mette personlig en gang. Du er vel en av de som følger Mette på snap chat, og som irriterer deg over det Mette gjør, så løper du inn hit for å kommentere hva hun foretar seg. Du velger å følge henne av egen fri vilje. Ingen tvinger deg.
Visvas Skrevet 10. juli 2020 #8817 Skrevet 10. juli 2020 5 timer siden, Kritt skrev: Du har i hvertfall tillit til hennes evne til taktisk planlegging 😀 😁 4
gazza Skrevet 10. juli 2020 #8818 Skrevet 10. juli 2020 Hvordan vet man om man kun er forkjølet eller er smittet av korona?? Uten å ha tatt test? Det er vel ganske mange av de samme symptomene? Rart dette at hvis folk blir tette, hoster og har feber så sier de fleste at det kun er forkjølelse. Hvordan klarer de å skille det??? Jeg bare spør. 13
Gjest Heartgirl Skrevet 10. juli 2020 #8819 Skrevet 10. juli 2020 (endret) 25 minutter siden, gazza skrev: Hvordan vet man om man kun er forkjølet eller er smittet av korona?? Uten å ha tatt test? Det er vel ganske mange av de samme symptomene? Rart dette at hvis folk blir tette, hoster og har feber så sier de fleste at det kun er forkjølelse. Hvordan klarer de å skille det??? Jeg bare spør. Det er stor forskjell på å være forkjølt og det å ha korona har jeg hørt. Forkjølt så renner snørr og tårer, tett nese, man blir sår i halsen og feberen er vel omtrent ca 38 grader. Ved korona får man tørrhoste, hodepine, verkende ledd (som er typisk eksempel i influensa) og høy feber. Det er stor forskjell ja! Virker som om noen her inne ønsker at Mette skal ha korona, for da får noen noe å ta henne for at hun reiste med båt sammen ungene sine. Mette vet nok best selv om hvordan det kjennes når hun er forkjølt. Endret 10. juli 2020 av Heartgirl
Visvas Skrevet 10. juli 2020 #8820 Skrevet 10. juli 2020 (endret) 28 minutter siden, gazza skrev: Hvordan vet man om man kun er forkjølet eller er smittet av korona?? Uten å ha tatt test? Det er vel ganske mange av de samme symptomene? Rart dette at hvis folk blir tette, hoster og har feber så sier de fleste at det kun er forkjølelse. Hvordan klarer de å skille det??? Jeg bare spør. Ja samme tenker jeg. De har jo sagt at hvis man har forkjølelsessymptomer så skal man leve som om man har corona. Altså isolere seg. Mette latterliggjør de som blåser opp ei forkjølelse når "resten av verden" er i disse dager opplært til at man skal ta forkjølelse på alvor. Men først var jo babyen forkjøla og etterpå hadde hun nyst i ei stund/ rensa systemet. Så hun var kanskje ikke forkjøla alikevel da? Endret 10. juli 2020 av Visvas 10
Anbefalte innlegg