Gå til innhold

metteask.blogg.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja ikke noe er som litt fres i tråden på kg så det kan fort hende. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror de har null peiling på hvordan ting fungerer jeg.. Og heller i ettertid tyr til bloggen for at verden er dum og slem mot de.. Vi vet jo hun leser her, så kommer nok snart en clickbait overskrift som igjen dreier seg om ammingen.. Sikkert fint for mange å lese om.. Men hvor mange ganger har det vært emne?!.. Ja ja..

• Liker 9
Skrevet
På 14.6.2020 den 15.24, Tildittbeste skrev:

"Han burde få bli så lenge dere vil". En kommentar på bloggen.  Da burde hun kanskje svart at det ikke er mulig. Særlig hvis dette er en blogg som skal opplyse og gi informasjon til andre i samme situasjon. Ganske strenge regler for å få opphold i Norge.  Og de kan man vell ikke komme seg unna. Verken på grunn av Corona eller nyfødt barn meg bekjent 

Hvis alle som ville bare kunne bli i Norge, så hadde det vært hundretusener som hadde banket på døren til Norge. Vi er blant de heldige få som er født i Norge, et demokratisk og fredelig land med meget god økonomi, så at andre vil ta del i velstanden er helt naturlig, men Norge hadde da gått konk. Vi har ikke råd til å sende hundretusener på skole for å lære norsk, gi dem et sted å bo etc, etc.etc.  At ikke folk fatter dette viser bare at de har null kunnskap om verden generelt. 

• Liker 20
Skrevet

Jeg ser Mette har skrevet at hun får tilbake pengene for de 13(?) flybillettene hun kjøpte etter at grensene hadde begynt å stenge. Ser veldig mange andre ikke får igjen penger for kjøpte billetter i dette tidsrommet så det er sikkert en del som hadde blitt glad for å vite hvordan dette lar seg gjøre ? 

Jeg har familie som hadde tenkt seg nedover i påska og de har fått refundert alle sine billetter (ser hun skriver det tar tid å få refundert så det var et svar til dette) De kjøpte dog før corona ble et tema. 

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig mange som ikke har lest og undersøkt veldig mye som tror at UDI ser enkeltindividet. Og tror at man har rett til å være sammen som familie, det er mange som har fått seg en kalddusj der gitt.  

Jeg kjenner ei som brukte over 7 år for å få mannen sin til Norge fordi hun trodde at UDI automatisk ville innvilge familiegjenforening. Hun leste seg ikke opp og antok at ting skulle gå bra fordi HUN mente de hadde rett på å være sammen som familie. Jeg var med henne til advokat som var spesialist i å hjelpe med klager til UDI og UNE og hun var klar i sin tale. For UDI er man bare et papir og hvis man ikke er råheldig med saksbehandleren sin så må alt være prikkfritt.

Jeg kjenner også noen som fikk avslag og evig utestengelse fra Schengen fordi UDI trodde han hadde vært i Norge under søknadsprosessen. Han hadde turistvisum til et annet land i denne perioden, men var aldri i Norge.  Hjalp ikke, UDI antok, og det var mer enn nok. Det var på den tiden det ikke var lov å komme til Norge på turistvisum mens man hadde søknad inne.  

Jeg har VELDIG respekt for UDI og hadde ikke turt å tullet det til. De har enorm makt ovenfor framtiden, så jeg håper Mette har dette under kontroll. 

• Liker 12
Skrevet
54 minutter siden, Visvas skrev:

Det er veldig mange som ikke har lest og undersøkt veldig mye som tror at UDI ser enkeltindividet. Og tror at man har rett til å være sammen som familie, det er mange som har fått seg en kalddusj der gitt.  

Jeg kjenner ei som brukte over 7 år for å få mannen sin til Norge fordi hun trodde at UDI automatisk ville innvilge familiegjenforening. Hun leste seg ikke opp og antok at ting skulle gå bra fordi HUN mente de hadde rett på å være sammen som familie. Jeg var med henne til advokat som var spesialist i å hjelpe med klager til UDI og UNE og hun var klar i sin tale. For UDI er man bare et papir og hvis man ikke er råheldig med saksbehandleren sin så må alt være prikkfritt.

Jeg kjenner også noen som fikk avslag og evig utestengelse fra Schengen fordi UDI trodde han hadde vært i Norge under søknadsprosessen. Han hadde turistvisum til et annet land i denne perioden, men var aldri i Norge.  Hjalp ikke, UDI antok, og det var mer enn nok. Det var på den tiden det ikke var lov å komme til Norge på turistvisum mens man hadde søknad inne.  

Jeg har VELDIG respekt for UDI og hadde ikke turt å tullet det til. De har enorm makt ovenfor framtiden, så jeg håper Mette har dette under kontroll. 

Men har det ingenting å si at man har fått et barn sammen? I tillegg har de har jo sikkert haugevis av bilder fra dem to sammen, både i Tyrkia og Norge, gjennomført bryllup med slekt og landsbybeboere, H har reist hjem når han skulle ( bortsett fra nå pga korona), altså ikke ulovlig opphold etc, etc. 

• Liker 3
Gjest Kritt
Skrevet
20 minutter siden, JaVel skrev:

Men har det ingenting å si at man har fått et barn sammen? I tillegg har de har jo sikkert haugevis av bilder fra dem to sammen, både i Tyrkia og Norge, gjennomført bryllup med slekt og landsbybeboere, H har reist hjem når han skulle ( bortsett fra nå pga korona), altså ikke ulovlig opphold etc, etc. 

At man får barn må jo svekke mistanken om proforma, men samtidig blir det jo litt feil om det å produsere barn tidlig i forholdet skal premieres.

Skrevet

Hun skriver på snap at H reiser på søndag, hadde vist vært styr å få byttet dato med kansellert fly. 

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende og spekulerende innlegg og svar til dette.

Sol, admin.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for kommentarer til moderering. Spørsmål til moderering kan tas på PM til meg eller på Ris og Ros Rampelyset. 

Sol, admin.

• Liker 2
Skrevet

Nå er jeg kanskje litt stygg og patetisk. Kan ikke dy meg. Skriver til TV 2. Forslag til nytt reality prosjekt. « De hodeløse bloggerbarna»  Hadde tenkt et smilefjes, gjør det ikke.. tenker ... 

• Liker 4
Gjest Kritt
Skrevet

Har han reist i dag?

Få oppdateringer i det siste, kanskje han fikk innvilget noen dager uten på slutten av oppholdet.

Gjest Heartgirl
Skrevet
10 timer siden, Yann skrev:

Nå er jeg kanskje litt stygg og patetisk. Kan ikke dy meg. Skriver til TV 2. Forslag til nytt reality prosjekt. « De hodeløse bloggerbarna»  Hadde tenkt et smilefjes, gjør det ikke.. tenker ... 

Mette har vært utrolig forsiktig med å vise frem jenta si, og hun er fornuftig som ikke røper navnet hennes på sosiale medier. Med all ufortjent hest og rykter som skrives om Mette her inne skjønner jeg henne godt. 

Skrevet
2 timer siden, Kritt skrev:

Har han reist i dag?

Få oppdateringer i det siste, kanskje han fikk innvilget noen dager uten på slutten av oppholdet.

Ja, han reiste idag. (Snapchat)

• Liker 3
Skrevet

Ingen snaps (så vidt jeg har sett) fra selve avreisen. Vanligvis snapper hun både nedtelling, henting/bringing og mottakelse/avskjed, men hun la ut en snap og skrev at han hadde reist og var på vei til Oslo eller noe sånt 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Nana skrev:

Ingen snaps (så vidt jeg har sett) fra selve avreisen. Vanligvis snapper hun både nedtelling, henting/bringing og mottakelse/avskjed, men hun la ut en snap og skrev at han hadde reist og var på vei til Oslo eller noe sånt 

Ja, denne gangen er det helt motsatt av en eller annen grunn.

• Liker 2
Gjest Kritt
Skrevet
27 minutter siden, Oppland skrev:

Ja, denne gangen er det helt motsatt av en eller annen grunn.

Vet ikke, men som jeg antydet 4-5 innlegg høyere oppe her, tenkte jeg kanskje det var etter ønske fra ham. Han har jo ikke virket like komfortabel i alle snappene.

Skrevet (endret)
16 minutter siden, Kritt skrev:

Vet ikke, men som jeg antydet 4-5 innlegg høyere oppe her, tenkte jeg kanskje det var etter ønske fra ham. Han har jo ikke virket like komfortabel i alle snappene.

Kanskje like greit å slippe å bli visst for så mange hvor tungt det  må være å reise fra sin nyfødte datter og ikke vite når de kan ses igjen.. det vil ta tid før han å få nytt visum og hun har vell ikke antydet å skulle  reise snart. Det har vært for varmt i Bergen og Alanya vil jo være hett nå til slutten av august hvertfall

Endret av Tildittbeste
  • Liker 14
Skrevet
40 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Kanskje like greit å slippe å bli visst for så mange hvor tungt det  må være å reise fra sin nyfødte datter og ikke vite når de kan ses igjen.. det vil ta tid før han å få nytt visum og hun har vell ikke antydet å skulle  reise snart. Det har vært for varmt i Bergen og Alanya vil jo være hett nå til slutten av august hvertfall

Høres logisk og fornuftig ut. Og enig med Kritt i at han ikke virker helt komfortabel på snappene 

• Liker 6
Skrevet
På 22.6.2020 den 7.45, Nana skrev:

Ting blir jo ofte annerledes enn vanlig med nyfødt baby i hus da 😊 

• Liker 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...