Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
5 minutter siden, Kosetosta skrev:

Gøy å se at tv2 faktisk har innhentet opplysninger om antall lesere på bloggen! De graver litt de og tydeligvis 😬

Supert at journalister bedriver litt gravejournalistikk 🕵️‍♂️ Det å bruke noen i markedsføring uten vedkommendes samtykke kan da ikke være lov, og når reklamen i tillegg er direkte misvisende, så blir det veldig ufint spør man meg.  "Tidoblet" var visst "Tredoblet" og ikke er det vel mulig å bevise at de tredoblede nye følgerne kommer av kurset heller - annet enn som MA selv skrev på bloggen sin: - Det var vel mest kritikerne til AB hun "fikk med på kjøpet". 

Endret av Isild
  • Liker 38
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Isild skrev:

Supert at journalister bedriver litt gravejournalistikk 🕵️‍♂️ Det å bruke noen i markedsføring uten vedkommendes samtykke kan da ikke være lov, og når reklamen i tillegg er direkte misvisende, så blir det veldig ufint spør man meg.  "Tidoblet" var visst "Tredoblet" og ikke er det vel mulig å bevise at de tredoblede nye følgerne kommer av kurset heller - annet enn som MA selv skrev på bloggen sin: - Det var vel mest kritikerne til AB hun "fikk med på kjøpet". 

AB har jo alltid slitt en smule når det kommer til tall, så dette kommer jo ikke som noen overraskelse  😂 

Hadde vært gøy å se Mettes tall fra de 2 siste ukene 🤩

• Liker 27
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
12 timer siden, Bacon2015 skrev:

Enda en artikkel på tv2 😀

https://www.tv2.no/underholdning/11195957/

Så AB påstår at hun har tidoblet antall klikk. Hun sier at MA hadde 1.000 lesere, og noen dager dermed 100.000 lesere. Høhø. Dagens liste viser 8.400 lesere, med all den oppmerksomheten som hun nå får. 

Jeg kommer ikke over hvor utrolig omtrentlig / løgnaktig AB er med tall, eller om alt når jeg tenker meg om. Spørsmålet er om hun har solgt inn disse tallene som reelle til annonsørene. 

Tilføyelse: Her har jeg greid å rote det til, 1000 x  10 = 10.000, ikke 100.000 slik jeg rører meg frem til. I artikkelen er da stridens kjerne hva som var start punktet. AnneBrith opererer med tallet 1.000 for april, mens andre tall viser 6.996 for «hele april». 

Sitar fra artikkelen: 

«hun var en del av programmet fra april til oktober. I hele april, var det 6996 brukere innom bloggen til Ask. I oktober var antall lesere økt til 23.967.

I realiteten ble derfor leserantallet til 39-åringen tredoblet, og ikke tidoblet slik Davidsen hevder i sin reklame.

– Jeg har tatt utgangspunkt i tall fra Blogglisten, hvor det i april sto rundt 1000 daglige lesere. I høst hadde Mette dager opp mot det tidoble, sier Davidsen». 

Endret av CecilieX
Skrevet

Har tråden om Anne Brit kommet bort? Fant den ikke under "kjente personers virke"

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Lemmon skrev:

Har tråden om Anne Brit kommet bort? Fant den ikke under "kjente personers virke"

Den ligger til moderering, på Ris og ros.

• Liker 8
Skrevet
2 hours ago, CecilieX said:

Så AB påstår at hun har tidoblet antall klikk. Hun sier at MA hadde 1.000 lesere, og noen dager dermed 100.000 lesere. Høhø. Dagens liste viser 8.400 lesere, med all den oppmerksomheten som hun nå får. 

Jeg kommer ikke over hvor utrolig omtrentlig / løgnaktig AB er med tall, eller om alt når jeg tenker meg om. Spørsmålet er om hun har solgt inn disse tallene som reelle til annonsørene. 

Må rette på deg der; Det er ikkje 8400 lesere, men KLIKK. Da må man ta høyde for at 1 person gjerne har klikket seg inn 2 kanskje 3 ganger.

Kan snakke for min egen GA statistikk. Hvis det viser f.eks 5600 på Topplisten kan eg dobbesjekke i GA hvor det f.eks står 2400 personer har til sammen sørget for 5600 klikk

• Liker 10
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
10 minutter siden, Influenseren skrev:

Må rette på deg der; Det er ikkje 8400 lesere, men KLIKK. Da må man ta høyde for at 1 person gjerne har klikket seg inn 2 kanskje 3 ganger.

Kan snakke for min egen GA statistikk. Hvis det viser f.eks 5600 på Topplisten kan eg dobbesjekke i GA hvor det f.eks står 2400 personer har til sammen sørget for 5600 klikk

Du har selvfølgelig rett. Tidligere fikk man statistikk på både antall klikk og unike lesere og så glemte jeg at de er uredelige nok til å ha valgt antall klikk som måltall.  

Tilføyelse: I artikkelen fra tv2.no er det utelukkende antall lesere som er benevningen på tallene som er oppgitt. Det burde jo ikke forundre noen, selvfølgelig, men det spørs om det er klikk eller unike lesere da. 

Endret av CecilieX
Skrevet

Bøyer meg i støvet for Mette Ask.  Tror flere er tatt på senga av hennes ståpåvilje og pågangsmot.

• Liker 38
Skrevet (endret)
8 minutter siden, CecilieX said:

Du har selvfølgelig rett. Tidligere fikk man statistikk på både antall klikk og unike lesere og så glemte jeg at de er uredelige nok til å ha valgt antall klikk som måltall.  

Ja det er faktisk en uting akkurat det og de kunne godt latt begge deler vist på lista :)
Det er der AB f.eks får så sykt mange lesere 🤣 Hun tok/tar ant lesere på mandag-tirsdag-onsdag osv (hele uke), la de sammen og VIPS hadde dama mange 100-tusen lesere i uka 🤣 Tok overhode ingen høyde for at det var stor mulighet for at den samme personen garantert var innom hver eneste dag

At de bruker ant Klikk på lista er jo sikkert rettet mot annonsørene fordi da er det klikk som gjelder

Endret av Influenseren
  • Liker 15
Skrevet (endret)
1 time siden, Trua skrev:

Bøyer meg i støvet for Mette Ask.  Tror flere er tatt på senga av hennes ståpåvilje og pågangsmot.

Hel enig!

Nå venter jeg spent på om det skrives noe om Blogghusets håndtering av saken (Som jo AB eier en stor del av) ifht når Mette trakk seg og ble truet med fakturering for mulig tapt inntekt.. (altså...) 

Er også spent på om TV2 sin produksjon Bloggerene (er vel et eksternt firma som produserer og klipper, men TV2 står jo ansvarlig som sender dette) faktisk MÅ klippe bort det som har med ABIP å gjøre. De kan jo umulig sende dette med fokus på AB som"Mentor for influencere" og filming av ABIP kursene på sørumsand og Tromsø osv. Det vil jo være helt absurd å gi dette svindleropplegget masse gratis PR og lokke nye, naive bloggere til å melde seg på.

Håper også det kommer noe om fiaskoen rundt Tromsøturen -som Mette (og andre) har beskrevet som nok et opplegg/lovnader som ikke skjer -bare et heseblesende tull uten faglig påfyll. Ingen rød løper, ingen fag/kurs etc. Allikevel måtte deltagere betale flere tusen også for dette opplegget.

Og om man også kunne få høre opptak av AB når hun skjeller ut/skriker til Mette (ref tidligere innlegg på bloggen til Mette) så hadde jo det vært toppen av kranskaka.

Og jeg skulle ønske Mette og de andre hyret en advokat som presenterte de samlet med krav om å få tilbake kursavgift og en offentlig beklagelse. Og at ABIP faktisk blir dømt i forbrukerrådet. (Bra at de andre endelig har meldt inn til FO, veldig dumt når det kun fremgår at en har klaget.. Jo flere som klager, jo sterkere sak har de jo).

Blir spennende å følge fortsettelsen :)

Endret av Cessa74
  • Liker 36
Skrevet
6 minutter siden, Cessa74 skrev:

Hel enig!

Nå venter jeg spent på om det skrives noe om Blogghusets håndtering av saken (Som jo AB eier en stor del av) ifht når Mette trakk seg og ble truet med fakturering for mulig tapt inntekt.. (altså...) 

Er også spent på om TV2 sin produksjon Bloggerene (er vel et eksternt firma som produserer og klipper, men TV2 står jo ansvarlig som sender dette) faktisk MÅ klippe bort det som har med ABIP å gjøre. De kan jo umulig sende dette med fokus på AB som"Mentor for influencere" og filming av ABIP kursene på sørumsand og Tromsø osv. Det vil jo være helt absurd å gi dette svindleropplegget masse gratis PR og lokke nye, naive bloggere til å melde seg på.

Håper også det kommer noe om fiaskoen rundt Tromsøturen -som Mette (og andre) har beskrevet som nok et opplegg/lovnader som ikke skjer -bare et heseblesende tull uten faglig påfyll. Ingen rød løper, ingen fag/kurs etc. Allikevel måtte deltagere betale flere tusen også for dette opplegget.

Og om man også kunne få høre opptak av AB når hun skjeller ut/skriker til Mette (ref tidligere innlegg på bloggen til Mette) så hadde jo det vært toppen av kranskaka.

Og jeg skulle ønske Mette og de andre hyret en advokat som presenterte de samlet med krav om å få tilbake kursavgift og en offentlig beklagelse. Og at ABIP faktisk blir dømt i forbrukerrådet. (Bra at de andre endelig har meldt inn til FO, veldig dumt når det kun fremgår at en har klaget.. Jo flere som klager, jo sterkere sak har de jo).

Hvis de hyrer inn advokat vil jeg foreslå Staff.

TV2 har vist seg veldig kyniske, jeg er redd det kun er penger som betyr noe. At de nå høster klikk på Anne Briths uredelige markedsføring betyr dessverre også at de kan hanke inn flere seere på Bloggerne. Jeg tror de gjør dette helt bevisst. Dessuten mistet jeg litt tro på menneskeheten da Svindeljegeren Kleiven viet en hel podcast til reklame for ABIP og Blogghuset, midt oppe i denne stormen. Men han har sikkert aldri hatt så mange lyttere før og det er pengene som betyr noe, også i den bransjen. En trist verden, egentlig.

Heldigvis har Mette stått støtt i denne kampen. Hun kunne tatt en Anne Brith og spilt på at hun er pengelens mamma. Hun er jo til og med gravid. Men Mette går ikke i den fella, hun holder seg til sak, noe hun tjener på på lang sikt. Hun fortjener all den støtten hun kan få!

• Liker 43
Skrevet

Jeg får litt sånne Fyre Festival - assosiasjoner etterhvert som jeg hører om dette kurset (dette er selvsagt i en svært mye mindre skala enn den festivalen, men allikevel..) 

• Liker 31
Skrevet
13 minutter siden, Cessa74 skrev:

Hel enig!

Ja her er det helt klart mye som må opp på bordet fortsatt og så se om det tåler dagens lys (hvilket jeg betviler).   Flott flere har klaget inn, men hadde vært enda bedre med advokat

• Liker 15
Skrevet
4 timer siden, CecilieX skrev:

Bare for å få ting riktig når du selv beskylder andre for å tulle med tall (som sikkert stemmer) så er en tidobling av 1000 10.000 ikke 100.000 😉

• Liker 11
Skrevet

Som AB selv skrev i den sluttmeldingen (reklamen) om Mette, at i 2020

ville vi se mye mer til Mette.

AB kunne ikke hatt mer rett

All respekt til Mette

• Liker 49
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
2 timer siden, Dujegogalle skrev:

Bare for å få ting riktig når du selv beskylder andre for å tulle med tall (som sikkert stemmer) så er en tidobling av 1000 10.000 ikke 100.000 😉

Du har helt rett! Jeg er oppriktig flau . Jeg skal lage en fotnote i opprinnelig innlegg. 

Sitat fra artikkelen: 

«hun var en del av programmet fra april til oktober. I hele april, var det 6996 brukere innom bloggen til Ask. I oktober var antall lesere økt til 23.967.

I realiteten ble derfor leserantallet til 39-åringen tredoblet, og ikke tidoblet slik Davidsen hevder i sin reklame.

– Jeg har tatt utgangspunkt i tall fra Blogglisten, hvor det i april sto rundt 1000 daglige lesere. I høst hadde Mette dager opp mot det tidoble, sier Davidsen». 

Så stridens kjerne er hva som var startpunktet og hvorvidt frasen «tidobling» er korrekt. 

Endret av CecilieX
Skrevet
13 minutter siden, CecilieX skrev:

Du har helt rett! Jeg er oppriktig flau . Jeg skal lage en fotnote i opprinnelig innlegg. 

Litt surr med nuller stjal på ingen måte poenget ditt. "Tidoblet" kontra "Tredoblet" er et stort sprik. 

• Liker 22
Skrevet
6 timer siden, Veslefrikk skrev:

Kva betyr det eigentleg? 

Skrevet
2 minutter siden, Amuletten skrev:

Kva betyr det eigentleg? 

At en moderator rydder i tråden og fjerner innlegg som ikke er innenfor reglene. 

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, Lemmon skrev:

6 timer siden, Veslefrikk skrev:

Og nå ser det ut at den er tilbake, men strengt for nye kommentarer?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...