Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Felis skrev:

Og så kommer dette:

https://www.dagbladet.no/kjendis/full-krangel-etter-influenserkurs/72101379

Må jo le litt, hun er sur for at deltakerne ikke har tatt det med henne (hvilket de beviselig har) men så slenger hun på røret flere ganger under samtalen med journalisten. Der bekreftet hun vel hvorfor de ikke tar det med henne 😂

Dot er SoMe spesialisten sin, det...

Hvem er denne Hilde som blir nevnt i artikkelen?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fantastisk godt jobbet av Mette! Hun viser hva som bor i henne nå 💪Veldig bra at hun har flere med seg :)  Useriøse, skadelige bedriftsledere som AB viser seg å være må stoppes! Dette kan umulig bare renne ut i sanden? 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Cessa74 skrev:

Det er da ekstremt viktig å stanse både uærlige firmaer og uærlige "påvirkere". Man SKAL ikke ha lov til å selge inn et kurs basert på løgn ("fakta" om Anne Brith med millioninntekt, bestselgerforfatter, vellykket grunderdame og over 500 000 følgere på sosiale media er ALT beviselig LØGN.)

Men hvordan kan hun lyve om dette, når det bare er å google navnet hennes så kommer en helt annen historie frem? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, JaVel skrev:

Men hvordan kan hun lyve om dette, når det bare er å google navnet hennes så kommer en helt annen historie frem? 

Og ikke minst de som melder seg på, de må jo ha en viss peiling på hvem som befinner seg i blogg verden og få med seg fakta, og ikke bare tro at den vanlige mannen i gata finner på historier. Derfor er det rart at så mange har latt seg lure og meldt seg på. Men håper kampen Mette kjemper gir konsekvenser for all del..

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan fullt ut forstå de som meldte seg på kurset i fjor. Da hadde ikke kurset noen referanser ennå, og ble solgt som et ekslusivt opplegg for kun få utvalgte. De som meldte seg på hadde jo (mest sannsynelig) ikke noen negative assosiasjoner til ABD, og hvis de googlet og fant "ting", så valgte de nok å heller gjøre seg opp egne meninger og erfaringer (noe jeg syns er en fin egenskap) 

Men nye deltagere nå i Januar -20, de burde nok be om både kursprogram og angrerettskjema. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tildittbeste skrev:

Og ikke minst de som melder seg på, de må jo ha en viss peiling på hvem som befinner seg i blogg verden og få med seg fakta, og ikke bare tro at den vanlige mannen i gata finner på historier. Derfor er det rart at så mange har latt seg lure og meldt seg på. Men håper kampen Mette kjemper gir konsekvenser for all del..

Nå skrev jo ab en hel bok om hvor fæle folk som stiller spørsmål ved virksomheten hennes er, så hun har jo fremstilt all kritikken som hets og usakligheter. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Isild skrev:

Jeg kan fullt ut forstå de som meldte seg på kurset i fjor. Da hadde ikke kurset noen referanser ennå, og ble solgt som et ekslusivt opplegg for kun få utvalgte. De som meldte seg på hadde jo (mest sannsynelig) ikke noen negative assosiasjoner til ABD, og hvis de googlet og fant "ting", så valgte de nok å heller gjøre seg opp egne meninger og erfaringer (noe jeg syns er en fin egenskap) 

Men nye deltagere nå i Januar -20, de burde nok be om både kursprogram og angrerettskjema. 

Det jeg synes er veldig rart er at AB fremstilte seg selv som en velstående business-kvinne ovenfor deltakerne i dette programmet. Hun må jo ha visst at sannheten bare var et google-søk unna,  

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JaVel skrev:

Det jeg synes er veldig rart er at AB fremstilte seg selv som en velstående business-kvinne ovenfor deltakerne i dette programmet. Hun må jo ha visst at sannheten bare var et google-søk unna,  

Jeg tror hun selv mener at hun har stor suksess. Hun har mange gode ideèr - det skal hun ha, men det blir liksom litt "rot" hver gang (det må man få lov å si) 

Hun burde jo fullført det "10 utvalgte deltagere"-opplegget. Jobbet mye med de, fått de opp og frem gjennom det første året - gjort programmet til en suksesshistorie som fikk god omtale og resultater. Men så tok det tydeligvis av, og ble hele 100 deltagere ("letttjente" penger ble fristende?)  At HUNDRE mennesker skal få personlig oppfølging høres helt uoverkommelig ut i etthvert kursopplegg, selv etablerte gjennomprøvde kursopplegg. 

 

 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Isild skrev:

Jeg tror hun selv mener at hun har stor suksess. Hun har mange gode ideèr - det skal hun ha, men det blir liksom litt "rot" hver gang (det må man få lov å si) 

Hun burde jo fullført det "10 utvalgte deltagere"-opplegget. Jobbet mye med de, fått de opp og frem gjennom det første året - gjort programmet til en suksesshistorie som fikk god omtale og resultater. Men så tok det tydeligvis av, og ble hele 100 deltagere ("letttjente" penger ble fristende?)  At HUNDRE mennesker skal få personlig oppfølging høres helt uoverkommelig ut i etthvert kursopplegg, selv etablerte gjennomprøvde kursopplegg. 

 

 

For ikke å snakke om hvor uredelig det er å ende opp med et så høyt antall deltakere, når det ble fremstilt som at dette var en eksklusiv mulighet for de spesielt heldige første utvalgte som ble med. Allerede der kjørte hun jo alt i grøfta.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Malum skrev:

For ikke å snakke om hvor uredelig det er å ende opp med et så høyt antall deltakere, når det ble fremstilt som at dette var en eksklusiv mulighet for de spesielt heldige første utvalgte som ble med. Allerede der kjørte hun jo alt i grøfta.

Jeg er helt enig! Hadde jeg vært en av de første 10 (de "utvalgte" - som ble valgt ut blandt 200 søkere) hadde jeg reklamert og hevdet at jeg ikke fikk det kurset JEG meldte meg på så fort det ble utvidet med 90 (!) deltagere til. 

 

 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pøbelsara skrev:

Nå skrev jo ab en hel bok om hvor fæle folk som stiller spørsmål ved virksomheten hennes er, så hun har jo fremstilt all kritikken som hets og usakligheter. 

Og pressedektningen i forbindelse med nedleggelsen av bloggen og lanseringen av boken gikk jo på at den stakkars kvinnen mottok hets og hat og at haterne til og med gikk etter datteren hennes og truet henne. Der høstet hun nok en god del sympati blant folk. 

Noen eksempler på artikler:

https://www.tv2.no/a/10428626/

https://www.nettavisen.no/puls/anne-brith-davidsen-gir-ut-bok-pa-kvinnedagen---vi-kvinner-klarer-ikke-a-samle-oss/3423602862.html

https://www.dagbladet.no/kjendis/det-er-ingen-deler-av-kroppen-min-som-ikke-er-diskutert/70848247

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Oppland skrev:

Jeg lurer på hvor lenge det går før hun dukker opp i GMN med en tåredryppene historie. 

Kommer nok noe selvmedlidende snart. Men hun har jo brukt opp "slått av ex-mann" historien...mobbekortet er dratt gang på gang, hva skal hun bruke??

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til Mette som tek denne kampen og står i det! Må jo innrømma at eg har vore litt skeptisk til enkelte ting bloggaren har delt før, men dette står det verkeleg respekt av. 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dævendøtte
17 minutter siden, Clara80 skrev:

Kommer nok noe selvmedlidende snart. Men hun har jo brukt opp "slått av ex-mann" historien...mobbekortet er dratt gang på gang, hva skal hun bruke??

Tja, kanskje noe psykisk denne gang, hun hadde jo nesten kreft en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol

Nå er det veldig mye som omhandler ABD her. Jeg minner om at det finnes egen tråd om eksblogger Anne-Brith Davidsen under Kjente personers virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Cessa74 skrev:

Igjen -ALL kred til Mette Ask. Etter mange år med provoserende oppførsel fra AB med trusler, løgner og ekstremt selvsentrert oppførsel -så kommer ENDELIG sannheten frem i media. Og det er overhode ikke en "bloggkrangel" -dette handler om lover, regler, etikk og prinsipper i hele influencer/bloggermiljøet -et miljø som omsetter for en kvart milliard i året. En bransje som i aller høyeste grad påvirker tusenvis av mennesker hver dag til å kjøpe, like og handle som influencere. De spyr ut spons og reklame flere ganger hver dag.

Det er da ekstremt viktig å stanse både uærlige firmaer og uærlige "påvirkere". Man SKAL ikke ha lov til å selge inn et kurs basert på løgn ("fakta" om Anne Brith med millioninntekt, bestselgerforfatter, vellykket grunderdame og over 500 000 følgere på sosiale media er ALT beviselig LØGN.) Men hun bruker løgnene på å selge seg inn som en vellykket influencer slik at andre kan lykkes som hun (ikke) har gjort. Selve kurset har ingen opplegg, det selges inn som et unikt tilbud til 10 utvalgte -som ila kort tid ble til OVER 100 deltagere -dvs alle som kunne betale fikk plass. Ingen av løftene holdes fra kurssholder om oppfølging og resultater. Ingen angrerettskjema. Og ekstremt uprofesjonell, aggressiv og truende adferd fra AB når deltagere tar opp saklig kritikk/spørsmål. Slike kurs/svindlere må stoppes. Hun utnytter naive folk som drømmer om å leve av sin "passion" og lykkes som AB (ikke) har gjort.

Videre må det settes søkelys på selve reklame/sponseopplegget. Hvor mye av sponsen blir faktisk rapportert inn til skatteetaten? Hva med all spons på snap som bare sees i 10-15 sekunder? Og ikke minst; hvilke kriterier/research gjør bedrifter før de sender ut produkter/spons mot omtale? Bryr de seg overhode over hvem de vil samarbeide med og som skal assosieres med deres brand? Sjekker de fakta først, eller bare lar de influencere som AB legge frem egne fakta lik de løgnene hun skriver om seg selv ifb kurset sitt?

Og kan sponsing av gulfarge, kremer og 2 tonn sminke ansees som inntekt?? Når fakta er at spons ikke gir en krone i banken, kun produkt til 70% rabatt -30 % av verdien skal jo skattes.

Det er MYE juks, bedrag og suspekte nettverk/samarbeid i denne bransjen. At Mette Ask fikk igang dette jordskjelvet er ikke bare helt fantastisk -men også helt nødvendig! Hun har satt igang så mange prosesser nå at jeg fryder meg. Og journalisten i Dagbladet/se og hør har gjort en sinnsykt god jobb -endelig ble det hele skrevet -godt, saklig og forklarende. At "noen" ikke bryr seg/kaller det bloggkrangel etc er gjerne de som ikke er aktører eller lesere i bransjen. For alle andre er dette faktisk en ekstremt viktig prinsippsak på flere områder. 

 

Jeg håper også at Blogghuset blir ettergått -for måten de behandlet blant annet Mette på når hun ønsket å trekke seg fra kontrakten var så ekstremt uprofesjonelt at jeg har ikke ord. Også blogghuset sendte "trusler" om at Mette skulle faktureres for "tapt inntekt" for blogghuset, og at tilbud var juridisk bindende er jo ren løgn. Hersketeknikkene til AB skinte igjennom -fra trusler og iskald oppførsel via taktikken om å ikke svare så Mette mistet kunder, til å snu helt med hjerter og heiarop.

Blogghuset fremstår også utrolig amatørmessig. Kontrakten er absurd i seg selv; 50% av all inntekt skal til blogghuset -også kunder bloggeren selv skaffer seg avtale med. Forøvrig har ikke blogghuset en eneste aktuell blogger/influencer av et vist kaliber -de er ukjente amatører -og også her må man stille spørsmål ved om fakta er korrekt -de selger inn bloggere med tall/følgere etc som jeg gjerne skulle sett dokumentasjon på.

Og ifht håndtering av saken i seg selv;  En såkalt "vellykket" bedrift som Anne Brith prøver å fremstå ABIP og hennes ulike AS/selskap som,  -så må jeg si at mangelen på reaksjonen/motsvar er så latterlig uprofesjonelt at man skulle tro det var tull. Det finnes ingenting ved hennes reaksjoner/motsvar som tilsier at hun er vellykket gründer og influencer. Langt i fra. Hun prøver div hersketeknikker som å avlede, late som ingenting, lyve om at hun ikke bryr seg og topper det hele i dag med å først bruke en høyst tragisk sak med et drap på en blogger og deretter en lang tale om hvor vakker og vellykket hun er, at 25 åringer vil date henne og hun overser totalt alt det negative (som om hun ikke har lest og fått med seg noe som helst fordi hun ikke bryr seg). En fjortis kunne kanskje oppført seg sånn. En seriøs bedrift kan ikke oppføre seg sånn. Hun skulle nok ha brukt tiden med sin advokat til å formulere sin beklagelse etc istedenfor å gå fnisende bak han sent på kvelden og fremheve at han bærer veskene hennes. Og ellers som alltid: alle som ikke er udelt positive blir blokkert. Ingen saklig kritikk blir besvart -alt slettes og brukere blokkeres. Skulle tatt seg ut om feks statsministeren gjorde det samme.. Er du en offentlig person som lever på spons/reklameinntekt -så burde det faktisk være ulovlig å slette kritiske spørsmål og kommentarer. For når alt slettes og de kritiske blokkeres -så vil jo annonsører kun se hjerter og smilefjes i kommentarfeltene og oppfatte vedkommende som uhyre populær og godt likt. Som også er å svindle/lure.

Vi må aldri godta at Anne Brith snur dette til å være et personangrep på henne. Eller at det er en bloggkrangel. For det er det virkelig ikke. Mette og andre bloggere fremstiller saken meget godt og med dokumentasjon -og dette går på ABIP kurset og hvordan lederen (ikke) håndterer saklig kritikk. Dette handler ikke om AB personlig, men dessverre velger hun selv å dra inn stakkars meg/offerkortet. Som er feigt og usaklig og må oversees.

Så vi må heie på Mette og de andre som står opp mot ABIP nå -støtte og kommentere -vise at hun  og de andre har mange i ryggen. Vi må fortsette å stille saklige og kritiske spørsmål rundt ABIP/Anne Brith. Vi bør sende mail til journalisten og gi henne kred for jobben hun har gjort og be henne følge det videre. Vi bør kontakte TV2 ang AB i bloggerene -for hvis de filmer AB og ABIP og fremlegger dette som et bra/viktig influencerkurs -som vil gi ABIP enorm reklameverdi -så er de med på svindelen. De kan faktisk ikke ta med ABIP og Anne Brith sin buisnissvirksomhet basert på avsløringene som nå kommer. Håper mange påpeker dette til TV2.

De beste lederene er de som ALDRI lar seg styre av følelser. Som setter integritet, ærlighet og profesjonalitet først. Som behandler sine ansatte og kunder med høyst mulig respekt -vel vitende om at uten ansatte og kunder så er de selv en komplett fiasko. Ikke at AB noensinne vil klare dette. Og derfor bør hun nok styre unna buisnesslivet også.

Får håpe det nå endelig settes en stopper for svindel, uærlighet og truende hersketeknikker. Heia ærlighet, respekt og medmenneskelighet!

 

Fantastisk innlegg!! 👏👏👏👏

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Videre kan jeg informere dere om at det vil komme oppfølgende artikler med ny informasjon som jeg tror vil være sjokkerende for noen. Dette er nemlig på lagt nært over og vi jobber fremdeles med saken og det vi ser på som nødvendig å ta med. Så følg med i media og husk å gi ros til fantastiske journalister som virkelig jobber hardt med dette."

Et bitte lite utdrag fra Mette's nyeste innlegg som kom ut nå i kveld.

Dette blir spennende.

https://metteask.blogg.no/

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...