Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Lady T skrev:

Husk at bloggen hennes har vært veldig liten en gang da, med svært få lesere. Noen av innleggene Mette har fått kritikk på har vært skrevet for lenge siden. 

Men da kan hun ikke gjemme seg bak at «de kan lese bloggen selv om de vil». 

som sagt over, jeg tror ikke barnevernet har noe å ta henne på. Hun har lagt ut meldingen på snap, og det fremstår mer som en bitter blogglesere. 

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
53 minutter siden, Visla skrev:

Men da kan hun ikke gjemme seg bak at «de kan lese bloggen selv om de vil». 

som sagt over, jeg tror ikke barnevernet har noe å ta henne på. Hun har lagt ut meldingen på snap, og det fremstår mer som en bitter blogglesere. 

Tja, jeg tror ikke barnevernet henger seg opp i noe hvis de leser det hun har slettet heller (de finner jo de innleggene hvis de ønsker det). Jeg synes det er bra at Mette angrer på ting hun har skrevet jeg da, noe er nok skrevet for et lite publikum og Mette har nok ikke tenkt at det kan misforstås/reageres på før det skrives om det her inne - eller hun får tilbaknmld på sine egne kanaler. Så tenker hun, prøver å rette opp, sletter noe. Det viser bare at hun er et godt menneske som prøver å gjøre ting riktig, men som kanskje er litt naiv, godtroende og impulsiv (hvem er vel ikke det?). 

Personlig har jeg ingenting til overs for de som sletter og så lyver om det, nekter for, angrer aldri, fremstår som perfekte og en som aldri kan gjøre feil. 

Mette er i alle fall åpen og ærlig og menneskelig. 

Endret av Lady T
  • Liker 13
Skrevet

Man vet aldri hvem som leser det man legger åpent ut på nett. Det er for det meste greie ordentlige folk i verden. Men noen kan være sterkt kritiske til det de leser, noen er forstyrrede personer som kan finne på ekstreme ting - som å melde noen til barnevernet - eller bli besatt og stalke. Det er jo medaljens store bakside. 

• Liker 32
Skrevet
8 minutter siden, pøbelsara skrev:

Man vet aldri hvem som leser det man legger åpent ut på nett. Det er for det meste greie ordentlige folk i verden. Men noen kan være sterkt kritiske til det de leser, noen er forstyrrede personer som kan finne på ekstreme ting - som å melde noen til barnevernet - eller bli besatt og stalke. Det er jo medaljens store bakside. 

Ja, det er sant. På den annen side møter man disse menneskene som stalker, melder deg til barnevernet osv når man IKKE legger ut noe som helst på nettet også. Men klart, bloggere og offentlige personer når enda flere mennesker og har enda større sjanse for å treffe på disse gærningene. 

• Liker 5
Gjest CecilieX
Skrevet
59 minutter siden, Lady T skrev:

Ja, det er sant. På den annen side møter man disse menneskene som stalker, melder deg til barnevernet osv når man IKKE legger ut noe som helst på nettet også. Men klart, bloggere og offentlige personer når enda flere mennesker og har enda større sjanse for å treffe på disse gærningene. 

I den virkelige verden møter jo du dem ansikt til ansikt slik at du kan bedømme dem og avgjøre hvem du vil slippe inn på livet. Fremstår mennesker som lite tillitsvekkende så er det en selvfølge at du ikke lar dem ta del i livet ditt. 

Den muligheten til å vurdere har privatlivsbloggere ikke. Likevel deler de helt ukritisk livet sitt med en stor gruppe mennesker. Det inkluderer barna også. Jeg skjønner ikke at de tør.

Skrevet (endret)
1 time siden, CecilieX skrev:

I den virkelige verden møter jo du dem ansikt til ansikt slik at du kan bedømme dem og avgjøre hvem du vil slippe inn på livet. Fremstår mennesker som lite tillitsvekkende så er det en selvfølge at du ikke lar dem ta del i livet ditt. 

Den muligheten til å vurdere har privatlivsbloggere ikke. Likevel deler de helt ukritisk livet sitt med en stor gruppe mennesker. Det inkluderer barna også. Jeg skjønner ikke at de tør.

Jeg ser poenget ditt, men nå er det ikke alltid man skjønner hvem som er tillitsvekkende og ikke før det har gått en stund. Og selvom jeg gjennomskuer enkelte er det ikke dermed sagt at andre gjør det. Noen er fantastisk flinke til å virke tillitsvekkende - enda de er det stikk motsatte... Tro meg ...

Og noen mennesker kan man ikke bare «velge vekk», enten er det søsken eller naboer eller kolleger. Man må forholde seg til dem på en eller annen måte.

Jeg har en venninne som ble meldt til bv av naboen. Naboen var gæærn. Og ei annen jeg vet om ble meldt av en politiker hun aldri hadde møtt. Politikeren var gæærn, men hadde mye makt. 

Så ja, jeg skjønner heller ikke at bloggere tør når til og med vi som ikke blogger møter så mye dårlige mennesker «med to ansikter».

Jeg kjenner også ei som ble meldt til nav fordi noen trodde hun ikke var syk når hun var sykmeldt... uten et eneste bevis annet at vedkommende hadde en «magefølelse hun måtte følge». Min venn var da virkelig syk, og fikk ikke penger på flere uker som følge av dette.

Mye dårlige mennesker der ute...

Endret av Lady T
  • Liker 5
Skrevet

Nå har Mette på kort tid møtt to mennesker som ikke vil henne vel og fellesnevneren er jobben som influencer. Dette har hun heldigvis lært av og kvittet seg med negativ påvirkning samtidig som hun har skjermet familien. Dette synes jeg det står respekt av! Jeg fulgte Mette en stund før hun ble altfor påvirket av ABIP, og jeg leser bloggen innimellom igjen nå som hun har kvittet seg med dem, og jeg må si hun har vokst, både som menneske og blogger 👏

• Liker 30
Skrevet

Jeg har lest litt om AB nå, og jeg synes hun har mottatt mye mer saklig kritikk enn det Mette ha. Rart, for Mette virker som en følsom og fin dame, mens AB virker ufin og trakasserende.

• Liker 10
Skrevet

Damen som har meldt Mette til barnevernet eksisterer hverken i telefonkatalogen eller på facebook. Hun la ut bilde av mailen hun fikk på snap. Pseudonym? Jeg har jo en tanke om hvem det kan være, men det er ikke lov å nevne her.

• Liker 17
Skrevet
13 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Damen som har meldt Mette til barnevernet eksisterer hverken i telefonkatalogen eller på facebook. Hun la ut bilde av mailen hun fikk på snap. Pseudonym? Jeg har jo en tanke om hvem det kan være, men det er ikke lov å nevne her.

AB? 

• Liker 17
Skrevet
1 time siden, FotbaIlflua skrev:

Javel ja. Mulig det. Da har jeg ikke ord for vedkommende lenger, hvis det er tilfelle.

• Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, Oppland skrev:

Javel ja. Mulig det. Da har jeg ikke ord for vedkommende lenger, hvis det er tilfelle.

Enig med deg. Men det er jo rart at noen tar seg bryet med å lage en mailadresse med et navn som ikke eksisterer? Hvem har noe å vinne på å melde Mette til barnevernet?

• Liker 3
Skrevet

Men hvorfor velger folk å blogge/fortsette å blogge når det fører så mye rart og negativt med seg? Når du har en fast jobb fra før som inntektskilde. 

• Liker 14
Skrevet
10 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Enig med deg. Men det er jo rart at noen tar seg bryet med å lage en mailadresse med et navn som ikke eksisterer? Hvem har noe å vinne på å melde Mette til barnevernet?

Det kan være en som gjør det for å få litt spenning i livet, det kan også være noen som vil "straffe" henne med å melde henne til barnevernet. Like tarvelige begge deler.

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, FotbaIlflua skrev:

Man kan jo melde anonymt, men å sende inn under falskt navn- blir ikke det dokumentforfalskning eller er det lov å gjøre i slike saker? 

Synes at det er flott at barnevernet eksisterer- de er til for å beskytte de svakeste av oss i samfunnet som ikke kan gi beskjed selv; barna. Virker som at enkelte folk av og til melder inn fillesaker. Dette brukes det ressursser på som kunne blitt brukt på de alvorlige sakene som betyr noe, de barna som ikke har det greit.

• Liker 6
Skrevet
46 minutter siden, Elfy skrev:

Man kan jo melde anonymt, men å sende inn under falskt navn- blir ikke det dokumentforfalskning eller er det lov å gjøre i slike saker? 

Synes at det er flott at barnevernet eksisterer- de er til for å beskytte de svakeste av oss i samfunnet som ikke kan gi beskjed selv; barna. Virker som at enkelte folk av og til melder inn fillesaker. Dette brukes det ressursser på som kunne blitt brukt på de alvorlige sakene som betyr noe, de barna som ikke har det greit.

Ja, det er det aller tristeste med slike saker.

Skrevet
3 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Hva mener du egentlig? Du finner ikke meg på Facebook eller i telefonkatalogen heller, så da eksisterer jeg ikke om jeg skulle sendt en mail til noen?

• Liker 3
Skrevet
35 minutter siden, Menca skrev:

Hva mener du egentlig? Du finner ikke meg på Facebook eller i telefonkatalogen heller, så da eksisterer jeg ikke om jeg skulle sendt en mail til noen?

Nei da eksisterer du ikke 😉 De fleste kommer opp i google, på en eller annen måte. Denne dama kommer ikke opp noen steder, hverken på google, facebook eller 1881.no. Siden dette er forholdsvis sjelden, og dette navnet er brukt for å melde noen til barnevernet, kan man spekulere i om navnet er et pseudonym. Ingen fasit, kun en spekulasjon fra min side. 

• Liker 7
Skrevet (endret)
5 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Nei da eksisterer du ikke 😉 De fleste kommer opp i google, på en eller annen måte. Denne dama kommer ikke opp noen steder, hverken på google, facebook eller 1881.no. Siden dette er forholdsvis sjelden, og dette navnet er brukt for å melde noen til barnevernet, kan man spekulere i om navnet er et pseudonym. Ingen fasit, kun en spekulasjon fra min side. 

Ja, det hadde vel vært litt påfallende merkelig om man hadde gjort en stor jobb ved å ikke finnes overhodet på google, facebook, SoMe eller gulesider - og så outet navnet sitt til KG ...? (For ja, hun leser nok her inne ...)

Så tipper det var et falskt navn ja.

Endret av Lady T
  • Liker 4
Skrevet
På 2.12.2019 den 15.15, Surikatt skrev:

Men hun er jo så sterk og hun bygger seg bare opp igjen helt selv, vet du. Og vips så er alt bra. 

Hun har bygd seg opp igjen nå.. 😂

• Liker 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...