Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det blir litt VEL langvarig cliffhanger hvis hun skal skrive om "noe" og "noen" frem til Februar. 

"Blant annet var han skeptisk til noe jeg meldte meg inn i og han advarte meg mot det, som så mange andre også har gjort. Så da han fikk rett og konsekvensen ble at jeg måtte styre med tøffe mail og telefonsamtaler som ikke gjorde meg godt i en allerede vanskelig tid, så var det ekstremt tøft for han å bare sitte på sidelinjen og se på"

https://metteask.blogg.no/himmel-og-helvete-pa-samme-tid.html

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, FruJohansen skrev:

Syns det er helt greit at hun hinter og clickbaiter i denne saken. Det sikrer publikummet hennes i ukesvis framover, skaper spekulasjoner om en "liksom" anonym tredjeperson som ikke kan forsvare seg uten å avsløre seg selv, og retter negativt søkelys mot enkeltpersoner i offentlig rom.  

Mor sjøl kan klappe seg selv på skuldra. Mette har virkelig tatt til seg det beste ABIP kunne by på; gjør klingende mynt av personlig drama og halvkvedede viser, dratt ut i det uendelige. 

Karma is a bitch. 

Det var vel ikke tvil om at denne "anonyme" tredjepersonen var H, og ergo ikke anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at hun har "knekt koden" ift å lokke lesere til å følge med videre. Det er nok mange som venter på å få si "hva var det vi sa!!"  - for deretter å hylle henne for å ha fått opp øynene. 

Smart trekk hvis det er drama og utlevering hun ønsker å fortsette med. Hun gjør det ganske bra i den "sjangeren" så langt. Men om hun egentlig er tøff nok til å ta de shit-stormene som ofte kommer i kjølvannet av den type blogging er jeg usikker på. 

Programmets suksesshistorie ser ut til å kunne bli en rival istedet. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Kritt skrev:

Det var vel ikke tvil om at denne "anonyme" tredjepersonen var H, og ergo ikke anonym.

Det er vel AB som er den anonyme tredjepersonen, for MA skriver jo at H ville kontakte vedkommende

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Skrottefar skrev:

Det er vel AB som er den anonyme tredjepersonen, for MA skriver jo at H ville kontakte vedkommende

Trodde det var innlysende at det var AB det gjaldt, og at det liksom skulle være uklart hvem "han" var. Men men, dette er egentlig ikke noe å diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skriver noe om AB i kommentarfeltet hennes blir ikke kommentaren godkjent, så er garantert om AB, ja. Virker som brikkene faller på plass for Mette, - tipper hun har sett en ikke-så-glansbilde-side av AB. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Lady T skrev:

Hvis man skriver noe om AB i kommentarfeltet hennes blir ikke kommentaren godkjent, så er garantert om AB, ja. Virker som brikkene faller på plass for Mette, - tipper hun har sett en ikke-så-glansbilde-side av AB. 

Men rart hun ikke kan/klarer å formidle noe av dette til romvenninnen sin fra Tromsø-turen. For hun ser jo fortsatt på AB som den store Guden her på jord. 

Endret av Veslefrikk
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Veslefrikk skrev:

Men rart hun ikke kan/klarer å formidle noe av dette til romvenninnen sin fra Tromsø-turen. For hun ser jo fortsatt på AB som den store Guden her på jord. 

Det er faktisk ganske vanlig at folk ikke tror på, ser en annen vei, bryr seg ikke, gjør det verre for «varsleren» osv - helt til de står i dritten selv. Selv de «skjønneste» menneskene er ofte så konfliktsky på andres vegne at det ikke nytter å si noe. Sier ikke at romvenninnen er sånn, sier bare at det dessverre ofte er sånn. 

Endret av Lady T
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Veslefrikk skrev:

Generelt, hvis en person driver med trakassering så er det gjerne ett offer om gangen, mens de viser solsiden til andre. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Isild skrev:

Enig i at hun har "knekt koden" ift å lokke lesere til å følge med videre. Det er nok mange som venter på å få si "hva var det vi sa!!"  - for deretter å hylle henne for å ha fått opp øynene. 

Smart trekk hvis det er drama og utlevering hun ønsker å fortsette med. Hun gjør det ganske bra i den "sjangeren" så langt. Men om hun egentlig er tøff nok til å ta de shit-stormene som ofte kommer i kjølvannet av den type blogging er jeg usikker på. 

Programmets suksesshistorie ser ut til å kunne bli en rival istedet. 

Men hun er jo så sterk og hun bygger seg bare opp igjen helt selv, vet du. Og vips så er alt bra. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen bør man velge sine ord med omhu om en velger å være en offentlig person. Må være tøft å gå gjennom alt dette, unner ingen å komme i en slik situasjon, tenker da på møte mette har vært på i dag..

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Tildittbeste skrev:

Jammen bør man velge sine ord med omhu om en velger å være en offentlig person. Må være tøft å gå gjennom alt dette, unner ingen å komme i en slik situasjon, tenker da på møte mette har vært på i dag..

Skjønte først ikke hva du siktet til, men fant etterhvert.

Nei, Mette har virkelig ikke fortjent dette. Antakelig ligger det misunnelse bak, kan ikke skjønne annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slettet innlegget  fordi jeg ikke vil bidra til noe mer i tråden her. Prøver hvertfall 🙈

Endret av Zenhouse
Slettet innlegg
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unner henne ikke det hun opplever nå altså! Tror slett ikke hun er en dårlig mor av det som fremstår i sosiale media. Om enn kanskje litt impulsiv og korttenkt til tider, men hvem er ikke det? 

MEN, hun skriver hun har sagt barnevernet kan lese bloggen om de vil og snakke med sønnen. Hva hjelper det å lese på bloggen nå, wnår hun selv skriver og sier hun har gått tilbake å slettet alt hun angrer på (både innlegg om sønnen og innlegg hun sier ble misforstått??)

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Visla skrev:

Unner henne ikke det hun opplever nå altså! Tror slett ikke hun er en dårlig mor av det som fremstår i sosiale media. Om enn kanskje litt impulsiv og korttenkt til tider, men hvem er ikke det? 

MEN, hun skriver hun har sagt barnevernet kan lese bloggen om de vil og snakke med sønnen. Hva hjelper det å lese på bloggen nå, wnår hun selv skriver og sier hun har gått tilbake å slettet alt hun angrer på (både innlegg om sønnen og innlegg hun sier ble misforstått??)

Tviler på at barnevernet finner noe der de henger seg opp i. De tar ikke barna fra deg fordi de er nevnt i en blogg.

Jeg har lest langt verre ting enn det Mette har skrevet, der barnevernet har vært inne i bildet og det faktisk ble rettssak, der mor vant saken til tross for heftig utlevering av barnas tanker og følelser på SoMe (og utlevering av alle detaljer om barnevernet, saksbehandlere osv). Merkelig nok fikk den saken fred fra KG. 

Synes skikkelig synd på Mette og håper vedkommende som meldte henne leser her: hvor lavt er det mulig å synke? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lady T skrev:

Tviler på at barnevernet finner noe der de henger seg opp i. De tar ikke barna fra deg fordi de er nevnt i en blogg.

Jeg har lest langt verre ting enn det Mette har skrevet, der barnevernet har vært inne i bildet og det faktisk ble rettssak, der mor vant saken til tross for heftig utlevering av barnas tanker og følelser på SoMe (og utlevering av alle detaljer om barnevernet, saksbehandlere osv). Merkelig nok fikk den saken fred fra KG. 

Synes skikkelig synd på Mette og håper vedkommende som meldte henne leser her: hvor lavt er det mulig å synke? 

Er helt enig i det. Var mer ironien av å si at de kan lese om det vil, men når det flere tydeligvis har reagert på er slettet?! Hun må jo selv skjønne at hun kanskje har lagt ut ting hun ikke burde, når hun faktisk har slettet det. 
hadde hun stått for det hun la ut, hadde hun ikke slettet det.... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes for øvrig det er ganske sykt av melderen å konkludere med at sønnen må kjøpe mat til mor, utfra ett innlegg om at sønnen hadde spandert en hamburger på henne på McDonalds. 
Vedkommende kan jo ikke ha barn eller klare å tenke seg at barn også synes det er gøy å kunne spandere på noen. 

I går spurte jeg sønnen min på ca samme alder hva han ønsker seg til jul. Svaret var «du har jo ikke penger til det når du brukte så mye penger på bursdagsgaven min, så bursdagsgaven kan også være julegaven i år». Veldig godt hjerte på han 😄❤️.. men hadde jeg skrevet det på en blogg hadde det vel blitt vridd til at jeg ikke hadde råd til å ha barn eller noe sånt 🤷🏻‍♀️😶

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Visla skrev:

Er helt enig i det. Var mer ironien av å si at de kan lese om det vil, men når det flere tydeligvis har reagert på er slettet?! Hun må jo selv skjønne at hun kanskje har lagt ut ting hun ikke burde, når hun faktisk har slettet det. 
hadde hun stått for det hun la ut, hadde hun ikke slettet det.... 

Husk at bloggen hennes har vært veldig liten en gang da, med svært få lesere. Noen av innleggene Mette har fått kritikk på har vært skrevet for lenge siden. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...