Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Det blir så teit å slette det innlegget og kalle meg løgner som vrir og vender på sannheten. Da får jo ingen andre heller lest det da, og sett hva jeg mener 🤣 

Jaja 😁 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest spaniasol

Det er så mange unødvendige innlegg her, at det er sånn at helt nye brukere blir både husvarme og C-kjendiser ved å kverulere på andre brukeres innlegg. TA DERE SAMMEN! (sitat: Atle Antonsen) La bloggeren leve, og still kritiske spørsmål til hennes uttalelser og meninger. La ALT ANNET ligge! Nå taler strenge meg. Det er nok nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Trude4 skrev:

Det er lov men eg opplevde det som negativ og hun sa at hun ikke ville rose noe som er sant. Det er sant for meg hva eg skrev men hun har en annen oppfatning og det er greit. Men hvorfor rette på min sannhet når det er sant for meg det er det eg ikke forstår og blir litt oppgitt over. Uansett så har det da ikke vært bilder fra april/mai etter hva hun skrev så hvorfor lage stort nummer av det? 

Den var god! Du blir oppgitt over at noen retter på din sannhet? Du har stort sett ikke gjort annet enn å rette på andre sine (attpåtil flere dokumenterte) sannheter 😄

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke bloggeren. Men når jeg ser den mengden harselering og latterliggjøring her av MA, så reagerer jeg på det. Det er en  «gjeng-mentalitet» her inne som er ganske drøy. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat  fra bloggen  Når jeg er på steder hvor det er flere turister og flere som går med løst hår, så bruker jeg altså ikke tørklet på hodet

 

men flyplassen da?🤔 

 

ser vi er meget forskjellig når det gjelder holdeplagg og det er helt greit det. Jeg respekterer at du har valgt det sånn og ser lett på det.

jeg ser ikke lett på det. Jeg hadde grint alle mine tårer om min datter hadde valgt å bruke det. ( vi bor i Tyrkia) jeg synes det er en viktig sak. For det er ikke respekt å ha på skaut og så ta bilde senere der man viser at man er naken under dyna. Og nei det er ikke mobbing,  det er kun at jeg ikke forstår. Jeg har tyrkisk svigerfamilie og vil si jeg kjenner mye av tradisjonen og respekten her . Jeg har heller ikke noe imot at man tar sånne bilder så er ikke det jeg mener heller. Jeg mener bare at det blir feil å dekke seg til når man ellers viser seg frem. 

Å gå alene i gatene i en landsby der alle er dekket til hadde jeg ikke gjort. Men hadde jeg gått med mannen min så hadde jeg ikke sett noe behov for å dekke meg til. De fleste  har enorm respekt for kona til en tyrkisk mann. Spesielt når de går sammen.  

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, lilletyrkia skrev:

De fleste  har enorm respekt for kona til en tyrkisk mann. Spesielt når de går sammen. 

Hvis konen går alene, hva risikerer hun med det? Aner ikke om det er mye trakassering av kvinner i Tyrkia, derfor jeg spør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, JaVel skrev:

Hvis konen går alene, hva risikerer hun med det? Aner ikke om det er mye trakassering av kvinner i Tyrkia, derfor jeg spør. 

Alle kvinner som har vært i muslimske land kjenner vel til uønsket oppmerksomhet fra menn, om enn ikke akkurat trakassering. Nå vet jeg ikke hvor mye et skaut kan bøte på det, men antakelig virker man noe mindre tilgjengelig. Bare gjetninger fra min side, med begrenset kjennskap til kulturen i Tyrkia og andre arabiske land. Men har jo opplevd dette både i Tyrkia og i Nordafrika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, JaVel skrev:

Hvis konen går alene, hva risikerer hun med det? Aner ikke om det er mye trakassering av kvinner i Tyrkia, derfor jeg spør. 

Kan vell ikke akkurat kalle det trakassering,  men det kan til tider være svært slitsomt å gå alene  særlig i Alanya,  der ønsker de aller fleste å prate med deg,  få deg inn i butikken sin eller restauranten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Kan vell ikke akkurat kalle det trakassering,  men det kan til tider være svært slitsomt å gå alene  særlig i Alanya,  der ønsker de aller fleste å prate med deg,  få deg inn i butikken sin eller restauranten

Tror du bloggeren kunne opplevd den type uønsket oppmerksomhet fra menn, i hjembygden til H, hvis hun hadde gått på tur alene? Eller er dette noe som stort sett skjer i de større byene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Kan vell ikke akkurat kalle det trakassering,  men det kan til tider være svært slitsomt å gå alene  særlig i Alanya,  der ønsker de aller fleste å prate med deg,  få deg inn i butikken sin eller restauranten

Jeg orker ikke Alanya sentrum på sommeren spesielt. Det er for mye mas. Det er ulovlig å mase, ta på og snakke stygt til turister som går forbi så jeg har en oppfordring til alle som evt opplever det. Vær så snill å meld det til Zabita, da blir butikken/restauranten stengt et visst antall dager og problemet blir mye mindre. 

Man finner en "teknikk" for å gå i fred. Jeg blir nesten aldri mast på lengere. Det er selvfølgelig en og annen tosk, men ikke i nærheten av slik det var da jeg var ny her. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JaVel skrev:

Hvis konen går alene, hva risikerer hun med det? Aner ikke om det er mye trakassering av kvinner i Tyrkia, derfor jeg spør. 

Hun risikerer jo da masse oppmerksomhet, noe ikke alle liker. De hadde nok lurt veldig på hva en norsk dame med langt lyst hår gjorde oppe i en village alene...

Men går du med en tyrkisk mann er det ingen som prater til deg. Så jeg forstår ikke helt tankegangen med skaut. ( jeg regner ikke med hun er ute og går så mye alene opp i der uansett)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JaVel skrev:

Tror du bloggeren kunne opplevd den type uønsket oppmerksomhet fra menn, i hjembygden til H, hvis hun hadde gått på tur alene? Eller er dette noe som stort sett skjer i de større byene? 

Det kunne hun nok. Men ikke sikkert de hadde ment noe vondt med det. Mer at de lurer på hva hun gjør der og sånne ting. Fordi det er uvant for dem å se turister der. 

Og hadde hun blitt stående og prate med folk så kunne det misforstås. Det er iallfall slik mange plasser. At man som gift ikke skal stå og prate fremmede. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo enkelt å forstå? Det handler ikke om trakassering.  En liten by/tettsted. Folk ser på 20-30 meters avstand en tyrkisk mann og en kvinne med langt lyst hår= de stopper opp, kikker, prater, det er en oppmerksomhet M ikke ønsker.  En tyrkisk mann og en kvinne med skaut= folk ser ikke en gang i deres retning. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Zenhouse skrev:

Det er jo enkelt å forstå? Det handler ikke om trakassering.  En liten by/tettsted. Folk ser på 20-30 meters avstand en tyrkisk mann og en kvinne med langt lyst hår= de stopper opp, kikker, prater, det er en oppmerksomhet M ikke ønsker.  En tyrkisk mann og en kvinne med skaut= folk ser ikke en gang i deres retning. 

Svært sjeldent de gjør det når man går med en tyrkisk mann men. 

De har respekt for den mannen og lar vær å kikke.  ( somregel) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i vestlige området i Tyrkia ingen problem med å gå uten skaut eller uten mann. Jeg har bodd flere år i både Istanbul og Ankara.

På landsbygden i øst vet jeg ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Svært sjeldent de gjør det når man går med en tyrkisk mann men. 

De har respekt for den mannen og lar vær å kikke.  ( somregel) 

Men hvor dypt sitter egentlig respekten for den mannen om de " hopper på" kona hans, hvis han ikke er tilstede ;) . 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De troppet opp på Snap og forklarte man bruker skaut av respekt, men sier ikke mer. Respekt for hva? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Jeg har aldri før hørt at en kvinne bruker skaut av respekt på en buss, i en butikk ect.  (I Tyrkia )

Jeg har venner som går i svarteste villagen langt øst som er lys i håret og aldri bruker noe tørkle på hodet. Er dette noe spesielt i H sin village? 

Endret av Visvas
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, JaVel skrev:

Men hvor dypt sitter egentlig respekten for den mannen om de " hopper på" kona hans, hvis han ikke er tilstede ;) . 

Hvis de vet hvem hun "hører til" så lar de henne være på lik linje som om hun gikk med mannen vil jeg tro? Men det finnes en og annen som ikke har respekt kanskje? Jeg hadde nok valgt å gå med mann der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Svært sjeldent de gjør det når man går med en tyrkisk mann men. 

De har respekt for den mannen og lar vær å kikke.  ( somregel) 

Men om en føler det slik da? At en skiller seg ut og har lyst å «gli» inn i mengden? Gjør det noe? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Visvas skrev:

De troppet opp på Snap og forklarte man bruker skaut av respekt, men sier ikke mer. Respekt for hva? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Jeg har aldri før hørt at en kvinne bruker skaut av respekt på en buss, i en butikk ect.  (I Tyrkia )

Jeg har venner som går i svarteste villagen langt øst som er lys i håret og aldri bruker noe tørkle på hodet. Er dette noe spesielt i H sin village? 

Jeg trodde det var helt vanlig at folk på landsbygda i Tyrkia omtrent alltid brukte hijab/ skaut men slik er det ikke? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...