Moongirl Skrevet 30. august 2019 #2401 Skrevet 30. august 2019 33 minutter siden, Skrottefar skrev: Som det har blitt nevnt tidligere her i debatten så kan hun jo ikke gå ut alene siden han da er redd for at hun skal bli påkjørt av en bil, og da, som hun selv har sagt, så forblir hun på hotell-rommet av respekt for hans frykt Tror nok det er andre tyrkere han er redd for... Ei på snart 40 år som har bodd alene i så mange år, klarer å passe på seg selv! 9
Honey Dew Skrevet 30. august 2019 #2402 Skrevet 30. august 2019 6 timer siden, Moongirl skrev: Så trist...før han går på jobb så kjøper de alltid middag til henne som hun spiser kald seinere på hotellrommet aleine. Nå lurer hun på om noen har tips til annen mat som er god kald? At hun ikke kan gå ut til en restaurant for å hente seg varm mat selv aleine en gang er gale...er jo som et fengsel....så koselig å ha en tyrkisk ektemann altså 🙄 Herregud, han har jo blitt fangevokteren hennes. Ser hun ikke dette selv? 6
Tildittbeste Skrevet 30. august 2019 #2403 Skrevet 30. august 2019 2 minutter siden, Honey Dew skrev: Herregud, han har jo blitt fangevokteren hennes. Ser hun ikke dette selv? Nei. Blind av "forelskelse" 3
Surikatt Skrevet 30. august 2019 #2404 Skrevet 30. august 2019 (endret) Jeg tror egentlig ikke jeg hadde likt å gå rundt der alene om byen er full av innpåslitne tyrkere. Hun falt jo for en av de selv. Men så hadde jeg av den grunn heller aldri reist til Tyrkia. Kanskje det bringer skam på han hvis hun går rundt alene? Endret 30. august 2019 av Surikatt 6
Visvas Skrevet 30. august 2019 #2405 Skrevet 30. august 2019 (endret) 21 minutter siden, Surikatt skrev: Jeg tror egentlig ikke jeg hadde likt å gå rundt der alene om byen er full av innpåslitne tyrkere. Hun falt jo for en av de selv. Men så hadde jeg av den grunn heller aldri reist til Tyrkia. Kanskje det bringer skam på han hvis hun går rundt alene? Ja det er selvfølgelig det han er redd for og ikke for biler. Hun bør jo lære seg hvordan hun takler selgere/innkastere ect. Man finner kjapt teknikken der om man ønsker det. Men han har kanskje ikke trua på at hun klarer det? Man trenger jo forsåvidt ikke gå rundt her og der alene heller. Gå til buss på dagtid, møte noen venner, ta buss hjem igjen før det er mørkt feks. Endret 30. august 2019 av Visvas La til en setning 6
JaVel Skrevet 30. august 2019 #2406 Skrevet 30. august 2019 6 minutter siden, Visvas skrev: Ja det er selvfølgelig det han er redd for og ikke for biler. Hun bør jo lære seg hvordan hun takler selgere/innkastere ect. Man finner kjapt teknikken der om man ønsker det. Men han har kanskje ikke trua på at hun klarer det? Man trenger jo forsåvidt ikke gå rundt her og der alene heller. Gå til buss på dagtid, møte noen venner, ta buss hjem igjen før det er mørkt feks. Hva spiller det for noen rolle for ham om noen innpåslitne tyrkere skulle prøve seg på henne? Da avviser hun dem bare og ingen skade skjedd. 16
Surikatt Skrevet 30. august 2019 #2407 Skrevet 30. august 2019 Flere spørsmål og urealistiske svar. Han skal ta lappen i Norge. Hvem skal betale den? Og utdannelsen han tar er vel ikke noe verdt i Norge. Ser ikke for meg når den skal gjennomføres. Han skal gå hjemme frem til neste sesongjobb. Og hun skal reise dit en gang pr mnd. Og hun skal bli gravid. Og han skal i militæret. Er de heldige, kanskje han kommer seg til Norge om 10 år. 8
Skrottefar Skrevet 30. august 2019 #2408 Skrevet 30. august 2019 6 minutter siden, Surikatt skrev: Flere spørsmål og urealistiske svar. Han skal ta lappen i Norge. Hvem skal betale den? Og utdannelsen han tar er vel ikke noe verdt i Norge. Ser ikke for meg når den skal gjennomføres. Han skal gå hjemme frem til neste sesongjobb. Og hun skal reise dit en gang pr mnd. Og hun skal bli gravid. Og han skal i militæret. Er de heldige, kanskje han kommer seg til Norge om 10 år. Hun sier de også har øvelseskjørt i Tyrkia, er det lov? 1
Visvas Skrevet 30. august 2019 #2409 Skrevet 30. august 2019 15 minutter siden, Skrottefar skrev: Hun sier de også har øvelseskjørt i Tyrkia, er det lov? Tror det kun er lov å øvelseskjøre med kjørelærer. ....ut ifra hva jeg har lest.
Tildittbeste Skrevet 31. august 2019 #2410 Skrevet 31. august 2019 7 timer siden, Visvas skrev: Tror det kun er lov å øvelseskjøre med kjørelærer. ....ut ifra hva jeg har lest. Var vell lurt å si hun øvelses kjørte siden noen bemerket at han hadde kjørt og hun hadde sagt han skulle ta førerkort. Trafikken er jo veldig forskjellig fra Norge til Tyrkia så at hun er læremester er ikke akkurat noe sjakk trekk. Sikkert bare å betale seg ut om de evt blir stoppa. Er jo slik det ofte fungerer i Tyrkia 3
JaVel Skrevet 31. august 2019 #2411 Skrevet 31. august 2019 8 timer siden, Surikatt skrev: Flere spørsmål og urealistiske svar. Han skal ta lappen i Norge. Hvem skal betale den? Og utdannelsen han tar er vel ikke noe verdt i Norge. Ser ikke for meg når den skal gjennomføres. Han skal gå hjemme frem til neste sesongjobb. Og hun skal reise dit en gang pr mnd. Og hun skal bli gravid. Og han skal i militæret. Er de heldige, kanskje han kommer seg til Norge om 10 år. Selv om han hadde sertifikat i Tyrkia, så måtte han tatt det på nytt igjen Norge, så slik sett er det klokt å vente til han kommer til Norge. 3
JaVel Skrevet 31. august 2019 #2412 Skrevet 31. august 2019 Bloggeren skrev at han studerte Justice. Er det noen som vet hva det er? 5
Visvas Skrevet 31. august 2019 #2413 Skrevet 31. august 2019 35 minutter siden, Tildittbeste skrev: Var vell lurt å si hun øvelses kjørte siden noen bemerket at han hadde kjørt og hun hadde sagt han skulle ta førerkort. Trafikken er jo veldig forskjellig fra Norge til Tyrkia så at hun er læremester er ikke akkurat noe sjakk trekk. Sikkert bare å betale seg ut om de evt blir stoppa. Er jo slik det ofte fungerer i Tyrkia Helt til det smeller, da er de ikke nådig. Plutselig har hun milliongjeld, kjempelurt🙈 5
Jammf Skrevet 31. august 2019 #2414 Skrevet 31. august 2019 37 minutter siden, JaVel skrev: Bloggeren skrev at han studerte Justice. Er det noen som vet hva det er? Eh..nei. Men hvor og når studerer han? Er det nettbasert ut fra huset til foreldrene? Noe sier meg at bredbånd nødvendigvis ikke er så veldig utbygd på landsbygda i Tyrkia. 5
Pluttiplott Skrevet 31. august 2019 #2415 Skrevet 31. august 2019 Hvorfor gifte seg men en kar som bor hjemme, ikke har utdannelse, ikke fast jobb, ikke vært i militæret, ikke har lappen? Hun blir 40 år, er allerede bestemor, og det er da en skal begynne å nyte livet på en annen måte, enn å bære alt av kostnader på sin nygifte mann? 19
JaVel Skrevet 31. august 2019 #2416 Skrevet 31. august 2019 1 time siden, Visvas skrev: Helt til det smeller, da er de ikke nådig. Plutselig har hun milliongjeld, kjempelurt🙈 Da burde jo ektemannen som kjenner Tyrkia inn og ut, gitt beskjed om at øvelseskjøring i Tyrkia ikke er det smarteste man kan gjøre. Så lenge han ikke sier noe, så skjønner jeg godt at dette er noe hun tror er helt ok. 4
Honey Dew Skrevet 31. august 2019 #2417 Skrevet 31. august 2019 2 timer siden, JaVel skrev: Bloggeren skrev at han studerte Justice. Er det noen som vet hva det er? Det er vel jus han studerer.
Veslefrikk Skrevet 31. august 2019 #2418 Skrevet 31. august 2019 21 minutter siden, Honey Dew skrev: Det er vel jus han studerer. Tror jeg har lest at han studerer (?) for å bli juridisk sekretær. 4
Visvas Skrevet 31. august 2019 #2419 Skrevet 31. august 2019 45 minutter siden, JaVel skrev: Da burde jo ektemannen som kjenner Tyrkia inn og ut, gitt beskjed om at øvelseskjøring i Tyrkia ikke er det smarteste man kan gjøre. Så lenge han ikke sier noe, så skjønner jeg godt at dette er noe hun tror er helt ok. Det er vel ikke lov for nordmenn å delta i øvelseskjøring i andre land enn i Norge. Logisk nok. Synes hun selv burde sjekke dette før hun tar del i det. Spes siden hun skulle være "læreren" og da automatisk sitter med ansvaret. Men ja, han burde opplyst om hvor hardt hun kunne ha blitt straffet. Det er snakk om regninger til sykehus, skader på biler, vei, mennesker. Blodpenger hvis noen dør. Snakk om MYE penger. 10
Skrottefar Skrevet 31. august 2019 #2420 Skrevet 31. august 2019 Hun forsøker å rettferdiggjøre øvelseskjøringen sin i kommentar-feltet på bloggen når noen spør om det er lovlig, men snakk om svada-svar https://metteask.blogg.no/okonomi-hodeplagg-undertrykt-studie-jeg-svarer.html#kommentarer Sitat Det vet jeg ikke. Men han kjører aldri lengre enn ned til elven, som kun tar noen minutter fra huset. Altså kun i landsbygden og der er det ingen kontroller, ingen politi og ekstremt lite biler. 8
Fremhevede innlegg