Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, JaVel skrev:

Noe annet. Hun vil leie denne leiligheten for at han skal erfare å bo alene uten familien? Tyrkere generelt er jo vant med å bo med foreldrene, svigerinner, nieser og nevøer, og så skape sin egen familie med kone og barn. Selvom jeg hadde blitt tussete av å ha folk tett på hele tiden, så regner jeg med at det føles annerledes for bloggerens mann siden kulturen der er helt annerledes. For meg høres det veldig rart ut, hvorfor skulle han ønske å bo i egen leilighet uten noen rundt seg, når dette slettes ikke er vanlig i den tyrkiske kulturen? Eller er det å leie sitt eget, og bo for seg selv noe de fleste unge tyrkere drømmer om? 

Jeg må ærlig si jeg ikke leste innlegget😅 

 

Men ikke veldig vanlig slik jeg kjenner det nei. Meg bekjent så ser tyrkere på det som bortkastet penger når de like greit kan bo hjemme 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, JaVel skrev:

Hva heter landsbyen han kommer fra og hvor nært grensen til Syria er den?

Ca. en times kjøring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem i alle dager er interessert i disse filmene deres? En trenger jo bare se ett sekund for å skjønne at dette er noe de burde holdt for seg selv, og knapt nok det. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lopploella skrev:

Men hvem i alle dager er interessert i disse filmene deres? En trenger jo bare se ett sekund for å skjønne at dette er noe de burde holdt for seg selv, og knapt nok 

For meg er ikke dama 39!!Men sikkelig fjortis...Blir mann så tussete av å være forelsket?

Endret av Tildittbeste
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Visvas skrev:

Jeg må ærlig si jeg ikke leste innlegget😅 

 

Men ikke veldig vanlig slik jeg kjenner det nei. Meg bekjent så ser tyrkere på det som bortkastet penger når de like greit kan bo hjemme 😅

Blir det stedet som ektemannen er fra,sett på som skikkelig "bondeland" i Tyrkia og hvilke jobber har de som bor der, handler det stort sett om dyrking av mark etc? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, JaVel skrev:

Noe annet. Hun vil leie denne leiligheten for at han skal erfare å bo alene uten familien? Tyrkere generelt er jo vant med å bo med foreldrene, svigerinner, nieser og nevøer, og så skape sin egen familie med kone og barn. Selvom jeg hadde blitt tussete av å ha folk tett på hele tiden, så regner jeg med at det føles annerledes for bloggerens mann siden kulturen der er helt annerledes. For meg høres det veldig rart ut, hvorfor skulle han ønske å bo i egen leilighet uten noen rundt seg, når dette slettes ikke er vanlig i den tyrkiske kulturen? Eller er det å leie sitt eget, og bo for seg selv noe de fleste unge tyrkere drømmer om? 

Han reiser nok hjem når hun ikke er der. Høres litt rart ut at hun skal oppdra han til å bo alene. Hele greia høres koko ut. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Visvas skrev:

1000 i husleie i en landsens village? 

Har ikke anelse på leiepriser i hans område, men i villager rundt om Alanyaområde så får du ganske nye store leiligheter for 4-500 i måneden. Umøblert riktignok. 

 

Er han muslim? 

Jeg har inntrykk av at ikke er det? 

Av mange grunner, men siste er at han kysser og gnur henne på puppene på camera er en ting, men under ezan er meget spesielt. Røykte og spiste offentlig under ramazan er en annen ting jeg reagerte på.  

Kanskje han ikke er muslim? Da blir det nok adskillig enklere isåfall. Tilpassingsmessig. 

Han hadde aldri gjort det mot en tyrkisk kvinne fordi de respekterer dem mer. Vestlige turister er det fritt frem med. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres svært lite realistisk ut med denne leiligheten. Selve husleien er jo bare en del av utgiftene det vil føre med seg. I tillegg finner jeg det lite sannsynlig at han skal bli boende der og bli voksen i periodene han ikke jobber, føre egen husholdning etc., i stedet for å spise og bo hjemme hos mamma.

 

At de skal bruke penger på dette, men ikke har råd til å kjøpe ham fri fra militærtjenesten, henger heller ikke på greip.

Endret av Kritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ingen ting som henger på greip her. Som du sier burde de betalt for å få han ut av militæret. Lære opp en mann og bli selvstendig og bo for seg selv? Skjønner seriøst ikke hva de tenker...håper jeg får svar på det en dag!!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med leiligheten er så klart lureri for å få klikk på bloggen...☹️

Hvorfor kan han gå i bar overkropp på filmene hennes mens hun må sitte med langermet kjole?

Hvordan kan jeg få lest det slettede blogginnlegget? Så at noen skrev at de hadde funnet det.

Endret av Twinkle~
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antakeligvis en ny ide til klikk-åte, hun fikk vel en del reaksjoner da de skulle kjøpe hus i landsbyen hans (som selvsagt skulle stå på ham). Nå skal hun betale husleien siden han betaler hotell og mat mens hun er på ferie. En veldig rettferdig ordning all den tid hun betaler flybilletter, har økonomiske forpliktelser hjemme (hus, barn og barnebarn), restskatt, økonomiske problemer (men da kan man bare la regningene hope seg opp, så går det rundt likevel), mangler buffer, prøver å spare opp til å få ham til Norge, på den annen side bor han hjemme (må sikkert betale av sin lønn, vil jeg tro), og bor gratis med kost i sesongen. I tillegg skal hun forsørge ham det første året han bor i Norge, slik at han kan spare opp penger til huset sitt i Tyrkia. 

Er det rart man får inntrykk av at nordiske mennesker er søkkrike?

Mannen får nok en god økonomisk læremester  i Mette. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnAngel skrev:

Antakeligvis en ny ide til klikk-åte, hun fikk vel en del reaksjoner da de skulle kjøpe hus i landsbyen hans (som selvsagt skulle stå på ham). Nå skal hun betale husleien siden han betaler hotell og mat mens hun er på ferie. En veldig rettferdig ordning all den tid hun betaler flybilletter, har økonomiske forpliktelser hjemme (hus, barn og barnebarn), restskatt, økonomiske problemer (men da kan man bare la regningene hope seg opp, så går det rundt likevel), mangler buffer, prøver å spare opp til å få ham til Norge, på den annen side bor han hjemme (må sikkert betale av sin lønn, vil jeg tro), og bor gratis med kost i sesongen. I tillegg skal hun forsørge ham det første året han bor i Norge, slik at han kan spare opp penger til huset sitt i Tyrkia. 

Er det rart man får inntrykk av at nordiske mennesker er søkkrike?

Mannen får nok en god økonomisk læremester  i Mette. 

Bare for å pirke litt: det er hun som betaler maten ved at hun gir sitt visakort til mannen. Hun gir ham alltid visakortet ved ankomst Tyrkia har hun opplyst.  Da får han beholde sin ære overfor egne landsmenn ettersom det ser ut som at han da betaler for dem begge. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Jammf skrev:

Bare for å pirke litt: det er hun som betaler maten ved at hun gir sitt visakort til mannen. Hun gir ham alltid visakortet ved ankomst Tyrkia har hun opplyst.  Da får han beholde sin ære overfor egne landsmenn ettersom det ser ut som at han da betaler for dem begge. 

Målløs😳

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Twinkle~ skrev:

Dette med leiligheten er så klart lureri for å få klikk på bloggen...☹️

Hvorfor kan han gå i bar overkropp på filmene hennes mens hun må sitte med langermet kjole?

Hvordan kan jeg få lest det slettede blogginnlegget? Så at noen skrev at de hadde funnet det.

Fordi han er mann. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tildittbeste skrev:

Er jo ingen ting som henger på greip her. Som du sier burde de betalt for å få han ut av militæret. Lære opp en mann og bli selvstendig og bo for seg selv? Skjønner seriøst ikke hva de tenker...håper jeg får svar på det en dag!!

Man må være født etter 1 januar 1994 for å betale seg ut av militærtjenesten i Tyrkia. Bloggeren sier at ektemannen fyller 29, så han er altså født før den dato. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnAngel skrev:

Målløs😳

Den 28 svarte hun på et innlegg at hun ikke hadde penger, riktig nok for å slippe militæret  siden hun må brødfø de hjemme og betale regninger. Vipps over natta endra økonomien seg så hun kan betale husrom for han. Har mine tvil om at han blir selvstendig av å " bo" der...Og tenk å måtte lære seg og bo alene..før han kan komme til Norge. Hvordan kan han godta og bli sett på på en slik måte.?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som 40-årig bestemor skal hun altså oppdra sin nykjøpte ektemann til å klare å bo alene? Grøss.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen ble ikke helt som planlagt ble forandret til kone nr 2 og meg....ute etter flere klikk sikkert 🤔

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Dagen ble ikke helt som planlagt ble forandret til kone nr 2 og meg....ute etter flere klikk sikkert 🤔

Når man har en blogg så er det sikkert lurt å ha litt spesielle overskrifter slik at folk leser det de skriver. Gørrkjedelige overskrifter fører jo til at de færreste gidder å lese det som blir skrevet, så hadde nok gjort det samme om jeg hadde en blogg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...