Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Syns ikke han virker oppriktig forelsket heller. 

Nei, kan være tildels enig - men det kan også være resignasjon. Tenk å være på sosiale medier nesten hele tiden. Men han virker i allefall mer omsorgsfull og oppmerksom enn henne.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Syns ikke han virker oppriktig forelsket heller. 

Nei det synes ikke jeg heller! Det syntes godt på den videoen fra bryllupet der han ser bruden for første gang! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Khloe P.T skrev:

Nei, kan være tildels enig - men det kan også være resignasjon. Tenk å være på sosiale medier nesten hele tiden. Men han virker i allefall mer omsorgsfull og oppmerksom enn henne.

Alle tyrkere er jo det! Litt for mye av det gode vil jeg si...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Hun trenger blogg på fyll og baby...Og hun er virkelig ikke takknemlig for omsorgen. Hadde jeg lest at mannen min hadde dratt om det var mulig fordi jeg var syk hadde jeg blitt veldig lei meg. Og han oversetter vell innleggene og leser at han rett og slett står i veien for henne nå når hun føler seg syk. Stakkars mennesker...dette kommer aldri til å vare evig

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner er hvorfor det skal ta så mange år før han kommer til Norge for å bo med henne? Han kunne feks begynt på militærtjenesten nå, mens de samtidig sender inn søknad om familiegjenforening. Når de får svar på søknaden vil han  være ferdig med militærtjenesten, og han kunne kommet til Norge allerede høsten neste år. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JaVel skrev:

Det jeg ikke skjønner er hvorfor det skal ta så mange år før han kommer til Norge for å bo med henne? Han kunne feks begynt på militærtjenesten nå, mens de samtidig sender inn søknad om familiegjenforening. Når de får svar på søknaden vil han  være ferdig med militærtjenesten, og han kunne kommet til Norge allerede høsten neste år. 

Det er fort å mistenke at hun kanskje ikke er SÅ interessert i å få ham til Norge, hvor hun har mer enn nok med barn og barnebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, JaVel skrev:

Det jeg ikke skjønner er hvorfor det skal ta så mange år før han kommer til Norge for å bo med henne? Han kunne feks begynt på militærtjenesten nå, mens de samtidig sender inn søknad om familiegjenforening. Når de får svar på søknaden vil han  være ferdig med militærtjenesten, og han kunne kommet til Norge allerede høsten neste år. 

Er det så sikkert at hun egentlig vil ha ham til Norge da? Eller er det prosessen med det, reisene, problemene, babyprosjektet osv som er det interessante, for å ha noe å skrive og snappe om. Hadde de:hun virkelig ønsket det så hadde de gått mer inn for det. Satt seg mer inn i hva som skal til, påbegynt prosessen slik du beskriver osv. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Er det så sikkert at hun egentlig vil ha ham til Norge da? Eller er det prosessen med det, reisene, problemene, babyprosjektet osv som er det interessante, for å ha noe å skrive og snappe om. Hadde de:hun virkelig ønsket det så hadde de gått mer inn for det. Satt seg mer inn i hva som skal til, påbegynt prosessen slik du beskriver osv. 

Synes hun også har snakket om at han må bli ferdig med studiene, men det er det jo egentlig lite vits i, for han vil ikke kunne bruke den i Norge. Hvis han derimot utdanner seg feks til bilmekaniker så hadde det vært smart, en slik utdannelse kan også brukes i Norge. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker virkelig ikke som hun har så lyst å ha han i Norge.  For de har mer enn tid til å få unna både militæret og utdannelsen nå som sesongen snart er over. Det kan ta inntil 15 mnd fra en søker til han får komme til Norge og i denne tiden får han gjort unna mye. Hun sier han har igjen 1 år på studiene.  Og militæret er vell satt ned til 6 mnd så da burde jo dette ikke være noe problem å gjennom føre i vente tiden 

Endret av Tildittbeste
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg viste ikke om denne bloggen. Klikket meg inn for å se og ble skuffet. Kjedelig innhold, dårlig skrevet og lite kreative bilder. Jeg leser i tråden her at hun bruker mye tid på bloggen, når man bruker så lang tid på bloggen burde den vært bedre, ikke så lite kreativ. Kommer ikke til å få flere klikk av meg og det synes jeg er synd. Jeg liker tanken på at ei i slutten av 30-årene blogger, men bloggen var dessverre ikke interessant i det hele tatt. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FlikkFlakk skrev:

Jeg viste ikke om denne bloggen. Klikket meg inn for å se og ble skuffet. Kjedelig innhold, dårlig skrevet og lite kreative bilder. Jeg leser i tråden her at hun bruker mye tid på bloggen, når man bruker så lang tid på bloggen burde den vært bedre, ikke så lite kreativ. Kommer ikke til å få flere klikk av meg og det synes jeg er synd. Jeg liker tanken på at ei i slutten av 30-årene blogger, men bloggen var dessverre ikke interessant i det hele tatt. 

Jeg synes temaet i bloggen er ganske spennende å følge (kfr. denne tråden her), men en skikkelig oppstramming av innleggene hadde vært bra. Som filmen som jeg kommenterte over her, den er jo et eneste langt gjesp. Samme gjelder mye av det hun skriver, det er altfor mange helt uvesentlige detaljer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Khloe P.T said:

Jo mer jeg leser og ser av Mette og Hussein, jo oftere tenker jeg at dette forholdet ikke kommer til å vare. 

For det første virker det som om Mette er villig til å selge sjela si for bloggen - mens Hussein virker mer ukomfortabel. Så mye tid som går med til sosiale medier når de egentlig skal være nyforelsket og utforske hverandre er tragisk. Det virker nesten som om hun reiser til han for å få mer bloggfyll ... og kanskje en baby på kjøpet.

Tidligere på bloggen har hun skrevet at hun er spent på hvordan det kommer til å bli når han kommer for å bo sammen med henne i Norge - for hun trives egentlig veldig godt med å bo alene. På videoene de har lagt ut oppfatter jeg henne som veldig "selvstendig" og hun avviser en del av hans omsorg (f.eks en hjelpende hånd) med at hun klarer det selv. I en nyforelsket fase tror jeg det kan virke avvisende. 

I innlegget om en forferdelig natt beskriver hun igjen at han egentlig bare er i veien. Hun vil ikke ha omsorg - bare være i fred. Ikke vil hun at han skal komme med mat heller - for er hun frisk nok til å spise kan hun hente det selv.

Joda, om en ser hver enkelt situasjon for seg er det kanskje greit, men se totalen. Jeg lurer egentlig på hva Mette ønsker av Hussein ... utenom ekstra spenning i bloggen - og kanskje en baby. Jeg ser et veldig uharmonisk par, der jeg tror han kan komme til å bli den tapende part. For han virker mye mer oppriktig forelsket i Mette, enn omvendt. Jeg er langt fra sikker på at han vil få bo i Norge som hennes ektemann, og ihvertfall ikke i tre år!

 

 

Skrev hun ikke i bloggen rett før hun reiste at det skull bli godt å komme ned og få føle seg liten og tatt vare på? Men når hun er syk vil hun helst klare seg selv? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som er komfortabel med å bli filmet og tatt bilder av hele tiden. Han er nok en av dem og jeg forstår det veldig godt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, MoKath skrev:

Skrev hun ikke i bloggen rett før hun reiste at det skull bli godt å komme ned og få føle seg liten og tatt vare på? Men når hun er syk vil hun helst klare seg selv? 

Hun motsier seg selv hele tiden...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Surikatt skrev:

Det er ikke alle som er komfortabel med å bli filmet og tatt bilder av hele tiden. Han er nok en av dem og jeg forstår det veldig godt. 

Da burde hun kanskje tatt hensyn til det da. Han har jo sagt han ikke liker alt hun må dele med omverden 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må hun i hvert eneste innlegg kommentere at folk mener noe om deres forhold og at ingen ting som kommer frem her stemmer.?? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så nydelig at hun øser av sin lange erfaring som ektefelle. Det er vel flere uker, hvis vi legger sammen den tiden de har tilbragt sammen. «Og er det noe vi er flinke på, så er det å snakke sammen». 

Javelja.. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt i arkivet hennes. I fjor 23. juli skriver hun et innlegg om at det var godt å komme hjem igjen fra Tyrkia. Det var først etter at hun kom hjem fra ferien at hun og mannen begynte å ha kontakt via sosiale medier. og raskt begynte å definere seg som kjærester. Allerede 9. august i fjor skriver hun at hun har blitt kontaktet av BT hvor de ber henne om å skrive et debattinnlegg ang. fordommer mot kvinner som inngår forhold med menn fra andre land. 

Altså, de har ikke engang møtt hverandre igjen etter ferien og avisen kontakter henne?? Jeg forstår det ikke. Det måtte da ha vært mye mer interessant å lese om en kvinnes erfaring over tid. Feks. om det var mer fordommer til å begynne med, avtok det etter hvert osv. 

 

 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnAngel skrev:

Leste litt i arkivet hennes. I fjor 23. juli skriver hun et innlegg om at det var godt å komme hjem igjen fra Tyrkia. Det var først etter at hun kom hjem fra ferien at hun og mannen begynte å ha kontakt via sosiale medier. og raskt begynte å definere seg som kjærester. Allerede 9. august i fjor skriver hun at hun har blitt kontaktet av BT hvor de ber henne om å skrive et debattinnlegg ang. fordommer mot kvinner som inngår forhold med menn fra andre land. 

Altså, de har ikke engang møtt hverandre igjen etter ferien og avisen kontakter henne?? Jeg forstår det ikke. Det måtte da ha vært mye mer interessant å lese om en kvinnes erfaring over tid. Feks. om det var mer fordommer til å begynne med, avtok det etter hvert osv. 

 

 

 

Er det noen som har lest dette innlegget?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, FlikkFlakk skrev:

Jeg viste ikke om denne bloggen. Klikket meg inn for å se og ble skuffet. Kjedelig innhold, dårlig skrevet og lite kreative bilder. Jeg leser i tråden her at hun bruker mye tid på bloggen, når man bruker så lang tid på bloggen burde den vært bedre, ikke så lite kreativ. Kommer ikke til å få flere klikk av meg og det synes jeg er synd. Jeg liker tanken på at ei i slutten av 30-årene blogger, men bloggen var dessverre ikke interessant i det hele tatt. 

Jeg er SÅ enig! Dette er en utrolig kjedelig og intetsigende blogg med ekstremt repeterende innhold både i tekst og bilder. Har seriøst virkelig ingen forståelse av hvorfor denne bloggen ligger på topp 20 -den er jo gørrkjedelig! Men jeg tror bloggeren var smart som startet og holdt liv i denne tråden -kombinert med clickbaits og (dårlig skjult) provoserende innhold -og dermed etablerte en trofast leseskare (lik blogger som villa paprika osv). Slike blogger er egentlig fullstendig amatørmessig og er på INGEN måte hverken nytenkende eller influencermateriale. Det er som å lese i en privat dagbok. Og dessverre blir mange "enkle" sjeler avhengig -typ samme konsept som en såpeopera. Lite og ræva innhold, men man liksom bare MÅ følge henne for å se hva som skjer videre i hennes veldig vanlige liv.

For å se det sånn; lurer på hvilke seriøse annonsører tenker at deres varemerke skal assosieres med en slik blogg? Tror man seriøst at hun er en slags påvirker? (Hvis Mette bruker dette skal jammen jeg ha også -så jeg blir mer lik henne.. -eller kanskje ikke..)

Foreslår at dere som synes bloggen er så interesant revurderer om dere kanskje heller skal finne dere en ny såpeopera på netflix. Det må jo være ganske kleint å være avhengig av å følge en dames private dagbok om hennes forelskelse og sexliv med en tyrker -og hvordan hun takler gradvis underkuing kombinert med mammarollen hjemme. Altså; bare la den være.. Det virker som bloggeren er helt avhnegig av oppmerksomheten på bloggen og at dette er MYE viktigere enn både familie og ektemann -og det er bare sykt trist.. Så jeg kommer heller ikke til å klikke inn på denne bloggen en eneste gang til.., eller de kjedelige youtubevideoene som vel kun aller nærmeste familie synes er alright å se på.

Og siden bloggeren selv leser her inne (selv om hun selvsagt benekter dette, bare for å blogge om alt som skrives her inne); Fokuser på livet ditt. Skal du blogge -så vekk fra denne kleine, amatørmessige dagbokstilen. Finn heller en klar nisje -som feks konseptet rundt dette å gifte seg med en fra en annen kultur, relgion, oppvekst og land. SLUTT å legg ut om hele ditt privatliv -det er bare så pinlig og uinteresant. (og vær så snill..........; bytt det bildet du har øverst i bloggen -bare please gjør det..

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...