Tildittbeste Skrevet 30. august 2019 #2381 Skrevet 30. august 2019 7 minutter siden, JaVel skrev: Når man har en blogg så er det sikkert lurt å ha litt spesielle overskrifter slik at folk leser det de skriver. Gørrkjedelige overskrifter fører jo til at de færreste gidder å lese det som blir skrevet, så hadde nok gjort det samme om jeg hadde en blogg. Sikkert. Har jo skjønt hvordan de skaffer seg lesere. Men er jo uansett slu måte, og mange har vell sett seg lei på den type overskrift. Vi biter jo på uansett blogg eller nyheter i aviser 2
Moongirl Skrevet 30. august 2019 #2382 Skrevet 30. august 2019 (endret) Så trist...før han går på jobb så kjøper de alltid middag til henne som hun spiser kald seinere på hotellrommet aleine. Nå lurer hun på om noen har tips til annen mat som er god kald? At hun ikke kan gå ut til en restaurant for å hente seg varm mat selv aleine en gang er gale...er jo som et fengsel....så koselig å ha en tyrkisk ektemann altså 🙄 Endret 30. august 2019 av Moongirl 37
Skrottefar Skrevet 30. august 2019 #2383 Skrevet 30. august 2019 4 timer siden, Tildittbeste skrev: Dagen ble ikke helt som planlagt ble forandret til kone nr 2 og meg....ute etter flere klikk sikkert 🤔 Og endret tilbake igjen, for det kom en del kommentarer under innlegget, så da ble hun sikkert butthurt 7
Visvas Skrevet 30. august 2019 #2384 Skrevet 30. august 2019 11 minutter siden, Moongirl skrev: Så trist...før han går på jobb så kjøper de alltid middag til henne som hun spiser kald seinere på hotellrommet aleine. Nå lurer hun på om noen har tips til annen mat som er god kald? At hun ikke kan gå ut til en restaurant for å hente seg varm mat selv aleine en gang er gale...er jo som et fengsel....så koselig å ha en tyrkisk ektemann altså 🙄 Dette er ikke normalt, spsielt ikke når damen er vestlig. Det er ingen av de jeg kjenner som er gift med tyrkere inkl meg selv som har sittet på hotellrommet og spist kald mat altså. Bare det at han ikke oppfordrer henne til å gå ut fra hotellet når han er på jobb er helt insane om du spør meg. Følte jeg måtte si ifra om det 😅 24
Moongirl Skrevet 30. august 2019 #2385 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, Visvas skrev: Dette er ikke normalt, spsielt ikke når damen er vestlig. Det er ingen av de jeg kjenner som er gift med tyrkere inkl meg selv som har sittet på hotellrommet og spist kald mat altså. Bare det at han ikke oppfordrer henne til å gå ut fra hotellet når han er på jobb er helt insane om du spør meg. Følte jeg måtte si ifra om det 😅 Hei....nei, eg tror virkelig ikke alle tyrkere er sånn...selv om det kunne høres sånn ut. Mente at hun skryter av hvor fantastisk mannen er osv, men synes ikke dette høres sunt eller bra ut. Hun burde kunne eller ha interesse av å se mer av landet, øve seg på språket osv. Ikke sitte inne i timesvis og spise kald mat. Kunne feks.dratt til det røde tårnet som er noe hun elsker. 6
Visvas Skrevet 30. august 2019 #2386 Skrevet 30. august 2019 (endret) 23 timer siden, JaVel skrev: Blir det stedet som ektemannen er fra,sett på som skikkelig "bondeland" i Tyrkia og hvilke jobber har de som bor der, handler det stort sett om dyrking av mark etc? Slik det er i store deler av Tyrkia på landsbygda så er det mye dyrking av mark, høsting, utvinning av oljer til mat (for de som har kjørt forbi manavgat har dere helt sikkert kjent "søppelstanken" som kommer med jevne mellomrom. Dette er fra olivenoljefabrikkene), utleie av maskiner, salg og produksjon av byggematerialer ect man lever av på landsbygda. Dette hadde det jo vært interessant å lese om, hvordan det fungerer i hans område. Så håper Mette skriver litt om dette 👏 Endret 30. august 2019 av Visvas Rettet feil 5
Visvas Skrevet 30. august 2019 #2387 Skrevet 30. august 2019 2 minutter siden, Moongirl skrev: Hei....nei, eg tror virkelig ikke alle tyrkere er sånn...selv om det kunne høres sånn ut. Mente at hun skryter av hvor fantastisk mannen er osv, men synes ikke dette høres sunt eller bra ut. Hun burde kunne eller ha interesse av å se mer av landet, øve seg på språket osv. Ikke sitte inne i timesvis og spise kald mat. Kunne feks.dratt til det røde tårnet som er noe hun elsker. Ja sant, helt enig. Dette er overhode ikke greit. Mye å finne på som ikke har med fest, flørt og alkohol å gjøre om det er det de ikke liker. I tillegg til at det ikke er sunt så får de nada erfaring ang hverdagsliv på denne måten. Blir nok et sjokk når den dagen kommer. 4
Tildittbeste Skrevet 30. august 2019 #2388 Skrevet 30. august 2019 Og tviler på at mannen har tenkt å sitte inne og tvinne tommeltotter når han har utført de oppgavene han sikkert går liste på å utføre hver dag. Står nemlig at han helst ikke vil bo alene(fordi hun ikke skal bruke penger på dette), og at han kommer til å kjede seg. Ja tro om han ikke kan snu det og tenke at det er kjedelig å sitte inne på rommet mens han er på jobb... neida for det dekker de over og sier at hun elsker alene tid 9
Gisse Skrevet 30. august 2019 #2389 Skrevet 30. august 2019 18 minutter siden, Moongirl skrev: Hei....nei, eg tror virkelig ikke alle tyrkere er sånn...selv om det kunne høres sånn ut. Mente at hun skryter av hvor fantastisk mannen er osv, men synes ikke dette høres sunt eller bra ut. Hun burde kunne eller ha interesse av å se mer av landet, øve seg på språket osv. Ikke sitte inne i timesvis og spise kald mat. Kunne feks.dratt til det røde tårnet som er noe hun elsker. Jeg har flere venner som aldri i verden kunne tenke seg å være alene ute i fremmede land. Selv elsker jeg å utforske og koser meg i eget selskap men vet at mange heller velger å sitte 1,5 døgn i transfer på en flyplass istedenfor å dra til byen liksom. Mette har jo sagt at hun som person er introvert og ikke synes det er komfortabelt å gå ut alene, sånn har hun visst alltid vært. Folk er forskjellig men alt kan ikke legges på mannen hennes synes jeg... Det hadde ikke vært noe for meg, men så lenge det funker for dem? 3
JaVel Skrevet 30. august 2019 #2390 Skrevet 30. august 2019 43 minutter siden, Visvas skrev: Slik det er i store deler av Tyrkia på landsbygda så er det mye dyrking av mark, høsting, utvinning av oljer til mat (for de som har kjørt forbi manavgat har dere helt sikkert kjent "søppelstanken" som kommer med jevne mellomrom. Dette er fra olivenoljefabrikkene), utleie av maskiner, salg og produksjon av byggematerialer ect man lever av på landsbygda. Dette hadde det jo vært interessant å lese om, hvordan det fungerer i hans område. Så håper Mette skriver litt om dette 👏 Tjener de veldig dårlig på dette, tenker på at de sender sine sønner for å jobbe på turiststedene om sommeren for å sende penger hjem? Hva gjør døtrene om sommeren, går de bare hjemme eller jobber de også? Hvordan kan bloggerens ektemann bruke så mye penger på henne, for dette er vel penger han egentlig skulle sendt hjem til familien? 2
Visvas Skrevet 30. august 2019 #2391 Skrevet 30. august 2019 25 minutter siden, Gisse skrev: Jeg har flere venner som aldri i verden kunne tenke seg å være alene ute i fremmede land. Selv elsker jeg å utforske og koser meg i eget selskap men vet at mange heller velger å sitte 1,5 døgn i transfer på en flyplass istedenfor å dra til byen liksom. Mette har jo sagt at hun som person er introvert og ikke synes det er komfortabelt å gå ut alene, sånn har hun visst alltid vært. Folk er forskjellig men alt kan ikke legges på mannen hennes synes jeg... Det hadde ikke vært noe for meg, men så lenge det funker for dem? Det er vel han som har sagt hun helst bør sitte på hotellrommet med begrunnelse om at hun kan bli påkjørt? Jeg er introvert selv, men jeg sørget for å skaffe meg venner/bekjente når jeg reiste nedover som jeg kanskje besøkte, traff på kafé, i en park ect. Man mååå ikke trø rundt alene, og jeg snakker heller ikke om hver dag. Mannen min ønsket ikke at jeg skulle sitte inne hele dagen når jeg først hadde fri fra jobb og kom ned på ferie. For det er jo ferie så lenge man ikke lever et hverdagsliv. Og reiser man på ferie for å sitte alene på et hotellrom? 13
Visvas Skrevet 30. august 2019 #2392 Skrevet 30. august 2019 5 minutter siden, JaVel skrev: Tjener de veldig dårlig på dette, tenker på at de sender sine sønner for å jobbe på turiststedene om sommeren for å sende penger hjem? Hva gjør døtrene om sommeren, går de bare hjemme eller jobber de også? Hvordan kan bloggerens ektemann bruke så mye penger på henne, for dette er vel penger han egentlig skulle sendt hjem til familien? Det kommer veldig an på. Det er store penger i feks bananer i drivhus, nøtter, avokado, honning og mye mye mer. Men det kommer veldig an på hva de har av land, sykdom/helse i familie, midler til å dyrke osv. Men hvis han bruker hennes kort så bruker han kanskje ikke så mye? 4
lilletyrkia Skrevet 30. august 2019 #2393 Skrevet 30. august 2019 54 minutter siden, Gisse skrev: Jeg har flere venner som aldri i verden kunne tenke seg å være alene ute i fremmede land. Selv elsker jeg å utforske og koser meg i eget selskap men vet at mange heller velger å sitte 1,5 døgn i transfer på en flyplass istedenfor å dra til byen liksom. Mette har jo sagt at hun som person er introvert og ikke synes det er komfortabelt å gå ut alene, sånn har hun visst alltid vært. Folk er forskjellig men alt kan ikke legges på mannen hennes synes jeg... Det hadde ikke vært noe for meg, men så lenge det funker for dem? Nå er det jo heller ikke et fremmed land men hjem nr to. Mannen bor der, og hun har vært der utallige ganger og kjenner området godt. Hun er da ute alene i norge og lager alltid masse deilig mat. Det at hun ikke engang unner seg varm mat på kvelden er veldig rart. 15
JaVel Skrevet 30. august 2019 #2394 Skrevet 30. august 2019 32 minutter siden, lilletyrkia skrev: Nå er det jo heller ikke et fremmed land men hjem nr to. Mannen bor der, og hun har vært der utallige ganger og kjenner området godt. Hun er da ute alene i norge og lager alltid masse deilig mat. Det at hun ikke engang unner seg varm mat på kvelden er veldig rart. Hun virker jo ikke særlig redd av seg, så skjønner ikke at det skulle være noe problem å gå ut og bestille noe mat på en restaurant når hun er sulten? Hun kan jo ta den med seg på hotellrommet om hun ikke vil spise alene på restaurant. 7
Oppland Skrevet 30. august 2019 #2395 Skrevet 30. august 2019 Det er mye merkelig å lese i blogger, noe av det mest underlige er at H. skal lære seg å bo i en leilighet alene. Hva? Er han ikke en mann på 28 år? Så skal han lære seg å bo alene? Oppe i alt er det ikke sikkert han vil bo der når M er i Norge. Ikke nok med det, men de månedene han jobber, da blir også leiligheta stående tom. Dette skal de betale for? 12
AnAngel Skrevet 30. august 2019 #2396 Skrevet 30. august 2019 Jeg må si jeg ikke skjønner meg på økonomien hennes. Ingen buffer, men ut og kjøpe møbler skal de. Nå vet jeg ikke hvor mye han betaler for hotellet hver gang hun er der nede (obs! Der sparer han jammen enda mer!), om det vil svare seg å leie en leilighet for 1000 kr måneden? Eller er det kun når han ikke jobber de skal bo der? Forsto det sånn at landsbyen er langt unna Alanya? Det svarer seg jo åpenbart ikke for henne, når det nå er hun som skal betale leien så... Huff! Spiser hun kald middag? Det kan da ikke smake noe særlig godt? Jeg tror neppe det blir så mye mer "hverdagsliv" i en leid leilighet enn nå. Mette vil fortsatt være på ferie. Hverdagen er når hun har vært på nattevakt og han er klar for dagen sammen med henne (eller evt. jobb), og alt det trivielle som hører et samliv til. 14
Tildittbeste Skrevet 30. august 2019 #2397 Skrevet 30. august 2019 31 minutter siden, AnAngel skrev: Jeg må si jeg ikke skjønner meg på økonomien hennes. Ingen buffer, men ut og kjøpe møbler skal de. Nå vet jeg ikke hvor mye han betaler for hotellet hver gang hun er der nede (obs! Der sparer han jammen enda mer!), om det vil svare seg å leie en leilighet for 1000 kr måneden? Eller er det kun når han ikke jobber de skal bo der? Forsto det sånn at landsbyen er langt unna Alanya? Det svarer seg jo åpenbart ikke for henne, når det nå er hun som skal betale leien så... Huff! Spiser hun kald middag? Det kan da ikke smake noe særlig godt? Jeg tror neppe det blir så mye mer "hverdagsliv" i en leid leilighet enn nå. Mette vil fortsatt være på ferie. Hverdagen er når hun har vært på nattevakt og han er klar for dagen sammen med henne (eller evt. jobb), og alt det trivielle som hører et samliv til. For meg er dette et lite stykke skuespill. Jeg fatter ingen ting og 90%Er for å få oppmerksomhet. Ingen mann på 28/29 må lære seg å bo alene før han evt får visa. Og ja hun vil fortsatt virre rundt med ferie skautet sitt 12
JaVel Skrevet 30. august 2019 #2398 Skrevet 30. august 2019 36 minutter siden, AnAngel skrev: Jeg må si jeg ikke skjønner meg på økonomien hennes. Ingen buffer, men ut og kjøpe møbler skal de. Nå vet jeg ikke hvor mye han betaler for hotellet hver gang hun er der nede (obs! Der sparer han jammen enda mer!), om det vil svare seg å leie en leilighet for 1000 kr måneden? Eller er det kun når han ikke jobber de skal bo der? Forsto det sånn at landsbyen er langt unna Alanya? Det svarer seg jo åpenbart ikke for henne, når det nå er hun som skal betale leien så... Huff! Spiser hun kald middag? Det kan da ikke smake noe særlig godt? Jeg tror neppe det blir så mye mer "hverdagsliv" i en leid leilighet enn nå. Mette vil fortsatt være på ferie. Hverdagen er når hun har vært på nattevakt og han er klar for dagen sammen med henne (eller evt. jobb), og alt det trivielle som hører et samliv til. Jeg skjønner meg på det. Folk er veldig forskjellige og hun er svært impulsiv, og dermed agerer hun fort på nye ideer. Regner med at det ikke blir noe av når hun får tenkt nøyere gjennom det. 3
Tildittbeste Skrevet 30. august 2019 #2399 Skrevet 30. august 2019 15 minutter siden, JaVel skrev: Jeg skjønner meg på det. Folk er veldig forskjellige og hun er svært impulsiv, og dermed agerer hun fort på nye ideer. Regner med at det ikke blir noe av når hun får tenkt nøyere gjennom det. Er vell akkurat det vi har sett ganske mange ganger. Men da har vi da noe å skrive om her 😁 4
Skrottefar Skrevet 30. august 2019 #2400 Skrevet 30. august 2019 5 timer siden, Moongirl skrev: Så trist...før han går på jobb så kjøper de alltid middag til henne som hun spiser kald seinere på hotellrommet aleine. Nå lurer hun på om noen har tips til annen mat som er god kald? At hun ikke kan gå ut til en restaurant for å hente seg varm mat selv aleine en gang er gale...er jo som et fengsel....så koselig å ha en tyrkisk ektemann altså 🙄 Som det har blitt nevnt tidligere her i debatten så kan hun jo ikke gå ut alene siden han da er redd for at hun skal bli påkjørt av en bil, og da, som hun selv har sagt, så forblir hun på hotell-rommet av respekt for hans frykt 16
Anbefalte innlegg