Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Flettfrid skrev (20 minutter siden):

Hvis du handler på www.smaska.no når det er feriestengt, tar du selv ett aktivt valg på å handle i en nettbutikk som oppgir at den er feriestengt og at varene først blir sendt på august. Så da er det ett valg du tar. Er du ikke intr i å vente til august, driter du i å handle der 😊

Screenshot_20210801-133928_Samsung Internet.jpg

Bra at hun informerer om det. Men det blir likevel for useriøst å stenge en nettbutikk pga ferie. Da må man bygge seg opp igjen etter hver ferie og vil også få lange perioder uten inntekter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lunabelle skrev (4 minutter siden):

Kunder i en nettbutikk kan ikke vite at de bare er en biinntekt og derfor ikke blir prioritert i ferier. Kunder forventer at de er førsteprioritert og hvis man driver en seriøs nettbutikk så må man ha en vikar som kan sende ut ordrer fortløpende når man har ferie. 

Jaha.. godt du har svaret da 😂 

Er vel ganske vanlig for mange å stenge og/eller ha lite aktivitet i fellesferien. Vi tenkte oss innom en ganske kjent restaurant i sommer. Den var stengt gitt! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (4 minutter siden):

Bra at hun informerer om det. Men det blir likevel for useriøst å stenge en nettbutikk pga ferie. Da må man bygge seg opp igjen etter hver ferie og vil også få lange perioder uten inntekter.

Useriøst er det vel ikke. Den eneste det evt går utover er jo i så fall Mette. Kunden velger jo bare en annen butikk i mellomtiden, hvis det haster å få varene. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Lady T skrev (2 minutter siden):

Useriøst er det vel ikke. Den eneste det evt går utover er jo i så fall Mette. Kunden velger jo bare en annen butikk i mellomtiden, hvis det haster å få varene. 

Regner med hun har sine faste kunder som er trofaste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandarina30 skrev (48 minutter siden):

Klar over det, men hun eier ikke en fulltid stilling, og vikar vakter er noe som går opp og ned. I september, oktober og november er det ofte liiiiiiiite ekstra vakter å hente, fordi alle ønsker å tjene mer penger frem mot jul. At Mette fikk mange ekstra vakter utenom sin stilling var nok høyst sannsynlig pga ferieavvikling. Uansett, jada hun jobber mye i perioder. Men, fulltidsjobb har hun ikke. I følge lønnsslippen hun delte med oss, jobber hun ikke mange ekstra vakter ut fra det jeg kunne se.

Hun var klar på det at det var for å få råd til campingvogn, ferie,bilreperasjon osv nå i sommer. Så ikke sikkert at ekstravakter er like viktig utover høsten. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (1 time siden):

Dette er svar på den usaklige kritikken du kom med angående MA og ferie. 

Du tuller med meg nå??!?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heartgirl skrev (1 time siden):

Regner med hun har sine faste kunder som er trofaste :) 

Finnes det faste kunder av «batteridrevne stearinlys»? 🤔🤪

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Alauda skrev (43 minutter siden):

Finnes det faste kunder av «batteridrevne stearinlys»? 🤔🤪

Det er jeg sikker på. Batterilys er mer miljøvennlige enn stearinlys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Flettfrid skrev (1 time siden):

Hun var klar på det at det var for å få råd til campingvogn, ferie,bilreperasjon osv nå i sommer. Så ikke sikkert at ekstravakter er like viktig utover høsten. 

Denne diskusjonen om MA sin ferie synker på et bunnivå som jeg ikke har sett her inne. Finne noe å hakke på MA på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (2 minutter siden):

Det er jeg sikker på. Batterilys er mer miljøvennlige enn stearinlys. 

Hvor mange slike kjøper man da? Siden de kan brukes evig i motsetning til stearinlys? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
panzerpølsa skrev (4 minutter siden):

Hvor mange slike kjøper man da? Siden de kan brukes evig i motsetning til stearinlys? 

Av mine faste kunder som kjøper produkter i party lite av meg selger jeg mer ledlys enn stearinlys men ellers går det mye i duftepinner, pynt og dufteoljer for å ha i beholdere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandarina30 skrev (11 timer siden):

De fleste som vil jobbe 100% klarer å få det etter flere år i lave stillingsprosenter. De fleste forbund legger ned krav for deg. Jeg er klar over at stillingen en søker på et lav, men etter å ha jobbet ekstravakter i mange år kan en kreve høyere stilling. Når en jobber turnus med tillegg, kan en fint jobbe 70-80% og tjene det samme utbetalt som de som går 100% dagtid.

Hun bor ikke langt unna et nytt sted i Bergen som kun har 100% stillinger (Sandsli sjukeheim) hun burde ha søkt der

For å unngå flere gallekommentarer : Dette er selvfølgelig om hun ønsker 100% stilling 

Endret av Fru Uperfekt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villa Gjennomtrekk
Lunabelle skrev (2 timer siden):

Det er da ikke useriøst så lenge det er opplyst på en redelig og ok måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru Uperfekt skrev (1 time siden):

Hun bor ikke langt unna et nytt sted i Bergen som kun har 100% stillinger (Sandsli sjukeheim) hun burde ha søkt der

Så det burde hun.

Altså alvorlig talt, hva har du med hvor hun burde og ikke burde jobbe eller søke jobb? På tide å roe litt ned her.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (44 minutter siden):

Så det burde hun.

Altså alvorlig talt, hva har du med hvor hun burde og ikke burde jobbe eller søke jobb? På tide å roe litt ned her.

Om hun ønsket full stilling, ser jeg kunne lagt inn den men var ment som svar til hen som snakket om at det var vanskelig å få 100% stillinger

Beklager at jeg åpenbart gjorde deg sur

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (57 minutter siden):

Om hun ønsket full stilling, ser jeg kunne lagt inn den men var ment som svar til hen som snakket om at det var vanskelig å få 100% stillinger

Beklager at jeg åpenbart gjorde deg sur

1. Merkelig å si at Mette burde gjøre slik og sånn, hun har aldri bedt om råd ang. stilling, ei heller utrykt at dette er et problem. 

2. Jeg er ikke sur.

Anbefaler å ikke legge på andre behov for råd, ei heller følelser og sinnstemninger.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Turkis Sau skrev (2 minutter siden):

1. Merkelig å si at Mette burde gjøre slik og sånn, hun har aldri bedt om råd ang. stilling, ei heller utrykt at dette er et problem. 

2. Jeg er ikke sur.

Anbefaler å ikke legge på andre behov for råd, ei heller følelser og sinnstemninger.

Les mitt reviderte innlegg samt mitt svar til deg en gang til.

og beklager nok en gang at jeg gjorde deg sur

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Fru Uperfekt skrev (5 timer siden):

For å unngå flere gallekommentarer : Dette er selvfølgelig om hun ønsker 100% stilling 

Ærlig talt. Denne kommentaren synes jeg var drøy å si hva MA burde gjøre. Dette bestemmer hun selv. Nattevakter er slitsomme å jobbe og en trenger å ta seg inn etter nattvakt. I tillegg som småbarnsmamma, hus og hjem. 

Endret av Heartgirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (1 minutt siden):

Ærlig talt. Denne kommentaren synes jeg var drøy å si hva MA burde gjøre. Dette bestemmer hun selv. Nattevakter er slitsomme å jobbe og en trenger å ta seg inn etter nattvakt. I tillegg som småbarnsmamma, hus og hjem. 

Les hele innlegget ikke bare første avsnitt

Beklager at jeg gjorde deg sur

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villa Gjennomtrekk
Fru Uperfekt skrev (7 timer siden):

Hvis man ikke ønsker 100% fast, hvorfor skal hun søker der. Å jobbe natt, og ta noen få ekstravalter så er man stort sett oppe  i det samme som en ansatt i 100% dagstilling./ todelt turnus.
Sandsli sykehjem et somatisk sykehjem, og hun jobber med mennskker med funksjonshemming - så hva  om hun ikke ønsker å jobbe med gamle? Å jobbe på somatisk sykehjem er ganske tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...