Gå til innhold

Trond Giske


Nobile

Anbefalte innlegg

2 timer siden, herzeleid skrev:

Jeg synes ikke det blir naturlig at det sendes "bekymringsmelding". Dette bidrar kun til å ytterligere svekke "me too" ved at adferd en missliker kan "varsles om". Giskes oppførsel, og kanskje dårlige dømmekraft, er absolutt noe en i AP bør ta hensyn til når de velger en ny leder, men i Norge har vi en presse som i utgangspunktet ikke driver med sladder. Det medfører at å varsle om Grandes seksuelle omgang med en gutt i åkeren ikke skal i nyhetene, og bør tilsvarende medføre at Giske som tar en "danseselfie" med en voksen kvinne ikke bør være riksdekkende nyheter.  

Det er vel ikke vanlig å danse på ryggen til en ung kvinne? I vg stod det at hun snudde ryggen til for det ble litt mye. Men hva er grunnen til at de ville filme det hele? Først tenkte jeg at de «ville ta han». Men det virker ikke slik heller siden de dysser det ned i ettertid. De burde tenke på konsekvensene når de legger ut eller deler en slik video. 

Endret av himmeloghav
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, HalldirV2 skrev:

I utgangspunktet ikke, men med tanke på Giskes historie er det ikke rart at dette blir blåst opp, særlig ikke siden folk flest har oppførselen hans friskt i minne. 

Jeg er enig i at det ikke er rart at det blir blant "vanlige folk" uten redaksjoner og retningslinjer. Jeg synes det er rart at det blir blåst opp blant medier som, slik jeg er det, har virket å være relativt tilbakeholdende med tilsvarende saker tidligere. 

At noen tidligere har blitt anklaget for å oppføre seg dårlig og trakassere bør ikke medføre at en dermed senker den redaksjonelle standarden for dem, tenker jeg. 

Men som sag har jeg ikke så veldig mye sympati for Giske. Det at han angivelig har oppført seg slik tidligere mens familien ventet hjemme synes jeg er forkastelig, og tegner et bilde av en person jeg ikke vil kunne gi min stemme. Likefullt, ønsker jeg at mediene er litt mer prinsipielle i sin dekning enn som så. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det har vært naivt av meg å tro at Trond Giske var smart nok til at lærekurven hans har vært stigende etter forrige runde, med de konsekvensene de fikk for han. Der tok jeg feil gitt, forstår ikke hvordan han kan ha sett for seg at dette ikke kan skape problemer for han, både i politikken og ikke minst på hjemmebane når oppførselen skal forklares der...

Rom for en del hva gjelder noen som ikke har en forhistorie som hans, hadde det vært andre så ville nok dette blitt forbigått i stillhet, men hvordan han tror at han kan peise på som tidligere uten at det får konsekvenser. Jeg trodde ikke at han var så tankeløs at han ikke så denne komme, jeg er sjokkert over hans vurderingsevne her og trodde hans evne til å manøvrere egne valg var bedre enn dette.

Tenker at han har en lang vei å gå til toppen av politikken igjen nå, om ikke en umulig vei når han roter seg bort som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har utviklet seg til en ren heksejakt på Giske.  Kvinnen han danset med sa det var hun som bydde opp til dans og hun hadde ikke noen preblemer med situasjonen.

Det er nok en ren politisk kamp om ledervervene i AP der alle midler blir brukt.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, kaninen skrev:

Jentene tok kontakt med han. De synes sikkert det var artig å få en video med Giske på fylla. Jeg undskylder ikke hvordan Giske har holdt på tidligere, men det betyr ikke at vi trenger å gå helt av skaftet over en video som dette.

Det enste jeg diskuterer her er DENNE videon. Og her er det ingenting galt som skjer. At Giske har vært, og muligens fortsatt er, en gris er ikke temaet. Kun denne videoen.

Men nettopp fordi Giske har vært en gris tidligere så har han ikke råd til slike videoer, selv om de er helt uskyldige....

Det ser vi fordi pressen står klar til å slakte han, og det gjør eksempelvis kvinnene på KG også....til tross for at dette ikke er noen big deal i det hele tatt og trolig initiert av jentene.....

Han gir Norge den fjæra som skal til for at mennesker med forskjellig agenda skal kunne lage en stor stygg høne, og det burde Giske som topp-politiker forstå.

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isolert sett er ikke dette krise. Men han klarer altså ikke å holde fingrene av jentene uansett om situasjonen og tidspunktet tilsier at det er svært, svært uklokt! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett videoen på YouTube.. Den er i seg selv ikke spesielt ille, men dette her burde han da han nok vett i skallen til å bare latt være??? Hva er det han tenker når han vurderer dette som helt ok å gjøre, etter stormen han har kjørt seg selv og omgivelsene sine gjennom for ikke lang tid siden?? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, for en fjott!

Altså, videoen er i seg selv harmløs, hadde den stått alene helt uten kontekst. Men med den historikken han har og denne timingen hvor han prøver å komme seg tilbake i politikken... Hvor tett i pappen kan man bli liksom :legrine:

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Adressas kommentator oppsummerer dette greit. Giske har ikke gjort noe galt isolert sett. Dette er ikke en ny #metoo-sak. 

Men Giske skal selvsagt ikke være på et utested midt på natta, dansende med unge kvinner, i den situasjonen han befinner seg. 

Dessuten er det et annet moment i denne saken; han er en gift mann. Tenker han ikke på kona si? Videoen viser ikke noe lovbrudd og ikke seksuell trakassering, men definitivt over grensa for hva mange ektefeller synes er innafor.

Dessuten viser dette en total mangel på dømmekraft, og hvem kan stole på at det ikke dukker opp nye saker i fremtiden? Det er helt åpenbart at Giske er svak for unge kvinner, og kombinert med alkohol blir dette en dårlig kombinasjon. 

Spørsmålet er om AP gidder dette mer? 

https://www.adressa.no/meninger/2019/02/22/Er-det-mulig-å-være-så-dum-18521199.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cuntzilla skrev:

Hahaha, for en fjott!

Altså, videoen er i seg selv harmløs, hadde den stått alene helt uten kontekst. Men med den historikken han har og denne timingen hvor han prøver å komme seg tilbake i politikken... Hvor tett i pappen kan man bli liksom :legrine:

Dette, fyren har åpenbare brister i dømmekraften. Noe som ikke er særlig heldig for en politiker som lever av tillit. 
 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FrodeF skrev:

Jo, det et rart at folk undres. 

Man må være hjerneskada for å reagere negativt på den videoen. Du og andre dømmer uten å ha alle fakta. Idioter forblir idioter. 

 

Jeg dømmer ikke Giske fordi jeg tror han oppførte seg usømmelig i denne videoen, men med Giskes historie som kontekst, kreves det en special kind of stupid når han atter en gang blir observert menge seg med unge kvinner på et utested. Det skaper assosiasjoner hos folk og politiske motstandere som enda har historien til Giske friskt i minne. Og fra et politisk strategisk perspektiv er dette så klovnete som det kan få blitt av Giske. Han kan like gjerne putte på seg en rød nese, først som sist. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje kan dette bidra til å styrke Giske. Om omtalen og reaksjonene blir stadig mer hysteriske på stadig mer bagatellmessige hendelser og "varsler" spørs det om ikke det kan bidra til å diskreditere hele saken mot ham og styrke inntrykket av at det er skapt av medier og politiske motstandere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, herzeleid skrev:

Kanskje kan dette bidra til å styrke Giske. Om omtalen og reaksjonene blir stadig mer hysteriske på stadig mer bagatellmessige hendelser og "varsler" spørs det om ikke det kan bidra til å diskreditere hele saken mot ham og styrke inntrykket av at det er skapt av medier og politiske motstandere. 

Det skulle ikke forundre meg, det er flere og flere mennesker som ikke verdsetter grunnleggende kognetive evner og dømmekraft. Så hvis man faktisk er så mentalt tilbakestående at man ikke ser utfordringen her, kan de godt hende de henger seg på "fake news" bølgen. 

Fra mitt ståsted er det 100% klart at Giske ikke har noe i tillitsverv å gjøre. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, himmeloghav skrev:

Så kvinnene reddet Giske ut av situasjonen ved å måtte forlate utestedet. 

Det her er jo helt feil, kvinnen sier selv at dette er noe som er hauset opp, Giske forlot stedet før henne. Det var de som oppsøkte Giske og hun opplevde ikke situasjonen som noe ubehagelig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo så hauset opp som det kan bli!! Kvinnene kom bort til Giske.  Kvinnene danset og filmet. Giske smilte og var harmløst "med på notene". Ingenting galt her!!! 

Og det at han er gift? Kjære vene,  kan man ikke gå ut og danse om man er gift og politiker?? 

Dette lukter heksejakt lang vei!! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Leselusa skrev:

Dette er jo så hauset opp som det kan bli!! Kvinnene kom bort til Giske.  Kvinnene danset og filmet. Giske smilte og var harmløst "med på notene". Ingenting galt her!!! 

Og det at han er gift? Kjære vene,  kan man ikke gå ut og danse om man er gift og politiker?? 

Dette lukter heksejakt lang vei!! 

🙏

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan noen forklare hvilke politiske kvaliteter Giske innehar? Hva gjør han for ap som ingen andre kan? Er verv i ap eneste inntektskilden hans?

prøver forstå de som absolutt skal ha han i partiet inkludert ham selv.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Leselusa skrev:

Dette er jo så hauset opp som det kan bli!! Kvinnene kom bort til Giske.  Kvinnene danset og filmet. Giske smilte og var harmløst "med på notene". Ingenting galt her!!! 

Og det at han er gift? Kjære vene,  kan man ikke gå ut og danse om man er gift og politiker?? 

Dette lukter heksejakt lang vei!! 

"Alle" andre politikere kan gå ut på byen å drikke og danse og ta harmløse selfies med ungpiker selv om de er gift.

Men ikke Giske!!! 

Han driver å skal bygge opp sitt tillitsrom i partiet og offentligheten, og det er 100% avhengig av at han demonstrerer en dømmekraft over absolutt ALLE detaljer om hvordan han fremstår.  Giske vet helt og holdent at det ikke er rom for han å fremstå som noe annet enn en grå og kjedelig familiemann som  skygger vekk fra alle sosiale settinger som kan knyttes til varsler sakene som har vært plastret på han.

Vi skulle sett i øynene hans den profesjonelle politikeren som skjønte at hans karriere døde idet blitzen gikk på selfien. Det at han smiler som en tulling, betyr at det ikke finnes ett snev av politisk dømmekraft igjen hos han og da har han ingenting i politikken å gjøre. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Druid skrev:

"Alle" andre politikere kan gå ut på byen å drikke og danse og ta harmløse selfies med ungpiker selv om de er gift.

Men ikke Giske!!! 

Han driver å skal bygge opp sitt tillitsrom i partiet og offentligheten, og det er 100% avhengig av at han demonstrerer en dømmekraft over absolutt ALLE detaljer om hvordan han fremstår.  Giske vet helt og holdent at det ikke er rom for han å fremstå som noe annet enn en grå og kjedelig familiemann som  skygger vekk fra alle sosiale settinger som kan knyttes til varsler sakene som har vært plastret på han.

Vi skulle sett i øynene hans den profesjonelle politikeren som skjønte at hans karriere døde idet blitzen gikk på selfien. Det at han smiler som en tulling, betyr at det ikke finnes ett snev av politisk dømmekraft igjen hos han og da har han ingenting i politikken å gjøre. 

Helt uenig. Giske er et menneske som er  politiker. Hvorfor skal han måtte ta massiv kritikk for en uskyldig video som ingen involverte hadde problemer med?? 

Å gå til media med denne ikke-saken ødelegger faktisk troverdigheten til både media som først publiserte det som en skandale, og troverdigheten til de som gikk hardt ut og "varslet" om videoen. 

Skal man kritiserte noen for noe, bør det man sier og skriver være basert på fakta, ikke følelser.  Og her, i denne saken, er fakta at Giske ikke har gjort noe galt.

Jeg vil ikke ha politikere som må late som om de har en annen personlighet enn de har. Giske liker seg ute på byn. Ok, så gøy for han, så lenge han holder seg borte fra ulovlig oppførsel! Andre politikere liker seg bedre hjemme, på kontoret, på hytta eller noe annet. Og det er helt greit!! Så lenge det er innenfor lovverk og de retningslinjer man har som politiker.

Å ta en uskyldig video og bruke det for alt det er verdt, for å sverte en mann som har dårlig oppførsel bak seg men prøver å ta ansvar, DET er lavmål det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...