Jump to content
Nobile

Trond Giske

Recommended Posts

herzeleid
4 timer siden, Sitronmelisse skrev:

Jeg tenker du skjønner det greit sjøl jeg, om du oppfører deg krenkende, skremmende, fiendtlig, nedverdigende, ydmykende eller plagsom. Har du aldri opplevd å bli behandla slik av andre menn, for eksempel?

Jeg tror ikke du forstod helt innvendingen; Det er ikke kun hvordan en oppfører seg som avgjør, etter definisjonen over, men også virkningen. En kan godt oppføre seg helt fint, men møte en person som opplever det "plagsomt" eller "ydmykende". Det er dette som er problemet med en definisjon som ikke forutsetter handlingen eller intensjonen er noe av dette. 

Fortsetter under...

BareEnBruker
16 hours ago, Sitronmelisse said:

Jeg tenker du skjønner det greit sjøl jeg, om du oppfører deg krenkende, skremmende, fiendtlig, nedverdigende, ydmykende eller plagsom. Har du aldri opplevd å bli behandla slik av andre menn, for eksempel?

Hvis det er så greit å skjønne selv hvorvidt tilnærmingen er ønsket, hvorfor frykter da menn avvisning for å be ut den de er forelsket i?

Lurium
På 14.11.2019 den 11.00, edlit skrev:

AP er nå nede i 21,7 % på Opinions Partibarometer. Er metningspunktet nådd for stadig å ha uutholdelig umoden fyr m/frue i mediebildet, og/eller har deres framstilling av dagens ledelse som udugelig, slått igjennom??

Jeg tror Støre/Tajik er større problem for oppslutningen enn Giske-saken, spesielt Tajiks tilknytning til denne saken. I tillegg var Giske viktig da han var mer på sosialist-siden av partiet, mens Støre/Tajik oppfattes å være lyseblå.

Er iallefall årsaken til at jeg har valgt et annet parti å stemme på. 

Nimbus2000
1 time siden, Lurium skrev:

Jeg tror Støre/Tajik er større problem for oppslutningen enn Giske-saken, spesielt Tajiks tilknytning til denne saken. I tillegg var Giske viktig da han var mer på sosialist-siden av partiet, mens Støre/Tajik oppfattes å være lyseblå.

Er iallefall årsaken til at jeg har valgt et annet parti å stemme på. 

Det er ingenting som tyder på at Giske er på sosialistsiden av AP. Giske var jo den eneste i Stoltenberg-regjeringen som foreslo å fjerne formueskatten. Giske tilhører nok samme side som Støre/Tajik politisk. 

I tillegg ser det jo ut som om mange AP-velgere har rømt til Senterpartiet. Så det virker ikke som om de synes AP har blitt for borgelige. 

Edited by Nimbus2000