Gå til innhold

Trond Giske


Nobile

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Sitronmelisse skrev:

Jeg tenker du skjønner det greit sjøl jeg, om du oppfører deg krenkende, skremmende, fiendtlig, nedverdigende, ydmykende eller plagsom. Har du aldri opplevd å bli behandla slik av andre menn, for eksempel?

Jeg tror ikke du forstod helt innvendingen; Det er ikke kun hvordan en oppfører seg som avgjør, etter definisjonen over, men også virkningen. En kan godt oppføre seg helt fint, men møte en person som opplever det "plagsomt" eller "ydmykende". Det er dette som er problemet med en definisjon som ikke forutsetter handlingen eller intensjonen er noe av dette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 hours ago, Sitronmelisse said:

Jeg tenker du skjønner det greit sjøl jeg, om du oppfører deg krenkende, skremmende, fiendtlig, nedverdigende, ydmykende eller plagsom. Har du aldri opplevd å bli behandla slik av andre menn, for eksempel?

Hvis det er så greit å skjønne selv hvorvidt tilnærmingen er ønsket, hvorfor frykter da menn avvisning for å be ut den de er forelsket i?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2019 den 11.00, edlit skrev:

AP er nå nede i 21,7 % på Opinions Partibarometer. Er metningspunktet nådd for stadig å ha uutholdelig umoden fyr m/frue i mediebildet, og/eller har deres framstilling av dagens ledelse som udugelig, slått igjennom??

Jeg tror Støre/Tajik er større problem for oppslutningen enn Giske-saken, spesielt Tajiks tilknytning til denne saken. I tillegg var Giske viktig da han var mer på sosialist-siden av partiet, mens Støre/Tajik oppfattes å være lyseblå.

Er iallefall årsaken til at jeg har valgt et annet parti å stemme på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
1 time siden, Lurium skrev:

Jeg tror Støre/Tajik er større problem for oppslutningen enn Giske-saken, spesielt Tajiks tilknytning til denne saken. I tillegg var Giske viktig da han var mer på sosialist-siden av partiet, mens Støre/Tajik oppfattes å være lyseblå.

Er iallefall årsaken til at jeg har valgt et annet parti å stemme på. 

Det er ingenting som tyder på at Giske er på sosialistsiden av AP. Giske var jo den eneste i Stoltenberg-regjeringen som foreslo å fjerne formueskatten. Giske tilhører nok samme side som Støre/Tajik politisk. 

I tillegg ser det jo ut som om mange AP-velgere har rømt til Senterpartiet. Så det virker ikke som om de synes AP har blitt for borgelige. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Nimbus2000

Harald Eia om Ap-podkast: Klippet vekk Metoo-prat

 

Eia sier han stilte kritiske spørsmål om Aps Metoo-håndtering.

– Dette snakket jeg om på «Partipressa»: Hvorfor var det sånn at man så en annen vei? Hvordan kunne dette skje? Unge jenter som åpenbart har opplevd noe veldig guffent og som forteller om det, og så blir de ikke fulgt opp, sier Eia om partiet i sin egen podkast.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wOQ5JG/harald-eia-om-ap-podkast-klippet-vekk-metoo-prat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus2000 skrev (På 25.3.2022 den 13.35):

Harald Eia om Ap-podkast: Klippet vekk Metoo-prat

 

Eia sier han stilte kritiske spørsmål om Aps Metoo-håndtering.

– Dette snakket jeg om på «Partipressa»: Hvorfor var det sånn at man så en annen vei? Hvordan kunne dette skje? Unge jenter som åpenbart har opplevd noe veldig guffent og som forteller om det, og så blir de ikke fulgt opp, sier Eia om partiet i sin egen podkast.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wOQ5JG/harald-eia-om-ap-podkast-klippet-vekk-metoo-prat

De håper rett over dette i neste episode av podcasten også. Jeg føler de har en veldig «fei alt under teppe» mentalitet. Når helle poenget med å ha med Eia var å svare på kritikken tar det seg dårlig ut å klippe vekk det de ikke liker. Føler aldri Ap greier å ta noen form for oppgjør med problemene sinne, ønsker de tillit må de nesten vise at de har lært noe av tidligere feil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest June1996
2 hours ago, Pippi Lotta said:

De håper rett over dette i neste episode av podcasten også. Jeg føler de har en veldig «fei alt under teppe» mentalitet. Når helle poenget med å ha med Eia var å svare på kritikken tar det seg dårlig ut å klippe vekk det de ikke liker. Føler aldri Ap greier å ta noen form for oppgjør med problemene sinne, ønsker de tillit må de nesten vise at de har lært noe av tidligere feil.

Enig. Husker også da Giske-saken pågikk. Da latet alle AP-toppene som om de ikke visste noe om Giskes oppførsel.  Dette selv om Giske hadde holdt på slik i 30+ år og aldri hadde prøvd å holde det skjult. 

Endret av June1996
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...