Gå til innhold

Trond Giske


Nobile

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest HarryDotter
2 timer siden, Sol70 skrev:

Det er helt ufattelig at det er noen som faktisk tror at dette er en jævla konspirasjon mot Giske. 

Det er ikke slik at vi tror det er en konspirasjon mot ham, men i lys av det varslene faktisk dreide seg om (det vi har fått vite som fakta) og all maktkampen innad i AP på den tiden, så er det ikke alle som syntes han er norges værste overgriper. For det er slik han ble fremstilt.

Samtidig. Der det er mest kamp om makt, ære og penger, er folk trolige til å drepe for å få fordel. Så hvorfor skulle det ikke kunne være mulig at giske ble en slags syndebukk som passet Støre og Hadjik bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sol70 skrev:

Det er helt ufattelig at det er noen som faktisk tror at dette er en jævla konspirasjon mot Giske. 

Slett ikke, men flere som har kjent til Giskes kvinnehistorier samt som ønsket å ødelegge for hans ambisjoner om å bli Ap sin neste leder utnyttet utvilsomt metoo-bevegelsen til å kvitte seg med Giske :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/12/2019 at 3:48 PM, Sol70 said:

Det er helt ufattelig at det er noen som faktisk tror at dette er en jævla konspirasjon mot Giske. 

Helt enig! 

Har selv vært i en stilling der jeg som kvinnelig ansatt varslet ledelsen om en mannlig ansatt som krafset på de kvinnelige studentene han hadde ansvar for. Det var for jævlig uprofesjonell oppførsel og reflekterte dårlig både på arbeidsstedet (universitet), ledelsen og øvrige ansatte. 

Jeg varslet jo ikke om dette fordi jeg hadde noen agenda mot denne mannlige ansatte. Jeg varslet fordi jeg ønsket å stoppe denne oppførselen før hele stedet fikk et rykte på seg om at alle kvinnelige ansatte hadde ligget seg til de stillingene de hadde, og der posisjoner ble fordelt utifra hvor bra man gjorde det i forhold til å flørte/ha sex med mannlige ansatte i maktposisjoner.

hvis jeg hadde vært den kvinnelige nestlederen i AP hadde jeg vært forbanna som fy på personer med en oppførsel som Giske. Når halve Norge vet hvordan han oppfører seg i møte med unge kvinnelige politikere, hadde jeg hatt to årsaker til å si ifra;

a) ingen i partiet er tjent med at en sentral person skaper et slikt image av organisasjonen. Det skaper inntrykk av, og reflekterer på alle kvinnelige politikere i partiet. 

b) støtte unge kvinner som kommer etter meg slik at de slapp å stå i salen alene.

det er helt utrolig hvordan mange her tror at     Gisles oppførsel er på nivå med to likeverdige partnere som tilfeldig is møtes på fest 😳 Både Giske og de som er utsatt for hans oppførsel møttes ikraft av politikk. Da skal man kunne forvente at den som er eldst og har mest makt er den som viser mest fornuft. Hvis ikke er han kanskje ikke verdig den tilliten han har blitt vist av velgerne sine. Uavhengig av hvor flink han er som politiker. Vi lever i 2019. Ikke i 1920 der herren knuller hushjelpa......

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000

Trond Giske har på kort tid klaget til Aftenposten, Dagbladet, Morgenbladet og Journalisten om det han mener er feil bruk av begrepet seksuell trakassering om varslene mot ham.

https://www.dn.no/medier/trond-giske/arbeiderpartiet/haddy-njie/trond-giske-har-klaget-pa-trakasseringsomtale-til-fire-aviser-pa-en-droy-uke/2-1-688031

Når Giske og Haddy mener at "Haddy må få lov til å fortelle sin historie selv om den egentlig er Giskes historie" så er det spesielt at de er veldig opptatt av å klage inn avisene når de de forteller sin, varslerne og APs ledelse versjon av historien. Hadde Giske og Haddy fått bestemme så hadde  Giskes versjon av historien vært den eneste som var lov å ytre. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nimbus2000 skrev:

Trond Giske har på kort tid klaget til Aftenposten, Dagbladet, Morgenbladet og Journalisten om det han mener er feil bruk av begrepet seksuell trakassering om varslene mot ham.

https://www.dn.no/medier/trond-giske/arbeiderpartiet/haddy-njie/trond-giske-har-klaget-pa-trakasseringsomtale-til-fire-aviser-pa-en-droy-uke/2-1-688031

Når Giske og Haddy mener at "Haddy må få lov til å fortelle sin historie selv om den egentlig er Giskes historie" så er det spesielt at de er veldig opptatt av å klage inn avisene når de de forteller sin, varslerne og APs ledelse versjon av historien. Hadde Giske og Haddy fått bestemme så hadde  Giskes versjon av historien vært den eneste som var lov å ytre. 

Det virker på meg som det handler mye om at så lenge ingen er villige til å gå hele veien og faktisk prøve anklagene mot ham i retten, så krever han at trakassering ikke brukes om hans handlinger. Det er det for så vidt en viss logikk i. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Rullerusk aldri har ryktene rundt Giske snakket om sex i bytte mot stilling. Det har ikke vært et tema. Det du beskriver er langt inne i #metoo, og sannsynligvis også brudd på arbeidsmiljøloven.

Giske har svært lite makt over hvem som blir valgt inn i AUF lokallag rundt omkring i landet. Det er ikke dette anklagene mot han har gått på.
«Herren knuller hushjelpa», gir samme assosiasjoner, om du ikke knuller meg, så tar jeg levebrødet ditt. Da snakker vi om helt annet enn hva som kommet frem mot Giske. Det er ikke like tilfeller.
 

Jeg forstår det er lett å lese situasjoner i lys av egne erfaringer, men det er ikke alltid verken saklig eller riktig. Her er ingen holdepunkter for dette. 

Jeg synes også avisene burde passe språkbruken sin litt, men der er mye mangel på saklighet i media. De er ofte litt grenseløse, og usaklige. Ikke alltid sannhetssøkende, dessverre. Mye appell til følelser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Madame Butterfly said:

@Rullerusk aldri har ryktene rundt Giske snakket om sex i bytte mot stilling. Det har ikke vært et tema. Det du beskriver er langt inne i #metoo, og sannsynligvis også brudd på arbeidsmiljøloven.

Giske har svært lite makt over hvem som blir valgt inn i AUF lokallag rundt omkring i landet. Det er ikke dette anklagene mot han har gått på.
«Herren knuller hushjelpa», gir samme assosiasjoner, om du ikke knuller meg, så tar jeg levebrødet ditt. Da snakker vi om helt annet enn hva som kommet frem mot Giske. Det er ikke like tilfeller.
 

Jeg forstår det er lett å lese situasjoner i lys av egne erfaringer, men det er ikke alltid verken saklig eller riktig. Her er ingen holdepunkter for dette. 

Jeg synes også avisene burde passe språkbruken sin litt, men der er mye mangel på saklighet i media. De er ofte litt grenseløse, og usaklige. Ikke alltid sannhetssøkende, dessverre. Mye appell til følelser. 

Nå kverulerer du! 

Jeg har ikke påstått at det gir fordeler å være sengevenn med Giske som ung AUFer. Men istedefor at AUF får frem unge kvinnelige flinke politikere, så trekker de deg jo unna. De slutter. Fordi de ikke vil bli klådd på. Er det så mye bedre syns du? For partiet. For demokratiet. For rekruttering av unge mennesker og unge kvinner og jenter? 

Mener du forøvrig på fult alvor at det ikke reflekterer dårlig på andre i AP og AUF om alle syns at slik oppførsel ikle passer deg på papiret, men er noe som aksepteres i praksis. Jeg vil gå så langt som å si at slik adferd er med på å føre til enda mer politikerforakt enn det som allerede fins i Norge i dag.

en mann med integritet oppfører seg ikke som en kåt hannhund helt ute av kontroll bare fordi det er unge kvinner tilstede. Det får da f.... være ganske innlysende 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Media har jaktet på Trond Giske og på den måten unngått å måtte fortelle om alle de andre norske menn som har sextrakassert. Det har vært få oppslag om andre menn. Urettferdig å jakte på kun en mann. Feigt av media. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, himmeloghav skrev:

Media har jaktet på Trond Giske og på den måten unngått å måtte fortelle om alle de andre norske menn som har sextrakassert. Det har vært få oppslag om andre menn. Urettferdig å jakte på kun en mann. Feigt av media. 

De har jaktet på den som har prøvd å bagatellisere det, unngå konsekvenser og som ikke ser ut til å ha lært hva handlingene betyr for hans offentlige oppførsel i relasjon til sin jobb.

Fyren har fortjent alt han har fått, og mer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder at Giske klager slik at aviser ikke kaller det han er anklaget for seksuell trakassering synes jeg egentlig ved nærmere ettertanke at det gir god mening. Han har brutt retningslinjene i Arbeiderpartiet mot seksuell trakassering, men slike retningslinjer forutsetter jo ikke at en har trakassert men at en har brutt noen av reglene som skal forhindre at slike situasjoner oppstår. 

Mye av prosessen rundt Giske fremstod som en ganske "kafkask" prosess, der store deler av saken ble ført i offentligheten og der parten som var imot ham i stor grad førte den gjennom pressen, samtidig som de faktiske anklagene skulle holdes hemmelige for å beskytte varslerne. Det ble dermed umulig å forsvare seg mot dette, og da en forsøkte å offentliggjøre hva anklagene dreide seg om ble dette ansett som et "angrep på varslerne". Å ikke akseptere at "seksuell trakassering" blir brukt om anklagene, før noen faktisk prøver anklagen for retten, virker dermed ikke helt urimelig, om ikke annet for å sørge for at slike anklager blir tatt i retten der de hører hjemme heller enn i rykte- og reaksjonsform i mediene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trond Giske har vært en gris. Han slapp unna i mange år med det. Jeg ønsker han lykke til i livet, men det er greit at han er ferdig som politiker.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som mann må jeg si at jeg er lei av å høre andre menn fremstille det som at kvinner ikke tåler noe lenger. Kutt ut! Metoo har vært fantastisk for samfunnet. Bare oppfør deg på byen og på fest så går det greit. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ByeByeLove
On 10/17/2019 at 11:08 AM, himmeloghav said:

Media har jaktet på Trond Giske og på den måten unngått å måtte fortelle om alle de andre norske menn som har sextrakassert. Det har vært få oppslag om andre menn. Urettferdig å jakte på kun en mann. Feigt av media. 

Er dette dagsaktuelt? Hvorfor er Trond tema nå? Har ikke de fleste, om ikke så å si alle, glemt dagboka til Haddy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, herzeleid skrev:

Når det gjelder at Giske klager slik at aviser ikke kaller det han er anklaget for seksuell trakassering synes jeg egentlig ved nærmere ettertanke at det gir god mening. Han har brutt retningslinjene i Arbeiderpartiet mot seksuell trakassering, men slike retningslinjer forutsetter jo ikke at en har trakassert men at en har brutt noen av reglene som skal forhindre at slike situasjoner oppstår. 

Mye av prosessen rundt Giske fremstod som en ganske "kafkask" prosess, der store deler av saken ble ført i offentligheten og der parten som var imot ham i stor grad førte den gjennom pressen, samtidig som de faktiske anklagene skulle holdes hemmelige for å beskytte varslerne. Det ble dermed umulig å forsvare seg mot dette, og da en forsøkte å offentliggjøre hva anklagene dreide seg om ble dette ansett som et "angrep på varslerne". Å ikke akseptere at "seksuell trakassering" blir brukt om anklagene, før noen faktisk prøver anklagen for retten, virker dermed ikke helt urimelig, om ikke annet for å sørge for at slike anklager blir tatt i retten der de hører hjemme heller enn i rykte- og reaksjonsform i mediene. 

Nå husker du litt feil. De faktiske anklagene ble holdt hemmelig (og bagatelisert) for å beskytte Giske. Det var da Hadja gikk på tvers av Støres befaling og leste opp anklagene på landsmøte at hun ble beskyldt for å konspirere mot Giske. Det var først da at det kom frem hva Giske virkelig hadde gjort. Selv var han sykemeldt på den tiden, og avstod derfor å svare på anklagene til offentligheten. Så du snur hele saken på hodet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Hulderen skrev:

Nå husker du litt feil. De faktiske anklagene ble holdt hemmelig (og bagatelisert) for å beskytte Giske. Det var da Hadja gikk på tvers av Støres befaling og leste opp anklagene på landsmøte at hun ble beskyldt for å konspirere mot Giske. Det var først da at det kom frem hva Giske virkelig hadde gjort. Selv var han sykemeldt på den tiden, og avstod derfor å svare på anklagene til offentligheten. Så du snur hele saken på hodet.

Dette ser jeg gjerne kilder på. En eneste kilde til de faktiske hendelsene er oppgitt i denne tråden, og etter denne ble delt ble Giske og hans fløy anklaget for å angripe varslerne. Vis gjerne til en kilde som sier at anklagene ikke ble offentliggjort for å beskytte Giske.

https://www.nettavisen.no/politikk/her-er-giske-varslene/3423403011.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000

Nå går både LO og Likestillingsombudet ut og sier at Giske gjør det vanskeligere å varsle om seksuell trakassering og at Giske/Haddy tar "feil" når de hevder at å beskylde noen om seksuell trakassering automatisk betyr at man beskylder noen for er straffbar handling. Setter "feil" i gåsetegn for Giske og Haddy for når de har brukt to advokater i saken om seksuell trakassering så vet de nok hva begrepet betyr. De synes nok bare det er beleilig å ikke snakke sant  i forsøket på å kneble varslerne og pressen. 

https://www.dn.no/politikk/lo/trond-giske/haddy-njie/lo-stotter-likestillingsombudet-mot-giske-den-feilaktige-tolkningen-av-seksuell-trakassering-ma-ikke-fa-spre-seg/2-1-691122

For øvrig er foreldelsesfristen for strafferettslig  seksuell trakassering ett år så saken er foreldet for lenge siden. Varslerdamene kan derfor ikke bringe saken inn for domstolen. Giske kan derimot få saken behandlet i domstolen om han saksøker varslerdamene for ærekrenkelse. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying

Skjemmes over å være medkvinne med disse som kaller det at noen kysser dem for seksuell trakassering. 
Lurer på om disse har blitt prøvd kysset av noen andre i alle disse årene? Har de anklaget disse også for det samme? Nei. Hvorfor ikke? 
De har ødelagt Giske og Haddys liv mer enn han har ødelagt deres tør jeg påstå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Justsaying skrev:

Skjemmes over å være medkvinne med disse som kaller det at noen kysser dem for seksuell trakassering. 
Lurer på om disse har blitt prøvd kysset av noen andre i alle disse årene? Har de anklaget disse også for det samme? Nei. Hvorfor ikke? 
De har ødelagt Giske og Haddys liv mer enn han har ødelagt deres tør jeg påstå. 

Hvis det hadde vært min datter som ble utsatt for dette i en slik situasjon, ville jeg tatt første fly retning Asia og tvangssterilisert han... med en skje... over lang tid.

Jeg har høy toleranse for ideen om at makt er tiltrekkende, og vil ikke virke dømmende for de tilfellene der jenter idoliserer mentorer, men dette var overgrep uten skygge av tvil.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...