Gå til innhold

Trond Giske


Nobile

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Igjen, at det finnes mange idioter unnskylder ikke Giske. 
Leste du linken? 
 

Om du ønsker å diskutere andre politikere kan du lage en tråd om det. Her diskuteres ikke «alle andre».   

Giske er en uskyldig søndagsskolegutt sammenlignet med de fæle politikerne. Det er relevant, uansett om du liker det eller ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, I Grosny skrev:

Giske er en uskyldig søndagsskolegutt sammenlignet med de fæle politikerne. Det er relevant, uansett om du liker det eller ikke. 

Du får spørre de som han begikk overgrep ovenfor, om han er en søndagsskolegutt. Merkelig måte å bedrive en debatt på. Mannen selv har innrømmet dette offentlig. 
 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Så hvis ikke overgrepene er voldsomme så er det ikke noe krise?

Så hvis ikke overgrepene er voldsomme virker mange av reaksjonene i overkant hysteriske. 

Sitat

Moralisme? Heller forventinger om at våre folkevalgte skal kunne klare å styre seg ovenfor unge jenter. 

Både og, men ganske godt med moralisme ja. Om det kun var en forventning om å aldri prøve seg på unge jenter fordi det var uklokt ville nok reaksjonene vært noe annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, herzeleid skrev:

Så hvis ikke overgrepene er voldsomme virker mange av reaksjonene i overkant hysteriske. 

Både og, men ganske godt med moralisme ja. Om det kun var en forventning om å aldri prøve seg på unge jenter fordi det var uklokt ville nok reaksjonene vært noe annerledes. 

Du bør sette deg inn tema, om reaksjonene er i overkant hysteriske. Synes at du skal lese fagstoff om reaksjoner på seksuell trakassering før du fortsetter.

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Du bør sette deg inn tema, om reaksjonene er i overkant hysteriske. Synes at du skal lese fagstoff om reaksjoner på seksuell trakassering før du fortsetter.

Se om du klarer å komme med argumenter så blir dette straks mer meningsfullt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, herzeleid skrev:

Se om du klarer å komme med argumenter så blir dette straks mer meningsfullt. 

Nedlatende tilbakemelding fra deg. 
 

Så du vil ikke sette deg inn i om påstandene  dine er korrekte? Du uttaler deg om reaksjonene var overdreven, uten å ha kjennskap til hvilke reaksjoner som kan forkomme etter å ha blitt utsatt for seksuell trakassering? 
 

 

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Nedlatende tilbakemelding fra deg. 

 

Det er nedlatende å be deg argumentere for meningene dine? Jeg vil nå heller si det ville vært nedlatende å behandle deg som om du ikke var i stand til såpass. 

Sitat

Så du vil ikke sette deg inn i om påstandene  dine er korrekte?

Jo, så vis meg gjerne hva som er feil.

Sitat

Du uttaler deg om reaksjonene var overdreven, uten å ha kjennskap til hvilke reaksjoner som kan forkomme etter å ha blitt utsatt for seksuell trakassering? 

De fleste av oss her snakker om de generelle reaksjonene mot Giske, ikke til disse seks kvinnene. Jeg trodde det var åpenbart. 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Sol70 said:

Å presse noen opp mot veggen og kysse dem mot deres vilje er akkurat det. 

Det kommer jo an på relasjonen før, og reaksjonen hans når han måtte forstå kysset ikke var gjengjeldt. 

Det er jo ikke tilfeldige mennesker han overfaller i forbifarten dette her. At han rusker med seg tilfeldige damer, og presser dem opp langs veggen for å kline. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
2 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Du synes at det er drøyt at han blir hengt ut? Ville du sagt det om det gjaldt din datter? Menn i maktposisjoner kan ta på kroppen din, beføle deg og kysse deg mot din vilje? Det er mye tragedie i verden men det unnskylder ikke at Giske bedriver med seksuell trakassering! Jeg mener fortsatt at du er på jordet. 
 

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/KvpvWG/vi-som-varslet-om-giske-anonym-kvinne

Du må forstå konteksten her da! Hadde Giske bedt 18 åringene inn på kontoret sitt og befølt dem under jobbsamtaler, lovet dem fordeler i bytte mot sex, bedt dem med på hotellrommet og presset seg på dem selv med et nei fra kvinnen ville, jeg reagert likt med dere som nå har lagt ham for hat. Men det har han ikke! Dog har han vært latterlig naiv, dum, klein og totalt uten selvinnsikt.

Har du sett hendelsen denne kvinnen anklager ham for? Hvor mange andre så det? Var det ikke så at folk observerte dem i lystig lag både før og etter denne hendelsen? Det var drukket alkohol?

Poenget er at vi har masse påstander. Fra begge leire. Men ingen vet den virkelige sannheten. Du vet ikke, men du synser og antar. Jeg synser og antar. Du "vet" Giske har forgrepet seg tydeligvis. Men jeg er iallefall åpen for at sannheten kan finnes en plass midt imellom.

Utifra den informasjonen jeg har fått med meg, syntes jeg Giske dømmes i overkant brutalt. Han har ikke voldtatt eller forgrepet seg mot noen. Han gjorde enkelte kvinner ekstremt utilpass med den keitete flørtingen sin...mot unge jenter. Tror jeg kan garantere deg 100% at det er langt værre hendelser blandt toppolitikerne i Norge! Langt værre! Men det gjelder ikke Giske. Så lenge AP makteliten får være ifred er det tydeligvis ingen grunn å pirke borti.

Endret av HarryDotter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Madame Butterfly said:

Det kommer jo an på relasjonen før, og reaksjonen hans når han måtte forstå kysset ikke var gjengjeldt. 

Det er jo ikke tilfeldige mennesker han overfaller i forbifarten dette her. At han rusker med seg tilfeldige damer, og presser dem opp langs veggen for å kline. 

Beklager men du er helt på jordet. Om det er tilfeldige mennesker så er det ikke verre, skjønner du ikke det? Hvordan kan du unngå å skjønne at det er verre at det er en AUF-er? Jeg vet ikke hvor du er fra men det er altså ikke slik vi vil ha det i Norge. Vi vil ikke ha at noen høyt oppe i et parti skremmer en 18-år gammel AUF-er så mye at de låser seg inne på toalettet. Vi vil ikke ha at noen høyt opp i partiet presser en jente i deres parti som er halvparten så gammel som dem opp mot veggen og stikker tunga ned i halsen på dem. Det er ikke dette miljøet vi vil ha for unge, kvinnelige politikere. Det er kanskje det du vil ha, men det er ikke det de fleste kvinner i dette landet vil ha. Og det er iallefall ikke det varslerne vil ha.

Og vet du forresten heller ikke at relasjonen før og reaksjonen etterpå har ingenting å si? Dette er et ikke-argument. Faktisk kan relasjonen før åpne for å lettere kunne begå overgrep, visste du det eller er du helt uvitende om det?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Arbeiderpartiets vedtekter, retningslinjer mot trakassering:

"Det viktigste kjennetegnet ved trakassering, herunder seksuell trakassering, er at adferden er uønsket, uoppfordret eller fremsatt/gjennomført på en slik måte at den som blir trakassert har vanskelig for å forsvare seg. Adferden kan være både verbal og ikke-verbal. Ulikhet i maktforhold kan være sentralt i vurderingen."

https://res.cloudinary.com/arbeiderpartiet/image/upload/v1/ievv_filestore/6ed749355f824b83a180594dd1c226c0936f71d1ff784facb31561aae90e1573

 

Fra Likestillingsloven, §13:

"Med seksuell trakassering menes enhver form for uønsket seksuell oppmerksomhet som har som formål eller virkning å være krenkende, skremmende, fiendtlig, nedverdigende, ydmykende eller plagsom."

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2017-06-16-51

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, herzeleid skrev:

Det er nedlatende å be deg argumentere for meningene dine? Jeg vil nå heller si det ville vært nedlatende å behandle deg som om du ikke var i stand til såpass. 

Jo, så vis meg gjerne hva som er feil.

De fleste av oss her snakker om de generelle reaksjonene mot Giske, ikke til disse seks kvinnene. Jeg trodde det var åpenbart. 
 

Du kommer med påstander om hysteriske reaksjoner på seksuelle overgrep. Men du vet ikke hva som er normal reaksjon på overgrep av denne karakter. Du uttaler deg uten å ha kunnskap om tema og responderer nedlatende når du blir bedt om å lese deg opp!

Disse kvinnene er en del av denne debatten! Denne tråden handler om seksuell trakassering begått av Giske, jeg trodde det var åpenbart? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Madame Butterfly skrev:

Det kommer jo an på relasjonen før, og reaksjonen hans når han måtte forstå kysset ikke var gjengjeldt. 

Det er jo ikke tilfeldige mennesker han overfaller i forbifarten dette her. At han rusker med seg tilfeldige damer, og presser dem opp langs veggen for å kline. 

Denne naive tilnærmingen din i denne debatten er til å bli matt av.

Du har jo ikke kunnskap om seksuell trakassering overhodet. 

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, edlit skrev:

Fra Arbeiderpartiets vedtekter, retningslinjer mot trakassering:

"Det viktigste kjennetegnet ved trakassering, herunder seksuell trakassering, er at adferden er uønsket, uoppfordret eller fremsatt/gjennomført på en slik måte at den som blir trakassert har vanskelig for å forsvare seg. Adferden kan være både verbal og ikke-verbal. Ulikhet i maktforhold kan være sentralt i vurderingen."

https://res.cloudinary.com/arbeiderpartiet/image/upload/v1/ievv_filestore/6ed749355f824b83a180594dd1c226c0936f71d1ff784facb31561aae90e1573

 

Fra Likestillingsloven, §13:

"Med seksuell trakassering menes enhver form for uønsket seksuell oppmerksomhet som har som formål eller virkning å være krenkende, skremmende, fiendtlig, nedverdigende, ydmykende eller plagsom."

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2017-06-16-51

@Madam Butterfly @herzeleid

Giske etterlever ikke AP sine vedtekter. 

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep, brudd på retningslinjene på Aktuelle saker og politikk, og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Du kommer med påstander om hysteriske reaksjoner på seksuelle overgrep. Men du vet ikke hva som er normal reaksjon på overgrep av denne karakter. Du uttaler deg uten å ha kunnskap om tema og responderer nedlatende når du blir bedt om å lese deg opp!

 

Jeg har jo akkurat forklart deg at det ikke er disse kvinnene sine reaksjoner jeg snakker om. Hele innlegget ditt er dermed enda en skivebom.

Sitat

Disse kvinnene er en del av denne debatten! Denne tråden handler om seksuell trakassering begått av Giske, jeg trodde det var åpenbart? 

Men det var altså ikke disse jeg snakket om, som jeg forklarte deg i forrige innlegg. Nå som du har blitt forklart dette to ganger håper jeg vi slipper flere av disse irrelevante avsporingene dine. 

11 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

@Madam Butterfly @herzeleid

Giske etterlever ikke AP sine vedtekter. 

Jeg tror ikke noen har sagt noe annet? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sol70 skrev:

Beklager men du er helt på jordet. Om det er tilfeldige mennesker så er det ikke verre, skjønner du ikke det? Hvordan kan du unngå å skjønne at det er verre at det er en AUF-er? Jeg vet ikke hvor du er fra men det er altså ikke slik vi vil ha det i Norge. Vi vil ikke ha at noen høyt oppe i et parti skremmer en 18-år gammel AUF-er så mye at de låser seg inne på toalettet. Vi vil ikke ha at noen høyt opp i partiet presser en jente i deres parti som er halvparten så gammel som dem opp mot veggen og stikker tunga ned i halsen på dem. Det er ikke dette miljøet vi vil ha for unge, kvinnelige politikere. Det er kanskje det du vil ha, men det er ikke det de fleste kvinner i dette landet vil ha. Og det er iallefall ikke det varslerne vil ha.

Og vet du forresten heller ikke at relasjonen før og reaksjonen etterpå har ingenting å si? Dette er et ikke-argument. Faktisk kan relasjonen før åpne for å lettere kunne begå overgrep, visste du det eller er du helt uvitende om det?

og stikker tunga ned i halsen på dem

Denne frasen er tydelig overdreven. Han har ikke så lang tunge. Jeg ser ikke bort ifra at flere av historiene kan være overdrevne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, herzeleid skrev:

Jeg har jo akkurat forklart deg at det ikke er disse kvinnene sine reaksjoner jeg snakker om. Hele innlegget ditt er dermed enda en skivebom.

Men det var altså ikke disse jeg snakket om, som jeg forklarte deg i forrige innlegg. Nå som du har blitt forklart dette to ganger håper jeg vi slipper flere av disse irrelevante avsporingene dine. 

Jeg tror ikke noen har sagt noe annet? :klo:

Her skriver du selv med egne ord at reaksjonene er hysteriske. Det er disse kvinnene du angriper, disse kvinnene er blitt seksuelt trakassert av Giske.  Å hevde at innlegget mitt er en skivebom er så latterlig. 

B6273309-243B-407C-9705-2B512883A89E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, I Grosny skrev:

og stikker tunga ned i halsen på dem

Denne frasen er tydelig overdreven. Han har ikke så lang tunge. Jeg ser ikke bort ifra at flere av historiene kan være overdrevne.

Denne bagatiliseringen din av denne saken begynner å bli tragikomisk. 

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...