Gå til innhold

Trond Giske


Nobile

Anbefalte innlegg

Problemet med Giske er jo at han viser ekstremt dårlig dømmekraft og ikke evner konsevenstenkning.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 hours ago, Rosalie said:

Anniken Huitfeldt om Giske: – Skuffet over at han igjen har vist manglende dømmekraft

“Trond Giskes tidligere nære allierte, kvinnepolitisk leder Anniken Huitfeldt i Ap, går nå ut og refser sin partifelle etter barvideo-saken.”

Står at Anniken skal stille til gjenvalg som kvinnepolitisk leder i april. Lurer på om noen stiller mot henne. Var mange som kritiserte henne for å prøve å beskytte Giske i starten av #metoo og at hun visste akkurat hva slags fyr han var. Var først etter det var klart at det var lite politisk å tjene på å støtte Giske at Anniken tok kvinnenes parti.

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haddy ser fremdeles ut til å støtte han :) Ikke unikt, da også konen til Rune Øygaard sto fjellstøtt:fnise: 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....så moralen er:

Ikke vær imøtekommende og hyggelig mot kvinner på byen. Og for Guds skyld: Still aldri opp på selfies hvis kvinner ønsker det. Si alltid nei til å danse. Alt vil bli brukt til beskyldninger om overgrep og trakassering. Det er moralen slik denne saken framstilles. 

I denne tråden florerer det med påstander om at Giske har begått overgrep. Det er han ikke dømt for. Det er det heller ikke påstander om. AP har konkludert med at han har brutt interne retningslinjer. En prosess uten offentlig innsyn der forsøk på kontradiksjon er avvist. En tvilsom kvasiprosess uten rettssikkerhet der innsyn nektes. Det er ikke rart at mange er skeptiske og mistenker en velregissert drittpakke der de egentlige motivene er politiske.

Mistanken om det ble ikke akkurat svekket av det siste døgnets begivenheter. Det er da åpenbart at noen i AP lenge har hatt en agenda som har gått ut på å fjerne Giske. Det siste døgnet har egentlig bare vist at Giskes motstandere har vært villige til å bruke hva som helst for å bli kvitt en politisk motstander. Derfor kappes man om å stå fram som krenket...selv om ingen er krenket. Og kommentarene på lederplass i avisene konkurrerer om å presisere at det ikke er snakk om en drittpakke. Spesielt VG som har inntatt lederrollen i ulveflokken. Med Nettavisen som enslig meningsmotstander. Ellers hyler alle i kor. Massivt, ensidig og uten motforestillinger.

Jeg aner ikke om Giske har oppført seg dårlig eller om det hele er en politisk drittpakke. Eller kanskje en kombinasjon. Jeg kan ikke vite så lenge det ikke finnes åpenhet rundt disse sakene. Det eneste jeg vet er at det er mange med politiske interesser og at fordeling av skyld har skjedd uten betryggende rettssikkerhet.

 

 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vakker kvinne som Haddy kunne funnet bedre.

Men nå som de har fått en unge sammen, er hun på en måte fanget for alltid med denne dritten.

Vakker dame og liten baby hjemme, likevel så drikker han seg drita og jukker på unge damer på byen foran kamera.

Trond må på rehab og holde seg unna norsk politikk for alltid. Flytt til utlandet.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke. Kvinnen kan fortsatt ha en subjektiv oppfatning om at noe ikke var greit. Da er man sjakk matt...uansett. Hun har alltid definisjonsretten. I denne saken tas det et steg videre. Selv om ingen mener seg krenket kan hvem som helt utenforstående tolke helt fritt og definere krenkelse for på den måten bruke dette til å sverte den man ønsker å sverte. 

Hele denne saken stinker til himmels. I tillegg er alle mest opptatt av å diskutere om Giske var naiv eller ikke....med media i spissen. Bare nyttige idioter å se....

Fjernet sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ser tilbake på intervjuer med Giske i fjor, så sa han: https://www.nrk.no/norge/giske_-_-svekket-tillit-til-meg-som-nestleder-1.13836775

Quote

– Jeg tror nok at jeg må innse at jeg ikke har vært min oppførsel og rolle bevisst nok. Det kan dreie seg om ulikheter i maktforhold eller aldersforskjell, eller det kan dreie seg om sosiale sammenhenger med mye alkohol, sier Giske.

........ Det har vært en øyeåpner for meg som jeg tar dypt alvorlig, og beklager, sa Giske.

Det Giske sier her, var glemt når han kom ut på bar og fikk oppmerksomhet. Det gjør det dobbelt ille. Han har ikke lært noe. Han viser at han bare sier det for å få sine venner til å argumentere "Giske har lært av saken, nå må vi gå videre".

Fram til februar 2019, og vennenes utrettelige kamp har gitt resultater. Giske er tilbake, innstilt til  styremedlem og medlem i arbeidsutvalget i Trøndelag Arbeiderparti.

Og så viser han at han ikke har skjønt noe som helst. Han har ikke hatt noen øyeåpner. Han har ikke innsett at de eneste bildene av han på fest heretter må være uangripelige. Dans av typen twerking, grinding og klindans med kroppen gnukkende mot en annens kropp er ikke et alternativ. Med mindre den andre er hans samboer.

Så enkelt er det. Kun "salongberuset", kun tekkelige danser, selfier hvor begge parter står rett i ryggen og så videre.

Hvorfor kan ikke Trond Giske, Norges mest omtalte i en varslingssak, skjønne det?

Og gudene skal vite, jeg er ikke noen som jubler over metoo. Jeg har vært sterkt tvilende til anklager fra flere tiår tilbake. Men dette er bare noen dager gammelt. Metoo har endret spillet. Man kan like det eller hate det, men det er de nye reglene. Glem hva som du kunne gjøre før. Og kan du ikke forandre din oppførsel, så er du ikke trygg å ha med på laget.

Endret av ops2
lagt til et avsnitt
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2019 den 22.30, ops2 skrev:

Jo, men timingen! To uker etter at Metoo beskyldningene var over. Og så ser hun virkelig ubekvem ut med hele situasjonen.

Hvordan ser du at hun ser ubekvem ut?

Her er hva hun sier selv:

https://www.nrk.no/norge/kvinnen-som-danset-med-giske_-_-det-ser-verre-ut-enn-det-var-1.14441359

Hele saken er ikke annet enn idioti. Full mediestorm basert på løgn og bedrag.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, jabx said:

Hvordan ser du at hun ser ubekvem ut?

Her er hva hun sier selv:

https://www.nrk.no/norge/kvinnen-som-danset-med-giske_-_-det-ser-verre-ut-enn-det-var-1.14441359

Hele saken er ikke annet enn idioti. Full mediestorm basert på løgn og bedrag.

Ville du hengt over en kvinne full på den måten? Med kjæreste og barn hjemme?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Giskes + Giskes venners argumenter om at dette er en maktkamp, skittent spill, en plan for å ta Giske, er patetisk. Giske gjorde det han gjorde.

Uansett hvilken politiker eller maktperson som hadde fått varsling mot seg, ville fått en slik video lagt ut i media.

Forsøk på utpressing? Vær så snill, noen som er hårsår? Trøndelag APs valgkomitte fikk alternativet, avslutt dette i stillhet eller i full offentlig oppvask. De ignorerte tilbudet.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, jenten22 skrev:

Ville du hengt over en kvinne full på den måten? Med kjæreste og barn hjemme?

Jeg ville ikke blåst opp en video som egentlig ikke viser noe som helst. Jeg ville ikke løyet om at kvinnen "så ukomfortabel ut". Jeg ville ikke løyet om at "kvinnen trakk seg unna", osv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, jabx said:

Hvordan ser du at hun ser ubekvem ut?

Her er hva hun sier selv:

https://www.nrk.no/norge/kvinnen-som-danset-med-giske_-_-det-ser-verre-ut-enn-det-var-1.14441359

Hele saken er ikke annet enn idioti. Full mediestorm basert på løgn og bedrag.

Jeg viste videoen til en ung jente som ikke bryr seg om politikk. Hun vet ikke hvem Giske er. Hun går på ungdomsskolen. Hun reagerte sterkt. Jeg spurte henne om kvinnen ser ut som om hun har det gøy, og hun sa: NEI!

"Det ser verre ut enn det var" sier kvinnen nå. NETTOPP. Utseendet, inntrykket, er det ødeleggende. At hun sier dette etterpå, bekrefter at det ser ikke bra ut.

 

Endret av ops2
skrivefeil
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jabx said:

Jeg ville ikke blåst opp en video som egentlig ikke viser noe som helst. Jeg ville ikke løyet om at kvinnen "så ukomfortabel ut". Jeg ville ikke løyet om at "kvinnen trakk seg unna", osv.

Ville du hengt over en kvinne full på den måten? Med kjæreste og barn hjemme?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, ops2 skrev:

Og Giskes + Giskes venners argumenter om at dette er en maktkamp, skittent spill, en plan for å ta Giske, er patetisk. Giske gjorde det han gjorde.

Uansett hvilken politiker eller maktperson som hadde fått varsling mot seg, ville fått en slik video lagt ut i media.

Forsøk på utpressing? Vær så snill, noen som er hårsår? Trøndelag APs valgkomitte fikk alternativet, avslutt dette i stillhet eller i full offentlig oppvask. De ignorerte tilbudet.

Det var ikke noe grunnlag for å varsle basert på denne videoen. Det er tydelig at noen har hatt en agenda.

Som om ikke AP var råttent nok fra før, liksom.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, jenten22 skrev:

Ville du hengt over en kvinne full på den måten? Med kjæreste og barn hjemme?

Irrelevant. Det som er saken er løgnene og det at denne uskyldige videoen ble blåst opp og løyet om.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ops2 skrev:

Jeg viste videoen til en ung jente som ikke bryr seg om politikk. Hun vet ikke hvem Giske er. Hun går på ungdomsskolen. Hun reagerte sterkt. Jeg spurte henne om kvinnen ser ut som om hun har det gøy, og hun sa: NEI!

Hvordan ser man om hun har det gøy eller ikke? I følge henne selv hadde hun det gøy.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, jabx said:

Irrelevant. Det som er saken er løgnene og det at denne uskyldige videoen ble blåst opp og løyet om.

Så svaret er nei. Du ville ikke gjort det selv fordi det ikke er normal oppførsel eller en ok oppførsel. Menn flest blir ikke drita og henger over kvinner. Jeg vil heller ha en av de mennene som ikke gjør det, i en viktig stilling. Hvorfor velge blant bunnslammet av menn uten evne til å tenke langsiktig, når vi har mange intelligente og kompetente menn å velge av i Norge?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at det står "videoen ser verre ut enn det var" blir altså av enkelte brukt til å påstå at videoen ser ille ut. Det er løgn. Hvis man ser på resten av det hun sier, så var det ikke ille i det hele tatt. Tvert imot sier hun at "det var ikke noe annet enn hyggelig tone".

Jeg har lite til overs for AP og Giske, men det er faen meg skammelig hvordan saken er konsekvent løyet om for å score billige poenger.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, jabx said:

Hvordan ser man om hun har det gøy eller ikke? I følge henne selv hadde hun det gøy.

Du skjønner ikke det jeg sier. Det ser ikke bra ut, når man ser videoen. Dessverre har alle sett videoen.

"Det ser verre ut enn det var"

Ingen ser bra ut  når de grinder/twerker. Og du ser ikke ansiktet på partneren. Du vet ikke om hun ser ned i gulvet mens du smiler i kameraet.

enhanced-1544-1399920399-36.jpg?downsize

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med litt innsikt, ville Giske skjønt at den eneste dansen han kan bli avbildet i etter 2018, er type selskapsdans med hoftepartier som ikke møtes, dansepartnere ansiktet mot hverandre, hendene i klassisk dans-posisjon.

Slik en far ville danset med sin datter. Uten noe rom for tolkninger av kroppspråk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...