Gå til innhold

Trond Giske


Nobile

Anbefalte innlegg

AP har virkelig havnet i ei kattepine. Han gjør jo egentlig ikke noe ulovlig eller bryter AP's regelverk, samtidig som han stiller partiet i forlegenhet, Giske har mange støttespillere i AP.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, SøtMelon skrev:

I følge VG, så var alt fint inntil han begynte å ta kvinnen på lårene. Etter dette bestemte hun og venninnen seg for å avslutte kvelden, da Giske var overstadig beruset..

Og det er da løgn. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha. Jeg digger Giske. Selv etter hylekoret fra feminaz gir han F og kjører på. 

La nå mannen få ha det litt gøy, skulle ønske det var meg som grindet opp hun damen der, hun så fin ut og dritings :svett:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er angivelig konteksten:

Sitat

 

– Videoen ser verre ut enn det var. Det var ikke noe mer enn en dans. Det var vi som tok kontakt med han, ikke omvendt. Det var ikke noe annet enn hyggelig tone. Vi opplevde det som uproblematisk og greit.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zLpRmv/kvinnen-i-giske-videoen-til-nrk-ser-verre-ut-enn-det-var

 

Helt klart at Giske viser dårlig dømmekraft, og virkelig burde trå varsomt, men er det ikke nettopp denne typen moralisme vi gjerne fordømmer amerikanerne for? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnen sier: - Det var vi som tok kontakt med Giske. Hele saken var helt uproblematisk. Videoen ser verre ut enn den er.

Da tenker jeg: Når videoen ikke viser noe, og den fremstår verre enn virkeligheten, ja da ...

Dette er å ligne med kvinner som går bort til kjendiser for å få en selfie. Harmløst.

Derimot er det grunn til å stille spørsmål ved dømmekraften til nestleder i Fagforbundet Sykehus og helse Oslo som varslet om denne ikke-saken.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

" – Videoen ser verre ut enn det var. Det var ikke noe mer enn en dans. Det var vi som tok kontakt med han, ikke omvendt. Det var ikke noe annet enn hyggelig tone. Vi opplevde det som uproblematisk og greit, og han gikk vel fra utestedet før vi gjorde, sier hun til NRK. "

Fra jenta i videon. Kanskje roe ned stormen nå.
https://www.nrk.no/norge/kvinnen-som-danset-med-giske_-_-det-ser-verre-ut-enn-det-var-1.14441359

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Tropicify skrev:

Menn som han fortjener å bli tatt. Han oppfører seg ikke greit og har ikke de holdningene mot kvinner som man kan kalle for akseptable. Det gjelder både ovenfor sin kone og for unge jenter. 

 

Jeg er enig, og har lite sympati med ham om han faktisk er utro. Med det sagt bør ikke det at en mann danser med en kvinne være riksdekkende nyheter, ei helle om noen internt i partiet "bekymrer" seg over det. Tvert imot er det vell motstanden mot den formen for moralisme som gjorde at etablerte medier, kanskje med rette, ikke ville ta i Grande-saken. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kvalm av hele fyren, jublet da han ikke fikk nestleder plass. En av grunnene jeg elsker #metoo! tøffe kvinner som står fram! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det blir naturlig at det sendes "bekymringsmelding". Dette bidrar kun til å ytterligere svekke "me too" ved at adferd en missliker kan "varsles om". Giskes oppførsel, og kanskje dårlige dømmekraft, er absolutt noe en i AP bør ta hensyn til når de velger en ny leder, men i Norge har vi en presse som i utgangspunktet ikke driver med sladder. Det medfører at å varsle om Grandes seksuelle omgang med en gutt i åkeren ikke skal i nyhetene, og bør tilsvarende medføre at Giske som tar en "danseselfie" med en voksen kvinne ikke bør være riksdekkende nyheter.  

Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nrk.no/norge/kvinnen-som-danset-med-giske_-_-det-ser-verre-ut-enn-det-var-1.14441359

Jeg syns det er mer skremmende at media deler en video på nett uten at noen av de involverte har samtykket, og uten å validere påstandene som er kommet. Dette er ikke annet enn for å rævkjøre Giske ut av politikken, og er rimelig skittent spill.

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo i grunn en ikke-sak, annet enn at det ser pinlig ut for han. 

Tror man skal være forsiktige med å bruke dette som eksempel på noe som helst. Det undergraver andre ofre, for her er det åpenbart intet offer. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentene tok kontakt med han. De synes sikkert det var artig å få en video med Giske på fylla. Jeg undskylder ikke hvordan Giske har holdt på tidligere, men det betyr ikke at vi trenger å gå helt av skaftet over en video som dette.

Det enste jeg diskuterer her er DENNE videon. Og her er det ingenting galt som skjer. At Giske har vært, og muligens fortsatt er, en gris er ikke temaet. Kun denne videoen.

Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
Akkurat nå, kaninen skrev:

Jentene tok kontakt med han. De synes sikkert det var artig å få en video med Giske på fylla. Jeg undskylder ikke hvordan Giske har holdt på tidligere, men det betyr ikke at vi trenger å gå helt av skaftet over en video som dette.

Det enste jeg diskuterer her er DENNE videon. Og her er det ingenting galt som skjer. At Giske har vært, og muligens fortsatt er, en gris er ikke temaet. Kun denne videoen.

I en artikkel stod det at kvinnene måtte gå fordi han var beruset og det ble for mye. Stemte ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Geirfuglen
5 minutter siden, kaninen skrev:

Jeg leste det, og det er motstridende opplysninger mtp det som stod tidligere i kveld.

Edit: Det ser vel egentlig ut som det er kvinnen selv som har kommet med to ulike versjoner: https://www.nrk.no/norge/kvinnen-som-danset-med-giske_-_-det-ser-verre-ut-enn-det-var-1.14441359

Endret av Geirfuglen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. I Grande-saken var det ingen oppmerksomhet i mediene, til tross for at det var kjent blant journalister, før et alternativt medie publiserte saken. Deretter kom det saker i mediene der Grande fikk fortelle sin side av saken, før "gutten i åkeren" til slutt kom til ordet da han opplevde Grandes fremstilling som uriktig. 

Mediene valgte med andre ord å ikke omtale den saken, til tross for at alvorlighetsgraden må kunne sies å være betraktelig høyere enn to voksne mennesker som danser med hverandre. Den gang var det tilsynelatende en generell enighet blant journalister om at denslags (sex mellom middelaldrende kvinnelige partiledere og umyndige gutter) ikke var noen mediesak. Nå er det tilsynelatende en mediesak når en fylkesleder(?) danser med en annen voksen kvinne. 

Snurrig. 

Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Våknet for en liten time siden og sjekket nyhetene som jeg alltid gjør når jeg har sovet. Ble litt satt ut av overskriftene. Hva faen, tenkte jeg.

Så har lest og sett videoen nå. Helt greit at det var ganske uskyldig sånn sett, men han vet at han blir filmet, og han tror dette, etter alt som har vært, er greit?? Unnskyld meg, men for en tulling. Mildt sagt. 

Og så tenker jeg videre, at han og en viss annen begge har to flotte damer ved sin side. De må virkelig være... tålmodige. Eller hva det nå er. Dette var idioti fra Giske. Flaut. Blir bare matt jeg. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde videoen vært av hvem som helst, bare ikke Giske, så hadde ingen stusset. Isolert sett er dette helt uskyldig, og grunnen til at han henger over kvinnen er fordi han vil få trynet på film. Men, i kontekst til Giskes tidligere oppførsel gir videoen en ekkel bismak i munnen, og det er faen ikke rart folk undres. Men, men... noen klovner forblir klovner. All ære til kona som orker det styret der. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tror ikke det har vært mulig å gå glipp av at Giske har prøvd seg på mange kvinner før nei. Spørsmålet blir hvorvidt det at to voksne mennesker danser bør være toppsak i på landets nettaviser. 

 

Ja det er kommet frem at Giske har prøvd seg på kvinner flere ganger, også innad i egen organisasjon. Spørsmålet her er hvorfor mediene som ikke mener en eldre kvinnelig partileder som har hatt sex med en mindreårig i andres påsyn er en sak, mens de mener en voksen mann som danser med en voksen kvinne er en toppsak. Jeg er klar over at han har en forhistorie med å prøve seg på kvinner, men det fremstår litt snodig at en så fort hopper på en sak etter å tidligere ha vært så motvillig å omtale hun som ligger med mindreårige. 

Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, herzeleid skrev:

Jeg tror ikke det har vært mulig å gå glipp av at Giske har prøvd seg på mange kvinner før nei. Spørsmålet blir hvorvidt det at to voksne mennesker danser bør være toppsak i på landets nettaviser. 

 


 

 

Ja det er kommet frem at Giske har prøvd seg på kvinner flere ganger, også innad i egen organisasjon. Spørsmålet her er hvorfor mediene som ikke mener en eldre kvinnelig partileder som har hatt sex med en mindreårig i andres påsyn er en sak, mens de mener en voksen mann som danser med en voksen kvinne er en toppsak. Jeg er klar over at han har en forhistorie med å prøve seg på kvinner, men det fremstår litt snodig at en så fort hopper på en sak etter å tidligere ha vært så motvillig å omtale hun som ligger med mindreårige. 

I utgangspunktet ikke, men med tanke på Giskes historie er det ikke rart at dette blir blåst opp, særlig ikke siden folk flest har oppførselen hans friskt i minne. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...