Gå til innhold

Trond Giske


Nobile

Anbefalte innlegg

9 timer siden, SøtMelon skrev:

Haddy ser fremdeles ut til å støtte han :) Ikke unikt, da også konen til Rune Øygaard sto fjellstøtt:fnise: 

 

Hvordan vet du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, 4barnsmor skrev:

Som ap sympatisør synes jeg oppførselen til Trond Giske er tragisk. Håper virkelig arbeiderpartiet renser ut menn med slik adferd og holdninger. Jeg forbinder ikke menn på venstresiden med slik moral.

Giskes oppførsel og moral mot kvinner hører helt enkelt ikke hjemme på venstresiden i politikken!

Mulig du er litt naiv hvis du antyder at dette er noe for er forbeholdt høyresiden....Eller mener du at tafsing er greit på høyresiden i norsk politikk, men ikke på venstresiden?

Uansett så vil jeg anbefale en liten reality check for deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så du er enig i at det finnes andre intelligente og kompetente menn i Norge, så at giske driver på slik gjør han uegnet i jobben. Men det du egentlig er sur over, er at du mener bildet (filmen) overdrives?

Har du tenkt på at saken kanskje ikke overdrives, men at mange nordmenn har høye krav til hvordan det er greit å oppføre seg? Om dette var oppførsel fra en tilfeldig 20-år gammel mann på byen, så hadde jeg ikke brydd meg. Men når det er snakk om godt voksne, gifte menn med politiske verv, så er saken en helt annen. 

For meg virker det som om du ser dette i lys av sextrakkassering og anmeldelser, men er det noen som sier at han skal straffes for denne oppførselen? Virker det som om folk flest mente dette var straffbart? Nei, det folk flest mener er at det er feil oppførsel fra menn i viktige stillinger. At respektable, intelligente menn ikke driver på sånn. Reaksjonen er tvert imot et sunnhetstegn, der de fleste mener normale menn ikke driver på slik, at menn flest ikke er kåte hanngriser som vi må tålerere slikt fra

Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, jenten22 skrev:

Ok, så du er enig i at det finnes andre intelligente og kompetente menn i Norge, så at giske driver på slik gjør han uegnet i jobben. Men det du egentlig er sur over, er at du mener bildet (filmen) overdrives?

Har du tenkt på at saken kanskje ikke overdrives, men at mange nordmenn har høye krav til hvordan det er greit å oppføre seg? Om dette var oppførsel fra en tilfeldig 20-år gammel mann på byen, så hadde jeg ikke brydd meg. Men når det er snakk om godt voksne, gifte menn med politiske verv, så er saken en helt annen. 

For meg virker det som om du ser dette i lys av sextrakkassering og anmeldelser, men er det noen som sier at han skal straffes for denne oppførselen? Virker det som om folk flest mente dette var straffbart? Nei, det folk flest mener er at det er feil oppførsel fra menn i viktige stillinger. At respektable, intelligente menn ikke driver på sånn. Reaksjonen er tvert imot et sunnhetstegn, der de fleste mener normale menn ikke driver på slik, at menn flest ikke er kåte hanngriser som vi må tålerere slikt fra

Alt du skriver er irrelevant for det faktum at videoen er harmløs og irrelevant, og at media og andre aktivt har løyet om den og blåst den opp fordi de har en agenda.

Jo, videoen overdrives. Det fremstilles som om han nærmest tvang seg på jenta, og VG løy til og med og skrev at det var hun som vred seg unna ham, når det var han som avsluttet kontakten.

Det var hun som initierte kontakten, og hun var villig med på det. De stilte opp på en "tullevideo" på forespørsel.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jenten22 skrev:

Ok, så du er enig i at det finnes andre intelligente og kompetente menn i Norge, så at giske driver på slik gjør han uegnet i jobben. Men det du egentlig er sur over, er at du mener bildet (filmen) overdrives?

Har du tenkt på at saken kanskje ikke overdrives, men at mange nordmenn har høye krav til hvordan det er greit å oppføre seg? Om dette var oppførsel fra en tilfeldig 20-år gammel mann på byen, så hadde jeg ikke brydd meg. Men når det er snakk om godt voksne, gifte menn med politiske verv, så er saken en helt annen. 

For meg virker det som om du ser dette i lys av sextrakkassering og anmeldelser, men er det noen som sier at han skal straffes for denne oppførselen? Virker det som om folk flest mente dette var straffbart? Nei, det folk flest mener er at det er feil oppførsel fra menn i viktige stillinger. At respektable, intelligente menn ikke driver på sånn. Reaksjonen er tvert imot et sunnhetstegn, der de fleste mener normale menn ikke driver på slik, at menn flest ikke er kåte hanngriser som vi må tålerere slikt fra

Er det oppførselen, vurderingen eller begge deler du mener er dårlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

Alt du skriver er irrelevant for det faktum at videoen er harmløs og irrelevant, og at media og andre aktivt har løyet om den og blåst den opp fordi de har en agenda.

Jo, videoen overdrives. Det fremstilles som om han nærmest tvang seg på jenta, og VG løy til og med og skrev at det var hun som vred seg unna ham, når det var han som avsluttet kontakten.

Det var hun som initierte kontakten, og hun var villig med på det. De stilte opp på en "tullevideo" på forespørsel.

Helt enig i det du skriver her, men samtidig forundres jeg over at han fremdeles oppsøker steder med høy partyfaktor og alkohol, når han igjen og igjen har tabbet seg ut på slike steder. Det er dette som gjør at jeg tenker at han rett og slett ikke har kontroll på sin egen atferd. En mann/ kvinne med moden personlighet ville holdt seg unna slike steder pluss alkohol, hvis de visste at disse faktorene førte til at de tafset på uvillige unggutter/ ungjenter.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, JaVel skrev:

Helt enig i det du skriver her, men samtidig forundres jeg over at han fremdeles oppsøker steder med høy partyfaktor og alkohol, når han igjen og igjen har tabbet seg ut på slike steder. Det er dette som gjør at jeg tenker at han rett og slett ikke har kontroll på sin egen atferd. En mann/ kvinne med moden personlighet ville holdt seg unna slike steder pluss alkohol, hvis de visste at disse faktorene førte til at de tafset på uvillige unggutter/ ungjenter.

Tja, kanskje han liker en liten fest. Og det er godt mulig han har et problem med alkohol, men jeg synes ikke det å ta seg en liten fest og danse litt er et tegn på alkoholproblemer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i den litt merkelige posisjonen at jeg selv ikke er Ap-er, men store deler av min nære omgangskrets er det og tilhører drn såkalte Giske-benken. Senhøstes var de svært så tydelige på at det var på tide å få Giske frem igjen. Han hadde tabbet seg skikkelig ut, men han hadde lært, og dessuten var det Hadias skyld at saken ble blåst ut av proporsjon (jepp, det har blitt noen heftige diskusjoner i løpet av året...). Mens nå er de bare helt stille om saken. Og når jeg har prøvd å bringe den på bane, snakker de den bare bort. Så det er tydelig at heller ikke hos de som har vært våpendragere med han har han noen tillit lenger. Og for å kunne inneha posisjoner i et politisk parti er tillit en ting du bare må ha.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Blå

Det ville vært fullt mulig for Trond Giske å kommet tilbake til norsk politikk på topplan etter forrige runde. Men, det ville innebært at han la seg paddeflat, trakk seg helt tilbake fra rampelyset, jobbet hardt med politikk på lokalt plan, gjerne frontet viktigheten av metoo o.l. Det aller viktigste ville likevel vært å endre oppførsel. Sitter du på bar med en kompis & en øl, så takker du nei til selfies, du lar være å danse med ungjenter ved høy promille, du tar ikke på dem, du lar deg ikke filme. 

Det er dette Giske ikke har forstått. For venstresiden i Ap er han en glimrende politiker. Han er en god nettverksbygger, og har et enormt nettverk. Noen burde fortalt ham at det tar tid å bygge seg opp igjen, han må være ydmyk, og han må aldri la seg avbilde/filme med unge jenter samtidig som han har promille. En dans under slike omstendigheter kan misforstås, og blir for folk et bilde på hans tidligere oppførsel. Film er et sterkt medium og det har Giske undervurdert. Giske har utvist dårlig dømmekraft. 

På samme måte, kan Trine Schei Grande aldri la seg filme i åkeren med promille og med unge menn, selv om det er helt uskyldig. For folk blir det da et bilde på en tidligere situasjon - i et visst bryllup. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Rosalie said:

Jeg er i den litt merkelige posisjonen at jeg selv ikke er Ap-er, men store deler av min nære omgangskrets er det og tilhører drn såkalte Giske-benken. Senhøstes var de svært så tydelige på at det var på tide å få Giske frem igjen. Han hadde tabbet seg skikkelig ut, men han hadde lært, og dessuten var det Hadias skyld at saken ble blåst ut av proporsjon (jepp, det har blitt noen heftige diskusjoner i løpet av året...). Mens nå er de bare helt stille om saken. Og når jeg har prøvd å bringe den på bane, snakker de den bare bort. Så det er tydelig at heller ikke hos dersom har vært våpendragere med han har han noen tillit lenger. Og for å kunne inneha posisjoner i et politisk parti er tillit en ting du bare må ha.

Var også en enstemmig valgkomite med trøndere som vraket Giske nå. Når Giske ikke klarer å få en stemme i Trøndelag så vet man at mannen har lav tillit.

Sikkert det beste for partiet for Giske er ikke bare et #metoo-problem, han skaper jo også enormt med konflikter internt i AP. Da er det greiere at trønderne finner noen andre som kan ha tillitsvervene. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, jabx said:

Tja, kanskje han liker en liten fest. Og det er godt mulig han har et problem med alkohol, men jeg synes ikke det å ta seg en liten fest og danse litt er et tegn på alkoholproblemer.

Hva er det Giske har gjort som gjør han umistelig for partiet? Han ledet valgkampen i 2017 som ikke gikk bra for AP. Han tok ikke ansvar da heller. Alt er andres feil.

Giske angriper og forvrenger straks han får kritikk. Han er mesteren i "angrep er beste forsvar".

Det første han sa var at VG skulle be om unnskyldning. Har du lagt merke til at han ikke sier det lenger? VG hadde gardert seg med å lese opp artikkelen for kvinnen. VG beskrev hva Giske gjorde. Men Giske er Giske, og angriper. Slik han i begynnelsen angrep varslerene.

Denne kronikken er gnaske bra. https://www.dagsavisen.no/nyemeninger/p-u-n-k-t-u-m-1.1282590

Quote

Grunnen er at Giske ikke på noe tidspunkt, på noe vis, har vist at han forstår alvoret i denne saken. Fra dag én har det vært ett mål med hans atferd: Å komme tilbake.

Og det med at kvinnen har skylden, har vi hørt det før? Og at hun er medlem av en fagorening, hvor lederen varslet om det, skal være bevis for et planlagt spill? Giskes tilhengere hevder det. Som om ikke fagforeningene alltid har støttet Giske.

Hadde kvinnene villet skade Giske, kunne de gjort det verre. Giske kunne ikke se ansiktet hennes. Var dette et spill, kunne hun gjort en grimase eller sett redd ut. Giske ville ikke ha noen anelse om det. Han legger seg åpent til for treff, og er heldig, at det ikke ble verre. Hvem kunne motsi kvinnen, hvis hun sa at Giske stakk hendene steder hvor de ikke skulle være?

Som det var nå, ser hun bare ut som om det er pinlig. Å by opp en voksen mann til dans, og så kan han ikke danse annet enn grinding, rubbe seg opp ryggen? Mulig at en tenåring kommer unna med det. Jeg tror ikke Giske kan danse annet enn dette. Grinding er hva gutter/menn gjør når de ikke kan danse. Elleer er for fulle til å danse.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer fristet til å sende noen en bekymringsmelding om denne Knut Sandli som ifølge ham selv ser klåing og tafsing i denne videoen. Jeg ser god stemning på byen - noe hun til og med bekrefter selv. Kanskje noe utaktisk av Giske, men det er alt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nevian skrev:

Jeg er mer fristet til å sende noen en bekymringsmelding om denne Knut Sandli som ifølge ham selv ser klåing og tafsing i denne videoen. Jeg ser god stemning på byen - noe hun til og med bekrefter selv. Kanskje noe utaktisk av Giske, men det er alt.

Han er forøvrig svogeren til Anders Giæver, i nettopp VG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Nevian skrev:

Jeg er mer fristet til å sende noen en bekymringsmelding om denne Knut Sandli som ifølge ham selv ser klåing og tafsing i denne videoen. Jeg ser god stemning på byen - noe hun til og med bekrefter selv. Kanskje noe utaktisk av Giske, men det er alt.

 

20 minutter siden, Nuna skrev:

Han er forøvrig svogeren til Anders Giæver, i nettopp VG. 

Jeg blir så oppgitt over at nettopp dette blir feid under teppet, mens Giske igjen får gjennomgå pga noe helt uskyldig.

At ingen reagerer på denne måten å bedrive politikk på sier mer om dagens samfunn enn noe annet. Trusler og løgner for å kvitte seg med en konkurrent - er dette en type politikk vi vil ha?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, jabx skrev:

Tja, kanskje han liker en liten fest. Og det er godt mulig han har et problem med alkohol, men jeg synes ikke det å ta seg en liten fest og danse litt er et tegn på alkoholproblemer.

Han har selvsagt lov til å feste, men er jo ikke særlig klokt av ham når blandingen av alkohol og tafsing på jenter var det som ødela hans karriere.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Petra75 skrev:

 

Jeg blir så oppgitt over at nettopp dette blir feid under teppet, mens Giske igjen får gjennomgå pga noe helt uskyldig.

At ingen reagerer på denne måten å bedrive politikk på sier mer om dagens samfunn enn noe annet. Trusler og løgner for å kvitte seg med en konkurrent - er dette en type politikk vi vil ha?

De aller, aller fleste som er høyt opp i politikken har tråkket ned andre på sin vei dit. Giske har så absolutt gjort det, og nå blir han utsatt for det samme selv. Politikken består altså av råskinn selv om de virker som de mest hyggelige mennesker i aviser og på tv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, Petra75 said:

 

Jeg blir så oppgitt over at nettopp dette blir feid under teppet, mens Giske igjen får gjennomgå pga noe helt uskyldig.

At ingen reagerer på denne måten å bedrive politikk på sier mer om dagens samfunn enn noe annet. Trusler og løgner for å kvitte seg med en konkurrent - er dette en type politikk vi vil ha?

Giske har holdt på med trusler hele sin karriere. Man kan sikkert diskutere om det er sånn politikk burde være, men han kan ikke forvente at han skal ha monopol på å ødelegge politiske karrierer. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, SVK skrev:

Giske har holdt på med trusler hele sin karriere. Man kan sikkert diskutere om det er sånn politikk burde være, men han kan ikke forvente at han skal ha monopol på å ødelegge politiske karrierer. 

 

Jeg har aldri sett så skittent spill i politikken slik det har vært de siste par årene. Det er DET vi som velgere må protestere mot. Ikke at noen lar seg avbilde på byen. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, jabx skrev:

..., og VG løy til og med og skrev at det var hun som vred seg unna ham, når det var han som avsluttet kontakten.

VG hadde uttalelse fra jenta på at «det ble for mye» og «ubehagelig» før de publiserte.

Hvilket forsvarer oppslaget, siden det er den type oppførsel Ap nettopp har hevdet han aldri har hatt.

hvorfor hun skiftet mening etter at avisen kom ut, ønsker jeg ikke å spekulere i.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, LauraN skrev:

Mulig du er litt naiv hvis du antyder at dette er noe for er forbeholdt høyresiden....Eller mener du at tafsing er greit på høyresiden i norsk politikk, men ikke på venstresiden?

Uansett så vil jeg anbefale en liten reality check for deg.

Slik adferd er tragisk og uakseptabel uansett høyre eller venstresiden men det er mitt inntrykk at desto mer kvinnefiendtlig mannen er desto lengre mot høyre politisk befinner han seg, jff «Trumph mentalitet».

Det er mitt innrykk.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...